Shawn wilt net reageren op Enora's "pardon?", maar dan ziet hij Casey naar hem toe lopen en hij weet niet precies wat er gebeurt of wat er aan de hand is, maar ineens voelt hij haar armen om hem heen. In het korte moment dat volgt, wisselen ze een betekenisvolle blik uit, en Shawn's hoofd wordt er stil van. Ze drukt haar lippen op die van hem en hij weet dat het serieus is, want hij weet alles over Casey's lippen, en dit voelt
echt; er zit een soort urgentie aan.
Hij legt zijn handen op haar schouders en duwt haar zachtjes van zich af, hoewel het een moment te laat is, want hij ging erin mee. Niet lang, maar toch. Het is fout. Ze fluistert dat ze van hem houdt, en hij kantelt zijn hoofd en staart haar aan.
"What the hell, Casey?" Hij kijkt snel en verward om zich heen. Enora is weg.
Sh*t. Dat was niet de bedoeling. Hij ziet haar nog net het lokaal verlaten. Zonder verder nog iets te zeggen, haast Shawn het lokaal ook uit.
"Enora!" Hij sluit de deur achter zich, zodat de muziek nauwelijks meer te horen is.
"Noor! Enora!" Hij komt naast haar tot stilstand, en probeert haar blik te vangen om te zien hoe ze zich voelt.
"Hey, Enora, hey..." Hij strijkt met zijn hand voorzichtig over haar bovenarm.
"Hey, het spijt me. Wat daar gebeurde. Dat was niet... Niet de bedoeling. Ik haalde ze uit elkaar omdat..." Omdat dat is hoe hij en Casey werken?
"Omdat ik te impulsief ben. Het betekent verder niks." Hij gaat tegenover haar staan, en dichtbij ook. Hij legt zijn wijsvinger op haar kin en tilt haar hoofd een beetje omhoog zodat ze oogcontact maken.
"Ik ben bij jou, okay? Die kus... Ik zag het niet aankomen." Wat de waarheid is. Hij zag het niet aankomen, en als hij het had zien aankomen, dan had hij het vermeden. Shawn heeft het talent dat hij bijna alles goed kan praten voor zichzelf. Niet alles is zwart of wit; er zijn genoeg grijze vlakken. Maar hij gaat niet vreemd. Dat is misschien de enige morele regel die hij hanteert in relaties: niet vreemdgaan. Nu kun je nog prutsten met definities, maar wat er net gebeurde met Casey was niet okay. In ieder geval was het niet zijn schuld, right? Casey deed het. En Casey was dronken. En hij deed niks. En Enora moet dat geloven.