QUESTION 3
A troll has gone berserk in the Headmaster's study at Hogwarts. It is about to smash, crush and tear several irreplaceable items and treasures, including a cure for dragon pox, which the Headmaster has nearly perfected; student records going back 1000 years and a mysterious handwritten book full of strange runes, believed to have belonged to Merlin. In which order would you rescue these objects from the troll's club, if you could?
In mate van belangrijk naar minder belangrijk:
1. a cure for dragon pox, which the Headmaster has nearly perfected
2. handwritten book full of strange runes
3. student records going back 1000 years ago
WANT:Ik las dragon pox als zijnde het de drakenpest xD En tja, als notabene de Headmaster daar al gelange tijd mee bezig is om daar een geneesmiddel voor te vinden en hij heeft het bijna geperfectioneerd dan is dat de nummer 1 om als eerste in veiligheid te brengen. Klaar uit, heeft iedereen wat aan. Daarna het handgeschreven boek bomvol met vreemde runes. Want ookal ben ik niet zo'n iemand als Hermione die graag Ancient Runes als vak zou volgen, je nooit (ookal ben je Runes-analfabeet) meer te weten zou komen of er nuttige dingen in dat boek staan. Dus die gaat er als 2e uit, zodat Hermione die kan gaan decoderen
En tot slot als minst belangrijk en als die nog niet kapot gemaakt zijn: de student records. Want wie er tot 1000 jaar geleden als student aanwezig was op Hogwarts vind ik qua mate van belangrijkheid gewoon minder belangrijk. Zijn wel leuke weetjes om er achter te komen, maar het mist gewoon de urgentie. Simpel zat.
QUESTION 4
Which of the following would you most like to study?
1. Centaurs > als 3e weg want je weet hun uiterlijk al, dat ze mensen wantrouwen en ze begaan zijn met astronomie
2. Goblins > als 2e weg want er is al genoeg van bekend hoe ze zijn, wat hun eigenschappen zijn etc
3. Merpeople > als 5e weg want er is al wel wat van bekend hoe ze zijn, maar het blijven fascinerende wezens
4. Ghosts > als 6e weg want anders dan de reden waarom je ghost wordt en in welke vorm zij verschijnen heb je niet veel meer te bestuderen dan dat
5. Vampires > als 4e weg want er is al genoeg over bekend hoe ze zijn, wat hun eigenschappen zijn. Tis wel interessant, maar niet interessant genoeg
>>6. Werewolves<<
7. Trolls > als 1e weg want niet interessant
Werewolves om de simpele reden dat het fascinerende wezens zijn. Er is natuurlijk ookal het e.e.a. over bekend, maar hoe tof is het wanneer er een middel gevonden kan worden zodat (indien de patiënt dat wil) iemand werewolve-vrij kan worden? Genoeg redenen dus om weerwolven te bestuderen. Want hoe meer je hen gaat bestuderen, des te groter de kans dat na al die informatie er duidelijk word hoe je het probleem "werewolve/weerwolf worden" kunt tackelen.
QUESTION 5
One of your house mates has cheated in a Hogwarts exam by using a Self-Spelling Quill. Now he has come top of the class in Charms, beating you into second place. Professor Flitwick is suspicious of what happened. He draws you to one side after his lesson and asks you whether or not your classmate used a forbidden quill. What do you do?
1. Lie and say you don't know (but hope that somebody else tells Professor Flitwick the truth). (al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel)
2. Tell Professor Flitwick that he ought to ask your classmate (and resolve to tell your classmate that if he doesn't tell the truth, you will).
3. Tell Professor Flitwick the truth. If your classmate is prepared to win by cheating, he deserves to be found out. Also, as you are both in the same house, any points he loses will be regained by you, for coming first in his place.
4. You would not wait to be asked to tell Professor Flitwick the truth. If you knew that somebody was using a forbidden quill, you would tell the teacher before the exam started. (het frauderen is al gebeurd dus hoe kun je dit van te voren nog melden?

Bovendien ben ik echt niet zo'n heilig boontje)
Antwoord 3...
WANT:Feit 1: Flitwick is suspicious of what happened. Hij heeft dus al een vermoeden.
Feit 2: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Feit 3: Nergens staat dat je met die classmate goede vrienden bent. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, punt. Dat ie in dezelfde House zit wil niet automagisch zeggen dat je er goede vrienden mee bent of hoeft te/moet zijn.
Feit 4: het frauderen is al gebeurd, dus hoe kun je dit nog van te voren melden bij de professor?

Bovendien ben ik ook weer niet zo'n heilig boontje.
QUESTION 6
Forest or river?
Niet deze! Argh
Ik kies voor het bos. Een rivier is wel zo overzichtelijk, je kunt of vooruit of achteruit. Met de stroom mee, of tegen de stroom in. Als er een stevige stroom staat, kun je jezelf gewoon mee laten gaan met die stroom, waar die je ook zal brengen. Dus dat is de weg van de minste weerstand. Wel zo gemakkelijk. En besides: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan etc etc?
Maarja, dan het bos. Daar kun je alle kanten in op gaan, net zolang tot je verdwaalt. Nog los van de eventuele wezens die je aantreft in het bos. Dus daar zul je meer obstakels aantreffen. En in die zin is dat dus de weg met meer weerstand. Maarja, waarom makkelijk doen als je moeilijk ook kunt doen? Daar zit meer uitdaging in. En dan kies ik toch voor de uitdaging en daarmee voor het bos.
En alsof dat nog niet genoeg was krijg ik...
QUESTION 7
Heads or tails?
Tja, kop of munt. Er boven of er onder op. Ik kan mij niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst kop of munt deed en welke ik koos. Ik vind dat zo abitrair zo'n keuze. Echt iets wat je niet kunt beargumenteren. Dan maar terugvallen op een muntje opgooien. *pakt gulden uit zijn muntenverzameling* *gooit 10 keer* 7x kop, 3x munt (afgewisseld: kop, kop, kop, kop, munt, munt, kop, munt, kop, kop) Heads it is I guess..