Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 15:30 

Malou schreef:
Skywalker schreef:
Huffle Badger: I swear to Merlin, Slythersnake…

Merlin zat in Slytherin, neh neh neh neh NEH neh, ha ha ha ha HA ha ♪

't valt wel op dat de mensen die tegen hun zin in Huff terecht zijn gekomen ineens doen alsof ze nooit een probleem hebben gehad met Huff @@

En ik denk ook dat Joost in Ravenclaw zit.

Ik heb nooit een probleem gehad met Hufflepuff @@ Het was meer een verrassing, that's all. Dus puh.

EDIT: Joost, schiet op met dat sorteren! Ik denk dat iedereen inmiddels benieuwd is naar wat eruit komt.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 16:39 

*drum roll*

En wat is er uitgekomen...

Spoiler:
RAVENKLAUW!

So Ravenpuff it is! ::eva::

Skywalker schreef:
EDIT: Joost, schiet op met dat sorteren! Ik denk dat iedereen inmiddels benieuwd is naar wat eruit komt.

Kan ik er wat aan doen dat ik antwoorden voorgeschoteld krijg waar ik niet 1,2,3 echt een keuze uit kan maken? :S

Mijn 3e, 4e, 5e, 6e en 7e vraag...
Spoiler:
QUESTION 3

A troll has gone berserk in the Headmaster's study at Hogwarts. It is about to smash, crush and tear several irreplaceable items and treasures, including a cure for dragon pox, which the Headmaster has nearly perfected; student records going back 1000 years and a mysterious handwritten book full of strange runes, believed to have belonged to Merlin. In which order would you rescue these objects from the troll's club, if you could?

In mate van belangrijk naar minder belangrijk:
1. a cure for dragon pox, which the Headmaster has nearly perfected
2. handwritten book full of strange runes
3. student records going back 1000 years ago

WANT:

Ik las dragon pox als zijnde het de drakenpest xD En tja, als notabene de Headmaster daar al gelange tijd mee bezig is om daar een geneesmiddel voor te vinden en hij heeft het bijna geperfectioneerd dan is dat de nummer 1 om als eerste in veiligheid te brengen. Klaar uit, heeft iedereen wat aan. Daarna het handgeschreven boek bomvol met vreemde runes. Want ookal ben ik niet zo'n iemand als Hermione die graag Ancient Runes als vak zou volgen, je nooit (ookal ben je Runes-analfabeet) meer te weten zou komen of er nuttige dingen in dat boek staan. Dus die gaat er als 2e uit, zodat Hermione die kan gaan decoderen (a)

En tot slot als minst belangrijk en als die nog niet kapot gemaakt zijn: de student records. Want wie er tot 1000 jaar geleden als student aanwezig was op Hogwarts vind ik qua mate van belangrijkheid gewoon minder belangrijk. Zijn wel leuke weetjes om er achter te komen, maar het mist gewoon de urgentie. Simpel zat.

QUESTION 4

Which of the following would you most like to study?

1. Centaurs > als 3e weg want je weet hun uiterlijk al, dat ze mensen wantrouwen en ze begaan zijn met astronomie
2. Goblins > als 2e weg want er is al genoeg van bekend hoe ze zijn, wat hun eigenschappen zijn etc
3. Merpeople > als 5e weg want er is al wel wat van bekend hoe ze zijn, maar het blijven fascinerende wezens
4. Ghosts > als 6e weg want anders dan de reden waarom je ghost wordt en in welke vorm zij verschijnen heb je niet veel meer te bestuderen dan dat
5. Vampires > als 4e weg want er is al genoeg over bekend hoe ze zijn, wat hun eigenschappen zijn. Tis wel interessant, maar niet interessant genoeg
>>6. Werewolves<<
7. Trolls > als 1e weg want niet interessant

Werewolves om de simpele reden dat het fascinerende wezens zijn. Er is natuurlijk ookal het e.e.a. over bekend, maar hoe tof is het wanneer er een middel gevonden kan worden zodat (indien de patiënt dat wil) iemand werewolve-vrij kan worden? Genoeg redenen dus om weerwolven te bestuderen. Want hoe meer je hen gaat bestuderen, des te groter de kans dat na al die informatie er duidelijk word hoe je het probleem "werewolve/weerwolf worden" kunt tackelen.

QUESTION 5

One of your house mates has cheated in a Hogwarts exam by using a Self-Spelling Quill. Now he has come top of the class in Charms, beating you into second place. Professor Flitwick is suspicious of what happened. He draws you to one side after his lesson and asks you whether or not your classmate used a forbidden quill. What do you do?

1. Lie and say you don't know (but hope that somebody else tells Professor Flitwick the truth). (al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel)
2. Tell Professor Flitwick that he ought to ask your classmate (and resolve to tell your classmate that if he doesn't tell the truth, you will).
3. Tell Professor Flitwick the truth. If your classmate is prepared to win by cheating, he deserves to be found out. Also, as you are both in the same house, any points he loses will be regained by you, for coming first in his place.
4. You would not wait to be asked to tell Professor Flitwick the truth. If you knew that somebody was using a forbidden quill, you would tell the teacher before the exam started. (het frauderen is al gebeurd dus hoe kun je dit van te voren nog melden? :S Bovendien ben ik echt niet zo'n heilig boontje)

Antwoord 3...
WANT:

Feit 1: Flitwick is suspicious of what happened. Hij heeft dus al een vermoeden.
Feit 2: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Feit 3: Nergens staat dat je met die classmate goede vrienden bent. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, punt. Dat ie in dezelfde House zit wil niet automagisch zeggen dat je er goede vrienden mee bent of hoeft te/moet zijn.
Feit 4: het frauderen is al gebeurd, dus hoe kun je dit nog van te voren melden bij de professor? :S Bovendien ben ik ook weer niet zo'n heilig boontje.

QUESTION 6

Forest or river?

Niet deze! Argh :(

Ik kies voor het bos. Een rivier is wel zo overzichtelijk, je kunt of vooruit of achteruit. Met de stroom mee, of tegen de stroom in. Als er een stevige stroom staat, kun je jezelf gewoon mee laten gaan met die stroom, waar die je ook zal brengen. Dus dat is de weg van de minste weerstand. Wel zo gemakkelijk. En besides: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan etc etc?

Maarja, dan het bos. Daar kun je alle kanten in op gaan, net zolang tot je verdwaalt. Nog los van de eventuele wezens die je aantreft in het bos. Dus daar zul je meer obstakels aantreffen. En in die zin is dat dus de weg met meer weerstand. Maarja, waarom makkelijk doen als je moeilijk ook kunt doen? Daar zit meer uitdaging in. En dan kies ik toch voor de uitdaging en daarmee voor het bos.

En alsof dat nog niet genoeg was krijg ik...

QUESTION 7

Heads or tails?

Tja, kop of munt. Er boven of er onder op. Ik kan mij niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst kop of munt deed en welke ik koos. Ik vind dat zo abitrair zo'n keuze. Echt iets wat je niet kunt beargumenteren. Dan maar terugvallen op een muntje opgooien. *pakt gulden uit zijn muntenverzameling* *gooit 10 keer* 7x kop, 3x munt (afgewisseld: kop, kop, kop, kop, munt, munt, kop, munt, kop, kop) Heads it is I guess.. :roll:

Als ik trouwens terug kijk op de test vind ik alle antwoorden wel veel weggeven to be honest. Bedoel.. als je puur kijkt kun je ironisch genoeg uit al mijn ingegeven antwoorden gewoon Ravenklauw halen.

Eigenlijk vind ik deze vragen van Rowling zelf dus niet onder doen voor de doorsnee andere sorteertesten. Toegegeven, ze zijn stuk voor stuk beter dan elke vraag die ik tot dusver heb gezien bij andere testen. Maar dat ze niet zouden verwijzen naar elke afdeling, daar was bij mijn vragen niks van te merken. Als je alles namelijk simplistisch bij langs loopt kun je (denk ik) binnen 5 minuten alle 7 vragen beantwoorden puur op: die hoort bij Gryffindor, die bij Ravenclaw etc etc Dat is iig wat ik nu toch wel denk dat voor mij de doorslag gaf naar Ravenclaw. En let wel.. zo heb ik het dus niet benaderd. Maar zo kun je het dus wel benaderen, door botweg te kijken: welk antwoord verwijst naar welke afdeling?

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Citizen of the World

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 17:19 

'T is uiteindelijk toch Ravenclaw voor jou geworden dus Joost?

Gefeliciteerd~!

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 17:23 

Yay ik krijg een koekje! <3 Welkom in Ravenclaw!

Ik vind zelf ook dat de vragen nogal doorzichtig zijn. Als je zou willen kan je wel de test manipuleren.
Spoiler:
Behalve de zwart/wit, rechts/links etc. vragen. Ik zou echt niet weten hoe dat met een afdeling te maken heeft omdat dat zulke abstracte vragen zijn.

Al denk ik dat iedereen wel benieuwd is in welke afdeling hij/zij thuis hoort dus ik vraag me af hoeveel mensen de test ook daadwerkelijk gemanipuleert hebben of gaan manipuleren.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 17:24 

Eva schreef:

Ik vind zelf ook dat de vragen nogal doorzichtig zijn. Als je zou willen kan je wel de test manipuleren.
Spoiler:
Behalve de zwart/wit, rechts/links etc. vragen. Ik zou echt niet weten hoe dat met een afdeling te maken heeft omdat dat zulke abstracte vragen zijn.

Al denk ik dat iedereen wel benieuwd is in welke afdeling hij/zij thuis hoort dus ik vraag me af hoeveel mensen de test ook daadwerkelijk gemanipuleert hebben of gaan manipuleren.

Spoiler:
Wat de zwart/wit betreft, die was met schaakstukken, dus toen was ik aan het denken 'wit mag altijd als eerste beginnen', dus ofwel doe je dat als je slim bent (alhoewel ik niks van schaken ken, dus misschien is beginnen net niet slim?) of als je moedig bent ofzo? Nuja, vast niet de juiste manier om er Houses in te zien, maar ik dacht een beetje in die richting xD. Wat links/recht betreft kan ik alleen maar aan politieke dingen denken, maar dat is volgens mij niet eens de bedoeling.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 17:31 

Eva schreef:

*geeft koekje* Kies er maar een (of twee, drie, vier...) (a)

Maar dank, nu maar eens zien of ik het raadsel kan oplossen om naar de Common Room te gaan. :P (even RPG-en/improviseren) Ben bang dat ik regelmatig buiten sta en er niet in kan tot ik eindelijk kan brainstormen met een andere Raaf xD

Ben het eens met je tweede stukje tekst. Misschien is dat ook wel iets wat Rowling express heeft gedaan. Eerst zeggen: je kunt de test niet manipuleren. Vervolgens het wel zo doen lijken. En dan hebben de meeste van ons zoiets van: ja, maar zo gemakkelijk kan het toch niet zijn? Waar is de adder onder het gras? Ergo: niemand doet het, behalve degene die het toch wil. En die krijgt stank voor dank want beland in de afdeling waar ie niet wil belanden.

Hmm, als ik er zo over na denk is deze test juist goed doordacht. Alleen wanneer je echt eerlijk je antwoorden kiest beland je in de afdeling waar je het beste thuis hoort en/of thuis wil horen. Of je dit nu doet op gevoel of zoals ik met eindeloos beredeneren, dan krijg je wat je hebben wil. Ga je de test manipuleren om te krijgen wat je hebben wil, dan vind je de deksel op de neus. Of: wie zeurt wordt overgeslagen enzo xD

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 27, 2011 19:01 

@Joost: Yay, welkom bij Ravenklauw! :D

Ik kreeg trouwens dit soort vragen:

Spoiler:
Zoals 'welke kracht zou jij willen?' Je kon kiezen tussen onzichtbaar zijn, terug in de tijd gaan, gedachten lezen, uiterlijk veranderen en nog een andere. Ik heb voor de laatste gekozen, omdat de rest mij niet aansprak. Ik haat 'onzichtbaar zijn' (als mensen mij niet opmerken), dus die viel af. Ik heb al genoeg gedachten van mezelf, dus ik zou geen gedachten willen lezen. Terug in de tijd lijkt me niet handig, maar van uiterlijk veranderen heeft me altijd al aangesproken, dus die werd het. :)

Ook kreeg ik vier bekers met inhoud en de vraag 'welke zou jij opdrinken?'. Ik kon kiezen uit een inktzwarte, een gouden die leek op zonlicht, een zilveren zoals diamanten en een paarse die rook naar pruimen en chocola. Ik heb de laatste gekozen.

Ik kreeg ook 'which of the following would you most hate people to call you?'. Daar heb ik gekozen voor 'ordinary', want ik houd er niet van om met mensen vergeleken te worden en ik wil eerder uniek zijn, anders dan alle andere mensen.

Ook kreeg ik 'Moon of stars?' (heb gekozen voor de maan, omdat ik me veilig voel als ik die aan de hemel kan zien staan) en 'Right or left?' (Rechts, omdat ik rechtshandig ben. Denk trouwens niet dat het met politieke voorkeur te maken heeft, want heet dat niet anders in het Engels? Bovendien ben ik dan links, dus. :'))

Verdere vragen kan ik me niet herinneren. Maar ik had in ieder geval geen 'wat zou jij doen-vragen', wat ik fijn vond, want ik weet dan nooit wat ik moet antwoorden. Maar ik heb wel redelijk goed nagedacht over alle vragen en ook alles beredeneerd. Misschien is dat een Ravenklauw-trekje (want dat doe ik in real life ook altijd). xD

En ik heb helemaal geen filmpje gezien. O: Waarschijnlijk omdat mijn flashplayer het niet doet. ):

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 9:50 

Hihi, grappig hoe een volbloed Huffelpuffer een Griffoendor werd, een Zwadderaar een Ravenklauwer. En weet ik veel wie wel goed terecht is gekomen.
In ieder geval ben ik wel blij dat de Sorteerhoed mij heeft geplaatst op de plek waar ik schijn thuis te horen: Huffelpuf.
Spoiler:
Het valt me trouwens wel op dat de vragen dus per persoon verschillen. Want ik zag niets over maan en sterren, maar kreeg bos en rivier.

Voor de rest is het een leuke unieke manier van sorteren, maar dat was ook al het kiezen van een toverstok.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 9:52 

Aisling schreef:
Hihi, grappig hoe een volbloed Huffelpuffer een Griffoendor werd, een Zwadderaar een Ravenklauwer. En weet ik veel wie wel goed terecht is gekomen.
In ieder geval ben ik wel blij dat de Sorteerhoed mij heeft geplaatst op de plek waar ik schijn thuis te horen: Huffelpuf.
Spoiler:
Het valt me trouwens wel op dat de vragen dus per persoon verschillen. Want ik zag niets over maan en sterren, maar kreeg bos en rivier.

Voor de rest is het een leuke unieke manier van sorteren, maar dat was ook al het kiezen van een toverstok.

Er zijn ook meer dan 7 vragen. Het wisselt steeds af welke vragen je krijgt. Niet iedereen krijgt dus steeds dezelfde 7 vragen.

Profiel  

Wanted: Dead or Alive

BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 13:56 

Ik ben ook een Hufflepuff geworden =D Had het al wel verwacht eigenlijk, of Ravenclaw, of Hufflepuff, en tijdens de test was het al snel duidelijk.

Spoiler:
Ik vond de test eigenlijk toch best wel doorzichtig. Van te voren hoorde ik van iedereen dat ie niet te manipuleren was enzo, maar ik wist na drie vragen ofzo al wel dat ik Puff ging worden, omdat gewoon al mijn antwoorden daar naar toe wezen.

Ik denk dus ook dat het best mogelijk was geweest om het te sturen maarja, dat is natuurlijk niet leuk, dan weet je nog niets.

Never give up on the things that make you smile

Profiel  

The Curious Admin

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 20:52 

Ik ben een echte Ravenklauw! Woooeei!

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 17:11 

Ik ben een Slytherin geworden!

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 18:39 

Ik ben ingedeeld bij Slytherin <3
Ik vond de test wel redelijk doorzichtig bij sommige vragen, althans je kon gokken wat bij wat zou horen. Desondanks heb ik wel naar waarheid ingevuld en miss bij de ene vraag wat meer dan de ander, maar dat was dan vooral omdat ik met de andere antwoorden weinig kon.

Ik ben wel superblij dat ik bij Slyth zit overigens, stiekem ook omdat het hier mijn house is <3

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:03 

Ah, ik zit in Hufflepuff :') Didn't see THAT one coming... En ik heb afgelopen vakantie nog wel een Gryffindor Scarf gekocht. *pouts* Ik voel me op dit moment even heel raar XD Zo maar even de beschrijving van Huff nog doorlezen, misschien dat ik me er toch in kan vinden.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:13 

San Riddle schreef:
Ah, ik zit in Hufflepuff :') Didn't see THAT one coming... En ik heb afgelopen vakantie nog wel een Gryffindor Scarf gekocht. *pouts* Ik voel me op dit moment even heel raar XD Zo maar even de beschrijving van Huff nog doorlezen, misschien dat ik me er toch in kan vinden.

Het helpt echt om de omschrijving te lezen van Hufflepuff! ^^ YAY NOG EEN HUFFJE. Lol, ik heb net hetzelfde. Ik heb een Ravenclaw Tie gekocht, dus daar zit ik nu ook mee. Maar dat is dan mijn Ravenclaw-deel van mijn Ravenpuff-zijn enzo. Ik heb nog een Huff-merchandise though, mss komt daar ooit nog verandering in.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende

Keer terug naar Pottermore
Ga naar: