Geplaatst: di nov 01, 2011 13:57
Alsof er een elektrische schok door haar heen gaat, laat Joseph haar plots los. Meteen zet ze een paar stappen van de twee mannen af en kijkt ze beide afwisselend aan. Ze snapt écht niet meer wat er gaande is. Maar opeens geloven ze haar. Ze geloven me. Waarom nu opeens wel? Was het iets met het gif? Was het� Maar dan lijkt er een Galjoen te vallen en haar ogen worden groot bij het besef. Veritaserum⊠Ja, het moet wel, anders zouden ze me niet geloven⊠Wanneer Donovan een kandelaar een schop verkoopt, schrikt ze harder dan nodig op. Het verwarrende kruisverhoor waaraan ze onderworpen lijkt te zijn, maakt haar hyperalert voor de kleinste dingen. Maar dan richt Donovan zich tot haar en zegt dat ze weg moet. Met grote ogen kijkt ze hem aan. Ze knikt.
âHet is goed. Ik vertrek, ik ga zo ver mogelijk weg van hier, ik beloof het. Je zal me hier niet meer zien en ik zalâŠâ Ze staakt haar zin wanneer haar oog op de dansende Dark Mark op haar arm valt en draait die dan om zodat het niet zichtbaar is. Ze willen haar laten gaan⊠Met een lichtelijk vertraagde reactie en grote opluchting beseft ze dat ze niet aan het Ministerie, Azkaban, Dementors of wat dan ook gaat overgeleverd worden en kijkt ze de twee mannen, maar Donovan in het bijzonder, dankbaar aan.
âIk weet niet watâŠâ stamelt ze wat, âik⊠Mijn dank is groot. Ik zweer dat jullie geen last van me zullen hebbenâŠâ
Donovan verdwijnt en ze blijft alleen met Joseph achter, die zich nogal abrupt naar haar richt. Wanneer hij een stap in haar richting zet, zet ze er geschrokken een achteruit, maar ze blijft staan wanneer Joseph de resterende knopen begint los te doen. Zwijgend bekijkt ze de contouren van zijn gezicht terwijl hij spreekt, maar het is of ze naar beeld kijkt zonder klank, want ze neemt er niets van op. Haar gedachten gaan op topsnelheid. Ze slaat haar ogen neer, waar een deel van haar Dark Mark opnieuw zichtbaar is geworden. Ze zal het teken écht verborgen moeten houden. Niemand mag erachter komen, maar⊠Waar moet ze heen? Wie weet is ze een beruchte Death Eater die een grote prijs op haar hoofd heeft staan. Dood of levend. Ze zal een goede vermomming moeten zoeken. Misschien moet ze met wat spreuken haar haarkleur veranderen, of haar oogkleur, de vorm van haar neus. Vrolijkere kleuren in plaats van de zwarte gewaden waar ze nu in is gekleed. En dan gaan waar⊠de wind haar brengt? Waar moet ze beginnen..?
Het feit dat Joseph ondertussen ervoor heeft gezorgd dat het huis er niet meer uitziet alsof er een kanon ontploft is of dat hij een aanklacht gaat indienen, ontgaat haar volledig. Ze kijkt pas weer op als Joseph zijn aandacht weer op haar richt. En zegt dat ze moet hier blijven. Wablieft?
âWat?! Wat heb ik dan gezien? Je kan me niet hier houden! Dat is gijzeling!â Vol ongeloof kijkt ze Joseph aan. Gaat hij haar nu echt vasthouden hier? En hij gaat terwijl naar een ceremonie? Lang zal ze niet blijven dan. Hij hoeft de deur maar achter zich dicht te trekken, en ze is vertrokken met de noorderzon.
Joseph lijkt het ook te beseffen, want zijn oog valt weer op haar arm. Met een vlaag van schaamte, jawel, trekt ze haar mouw tot over haar pols heen en grijpt haar arm stevig vast. Ze kijkt hem met gemengde, maar stuk voor stuk negatieve gevoelens aan wanneer hij zegt dat ze met hem moet meegaan, alsof ze zijn liefhebbende partner is. Hij vertrouwt me niet. Ze wil in protest gaan en opent alvast haar mond, maar besluit dat het zinloos is. Ze zucht, in een poging om helder te denken in plaats van te panikeren, iets wat ze vandaag al genoeg heeft gedaan voor één volledig jaar. Misschien is het beter zo. Denk na. Dan kan je je vertrek beter voorbereiden⊠Loop je minder kans dat ze je pakken, en ondertussen proberen zijn vertrouwen te winnen, wat het alleen maar makkelijker zal maken. JaâŠ
âOK. Ik doe het,â zegt ze, alsof Joseph zonet een deal met haar heeft proberen te sluiten in plaats van haar iets te bevelen. Ze kijkt op de grond, zoekend naar haar staf die ze daar eerder had zien liggen. Ze raapt hem op â het zag er haveloos uit â en lijkt even te denken. Wat voor ceremonie zou het zijn? Ze kijkt Joseph even aan, die in een keurig pak uitgedost is. Ze kan er helaas niet uit afleiden waar ze naartoe gaan, want mannen hebben nu eenmaal het geluk weg te komen op elk soort gelegenheid met slechts één kostuum in hun kast.
Ze besluit op safe te spelen en tovert zichzelf met enkele stille, sierlijke bewegingen in een alledaagse, sobere, maar elegante zwarte jurk en een strak vestje met lange mouwen om haar armen te verbergen. Het ziet er bewust uit als iets wat een Muggle ook makkelijk kan dragen. Alles om ervoor te zorgen dat mensen haar niet als Death Eater zullen zien. Ze kijkt even naar haar reflectie in een spiegel die er hangt, en tovert dan met een tik van haar staf alle bloed weg en haar bont en blauw geslagen neus terug in oorspronkelijke staat. Alle stof en vuil verdwijnt eveneens uit haar haren en gezicht, waarna ze zich terug draait richting Joseph.
âKan het er zo mee door?â vraagt ze dan snel en voorzichtig, want ze beseft dat hij in een haast is. Ze verstopt haar staf in een plooi van haar rok en kijkt Joseph aan. âHoe moet ik jou noemen? Noem mij anders maarâŠâ Even stilte. Whatever. âElisabeth.â
OOC:: Helena is pas na 21u ter beschikking voor een reactie vrees ik :')