Ik ben zo stom geweest om vooraf te kijken waar het boek 'ophield' - als in, waar de appendices begonnen, en toen zag ik dat het laatste hoofdstuk een Bran-hoofdstuk was dus ik wist al dat hij het in ieder geval zou overleven XD Maar ik zat toch wel echt te WTF'en toen Theon even meldde dat hij Bran en Rickon had doodgemaakt. Ik vind Theon trouwens wel echt een interessant karakter, omdat hij eigenlijk nergens thuishoort. Hij is best heel tragisch. Ik ben heel benieuwd wat er met hem gaat gebeuren. Reek/Ramsay was trouwens ook wel een toffe plottwist (:
In tegenstelling tot anderen vond ik de Dany-chapters eigenlijk wel leuk (: Ik vind het wel tof dat ze zo detached van de andere hoofdstukken dingen meemaakt, en ik ben heel benieuwd hoe GRRM dat bij elkaar gaat brengen (want dat hij dat gaat doen lijkt me logisch). Ik had wel wat meer over de draken willen lezen, maar die zijn nu nog klein dus dat was te verwachten. Dat laatste hoofdstuk van Dany in de haven vond ik echt heel spannend, met Belwas en Whitebeard die haar redden van de assassin. Ook de profetieën die ze te horen kreeg die telkens dingen in drievoud vertelden vond ik echt onwijs interessant.
Arya kickte uiteraard echt ass. Ik vind haar fantastisch. Jaqen vond ik ook supervet en Arya/Gendry/Hot Pie vind ik een leuke combinatie. Maar Arya op zich is gewoon echt een van m'n favoriete karakters <3
De gebeurtenissen behind the Wall vond ik ook heel spannend. Ik hou van Jon en ik hou van Ghost <3 Het laatste Jon-hoofdstuk was echt spannend, dat hij door Halfhand werd gedwongen om hoe dan ook te yielden en dat hij uiteindelijk Halfhand zelfs moest doden. Ik ben heel benieuwd hoe het Jon vergaat in het volgende boek. Maar goed dat hij Ygritte gespaard heeft, anders was hij zelf ook allang dood geweest.
Oh en Sansa begon ook steeds leuker te worden om te lezen. Ze lijkt echt heel erg op Catelyn in alles wat ze doet, maar dan dus de jonge versie XD Sandor Clegane is awesome trouwens. En ik wil weten wat Catelyn met Jaime heeft gedaan oO Ze pakte een zwaard en toen hield het hoofdstuk op XD
Favoriete POVs: Eigenlijk allemaal wel XD Heb me aan niemand gestoord in dit boek, hoewel ik de Arya-chapters wel echt verslond.
Favoriete karakters overall: Arya, Jon, Brienne, Jaqen, Sandor, Theon, Tyrion