Hmpf, te laat. Hij glimlacht lichtjes als ze zich aan hem vast haakt. En dan blijkt hij, en zijn haar, ook nog een troostend middel te zijn. Of dat nou een goed teken is of een slecht teken daar is hij niet helemaal zeker van. Ze geeft hem wel des te meer redenen om vooral niet terug te krabbelen. Straks zou ze al haar frustraties jegens Shawn op hem los vuren.
Betrapt kijkt hij haar aan
“ Oohh…uhh ja.” Stottert hij “
Zo ben ik. Zorgzaam…” probeert hij het luchtig weg te wuiven. Hij wil vooral niet dat iemand zijn tijdelijke crush op Naomi heeft opgemerkt. Tijdelijk ja, want het was uit. Of nouja, over. Ze zoeken een verlaten lokaal/kapsalon op, aangezien hij niet mee de common room in kan en zij andersom niet.
Nerveus neemt hij plaats op een stoel, hij zucht diep en knijpt zijn ogen dicht. “
Oke, begin maar” verzucht hij.
“
Nee wacht!” hij krimpt iets ineen en slaat zijn armen beschermend over zijn hoofd. Realiserend hoe stom dit eruit moet zien opent hij waakzaam een oog en kijkt hij schuin naar haar op
“Sorry. Ik ben niet erg goed in dit soort dingen. Niet dat ik je niet vertrouw. Of eigenlijk vertrouw ik jou, de combinatie met de schaar en je teleurstelling in Shawn niet. Knip asjeblieft niet mijn oren eraf.” Langzaam laat hij zijn armen weer zakken en recht hij zijn rug iets. Stilte.
“Oke. Laten we wat harten breken.” Als Shawn dat had gezegd had het waarschijnlijk overtuigend overgekomen, bij Dorian verlaat het wat vreemd en onwennig zijn mond. Totaal niet overtuigend, zeker niet als hij daarna net zo bescheiden en beschaamd weer zijn schouders op haalt. Dat moet hij niet meer doen. Een stap tegelijk.