Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 16:47 

GRRM heeft een casting bekend gemaakt:

Spoiler:
Afbeelding
Roy Dotrice als Hallyne the pyromancer, chief of the Guild of Alchemists

Nog wat foto's van de set van CoK:

Spoiler:
http://www.flickr.com/photos/karloakmanphotography/6019222772/
De eerder getoonde standbeelden van the Seven, deze keer afgefikt.

http://www.flickr.com/photos/jameswhorriskey/5986318582/
De standbeelden nog n keer

Edit: HBO heeft een casting rumour bevestigd:

Spoiler:
Afbeelding
Hannah Murray als Gilly

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 20:01 

Over de castings:
Spoiler:
Die dotrice heeft schijnbaar al eerder met Martin samengewerkt in "Beauty and the Beast". Ook heeft hij de audioboeken van de eerste drie boeken opgenomen.

Voor de rest zijn de castings niet heel interessant, ik moest opzoeken wie Gilly ook alweer was.

@Jalf: ik vind "A wild Bran spotted your incest" ook goed gevonden. xD Volgens mij is het deels gebaseerd op de pokemon rpg, want sommige teksten lijken er veel op. Er zijn trouwens ook nog een aantal deleted scenes te vinden op dezelfde site:
http://www.collegehumor.com/video/65806 ... ted-scenes

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 20:09 

@Chris:
Spoiler:
Gilly zit ook in SoS en FfC en is vrij belangrijk voor de character-development van Samwell.

Maar kinders, jullie moeten echt zorgvuldiger lezen, anders ga je een heleboel missen in de boeken die jullie nog moeten lezen. @@ @@ @@

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 20:43 

@Malou
Spoiler:
Dat van Ramsey als Reek is het enige waar ik half over heen gelezen heb. Ik vond het nogal vreemd dat Ramsey opeens op kwam dagen aan het einde van het boek, toen ik het teruglas begreep ik het pas. xD

Toen ik Gilly op zocht wist ik wel meteen wie het was. Maar ik moet al genoeg namen onthouden, de vrouwen/kinderen van Craster staan (niet) hoog op het prioriteitenlijstje van belangrijke karakters tot nu toe. Ze is alleen in boek 2 nog voorgekomen toen Jon Snow bij Craster was.

Wat ik me nog afvroeg over Danaerys (weer spoilers t/m CoK):
Spoiler:
Hoever is ze naar het oosten gegaan met de Dothraki in Game of Thrones? Op het kaartje in mijn boek staat nergens waar precies Vaes Dothrak ligt, de belangrijkste stad van de Dothraki. In het tweede boek gaat ze naar Quarth, als ik het goed begrijp ligt dat ten zuiden van de Dothraki sea? Als dat zo moeten ze in het eerste boek heel ver naar het oosten zijn gegaan.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 21:09 

Game of thrones is bij deze uitgelezen. Ik wil toch maar even zeggen dat ik het zeker een goed boek vond. Maar de volgende delen ga ik denk ik in het Engels lezen. De Nederlandse versies zijn hier duur(17,95/stuk) en als ik ze in een box op bookdepository bestel komt het veel goedkoper uit. Wat is het niveau van het engels is het eerder moelijk ?

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 21:13 

@Lupos; ik vind het Engels vrij simpel. Het is helder/duidelijk geschreven, kheb er zelf geen moeite mee. Het enige is dat ik af en toe een middeleeuws woord/term op moet zoeken (zoals craven xD).

@Chris;
Spoiler:
Maar dat van Ramsay stond nog letterlijk beschreven, er zitten dingen aan te komen die niet letterlijk staan beschreven, maar die je aan de hand van een aantal 'hints' moet snappen xD

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 21:21 

@Malou
Spoiler:
Mmm, opzich lees ik over weinig heen, maar dat is echt iets waar ik overheen heb gelezen XD Ik kan me ook niet herinneren of het vroeg in 't boek was of niet en dat is een beetje 't probleem. Er heeft een aantal weken tussen gezeten dat ik weer ging lezen vanwege de tijd. Ik wist wel gelijk wie Reek was toen Chris dat vertelde XD Dus toen viel 't kwartje wel [A]

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 21:35 

@Lupos: Het is geen Harry Potter, maar het is zeker ook niet de moeilijkste fantasyserie om in het Engels te lezen. Ik vind het heel goed te doen, wat Malou al zegt dat Martin vlot schrijft klopt. Martin heeft wel idd wat oud taalgebruik, maar het meeste is zo te raden. Bijvoorbeeld breaking the fast als werkwoord voor ontbijten.

Edit: Op Amazon kun je een preview lezen van de proloog en het eerste hoofdstuk van het tweede boek, om een idee te krijgen van de moelijkheidsgraad:
http://www.amazon.com/gp/reader/0553108 ... esteros-20

@Malou:
Spoiler:
Wrijf het er nog maar in. Maar je hebt gelijk, ik heb soms de neiging om beschrijvingen te skippen, maar daardoor heb ik dit wel gemist. xD

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2011 18:27 

(a)

GRRM heeft weer een casting bekend gemaakt:

Spoiler:
Afbeelding
Ben Crompton als Dolorous Edd

Edit: GRRM heeft nog een casting bekend gemaakt:

Spoiler:
Afbeelding
Michael McElhatton als Roose Bolton

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 7:28 

Ik kom even heel kort posten dat ik eindelijk het boek A Game of Thrones in bezit heb (nadat het twee weken uitverkocht was in de Fnac). YAY! Dat ga ik es fijn uitlezen op reis, jawel. De Engelse versie, overigens. Hoezee.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 20:30 

Weer een casting bekend gemaakt:

Spoiler:
Afbeelding
Robert Pugh als Craster

Edit: HBO heeft een casting bekend gemaakt:

Spoiler:
Afbeelding
Oona Chaplin voor Jeyne Westerling

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 20:39 

Over die tweede casting:

Spoiler:
Ik ga even de Chaplin fangirl uithangen maar ;laihsgo;ijad;flkjas;lkf dat is de kleindochter van Charlie Chaplin : D Hoe awesome! She's purrrrdy. Jeyne is toch dat meisje dat Sansa gezelschap houdt?

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 20:42 

@Pottergirl;

Spoiler:
Er zijn 2 Jeyne's, en dit is niet die Sansa gezelschap houdt (Poole). Tenminste, HBO heeft geen achternaam gegeven, maar Jeyne Poole zit niet in CoK. Westerling ook niet, maar bepaalde gebeurtenissen waar zij mee te maken heeft gebeuren wel binnen de tijdlijn van CoK, dus dan kan het alsnog opgenomen worden in de TV serie.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2011 23:17 

Over de tweede casting en spoilers t/m 202 van SoS
Spoiler:
Ik had net vanavond het hoofdstuk gelezen waarin Jeyne wordt voorgesteld. Robb is niet bepaald de snuggerste, nu is hij de steun van de Freys kwijt. Ben benieuwd hoe dat verder gaat. Net als Catelyn overigens, ik zie niet in hoe ze dacht dat ze ooit Sansa en Arya terug te krijgen op deze manier. Want de enige die te vertrouwen is Brienne, Cleos is familie van Jaime.

Voor de rest nog niet veel gebeurd, ik vind het wel fijn dat ze nu ook de Lannisters als POV characters er meer in voorkomen. De relatie tussen Tywin en Tyrion lijkt nu echt stuk, terwijl het in het begin van de vorige boek beter leek te gaan.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 12:42 

Ik heb net A Clash of Kings uitgelezen (: Dus spoilers voor het hele boek.
Spoiler:
Ik ben zo stom geweest om vooraf te kijken waar het boek 'ophield' - als in, waar de appendices begonnen, en toen zag ik dat het laatste hoofdstuk een Bran-hoofdstuk was dus ik wist al dat hij het in ieder geval zou overleven XD Maar ik zat toch wel echt te WTF'en toen Theon even meldde dat hij Bran en Rickon had doodgemaakt. Ik vind Theon trouwens wel echt een interessant karakter, omdat hij eigenlijk nergens thuishoort. Hij is best heel tragisch. Ik ben heel benieuwd wat er met hem gaat gebeuren. Reek/Ramsay was trouwens ook wel een toffe plottwist (:

In tegenstelling tot anderen vond ik de Dany-chapters eigenlijk wel leuk (: Ik vind het wel tof dat ze zo detached van de andere hoofdstukken dingen meemaakt, en ik ben heel benieuwd hoe GRRM dat bij elkaar gaat brengen (want dat hij dat gaat doen lijkt me logisch). Ik had wel wat meer over de draken willen lezen, maar die zijn nu nog klein dus dat was te verwachten. Dat laatste hoofdstuk van Dany in de haven vond ik echt heel spannend, met Belwas en Whitebeard die haar redden van de assassin. Ook de profetieën die ze te horen kreeg die telkens dingen in drievoud vertelden vond ik echt onwijs interessant.

Arya kickte uiteraard echt ass. Ik vind haar fantastisch. Jaqen vond ik ook supervet en Arya/Gendry/Hot Pie vind ik een leuke combinatie. Maar Arya op zich is gewoon echt een van m'n favoriete karakters <3

De gebeurtenissen behind the Wall vond ik ook heel spannend. Ik hou van Jon en ik hou van Ghost <3 Het laatste Jon-hoofdstuk was echt spannend, dat hij door Halfhand werd gedwongen om hoe dan ook te yielden en dat hij uiteindelijk Halfhand zelfs moest doden. Ik ben heel benieuwd hoe het Jon vergaat in het volgende boek. Maar goed dat hij Ygritte gespaard heeft, anders was hij zelf ook allang dood geweest.

Oh en Sansa begon ook steeds leuker te worden om te lezen. Ze lijkt echt heel erg op Catelyn in alles wat ze doet, maar dan dus de jonge versie XD Sandor Clegane is awesome trouwens. En ik wil weten wat Catelyn met Jaime heeft gedaan oO Ze pakte een zwaard en toen hield het hoofdstuk op XD

Favoriete POVs: Eigenlijk allemaal wel XD Heb me aan niemand gestoord in dit boek, hoewel ik de Arya-chapters wel echt verslond.
Favoriete karakters overall: Arya, Jon, Brienne, Jaqen, Sandor, Theon, Tyrion

Laatst bijgewerkt door Pottergirl op za aug 20, 2011 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: