In verband met de poll, wil ik graag een aantal dingen zeggen in Shawn's verdediging.
Om te beginnen wil ik benadrukken dat Shawn erg veel waarde hecht aan Matt en hun bromance. Hun vriendschap gaat (voor Shawn) per definitie voor alles. Ja, zelfs voor meisje! Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Nu dat duidelijk is, hoop ik dat het ook duidelijk is dat als Matt nog serieuze gevoelens voor Enora bleek te hebben, Shawn het meteen zou afkappen. Want het is niet de bedoeling dat hij Matt op een dagelijkse basis gaan pijnigen.
Verder is de Matt/Shawn bromance grotendeels gefundeerd op eerlijkheid. Net zoals elke andere werkende relatie. En Matt heeft vaak genoeg tegen Shawn gezegd dat hij 100% over Enora is. Shawn gelooft dit, want Matt zou niet liegen, toch?
Gebaseerd op de theorie dat Matt inderdaad geen leugenaar is (zie vorige alinea), is het niet verkeerd van Shawn om aan te nemen dat Matt INDERDAAD geen gevoelens voor Enora meer heeft. Ik bedoel, het zou Shawn ook niet zoveel uit maken als Lea en Matt ineens met elkaar gingen. Sure, hij zou het vreemd vinden. En hij zou ze examineren om te kijken of ze geen hersenschudding hebben opgelopen. Maar hij zou blij zijn dat twee van zijn vrienden elkaar hebben gevonden.
[En om dagelijks aan Lea te vragen wie beter is.] Verder is er een algemene regel in vriendschap. Namelijk de regel die stelt dat je blij voor elkaar moet zijn, als de ander iets goeds overkomt. Deze regel is 80x zo belangrijk als de bro-code. Want als je die ene regel niet handhaaft, dan ben je een shitty friend by default. Aangezien Shawn met Enora is, mag Matt aannemen dat Shawn daar zijn redenen voor heeft. Oftewel: Enora zal waarschijnlijk blije gevoelens
[haha] bij Shawn opwekken. En wat Matt nu eigenlijk aan het doen is, is roepen: "IK WIL NIET DAT JIJ BLIJ BENT", wat iets enorm kwalijks is.
Kortom, het lijkt erop dat Matt enkel "NEE" brult, omdat de bro-code dat voorschrijft. Zonder er goede redenen voor te hebben. Als je je verstopt achter een boek met regels: prima. Maar doe het vanuit je hart. Niet alleen omdat het hoort.
Peace out, b*tches.