Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 12:36 

Whaha die tweede is inderdaad heel grappig :') En Prince Charming xD

Ik wil trouwens ook Gerard Butler want hij is haaawt <3 Ik ben echt zo benieuwd naar het tweede seizoen en ik haat het echt dat we zo lang moeten wachten. Maar aan de andere kant brengt het wel die heerlijke gevoelens van HP weer terug. (Wel veel minder sterk, maar het is iets). En ik vind het leuk om weer eens iets vanaf het begin eigenlijk mee te maken. De boeken dan niet, maar bij de serie was ik toch vrij snel.

Máár ik heb nu eindelijk het eerste boek besteld. En ik lees niet zo snel, maar ik heb nog een hele lange tijd en dan heb ik vast wel de boeken uit voordat seizoen 2 begint =D

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 17:46 

Ik heb nu ook EINDELIJK de eerste aflevering gezien. En terwijl ik de tweede ep alvast download, wil ik toch even al een soortevan review kwijt over de pilot. Geen idee hoe de spoilers hier werken - maar uit alle voorzorg toch maar onder spoilertags.

SPOILERS 1.01
Spoiler:
Whoaaaaaah! XO

Ik wilde het heel graag kijken, maar een stemmetje in mijn achterhoofd zei wel voortdurend 'Niels, je moet vast wel even tot ep vier wachten tot je er helemaal into bent en je zal het vast niet gelijk awesome vinden' (zoals bij Dexter), maar ojeeee, dat was wel een heel fout stemmetje :'). Het is heel gek, maar ik heb het gevoel alsof ik er gelijk ben in getrokken.

Sowieso: heerlijk weergegeven. Het is natuurlijk allemaal heel cool met de kostuums en dergelijke meer, maar het is ook mooi in beeld gebracht. Ik vind ook heel wat personages nu best wel al intrigerend - dikke plus. Oeh oeh oeh, ik ben best een beetje excited eigenlijk xD. Had het niet verwacht, maar het bevalt me echt heel erg (omdat Middeleeuwse verhalen en fantasy verhalen niet altijd of niet meteen mijn dada zijn ofzo - ik weet niet goed waarom). Maar ik vond deze Pilot echt heel erg hip.

Oke oke, wat nog meer. Ik vind het tempo voorlopig heel erg goed liggen denk ik. Het is gek, want ik weet nu echt nog helemaal niet waar het heengaat met het verhaal, maar het heeft me geen seconde verveeld en het bleef me constantly boeiend. ALSO. De dialogen <3. Vind ik een dikke plus waard. Mede met de acteerprestaties (oeh oeh, echt heel veel sterke acteurtjes en actrices zeg!) zorgt het toch wel heel erg om de personages gelijk goed neer te zetten. Me like, me like!

In het kort nog even:

• OHMYGODNO NIET BRANDON D:. Ik vond dat jongetje zo cool en ik zat echt half te nagelbijten op het einde, want ik dacht, nooooo, ze gaan niet dat lieve kind gewoon al vermoorden nu. Maar maar D: Dan duwde ie 'm toch. Ook al hoop ik dat ie wel nog leeft ofzo of whatsoever. Want hij had zo'n mooie scene aan het begin van de eerste ep - dat ie moest toekijken bij dat hoofd afhakken enzo. Dus hmm - dat voelde zo aan als een beetje character settlement ofzo, dus ik hoop dat dat jongetje nog leeft nu D:
  • De opening credits <33.
  • Ik vrees dat ik het zwaar moeilijk ga hebben met namen ofzo denk ik, haha. Maar ik ga mijn best doen.
  • Ik vind Lady Stark cool :')
  • En die dwerg is awesome. Haha.

Verder ben ik heeeeeuuuul benieuwd waar het allemaal heen gaat, maar ik ben heel erg positief en aangenaam verrast door de eerste episode. Ik vind het nu al heel erg hip!

Also, iemand: leg me eens kort uit hoe het zit met de boeken/serie en hoe ze met elkaar overeen komen. Hoeveel boeken zijn er? Hoeveel seizoenen komen er? Schrijft de auteur ook mee aan de serie zelf? Komt elk boek overeen met één seizoen? Want ik heb geen zin om het op te zoeken en iemand wil dat vast heel kort voor me samenvatten :'). Ik weet ook niet of ik de boeken ga lezen eigenlijk - want nu heb ik wel een sudden urge om dat wél te doen. Zeker omdat ik best wel de tijd heb op reis daarvoor en het me wel ontzettend hip lijkt. Maargoed, dat wacht ik dus nog even af.

Op naar episode 2 :'D.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 17:59 

@Niels:
Er zijn 4 boeken tot nu toe geschreven, de 5 komt aanstaande juli uit. Het eerste seizoen is gebaseerd op het eerste boek (A Game of Thrones). Er zijn wel wat verschillen met de boeken, maar de meeste dingen komen goed overeen (vooral in het begin van de serie). Een voordeel is dat George R.R. Martin nauw heeft samengewerkt met de producers van de serie, hij heeft zelf ook een aflevering geschreven. Volgend jaar komt seizoen 2 uit, dat grotendeels gebaseerd zal worden op deel 2, A clash of Kings.

De boeken bevatten veel meer details natuurlijk, de gedachten van de personages zijn een stuk duidelijker. Je volgt in de boeken 7 personages, waardoor je een beter beeld krijgt van de events wanneer je maar 1 personage zou volgen. Door de verschillend oogpunten maakt het zeker waard om ook de boeken te gaan lezen. Althans voor mij.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 18:02 

@Niels; http://cdn.screenrant.com/wp-content/up ... -101-f.jpg
dit maakt t misschien iets makkelijker xD

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 18:40 

Malou schreef:

Spoiler:
Waarom staan die kindertjes van Cercei onder haar en Robert? Is dit ding gemaakt voor dat bekend was voor de kijker en om spoilers te vermijden of zo?

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 18:44 

Michelle schreef:
Malou schreef:

Spoiler:
Waarom staan die kindertjes van Cercei onder haar en Robert? Is dit ding gemaakt voor dat bekend was voor de kijker en om spoilers te vermijden of zo?

Spoiler:
Ja dat is gedaan om spoilers te vermijden. Bovendien gaat heel Westeros er gewoon vanuit dat het Robert's kinderen zijn.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 18:46 

Michelle schreef:
Malou schreef:

Spoiler:

Spoiler:
Ja, deze is gemaakt aan het begin van de serie. Er bestaan ook infographics met episode, daar zal uiteindelijk wel de kinderen onder Jamie en Cersei staan lijkt me.

Trouwens, voor de gehele buitenwereld zijn Jeoffrey en de rest nog gewoon Baratheons. Dus zo vreemd is het niet.

Edit: wat Malou zegt dus

Note aan Charlie: Dit wil je nog niet weten.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 18:51 

Chris Gamgee schreef:
@Niels:
Er zijn 4 boeken tot nu toe geschreven, de 5 komt aanstaande juli uit. Het eerste seizoen is gebaseerd op het eerste boek (A Game of Thrones). Er zijn wel wat verschillen met de boeken, maar de meeste dingen komen goed overeen (vooral in het begin van de serie). Een voordeel is dat George R.R. Martin nauw heeft samengewerkt met de producers van de serie, hij heeft zelf ook een aflevering geschreven. Volgend jaar komt seizoen 2 uit, dat grotendeels gebaseerd zal worden op deel 2, A clash of Kings.

De boeken bevatten veel meer details natuurlijk, de gedachten van de personages zijn een stuk duidelijker. Je volgt in de boeken 7 personages, waardoor je een beter beeld krijgt van de events wanneer je maar 1 personage zou volgen. Door de verschillend oogpunten maakt het zeker waard om ook de boeken te gaan lezen. Althans voor mij.

Thanks voor je uitleg! Hmm, ik twijfel echt of ik de boeken ga lezen of niet. Ik denk uiteindelijk toch van wel (ook al ben ik een trage en niet-zo-fervente lezer), alhoewel ik het eigenlijk wel awesome vind om zo'n OMGWTF-momenten mee te maken in TV-serie-vorm.

En thanks voor die waarschuwing. :')
En die stamboom helpt inderdaad nogal wat @ Malou. Dank!

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 19:07 

OMG, er is een casting voor seizoen 2 bekend gemaakt!

spoilahs voor mensen die nog geen mensen uit seizoen 2 willen kennen;
http://insidetv.ew.com/2011/06/23/game- ... s-casting/

Spoiler:
Natalie Dormer gaat Margaery Tyrell spelen <33
Zij is zo FREAKIN AWESOME.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 19:34 

Malou schreef:
OMG, er is een casting voor seizoen 2 bekend gemaakt!

spoilahs voor mensen die nog geen mensen uit seizoen 2 willen kennen;
http://insidetv.ew.com/2011/06/23/game- ... s-casting/

Spoiler:
Natalie Dormer gaat Margaery Tyrell spelen <33
Zij is zo FREAKIN AWESOME.

Over de casting:
Spoiler:
Ze lijkt mij ouder dan ik mij had voorgesteld, maar met make-up kun je veel doen natuurlijk

De soundtrack van de serie is a.s. donderdag, maar als het goed is zou de soundtrack via Itunes al beschikbaar moeten zijn. (bron: http://winter-is-coming.net/) De dvd's kun je ook al nu pre-orderen, maar daar is nog geen release datum voor gegeven.

Deze week kun je trouwens 20% korting krijgen in de webshop van HBO met de kortingscode GOT20. Ze hebben er o.a. een Hodor t-shirt toegevoegd de laatste weken.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 19:46 

@Charlie: ik ben zelf ook geen groot lezer, en al helemaal geen fantasy, maar zelfs ik loop in sneltreinvaart door de boeken heen (voor mijn doen in ieder geval, ik heb nu bijna 3 boeken in 3 maanden gelezen). Martin schrijft erg prettig en begrijpelijk zonder te moeilijk te doen. Wel heb ik wat moeite met de namen, maar dat schijnen meer mensen te hebben.

@Malou:
Spoiler:
Hmm, ik ken haar niet van andere series en ze is niet hoe ik me Margaery had voorgesteld. Toch kan ik me haar wel voorstellen als Margaery. Dus ik ben benieuwd!! :D :D

Spoilers season 1. Ooooh deze gif is KILLING ME! *cries*

Spoiler:
Afbeelding

En dan nog eentje van mijn favourite ass-kisser

Afbeelding

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 19:53 

Over de casting;
Spoiler:
Margaery is geloof ik 17-18, en Natalie is iets van 28, dus opzich is ze wel te oud, maar ze hebben al die late tieners ouder gemaakt in de serie, dus ik heb er niet echt een probleem mee.
Afbeelding
plus she's gorgeous <3

eind Storm of Swords/begin Feast for Crows:
Spoiler:
Margaery/Tommen bruiloft is gonna be even MORE awkward than in the book xD

Afbeelding
:D

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 20:00 

Perfect fanart is perfect!! Ik ben nu op pagina 450 van Storm of Swords. Dit weekend heb ik weer wat tijd om verder te lezen. <3 Heerlijk om weer een boeken serie te hebben waar je bij weg kan dromen.

Het meiske wat Sansa speelt in de serie poste trouwens laatst op twitter het nummer van P. Diddy 'Coming Home'. Ze schreef dat dit voor haar het ultieme Stark liedje is (voor de mensen die seizoen 1 gekeken hebben snappen het denk ik wel). Sinds ik dat gelezen heb, moet ik het nummer iig een keer per dagen horen <3

I'm coming home
I'm coming home
tell the World I'm coming home
Let the rain wash away all the pain of yesterday
I know my kingdom awaits and they've forgiven my mistakes
I'm coming home, I'm coming home
tell the World that I'm coming

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 20:02 

Sinds jij dat nummer in het wat luister je nu topic had gepost heb ik m ook gedownload xD
Het past er idd perfect bij

Spoiler:
Al vrees ik wel dat het niet zal gebeuren, GRRM is daar te evil voor

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 20:04 

Spoiler:
Er MOET gewoon iemand overblijven. En hij kan gewoon niet ALLE Starks uitmoorden. Dat mag niet, mag niet, mag niet!! *rocks back and forth*

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: