Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 50  Volgende

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2011 13:01 

Afbeelding

Benicio kijkt op als Simon bij hem bij het haardvuur komt zitten. Hij glimlacht flauwtjes om zijn opmerking en slaat daarna het laatste restje van zijn mede achterover.

'Lang geleden dat ik in Cinn was,' denkt Benicio dan hardop. 'Toen was ik nog jong en niet bang voor slangen.'

Hij gebaart naar de herbergier dat hij graag z'n kroes weer gevuld wil hebben. Hij ziet hoe verschillende groepsleden besluiten de stad in te gaan, maar daar heeft hij zelf weinig trek in.

Afbeelding

Na Caleighs twijfelachtige antwoord is Isra weer een tijdje stil, terwijl ze voor zich uit staart zonder echt iets te zien. Ze krijgt maar half mee dat Caleigh haar alleen laat en als Isra eindelijk weer opkijkt is er behoorlijk wat tijd verstreken. Haar spieren zijn verkrampt van het zitten op de barkruk en zonder iets tegen iemand te zeggen loopt ze de herberg uit en de stad in om haar benen te strekken.

Ze is diep in gedachten verzonken (hoe zouden ze op een fatsoenlijke, onsentimentele manier collectief afscheid kunnen nemen van Medea?) wanneer ze een steegje in slaat om de drukte in de grote straat te ontwijken. Dan blijft ze stokstijf staan. Aan het andere eind van de steeg ziet ze een herkenbare figuur op de grond liggen. Isra voelt haar adem in haar keel steken als het voor een seconde lijkt alsof Caleigh aangevallen wordt door Eric, maar als ze dan beter kijkt ziet ze dat Caleighs aanvaller een stuk ouder is.

'CALEIGH!' roept Isra, voordat ze eindelijk haar spieren zover krijgt om haar benen in beweging te zetten.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2011 14:46 

Afbeelding

Caleigh weet dat het weinig nut heeft om proberen los te komen uit zijn greep. Hij was altijd sterker dan haar geweest en dat had hij al vaker bewezen. Haar enige hoop is dat ze bij haar wand kan, maar ook dat lijkt haar niet gegund.

"Wat wil je van me," sist ze kwaad naar hem.

"Wat ik wil liefje? Alsof je dat niet weet..." antwoord hij met een grijns. Hij wilt haar net omhoog trekken aan haar haren als haar naam wordt geroepen. Snel kijkt hij op en als hij een andere vrouw ziet staan laat hij de haren van Caleigh los. Dan kijkt hij Caleigh aan. "Ik vind je wel weer..." En voordat de roodharige vrouw hem kan bereiken en iets kan doen doet hij een paar grote, snelle stappen om in de drukte van de aanliggende straat te verdwijnen.

Caleigh trekt ene pijnlijk gezicht als hij zijn hand omhoog haalt om haar omhoog te krijgen aan haar haren. Als ze plotseling haar naam hoort worden haar haren losgelaten. Zijn woorden hoort ze amper en ze kreunt even zachtjes. Haar hoofd doet pijn, niet alleen van de aanraking met de grond, maar ook door het getrek aan haar haren. Ze gaat overeind zitten en kijkt Isra aan, niet wetende wat ze moet verklaren.

"Dank je," zegt ze na een korte stilte, "Je hebt geen idee hoe dankbaar ik je ben dat je me zag."

Ze haalt even diep adem, niet wetende wat ze nu moet doen of hoe erg de verwondingen zijn. Het enige wat ze goed voelt is de pijn in haar hoofd en de dankbaarheid jegens Isra.

OOC:: Nouja een stuk ouder, zo klinkt 't alsof hij 10 jaar ouder is:P Verschil is is ongeveer 4,5 jaar [A]

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 9:51 

Afbeelding

Jessa heeft even op bed gelegen, in de hoop in slaap te vallen, maar niets is minder waar. Het lukt haar gewoon niet om in slaap te komen. Ze besluit in bad te gaan, maar ook dat kan haar gedachten niet op een rijtje zetten. Wat ze nodig had was een goed gesprek, het liefste met Eric... Misschien was hij nog beneden.

Met nog natte haren loopt Jessa de trap af, maar in de bar aangekomen ziet ze alleen de twee nieuwe jongens zitten. Okay, dit waren niet de personen waar ze op zat te wachten, maar misschien moest ze zich eens een keer over haar eenkennigheid heen zetten en gewoon met ze gaan praten. Makkelijker gezegd dan gedaan...

"Uhm..." zegt ze zachtjes, "Zou... Zou ik erbij mogen komen zitten?"

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za okt 01, 2011 12:56 

Afbeelding

"Geen probleem!" Luc steek met een big smile zijn duim omhoog. "Maar wat moet je hier? Of kan jij met twee wands tegelijk omgaan? Hij trekt één wenkbrauw omhoog, maar stelt verder geen vragen meer. Hij volgt Eric richting de ingang en wilt eigenlijk naar binnenstappen. Ter hoogte van de deurpost bedenkt hij zich.

"Oh ja, sorry ik zou hier wachten."
Luc leunt tegen de deurpost en ziet hoe Eric verder de winkel in gaat. Hij voelt dat de drank hem steeds zwaarder wordt en het beeld van alles om hem heen wordt er niet veel beter op. Hij kijkt opnieuw de winkel in maar ziet Eric daar zo snel niet meer. Luc besluit om buiten om het hoekje van de deur tegen de muur aan te leunen om vervolgens te gaan zitten. Een paar keer gaat verzitten om vervolgens in een kleermakers zit te eindigen. Vele klanten van de winkel kijken vreemd op als hem überhaupt opmerken. Zijn mantel heeft hij volledig om zich heen geslagen, zijn sjaal weer hoog opgetrokken. Voor een paar minuten kijkt hij nog om zich heen, maar sluit uiteindelijk zijn ogen, wachtend totdat Eric terug komt.

Together we both make hurricanes

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 17:23 

Afbeelding

Het was Eric om het even of Luc binnen of buiten op hem zou wachten, maar terwijl Luc hem wat vraagt over de noodzaak van het bezoek aan deze winkel, loopt hij wel alvast naar binnen. Eric knikt als Luc zegt daar te wachten en loopt dan verder, om iemand te zoeken die hem kon helpen..

[stokje uitzoeken later]

Eric loopt de winkel uit en kijkt om zich heen of hij Luc ziet. Uiteindelijk vindt hij hem om de hoek van de deur op de grond. Zo goed als geheel bedekt door zijn mantel en sjaal. Er verschijnt een lichte glimlach om zijn lippen. Luc had hem echt al goed zitten.

"Kom, ik kan die borrel ook wel gebruiken." Zegt hij tegen Luc, en steekt zijn hand uit om hem weer overeind te helpen.

But I’m being born again

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 15:43 

Afbeelding

Benicio begint net aan zijn tweede kroes mede wanneer het groepslid met het vuurrode haar zich bij Simon en hem komt melden. Ben komt even niet op haar naam. Sterker nog, nu hij er over nadenkt heeft hij nog geen woord met haar gewisseld sinds Simon en hij zich bij de groep gevoegd hebben. Hij kijkt haar eens goed aan en glimlacht charmant.

'Uiteraard,' zegt hij tegen haar.

Hij slikt een opmerking in die grenst aan het vulgaire. Normaal gesproken zou hij die zonder twijfel hardop hebben uitgesproken maar hij voelt aan dat hij deze jongedame meteen zou wegjagen wanneer hij dat zou doen. En dat is het laatste wat hij wil.

Afbeelding

Tot Isra's frustratie verdwijnt de man onmiddellijk na haar uitroep. Ze had hem graag eens flink de waarheid verteld. En dan niet met woorden. Ze rent naar Caleigh toe, die langzaam overeind komt en haar bedankt.

'Geen probleem,' mompelt ze. Dan wijst ze naar Caleighs hoofd. 'Wel een probleem. We moeten terug naar de herberg.'

Isra zegt niet hardop dat dat moet omdat ze zelf een kluns is op het gebied van Helen maar Caleigh snapt vast wel wat ze bedoelt. Isra steekt haar armen uit in een uitnodiging Caleigh overeind te helpen.

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 16:41 

Afbeelding

Caleigh knikt even lichtelijk als Isra zegt dat er wel een probleem is enz e terug naar de herberg moeten. Zelfs bij die kleine beweging voelt ze de pijn in haar hoofd erger worden. De aanraking met de stenen was harder geweest dan ze eerst dacht. Als Isra dan haar armen uitsteekt pakt Caleigh ze dankbaar aan en met de hulp van Isra komt ze overeind. Als ze staat moet ze weer even wennen aan har evenwicht. En dan merkt ze het verschil in lengte tussen haar en Isra. Daar waar ze vanochtend nog iets kleiner was dan Isra, was ze nu langer. Dit kleine feit zorgt ervoor dat ze zich nog ongemakkelijker voelt dan eerst.

"Ik weet niet zo goed hoe erg de schade is," zegt ze dan, "Als het erg is kan ik Jessa vragen te helpen met healen."

Ze slikt even. Caleigh haat het om hulp te vragen.

"Ziet het er heel erg uit?"

De huizen in het steegje hebben geen ramen en dus heeft ze geen idee hoe het eruit ziet. Voorzichtig voelt ze met haar vingers de plek waar zijn vuist haar raakte en bij haar lip voelt ze een wat warme substantie, bloed. Het is gelukkig niet veel, maar het doet wel pijn. 'Natuurlijk moet mij dit overkomen,' bedenkt ze met een lichte ironie. Ergens is ze opgelucht dat het Isra was die haar had gevonden en niet een ander groepslid... zoals Eric, Luc of één van die nieuwelingen.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: di okt 04, 2011 9:52 

Afbeelding

Jessa glimlacht even als er wordt gezegd dat ze erbij mag komen zitten. Mooi, vlug gaat ze zitten op één van de overgebleven stoelen. Even kijkt ze naar haar handen, maar dan besluit ze dat ze eens moet stoppen met dat sociaal onhandige gedrag. Ze kijkt op en steekt haar hand uit naar de jongen die zei dat ze erbij mocht komen. "Ik weet niet of ik mezelf al voorgesteld heb..." Zegt ze, wat schuchter, "Maar ik ben Jessa..."

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2011 17:43 

Afbeelding

Na Benicio's opmerking over slangen grinnikt Simon even. Hij zou voor de rest van zijn leven bij het zien van een slang waarschijnlijk ook niet al te veel blijdschap voelen. Terwijl hij af en toe een slok van zijn koffie neemt, zakt Simon weg in gedachten. Hij heeft dan ook niet in de gaten dat Jessa bij hen is komen zitten. Pas als zij haar hand uitsteekt naar Benicio en zich voorstelt leeft hij op uit zijn dagdroom.

"Sorry, ik geloof dat ik even op een andere plek was met mijn gedachten." zegt hij en hij glimlacht naar Jessa. "Ik ben Simon..." Simon wuift even naar de waard en bestelt nu maar iets mét alcohol. Hij kon wel wat gebruiken om een beetje wakker te blijven. Wanneer de waard zijn drank gebracht heeft neemt Simon direct een grote slok. Hij trekt er even een vies gezicht bij en neemt dan nog een slok. Simon kijkt even kort naar Benicio en dan naar Jessa. Eigenlijk wist hij niet zo goed wat hij tegen haar moest zeggen en dus blijft hij maar, een beetje awkward misschien, stil. Benicio wist het vast wel, die leek hem wel goed met het vrouwencontact :')

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 0:49 

Afbeelding

Luc heeft geen besef van tijd en in zijn beleving duurt het slechts seconden voordat Eric naar buiten toe komt en hij zijn stem hoort. Of waren het toch minuten? Hij grijnst breed als Eric vertelt dat hij wel een borrel kan gebruiken. Onhandig pakt hij de hand van Eric vast en wordt overeind getrokken. "Ja, laten we drinken op Medea!" zegt hij dan wat luidruchtig, "Ze had vast graag meegedaan met drinken! Ze lustte wel een borrel."

Snel gooit hij zijn arm om Eric heen alsof het de normaalste zaak van de wereld is en zet hij, met Eric, de eerste stappen naar een herberg voor een goede borrel. "Medea zal vast lachen om ons, daarboven," zegt hij dan. Hij knikt even. "Om ons allemaal als ze ons zo ziet!"

Together we both make hurricanes

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 17:00 

Afbeelding

Eric trekt Luc overeind en is niet verbaasd dat hij zich stevig aan hem vast klampt. Hij loopt wat moeizaam terug in de richting van de herberg. Hoewel Luc geen zwaar gewicht is, was de wandeling wel soort van trekken aan het dood paard. Oke, niet dood, maar wel een heel erg dronken.
Misschien had Luc gelijk en kon Medea inderdaad lachen als ze hen zo kon zien. En waarom zat dat schuldgevoel hem in de weg? Daar had hij anders ook nooit last van.. Er ontstaat een glimlach om zijn lippen en als hij de reflectie van hemzelf en Luc in een winkelruit ziet, kan hij een lach niet onderdrukken.

"Ik denk dat ze niet meer bij komt van het lachen." Verklaart hij zich aan Luc.

Uiteindelijk weten ze de herberg te bereiken. Eric gooit de deur open en ziet Jessa wat verderop bij Jut en Jul zitten. Hij glimlacht naar haar. Fijn dat ze beneden was en gezelschap had opgezocht. Maar Eric had geen behoefte om zijn toost op Medea bij de rest van dat gezelschap te houden. Daarom loodst hij Luc mee naar de bar, zet hem op de kruk en gaat naast hem zitten. Dan wenkt hij de barman en bestelt een fles van zijn beste whiskey en vraagt er twee glazen bij. Als de gouden vloeistof in de twee glazen zit, geeft hij er een van aan Luc en houdt zijn eigen glas omhoog voor de toost.

"Op Medea." Zegt hij, tikt zijn glas tegen dat van Luc aan en drinkt het glas in een teug leeg.

De warmte die de whiskey in zijn keel veroorzaakt is precies wat hij nodig had. Hij had Jessa geholpen, dat schuldgevoel kon de pot op. Eric vult zijn glas voor een tweede ronde. Luc liep tenslotte toch al minstens vijf rondes op hem voor en Eric was van plan minstens net zo dronken te worden vandaag.

But I’m being born again

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 17:30 

Afbeelding

Benicio zet zijn lege kroes op tafel wanneer Jessa zich voorstelt. Hij glimlacht naar haar en pakt haar hand.

'Benicio,' zegt hij.

Hij laat haar hand voorzichtig weer los en blijft voorover geleund in zijn stoel zitten.

'Mooi naam,' zegt hij. 'Jessa. Ik heb het nog nooit eerder gehoord. Het past bij je.'

Wanneer de herbergier Simons drankje komt brengen, wuift Benicio hem even naar zich toe. Hij kijkt Jessa aan.

'Wil je wat drinken? De meesten van ons schijnen wel toe te zijn aan een flinke borrel,' zegt hij met een knikje in de richting van een duidelijk bezopen Luc en een nuchtere Eric die de herberg in komen, waarna ook Eric het op een drinken zet. En wie kan het ze kwalijk nemen... Even flitst het beeld van een gigantische slang door zijn hoofd, maar hij knippert even en glimlacht naar Jessa.

Afbeelding

Isra trekt Caleigh overeind en houdt haar armen een seconde uitgestrekt om Caleigh eventueel overeind te houden als ze haar evenwicht niet kon bewaren. Isra kijkt naar Caleigh op en ziet dat het bloed op haar gezicht - wacht. Isra knippert. Ik kijk naar haar op. Ze fronst. Dat klopt niet. Ze kijkt naar Caleighs voeten. Ze draagt geen schoenen met hoge hakken. Of stelten. Ze vernauwt haar ogen en kijkt Caleigh weer aan, die haar vraagt hoe erg ze er uit ziet.

Isra zwaait met haar wand er komt een zilverachtige substantie uit die in een platte cirkel voor Caleighs hoofd blijft zweven en als spiegel fungeert.

'Kijk zelf maar,' zegt ze een beetje afwezig, nog steeds afgeleid door het feit dat Caleigh langer leek te zijn. Ik was toch altijd langer? Isra begint ernstig aan zichzelf te twijfelen.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 18:31 

Afbeelding

Jessa glimlacht even, Benicio is best aardig. Ze bloost even als hij haar een complimentje geeft. "Dankje..." Zegt ze, terwijl ze wat zenuwachtig met haar vingers speelt. Nee, nou moest ze niet verlegen worden... Ze probeert zichzelf te herpakken als ze Eric ziet. Ze glimlacht en zwaait even naar hem.

Benicio vraagt of ze iets wilt drinken, ze bijt even op haar lip. "Ik drink eigenlijk nooit alcohol..." Zegt ze, "alleen wijn tijdens de dienst of bij speciale gelegenheden."

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 18:35 

Afbeelding

Caleigh voelt zich ongemakkelijk door de manier waarop Isra haar bekijkt. 'Ze moet het wel doorhebben... Ze ziet dat ik langer ben dan haar. Maar ze twijfelt...' denkt ze bij zichzelf. Dan laat Isra een zilverachtige substantie uit haar wand vloeien die een als een soort spiegel fungeert. Ze kijkt erin en voorzichtig raakt ze haar wang aan en dan haar lip. Er ziet een scheur in haar lip en haar wang ziet er opgezwollen uit. Ze draait haar hoofd wat en ziet dat haar haren aan elkaar geplakt zijn door een rode, donkere substantie. Bloed.

"Het had erger gekund," zegt ze wat opgelaten.

Maar ze weet dat ze er iets aan moet doen en dit zelf behandelen, gaat hem niet worden. Een snee healen kon ze nog wel, maar dit ging niet lukken. Ze zucht even.

"Ik moet Jessa maar om hulp vragen... Ga je mee terug naar de herberg?"

De afstand naar de herberg is Caleigh veels te lang. Af en toe ziet ze mensen omkijken als ze haar gezicht zien en het voelt alsof ze een of ander monster is. Ze schud de gedachte kort van zich af en als ze bij de herberg aankomen stopt Caleigh even. Ze kijkt Isra even aan, niet wetende wat ze moet zeggen.

"Nogmaals dank je," zegt ze dan.

Omdat ze dit soort momenten haat duwt ze de deur van de herberg open en kijkt ze rond. Eric en Luc zitten aan de bar aan de whisky. Dan ziet ze Jessa bij de twee anderen zitten en ze loopt er snel heen. De twee jongens negerend kijkt ze Jessa aan.

"Jessa? Zou je me willen helpen?" vraagt ze dan zonder omhaal.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 19:31 

Afbeelding

Voor Benicio antwoord kan geven hoort Jessa Caleigh om hulp vragen. Ze kijkt op en schrikt even van wat ze ziet. Caleigh ziet er nogal gehavend uit, een grote bloedvlek in haar haar, een gescheurde lip en een blauwe plek op haar wang.

"Ja, ja... Tuurlijk kan ik je helpen..." zegt ze terwijl ze op staat. Ze pakt haar wand en draait Caleigh's hoofd zodat ze beter bij haar hoofdwond kan. "Het lijkt erger dan het is." zegt ze om Caleigh gerust te stellen, "De wond is klein, maar een hoofdwond geeft nou eenmaal veel bloed." Dan begint ze met healen en een paar seconde later is de wond gesloten. Dan zet ze haar wand op de lip van Caleigh en niet veel later is ook die genezen.

Voor de blauwe plek haalt ze haar lila zalf uit het kleine tasje dat aan haar heup hangt. Ze smeert van van het spul op de wang van Caleigh "Zo..." Zegt ze, "Ga naar boven en fris je even op. Spoel dat bloed van je gezicht. Ga des noods even liggen om je rust te nemen..." Ze glimlacht even vriendelijk naar haar. Vragen kwamen later wel...

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 737 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 50  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: