Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Volgende

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 20:04 

Afbeelding

Vertwijfeld kijkt Jessa even naar beneden. Lachte hij haar nu uit? Ze merkt dat ze het nog warmer begint te krijgen en waarschijnlijk ook nog roder wordt, maar wanneer Benicio zijn excuses aanbied, kijkt ze even op en merkt ze hoe het rode weg begint te trekken.

"Geeft niet..." zegt ze zacht en nog steeds een beetje beschaamd, "Ik praat daar gewoon niet makkelijk over..." Ze kijkt even naar haar glas en neemt een slokje. Ook deze leek een stuk minder heftig dan de vorige.

Ze fronst even als Benicio over opposited attract begint. Dat vond ze vreemd. "Denk je dat echt?" vraagt ze dan, wat nieuwsgierig, "Dat twee mensen zonder gelijke interesses of eigenschappen echt tot elkaar aangetrokken kunnen zijn? Echte tegenpolen?" Het klinkt haar vreemd in de oren. Ze neemt nog een slokje van haar drankje.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 21:16 

Afbeelding

De gebeurtenissen in de herberg gaan een beetje links en rechts Luc voorbij. Hij lacht als Yvaine bijna over haar nek gaat van de drank. Hij wilt de traan die over haar wang rolt wegvegen, maar ze is hem voor met doekje die ze hij haar jurk haalt. De glimlacht verdwijnt van Luc zijn gezicht na haar opmerking.

"Medea" mompelt Luc zachtjes. Vluchtig slaat hij zijn glas achterover en laat zijn glas bijschenken. Verdronken in zijn eigen gedachten, kijkt hij pas op als Yvaine weer wat zegt. Hij kijkt haar eerst vragend aan en kijkt vervolgens naar Caleigh en Eric.

"Ha, denk je werkelijk" zegt hij tegen haar terwijl hij terug draait. Luc is het voorval in Maanstad niet vergeten. Hij draai zijn hoofd weer kort om nog een keer te kijken. "Laten we hopen dat het goed afloopt" zegt hij terwijl hij aan zijn hoofd wrijft.

"Het enige wat mankeert kan jij echt niet healen, geloof mij."
Hij heeft eigenlijk geen zin in dit spelletje wat Yvaine begon met spelen. "Sorry" zegt hij terwijl zich excuseert. "Het ligt niet aan jou." Hij staat op en loopt richting de uitgang van de herberg. Hij heeft wat frisse lucht nodig.

Together we both make hurricanes

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 11:07 

Afbeelding

Eric kijkt de halve flirtpoging van Yvaine richting Luc naast hem even met een licht opgetrokken wenkbrauw aan. Het was hem niet eerder opgevallen en hij had ook niet echt het idee dat Luc hierop uit was. Hij kan dan ook een glimlach niet onderdrukken als Luc zit plotseling zo snel mogelijk uit de voeten maakt. Eric neemt maar snel een slok van zijn drinken om de glimlach te verbergen. Het zou hem vast niet in dank afgenomen worden als hij nu hardop in lachen zou uitbarsten.

Als de grootste drang om te lachen is verdwenen kijk hij Yvaine even aan en haalt zijn schouders op.

"Soms heeft een tegenpool wat langer nodig Yvainne, maar geef de moed niet op." Zegt hij dan met een lach tegen haar.

Hij was misschien niet helemaal meer nuchter, maar ook niet doof. En hij kon het gewoon niet laten om Yvaine hiermee wat te plagen.

But I’m being born again

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 18:35 

Afbeelding

Benicio kijkt op van zijn bier wanneer Jessa's nieuwsgierigheid wordt gewekt door zijn opmerking. Hij glimlacht naar haar en maakt een handgebaar waaruit blijkt dat hij het ook maar van horen zeggen heeft.

'Dat is wat men wel zegt,' antwoordt hij. 'En zoals je weet hebben zij altijd gelijk.'

Hij neemt een slok van zijn bier.

'Maar eerlijk gezegd: waarom niet?' gaat hij dan serieus in op de vraag. 'Als de twee elkaar goed aanvullen kan ik me voorstellen dat zoiets prima werkt. Hoewel dit in het geval van Caleigh en Eric misschien wel erg vergezocht is, dat geef ik toe.'

Benicio drinkt zijn kroes bier leeg en wenkt de herbergier.

'Kan ik je nog een cider aanbieden?' vraagt hij Jessa.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 19:29 

Afbeelding

Jessa lacht even hardop (Niet echt gebruikelijk voor haar) als Benicio zegt dat men altijd gelijk heeft. Ze vond hem zowaar grappig. Ze drinkt de laatste slok cider. Het glas is nu leeg.

Dan gaat ze wat serieuzer op de zaak in. "Misschien heb je daar gelijk in..." zegt ze, "maar ik denk dat er toch wel zekere overeenkomsten tussen mensen moeten zijn, om echt goed te kunnen werken." Even dacht ze na over zichzelf. De kans was vrij klein dat ze zelf ooit zou trouwen, maar zou ze kunnen leven met iemand die haar tegenpool was? Iemand die duidelijk aanwezig is, graag in de picture staat, makkelijk contact legt? Ze fronst even, maar besluit niets uit te sluiten en Benicio ook maar niet met haar gedachtegang lastig te vallen.

Dan wordt ze uit haar diepe gedachten geroepen. "Oh", zegt ze, "Ja, dat is goed." Ze moest toegeven dat de alcohol haar tot nu toe weinig deed, of misschien dacht ze dat alleen maar. Waarschijnlijk was haar gezicht nog steeds een beetje warm van toen ze net zo rood werd. Een tweede drankje kon vast geen kwaad, toch? Ze zakte iets lager in haar stoel.

Ze glimlacht even. "Ik denk dat daar precies het verschil ligt." zegt ze, doelend op Eric en Caleigh, "Er zit een groot verschil tussen elkaars tegenpolen zijn en een enorme hekel aan elkaar hebben."

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 20:16 

Afbeelding

Caleigh vangt vaag iets op tussen Yvaine en Luc voordat Luc ervandoor gaat. Ergens is ze wel nieuwsgierig, maar ze wilt zich er niet in verdiepen. De vragen die er over haar en Eric onstaan bij de andere groep krijgt ze niet mee. Even kijkt ze naar de vloeistof in haar glas, dan slaat ze het in een keer achterover. Langzaam begint de alcohol zijn werk te doen en haar te verdoven. De pijn wordt minder en de gebeurtenissen van de dag lijken minder belangrijk. En dat wilt ze, ze wilt alles vergeten. Ze wilt hem vergeten, ze wilt hem uit haar leven schrappen en voor nu werkt het prima. Ze zou morgen de werkelijkheid weer onder ogen zien.

"Een dubbele," zegt ze tegen de barman.

Hij schenkt haar glas bij en als ze, een kleine, slok neemt neemt ze zich voor dat het haar niets meer kan schelen. De alcohol zou zijn werk gaan doen. Ze neemt nog een slok, nu een grotere en laad slechts een klein laagje achter in het glas.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 18:03 

Afbeelding

Benicio glimlacht als Jessa instemt met een tweede drankje en plaatst zijn bestelling bij de herbergier. De man loopt weg om hun drankjes te halen en Benicio gooit zijn benen over de leuning van zijn luie stoel, zodat hij met zijn torso naar Jessa gedraaid komt te zitten.

'Misschien heb je gelijk,' zegt hij, met het oog op Caleigh en Eric. 'En koester die woorden, want ik spreek ze niet snel uit,' voegt hij er met een grijns aan toe.

Even staart Benicio nog naar de bar maar dan richt hij zijn blik weer op Jessa.

'Volgens mij weet jij meer dan je laat merken,' zegt hij dan, na haar een paar seconden in stilte te hebben aangekeken. 'Net als met dat helen van daarnet. Stille wateren hebben diepe gronden - volgens mij was dat nog beter op je van toepassing dan ik in eerste instantie dacht.'

Hij kijkt nog even licht verbaasd naar haar en grijnst dan. De herbergier komt op dat moment zijn blikveld binnen en geeft hem zijn tweede kroes bier na Jessa haar tweede cider aan te bieden. Benicio heft zijn kroes naar Jessa.

'Op stille wateren,' grinnikt hij, aangezien deze benaming in geen geval op hem van toepassing is.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 19:06 

Afbeelding

Jessa glimlacht als Benicio haar gelijk geeft. "Ik zal het onthouden," zegt ze terwijl ze toekijkt hoe Benicio gemakkelijk gaat zitten. Ze merkt dat hij haar blijkbaar grondig observeert en ze moet toegeven dat ze niet zo goed weet wat ze met die blikken aan moet.

Voor ze een besluit kan nemen, begint Benicio al weer te praten, weer de stille wateren en diepe gronden. Jessa lacht even, maar kijkt dan weer even vlug naar haar handen. Nou, het ging net zo goed, stop eens met verlegen zijn... "Healing is gewoon iets waar ik getraind voor ben... Het is wat complex, maar als je eenmaal weet hoe het moet..." zegt ze, nog steeds met haar gezicht wat naar beneden, "Ik bedoel... ik wil niet uit de hoogte doen, maar ik heb het altijd al gedaan..." Dan kijkt ze op, Benicio had gelijk. Er waren heel veel dingen die anderen niet over haar wisten, maar het was niet verstandig om daarmee te pronken. Dat zou haar en de anderen alleen maar in gevaar brengen. "Ik denk dat iedereen hier wel meer weet of kan dan ze laten merken... Iedereen heeft hier vast wel een paar geheimen..."

Ze neemt een nieuw glas cider aan en bloost kort als Benicio op haar proost. "Op een aardige jongeman die mij aan het lachen heeft gemaakt." zegt ze voorzichtig, ze wist niet zo goed hoe ze hem moest beschrijven.

Ze neemt een slokje en laat haar blik door de bar gaan. Haar oog valt in eens op Caleigh... die aan de drank zat. Ondanks dat ze net geheald was en Jessa wist dat ze goed werk had geleverd was het verschrikkelijk onverstandig om zo kort na een verwonding alcohol te gaan drinken. "Het spijt me," zegt ze vlug tegen Benicio, "Ik ben zo terug."

Ze staat op en met haar glas in haar hand loopt ze richting Caleigh. Ze maakt even een mentale memo dat ze niet zo snel op moet staan, ze begon een beetje duizelig te worden. Bij de bar aangekomen richt ze zich gelijk tot Caleigh. "Het spijt me heel erg dat ik dit moet zeggen," zegt ze voorzichtig, "Maar zou ik je glas mogen hebben? Het is heel erg onverstandig om zo kort na een verwonding alcohol te gaan drinken."

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 19:36 

Afbeelding

Caleigh kijkt op als er naast haar iets beweegt. Als Jessa naar haar staat en gelijk met een verontschuldiging begint weet Caleigh dat ze dit niet leuk gaat vinden. Als Jessa dan vraagt om haar glas kijkt ze haar even zwijgzaam aan. Haar slechte humeur, de gebeurtenissen van de gehele dag en de alcohol maken haar er niet vriendelijker op. Dan pakt ze het glas op en gooit de laatste slok in één keer achterover. Daarna zet ze het, lege glas voor Jessa neer.

"Alsjeblieft," zegt ze kort.

Caleigh is niet van plan om zich de les te laten lezen door jessa, prima dat Jessa zich zorgen maakt, maar ze kan Caleigh nu beter met rust laten. Want Caleigh is niet van plan om nu te stoppen met drinken, de glazen die nog zouden volgen zouden geen verschil maken met wat ze al op had.
Caleigh weet dat dit helemaal niet aardig of gepast is, maar op het moment zal ze ruzie zoeken met iedereen die haar tegenwerkt. Of dat nou Jessa, Eric of een onbekende zou zijn, het kan haar nu weinig schelen.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 10:32 

Afbeelding

Jessa fronst even als ze met het lege glas in handen staat. Caleigh was niet gek en ze wist heel goed wat Jessa bedoelde. Ze bijt even op haar lip, twijfelend of ze er iets van moet zeggen. Ja, dat moest ze, het ging immers om Caleigh's gezondheid. "Laat ik het zo zeggen..." gaat ze voorzichtig verder, "Alcohol verdunt je bloed... en dat is erg slecht voor je herstel. Je bent misschien geheald, maar je moet echt rust gaan houden... Alcohol drinken is op dit moment echt heel erg gevaarlijk voor je..." Ze heeft het idee dat woorden bij Caleigh niet gaan werken.

Ze moest andere maatregelen nemen. Ze kijkt even de bar rond, de herbergier houdt blijkbaar een oogje in het zeil voor het geval er echt ruzie uitbreekt. Ze leunt over de bar. "Meneer..." Zegt ze dan, "Ik begrijp dat u het liever niet doen, maar wilt u zo vriendelijk om haar geen alcohol meer te schenken..." Ze twijfelt even of ze de situatie verder moet uitleggen. "Ik ben healer en het gaat om haar gezondheid."

Ze pakt haar glas op en kijkt nog eens naar Caleigh. "Ik doe het echt voor je eigen bestwil..." zegt ze zachtjes.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 20:28 

Afbeelding

Caleigh zucht, redelijk geirriteerd als Jessa een uitleg begint te geven. Eerlijk gezegd kan het haar momenteel totaal niet schelen wat Jessa van haar vind en wat de alcohol met haar doet. De alcohol doet zijn werk, het verdoofd dus Caleigh vind het prima. Als Jessa dan tegen de herbergier begint te praten en vraagt of die Caleigh geen alcohol meer wil geven worden haar ogen groot. Wat dacht ze wel niet te doen.

"Ik denk dat ik prima weet wat er goed is voor mijn gezondheid," bijt ze Jessa wat kwaad toe, "En het beste is dat je me nu met rust laat."

Dit verbeterd haar humeur totaal niet. Ze wilt gewoon drinken en ze is hoe dan ook van plan om een manier te vinden zonder dat Jessa komt zeuren.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 20:42 

Afbeelding

Jessa bijt op haar lip. Aan de ene kant was zo'n reactie te verwachten, maar aan de andere kant is de opmerking van Caleigh heel erg pijnlijk... Ze probeert zichzelf groot te houden. Ze knikt even. "Prima..." zegt ze zachtjes, bijna onhoorbaar zelfs, "Wat jij wilt... Het spijt me..."

Ze pakt haar glas, draait zich om en loopt terug naar de stoel bij Benicio, Simon en Isra. Daar gaat ze zitten en gelijk richt ze haar blik naar haar glas. Ja, dat maakte weer een lekkere indruk. Ze neemt een slokje van haar cider. Ze wilde gewoon het beste voor iedereen...

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 20:56 

Afbeelding

Caleigh kijkt even naar Jessa, die duidelijk gekwetst is door de opmerking. 'Is het nog mijn schuld ook,' denkt ze kwaad bij zichzelf. Dan realiseert ze zich dat ze niets meer heeft te doen, ze heeft geen alcohol en het is nog maar de vraag of de herbergier haar wat wilt geven na de woorden van Jessa. De dag kan echt niet beter.
Dan valt haar oog op de fles whisky bij Eric. Een seconden twijfelt ze, maar dan staat ze op en gaat naast Eric op een kruk zitten.

"Ben je van plan die fles in je eentje leeg te drinken..?" zegt ze dan, zonder echt een antwoord te verwachten.

Als ze minder ahd gedronken had ze dit niet gedaan, maar de hoeveelheid alcohol die ze al op heeft, in combinatie met de rest van de dag, zorgt ervoor dat ze al een stuk gemakkelijker is... En prikkeliger...

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: wo okt 19, 2011 21:17 

Afbeelding

In gedachten drinkt Eric langzaam zijn glas leeg. Hij luistert naar de flarden van verschillende gesprekken die hij her en der in de herberg opvangt. Maar met het vertrek van Luc, heeft hij niet echt iemand waar hij vrijwillig een gesprek gaande weet te houden. Jessa was druk in gesprek met de krullenbol.. Benicio.. En ze leek het er prima naar haar zin te hebben. Daarnaast voelde Eric nog steeds ergens een vreemd soort schuld gevoel jegens haar. De verslagen Jessa en haar eindeloze tranen stonden hem nog helder op het netvlies. Die er niet was geweest mits hij gedaan had wat hij had moeten doen; zijn wand vast houden.

Op de kruk een paar plaatsen naast hem zit Furie in een soort gelijke stilte; het enige wat hij af en toe van haar opvangt is de bestelling voor een nieuwe ronde drank. Eric glimlacht even wrang. Ondanks alles hadden ze toch iets gemeen; hun voorkeur voor sterke drank. Terwijl hij zijn glas weer bijvult, ziet hij uit zijn ooghoek Jessa zich om Furie bekommeren. Hij hoort de giftige tong van de Feeks uithalen naar Jessa en even twijfelt hij of hij Jessa te hulp moet schieten. Maar Jessa besluit het erbij te laten en zich weer bij Benicio te voegen.

Eric wilt juist de fles terug op de bar zetten, als hij Furie vlak naast hem en tegen hem gericht hoort praten. Hij draait zich naar haar om en haalt zijn schouders even licht op.

"Niet persee nee."

Hij blijft haar even aankijken. Hij wist eigenlijk ook niet of hij wel zin had in haar gezelschap. Of laat staan, de energie had om de eeuwige strijd met Furie vanavond voort te zetten. Uiteindelijk haalt hij zijn schouders op en wuift even naar de fles, ten teken dat ze zichzelf maar moet helpen.

"Maar dan stoppen we wel met op Medea te drinken.." Zegt hij en pakt zijn glas op. Hij neemt een flinke slok en richt zijn blik weer op de bar voor hem. "Verzin maar een nieuwe toost."

But I’m being born again

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 8:34 

Afbeelding

Caleigh kijkt hem aan als hij haar aankijkt en als hij dan nara de fles wuift als teken dat ze zichzelf moet helpen pakt ze de fles. Zonder het glas dat ze net moest afgeven aan Jessa kan ze moeilijk inschenken voor zichzelf. Zonder aandacht te schenken aan de herbergier pakt ze een glas achter de bar vandaan en schenkt ze voor zichzelf in. Ze zet de fles tussen hun in en kijkt even naar het glas.

"Er is weinig om op te toosten," zegt ze dan, "Dus als je een goede toost weet, dan hoor ik het vanzelf wel."

Ze neemt een slok van haar whisky, totaal negerend wat Jessa allemaal tegen haar had gezegd. Het feit dat ze hiervoor naast Eric moet zitten deert haar even niet. Hoe eerder ze teveel op heeft hoe beter, ze wilt de dag gewoon uit haar geheugen wissen.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 737 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: