Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 31  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 50%  50%  [ 6 ]
A Clash of Kings 8%  8%  [ 1 ]
A Storm of Swords 33%  33%  [ 4 ]
A Feast for Crows 0%  0%  [ 0 ]
A Dance with Dragons 8%  8%  [ 1 ]
Geen 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 17:03 

Het is logisch dat de boeken zo lang op zich laten wachten als je ervan uit gaat dat een gemiddeld deel van A Song of Ice and Fire goed 1600 bladzijden manuscript heeft. Dat is niet niets. Daarnaast schrijft Martin ook mee aan de serie (big f*cking yay for that).

@Mou: ik denk dat jij in de boeken wel meer favo characters kan vinden. Daar zijn ze nog net iets villijniger :D En Daenerys krijgt zometeen ook een ware transformatie qua character. <3

In de boeken kijk ik het meeste uit naar de hoofdstukken van Arya en Jon. Die personages zouden bijna een apart boek kunnen krijgen wat mij betreft.

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 17:07 

Ja qua Daenerys ben ik ook gespoiled xD Ik vind haar opzich wel awesome, maar aan de andere kant is ze zo Mary Sue xD
-wit haar
-paarse ogen
-tragic past
-abusive family
Spoiler:
-freakin dragons

Over Theon/Alfie Allen gesproken trouwens xD

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 17:45 

Ja dat liedje zal nooit meer hetzelfde zijn XD Al helemaal omdat ze zingt 'How do you ever expect to get laid' (of sth in die richting). Na zijn sexscene in GOT blijft dat een grappig zinnetje.

Alfie heeft ook een tijdje de rol van Daniel Radcliffe in Equus overgenomen. En dus zijn er multiple full frontals van Theon te vinden :lol: (WAAROM weet ik dit?)

@Malou
Spoiler:
FUCKING DRAGONS!! And all the freakin' breast feeding. It's disturrrrbing!

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 22:09 

Aaaah ik wil jullie spoilers lezen, maar ook weer niet :')

Maar. Spoilers ep 7

Spoiler:
Ik had dus niet verwacht dat Robert dood zou gaan. Murdered by a pig x'D Dat is best wel sneu. En yay Jaime <3 En Snow. Iets zegt me dat Snow zicg niet aan de eed gaat houden. Hij vind vast wel een love interest. Hoop ik xD

Drogo is eng. Hip. Maar eng. En waarom moet ie meteen de vrouwen verkrachten en de kinderen tot slaven maken. Gewoon de troon is weer niet goed genoeg voor hem. Maar Drogo/Daenerys is wel leuk. Al snap ik nog steeds niet waar Dany's sympathie voor Drogo ineens vandaan komt. Of misschien is het allemaal gespeeld omdat ze de troon terug wil. Dan is ze wel een heel goede actrice, maar ik snap gewoon niet waarom ze nu in love is. Drogo heeft haar verdorie gekocht en wilde gewoon doen met haar waar hij zin in had. Ah well... ik ben er van overtuigd dat je nog een hoop Dany te zien krijgt en dat haar verhaal een stuk uitgewerkter word.

Verder was het einde echt vet spannend =O Stomme, irritante Joffrey @@

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 22:15 

@Jes
Spoiler:
Ik geloof er niks van dat het puur dat zwijn is waaraan Robert is overleden. Ik durf te wedden dat dat Lannister gastje iets in die wijn heeft gegooit, zoals Varys al suggereerd.
Het is ook wel toevallig dat net als Ned achter Joffrey's ware oorsprong komt, ineens de koning dood gaat en Joffrey snel op de troon geschoven wordt voor Ned er iets aan kan doen. Of nahja, hij deed er wel een poging tot, maar hij was er iets te laat mee en handelde verkeerd.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 22:23 

@Mou:
Spoiler:
Dat zal vast wel niet inderdaad. Er zit in deze serie altijd wel iets achter xD Maar ik vond die opmerking van Robert gewoon grappig. En heel stiekem heb ik het gemist dat Varys suggereerde dat er wat in de wijn is gestopt (a) Maar ik ga (denk ik) alle episodes sowieso nog wel vaker kijken, voor ep 8 uit komt, zodat ik zeker weet dat ik niks gemist heb.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2011 23:24 

Ik wil even een theorie van mij eruit gooien waar ik al een tijdje over zit te denken en wat de laatste paar afleveringen en n interview met de schrijver alleen maar gefueled hebben @@

Jon Snow.

Ik vind het heel erg onaannemelijk dat hij Ned's bastardson is. Ik vind het helemaal niks voor honorable Ned om als ie ff van huis is een vrouwke zwanger te maken en vervolgens de baby wegplukken bij zn moeder en meenemen naar huis.
In n interview met de schrijver werd gezegd dat Ned ook ten tijde van die rebellion al zn hele honor-gedoe had, dus t is ook niet iets dat met de jaren erbij is gekomen.
Ep 6
Spoiler:
En toen kwam in episode 6 ineens naar boven dat al Robert zn voorouders (en al zijn bastards) zwart haar hebben. En wat heeft Snow wat alle Starks niet hebben? Zwart haar. Niet dat t gelijk wil zeggen dat alle mensen met zwart haar een Baratheon zijn, natuurlijk.
Máár.. wat zou nou voor Ned een goeie reden zijn om een baby mee te nemen naar huis? En toen bedacht ik me dat Robert wat gehad heeft met de zus van Ned. De zus van Ned is, als ik me niet vergis, afgemaakt door the Mad King.
Dat is dus een héle goede reden om dat kind mee naar huis te nemen, aangezien het dan zijn eigen neefje is die geen moeder meer heeft.
Ep 7
Spoiler:
Gelijk ook een goede reden om Joffrey's naam in 'the rightful heir' te veranderen in Robert's last will. Als Snow het kind van Robert en Lyanna (?) is, is ie n noble en zou ie dus een rightfull heir zijn. Niet dat ik enig idee heb hoe ze het dan kunnen bewijzen, maar het is iig een trump card xD

En dan is er nog de awkwardness van Ned toen Robert over de moeder van Snow begon tijdens aflevering 2, als ik me niet vergis. @@

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 0:04 

Dat is een interessante theorie.
Spoiler:
Maar het is goed mogelijk voor Ned om een kind met zwart haar te krijgen. Dus dat is inderdaad niet het ''bewijs'' dat Snow wel/niet Ned's zoon is.

Maar ik vind je theorie verder wel aannemelijk, voornamelijk omdat er zo geheimzinnig word gedaan over Snow's moeder. En ook omdat de haarkleur-kwestie zo duidelijk ter sprake kwam. (Ook al ging dat natuurlijk over Joffrey).

En ik ben het met je eens dat het niets voor Ned is om een buitenechtelijk kind te krijgen.

Ik zou het trouwens wel heel vet vinden als dit waar was, omdat dat Snow's verhaallijn héél interessant zou maken en de nodige oproer zal veroorzaken xD

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 12:59 

Over de theorie:
Spoiler:
Het zou natuurlijk wel kunnen, maar het lijkt me niet heel waarschijnlijk. In aflevering 2 is er een discussie tussen Ned en koning Robbert over de moeder van Jon Snow over hoe ze ook alweer heet. Dat is dan een beetje vreemd als Robbert de vader zou zijn.

Achtergrond uit de boeken (niet echt spoiler, wordt al in het begin van de boeken verteld:)
Spoiler:
In de boeken staat ook dat Jon meer op zijn vader (dus Ned Stark) lijkt. En het is ook duidelijk dat Ned spijt heeft van zijn "actie".

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 13:07 

Spoiler:
Maar als Snow de zoon van Lyanna zou zijn, dan zou hij dus ook op Ned kunnen lijken.

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 13:21 

Chris Gamgee schreef:
Over de theorie:
Spoiler:
Het zou natuurlijk wel kunnen, maar het lijkt me niet heel waarschijnlijk. In aflevering 2 is er een discussie tussen Ned en koning Robbert over de moeder van Jon Snow over hoe ze ook alweer heet. Dat is dan een beetje vreemd als Robbert de vader zou zijn.

Spoiler:
Ik denk niet dat dat zo vreemd hoeft te zijn. Het kan toch best zijn dat Robert en Lyanna seks hebben gehad? En dat Lyanna zwanger is geworden. Robert had vast een druk leven. Hij was vast niet negen maanden lang in haar buurt, dus het kan best zijn dat Snow toen geboren is. En toen Lyanna doodging, Ned zijn neefje mee naar huis heeft genomen en gezegd heeft dat het zijn zoon was.

De moeder moet in ieder geval iemand zijn die Robert ook kende, want anders had Ned er vast niet zo geheimzinnig over gedaan, toch? Hij had toch kunnen zeggen ''gewoon en meisje met zwarte haren ofzo''. Maar dat zei hij niet. Ik zie Ned niet aan voor het type dat liegt, dus hij hield wijselijk zijn mond.

En Snow kan inderdaad wel op Ned lijken omdat zijn moeder de zus was van Ned.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 13:28 

Spoiler:
Snow was toch omstreeks de rebellion geboren? Dus appeltaart yeah dat Robert het toen druk had. Daarnaast weet ie volgens mij zelf niet eens wie nou eigenlijk zijn (buitenechtelijke) kinderen zijn xD

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 13:45 

Jessica schreef:
Chris Gamgee schreef:
Over de theorie:
Spoiler:

Spoiler:
Ik denk niet dat dat zo vreemd hoeft te zijn. Het kan toch best zijn dat Robert en Lyanna seks hebben gehad? En dat Lyanna zwanger is geworden. Robert had vast een druk leven. Hij was vast niet negen maanden lang in haar buurt, dus het kan best zijn dat Snow toen geboren is. En toen Lyanna doodging, Ned zijn neefje mee naar huis heeft genomen en gezegd heeft dat het zijn zoon was.

De moeder moet in ieder geval iemand zijn die Robert ook kende, want anders had Ned er vast niet zo geheimzinnig over gedaan, toch? Hij had toch kunnen zeggen ''gewoon en meisje met zwarte haren ofzo''. Maar dat zei hij niet. Ik zie Ned niet aan voor het type dat liegt, dus hij hield wijselijk zijn mond.

En Snow kan inderdaad wel op Ned lijken omdat zijn moeder de zus was van Ned.

Spoiler:
Het zou natuurlijk wel kunnen, maar als Ned denkt dat Jon niet zijn zoon is, zou hij de naam van de moeder nooit aan Robbert hebben verteld denk ik. Dan had hij haar waarschijnlijk "een meisje met zwarte haren genoemd".

Robbert weet idd niet goed wie zijn (buitenechtelijke) kinderen zijn. Maar hij herkende de naam van Jon Snow's moeder wel. Daarnaast wist hij volgens mij ook wel met welke vrouwen hij sex heeft gehad. Ik denk dat hij het wel zou herinneren als hij iets met "Wylla" had gehad.

Maar het is niet geheel onmogelijk. Wanneer is Lyanna eigenlijk gestorven? Jon is 14 in de boeken, volgens mij in de serie iets ouder.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 17:56 

Spoiler:
Als Jon Snow de bastard is van Robert Baratheon dan zou Ned Stark het in ieder geval niet weten omdat....

Spoiler:
Hij later in boek 1 als King Robert overleden is zegt dat alleen Stannis de rechtmatige troonopvolger is. Als Ned had geweten dat Jon een zoon van Robert zou zijn, dan zou hij op dat moment naar voren zijn gestapt om te zeggen dat niet Joffrey maar Jon de troon moest hebben.

Aangezien hij dat niet gedaan heeft ben ik er vrijwel zeker van dat Jon een bastard is van Ned.

Profiel  

Unspeakable

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2011 17:59 

Spoiler:
Oké so much voor mijn theory dan xD
Maar ik ben nogsteeds niet overtuigt dat Snow Ned's zoon is

Wie heeft nog meer op Stark gestemd in de poll? @@ Hebben we een GoT-kijker die nog niet geĂ­ÂŻdentificeerd is? @@

Laatst bijgewerkt door Malou op wo mei 25, 2011 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 455 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 31  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: