Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 41  Volgende

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 0:10 

Afbeelding
Lea Bennett

Lea grijpt Cam stevig vast terwijl ze heel erg haar best doet om haar tranen in te houden. Cam zegt dat het haar spijt en een deel van de conflicterende gevoelens die Lea heeft over de hele situatie vallen weg. Want ook al voelt Lea zich er enorm kl*te over, in ieder geval heeft Cam sorry gezegd, toch? En Cam gaat verder, zegt dat ze haar niet wilde kwetsen en dat ze van Lea houdt en dat ze niet wil dat Lea haar haat.

En dat is het punt nou. Lea kan Cam niet haten. Ze zou niet eens kunnen proberen om Cam te haten; daarvoor houdt ze te veel van haar. "Ik houd ook van jou," zegt Lea weer. "En - ik weet niet of ik klaar ben om al een uitleg te horen." Ze weet niet of ze er klaar voor is om de implicaties ervan te horen. Want Lea kan op zich wel raden waarom Cam het nodig vond om bij haar in bed te kruipen en... het is niet iets waar ze over na wil denken. Want Lea wil, kan Cam niet zien als iets anders dan haar beste vriendin. "Maar misschien later?"

Ze laat Cam langzaam los, en het voelt alsof er een last van haar afvalt. Lea doet een stap naar achteren en kijkt Erics kant op, heeft het idee om misschien Cam mee te slepen en te dansen- en ziet dan Casey en Alois, die wel erg intiem met elkaar bezig zijn. En Lea weet dat ze niet eens geïnteresseerd in elkaar zijn. Het is alleen maar een spel. Het betekent niets voor ze.

En het steekt enorm.

Maar Lea weet dat ze het recht niet heeft om zich zo te voelen. Ze had zich voorgenomen dat zij en Casey weer normale vriendinnen zou zijn. Puur platonisch. Niet zoals Shawn en Casey. Geen wonder dat hij Alois en Casey zo ruw uit elkaar haalt.

"Kom op Cam, laten we... dansen ofzo," zegt Lea, hopend dat ze niet zo van streek klinkt als ze zich voelt. Ze sleept Cam mee naar Eric, die toevallig ook bij de alcoholtafel staat. "Hey Eric!" zegt Lea met een haast overdreven grote lach op haar gezicht. Ze pakt een willekeurig shotje van de tafel en giet het naar binnen. "Je Chaserwerk was prima deze match, goed gedaan," complimenteert ze hem.

Ondertussen ziet het ernaar uit dat de situatie met Casey begint te escaleren; Enora komt erbij staan en lijkt niet blij te zijn. Lea overweegt om zich ermee te bemoeien om de situatie glad te strijken, maar besluit dan dat als Casey en Alois zo graag van alles een spelletje maken, dat zij dan maar de consequenties moeten dragen. Plus Lea houdt niet van drama.

Ze grijpt de fles vodka die Alois eerder achter Casey's rug om op de tafel had gezet. "Eric, misschien kunnen jij en Cam-" met elkaar dansen, want Lea wilt graag dat haar vrienden goed met elkaar op kunnen schieten, maar ze breekt haar zin halverwege af wanneer ze Casey op Shawn af ziet stappen en hem kussen. En dat is iets heel anders dan met Alois. Dit is geen spelletje, en dat maakt het op de een of andere manier nog erger.

Maar in ieder geval is er vodka, denkt Lea bitter, terwijl ze de fles aan haar lippen zet en drinkt. Ze probeert om de neiging om naar Casey - die nog steeds met Shawn bezig is - toe te gaan en haar aan te spreken over haar gedrag te onderdrukken. Met een klap zet ze de fles weer op tafel. F*ck it, denkt Lea, en ze loopt hun kant uit.

were mine.

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 0:14 

Afbeelding
    Enora Laurent

Enora schudt ongelooflijk haar hoofd wanneer Shawn wat begint te mompelen en uiteindelijk eigenlijk niks lijkt te zeggen. Het was inderdaad niet zo simpel, maar dat was het ook niet wanneer hij wist dat Casey zwanger was, en daarbij gewoon haar begon te zoenen. En nu, wanneer dat allemaal over is en Casey weer terug is, rukt hij haar uit elkaar met een ander? Waar ging dit allemaal nog over?

Enora's gezicht verandert van verbijsterd naar geirriteerder wanneer hij haar nogal koel vraag of ze nog ergens vragen over heeft. "Pardon?" verlaat het dan ook haar mond. Hoe kon hij nou doen alsof er niks was gebeurt en vervolgens nog zo geirriteerd doen over haar reactie.
Ze opent dan ook net haar mond om iets te zeggen, wanneer Casey besluit om op Shawn af te lopen.. en hem te zoenen.

Enora moet moeite doen om niet haar hele lip door te bijten bij het zien van het tafereel voor haar. Haar ademhaling versnelt dan ook wat. Ze kijkt de twee verwart aan en schudt vervolgens ongelooflijk haar hoofd terwijl ze moeite moet doen om niet naar adem te snakken. Het duurt dan ook niet lang voordat Enora zich met een klam gevoel omdraait en het lokaal uitloopt.

"Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 0:49 

Afbeelding

Shawn wilt net reageren op Enora's "pardon?", maar dan ziet hij Casey naar hem toe lopen en hij weet niet precies wat er gebeurt of wat er aan de hand is, maar ineens voelt hij haar armen om hem heen. In het korte moment dat volgt, wisselen ze een betekenisvolle blik uit, en Shawn's hoofd wordt er stil van. Ze drukt haar lippen op die van hem en hij weet dat het serieus is, want hij weet alles over Casey's lippen, en dit voelt echt; er zit een soort urgentie aan.

Hij legt zijn handen op haar schouders en duwt haar zachtjes van zich af, hoewel het een moment te laat is, want hij ging erin mee. Niet lang, maar toch. Het is fout. Ze fluistert dat ze van hem houdt, en hij kantelt zijn hoofd en staart haar aan. "What the hell, Casey?"

Hij kijkt snel en verward om zich heen. Enora is weg. Sh*t. Dat was niet de bedoeling. Hij ziet haar nog net het lokaal verlaten. Zonder verder nog iets te zeggen, haast Shawn het lokaal ook uit. "Enora!" Hij sluit de deur achter zich, zodat de muziek nauwelijks meer te horen is. "Noor! Enora!" Hij komt naast haar tot stilstand, en probeert haar blik te vangen om te zien hoe ze zich voelt. "Hey, Enora, hey..." Hij strijkt met zijn hand voorzichtig over haar bovenarm. "Hey, het spijt me. Wat daar gebeurde. Dat was niet... Niet de bedoeling. Ik haalde ze uit elkaar omdat..." Omdat dat is hoe hij en Casey werken? "Omdat ik te impulsief ben. Het betekent verder niks."

Hij gaat tegenover haar staan, en dichtbij ook. Hij legt zijn wijsvinger op haar kin en tilt haar hoofd een beetje omhoog zodat ze oogcontact maken. "Ik ben bij jou, okay? Die kus... Ik zag het niet aankomen." Wat de waarheid is. Hij zag het niet aankomen, en als hij het had zien aankomen, dan had hij het vermeden. Shawn heeft het talent dat hij bijna alles goed kan praten voor zichzelf. Niet alles is zwart of wit; er zijn genoeg grijze vlakken. Maar hij gaat niet vreemd. Dat is misschien de enige morele regel die hij hanteert in relaties: niet vreemdgaan. Nu kun je nog prutsten met definities, maar wat er net gebeurde met Casey was niet okay. In ieder geval was het niet zijn schuld, right? Casey deed het. En Casey was dronken. En hij deed niks. En Enora moet dat geloven.

you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 11:31 

Afbeelding

Alois fronst bij de woorden van Shawn en hij staart hem nogal judging aan. Want, serieus, dit is al veel te veel drama en dan gaan Casey en Shawn er gevoelens in gooien die al lang weg hadden moeten zijn. En Shawn was gewoon ronduit oneerlijk bezig. Hij mag wel een nieuwe relatie aan gaan, maar Casey moest forever alone door het leven? Niet dat Alois een relatie met Casey wil hebben, het brengt obviously veel te veel drama om één van je beste vrienden te daten.

Shawn houdt dan eindelijk zijn mond en Alois is klaar om er op te reageren (hij kan gewoon moeilijk zijn mond houden, oké? Zeker als hem 'back off' wordt gezegd.) en dan stapt Casey ineens naar voren en ze zoent Shawn. Ze zoent Shawn. Alois hoeft niet geniaal te zijn om het verschil te zien tussen de kus die Casey hem gaf en die ze Shawn geeft. Hell, hij kan het voelen. En dan zegt ze dat ze van hem houdt, Enora loopt het lokaal uit, Lea heeft de vodka gejat, Shawn rent achter Enora aan en Alois is alleen met Casey, Ruelle en Lea.

Terwijl hij probeert bij te komen van het plotselinge drama, waar hij totaal geen schuld aan heeft, glijden zijn ogen naar Lea, die overstuur op hen af komt lopen. Hij twijfelt of hij haar aan moet spreken. Maar als ze overstuur was vanwege zijn vage spel met Casey, kon hij haar beter met rust laten. Hoewel.. 'Met rust laten' staat niet in zijn woordenboek. "Lea, wat is er? Alles oké tussen jou en Cam?"

Afbeelding
    Camille Byron

Cam forceert een waterige glimlach op haar gezicht, wanneer Lea herhaalt dat ze van haar houdt. Het doet pijn, maar ze is in ieder geval haar vriendin niet kwijt. Ze bijt op haar lip, wanneer Lea verder gaat. Ze knikt. Misschien later. How about never, ever? Want het is awkward en het doet pijn en het is zinloos. Toch weet ze dat ze zal antwoorden als Lea er iets over zal vragen. Gewoon omdat het Lea is.

Lea laat haar los en Cam volgt haar blik richting Casey en Alois, die elkaar blijkbaar voor de grap staan te zoenen. Cam fronst, want ze snapt het doel niet helemaal. Zoenen doe je alleen als je een relatie hebt, of in ieder geval als er gevoelens zijn. Het is overduidelijk dat geen van die twee geldt tussen Casey en Alois. Maar goed, alles leek voor Alois een spelletje. Hoewel Cam vreest dat het Casey's initiatief was - ze ziet er niet al te nuchter uit.

Ze kan er verder niet over nadenken, want Lea stelt voor om te dansen en sleept haar mee richting Eric. Er is iets mis aan Lea's stem, maar Cam gaat er van uit dat het komt door hun emotionele situatie van daarnet. Er was immers niets aan de Casey/Alois situatie wat Lea overstuur kon maken. Toch?

Maar Lea begint te drinken en dat is meestal een slecht teken. Zeker omdat ze niet vrolijk of in een feeststemming lijkt. Ze houdt Lea in de gaten, terwijl haar vriendin er vodka bij pakt en Eric vraagt of hij iets met Cam wil gaan doen, want ze stopt haar zin halverwege. Automatisch draait Cam haar blik richting het dramaclubje en ziet nog net hoe Shawn Casey van zich af duwt, die haar lippen op die van hem had geplant. Oh. Interessante wending.

En dan loopt Lea weg, met de vodka, naar het groepje. Cam blijft perplex achter met Eric. Een beetje onzeker kijkt ze naar hem. "Ehm.. Hi.."

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 12:08 

Afbeelding

Stilte. Woordeloos staart ze Shawn aan terwijl ze voelt dat de wonden van binnen openscheuren. Zijn woorden zijn zout die ervoor zorgen dat de wonden littekens worden, maar nooit helemaal zullen verdwijnen. Voor ze het weet rent Shawn bij haar weg. Natuurlijk..
Casey's ogen glijden naar de vloer. Een rilling gaat door haar heen. Weer verlaten. Onrustig probeert ze te bewegen, maar het lukt niet. Ze kijkt omhoog, vangt Alois' blik, probeert te glimlachen. Een traan glijdt over haar wang. De muziek begint weer en Casey begint te lachen. Hard. Haar lichaam trilt, ze huilt nu echt.

Agressief duwt ze Alois opzij en grijpt een willekeurige fles met drank. Ze draait de dop eraf en gooit in één keer een derde achterover.

"Natuurlijk,'' lacht ze bitter. "He already f*cked me, didn't he?!'' schreeuwt ze. Casey gooit nog meer alcohol in haar systeem. "I'm not interesting anymore!''

Een gil klinkt door het lokaal en Casey gooit agressief de fles, nog halfvol, op de vloer. Glasscherven springen alle kanten op. Ze duikt naar de tafel om meer te drinken, meer te vernietigen.

Het is zijn schuld! Het is zijn schuld! Ze ziet niks. Ze hoort niks. Ik ga hem vermoorden! Haar make-up is uitgelopen. De tranen blijven komen. Ik haat hem!

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 16:21 

Afbeelding
    Enora Laurent

Een heel licht gevoel van opluchting gaat door Enora heen wanneer Shawn haar achterna komt gelopen, in plaats van dat hij daar binnen blijft. Ze onderdrukt het gevoel echt zo goed mogelijk terwijl hij langs haar komt staan en ze zijn hand over haar bovenarm heen voelt.
Ze kijk Shawn dan ook recht aan wanneer hij haar hoofd een beetje omhoog tilt. Ze ging zijn blik niet ontwijken, ze wou zien of hij oprecht door had wat er zojuist gebeurt was, ze wou zien of hij oprecht meende wat hij zei.

Lichtjes schudt Enora haar hoofd wanneer Shawn uitgepraat is. "Die kus was wel iets waar jouw handelingen een aanzet voor waren, Shawn. Anders had ze dat niet gedaan." fluistert ze zachtjes waarbij ze even van hem wegkijkt. Het is even stil.

"Shawn.." Ze kijkt weer op in zijn ogen. "Dat wat je net deed.. Dat zou iets moeten zijn wanneer je mij met een ander zou zien staan zoenen, niet bij je ex." Ze kijkt hem een beetje hopeloos aan. Ze weet echt niet wat ze met deze toestand moet doen. "Ja, het was impulsief van je. Maar je hebt toch echt iets moeten voelen waardoor je zo'n impulsieve actie zou uitvoeren. Of het nou jaloezie is of iets anders.." Ze kijkt hem radeloos aan. "Je had het niet moeten doen. Snap je dan niet hoe dat mij doet voelen? Om jou zo te zien reageren tegenover Casey?" Ze kijkt hem met pijn in haar hart aan. Er vormt zich een pijnlijk gevoel in haar keel. "Met haar terugkomst en de drukte van de wedstrijd heb ik het maar gewoon achterwege gelaten.. maar we hebben sinds haar terugkomst geen fatsoenlijk gesprek meer gehad, niet eens fatsoenlijk tijd kunnen doorbrengen." lucht ze haar hart.
"Ik voel me zo.." Er knapt even iets in haar bij de gedachte alleen al en ze moet moeite doen om tranen tegen te gaan. "Ik voel me zo onbelangrijk vergeleken met Casey, Shawn." Ze haalt eventjes schokkerig haar schouders op en veegt snel een enkele traan weg die z'n weg over haar wang heeft gevonden.

Vanuit het lokaal is het gedempte geluid van de muziek nog te horen, waarna er geschreeuw en gegil te horen is. Casey. Enora zet eventjes een stap naar achteren van Shawn vandaan.
"Ik denk dat ze je nodig heeft." verlaat het zonder hem aan te kijken haar mond, terwijl ze vanuit de grond van haar hart hoopt dat hij niet naar haar toe zal gaan. En well, als hij dat wel zou doen.. Dan valt er voor haar niks anders meer te doen dan zich erbij neer te leggen.

"Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 19:51 

Afbeelding
Lea Bennett

Ondertussen is Lea bij Alois aangekomen. Shawn duwt Casey al van hem af, maar ondertussen is Enora al het lokaal uitgelopen. Shawn volgt al snel. "Wat? Nee, dat is nu in orde," reageert Lea verward op Alois' vraag. Of zo in orde als op het moment mogelijk is. Lea is op het moment echter te geconcentreerd op Casey, die nu alleen achterblijft, om zich daar zorgen over te maken.

Want Casey ziet eruit alsof haar wereld ieder moment in kan storten. En sh*t, als je het hele babydrama meerekent is het zeker niet de eerste keer. Lea wil naar Casey toegaan, maar die begint nu hysterisch te lachen en te huilen, waarop ze naar de alcohol grijpt en f*ck, de boel begint flink uit de hand te lopen.

Lea voelt iets van woede opkomen als Casey suggereert dat Shawn haar alleen maar gebruikt heeft voor de seks. Shawn werkt zo niet en dat hoort Casey te weten. Maar aan de andere kant heeft Casey al flink wat te verduren gehad. Dat betekent niet dat het gerechtvaardigd is dat Casey zo reageert, maar wel dat Lea dat voor nu moet laten gaan.

...En als Lea op Casey's reactie afgaat betekent dit ook dat Casey nog niet over Shawn heen is, wat ook zeer doet, maar nadat Casey een gil slaakt en op de alcoholtafel afduikt, alsof ze compleet aan het doorflippen is, besluit Lea dat ze het lang genoeg aan gezien heeft.

Ze stapt op Casey af en grijpt haar ferm met beide armen om haar middel. "Casey, kalmeer," zegt Lea, op een toon die geen tegenspraak duldt. Ze tilt Casey omhoog, haar tegenspartelingen negerend. Ze is verbaasd hoe makkelijk het gaat; ze heeft met Quidditch natuurlijk flink wat kracht in haar armen opgebouwd, maar dit is- en dan realiseert Lea zich dat het komt omdat Casey zo licht is. Lichter dan Lea gewend is. Oh, sweetheart, denkt Lea neerslachtig.

Hoe dan ook, dit is niet de juiste plek voor Casey om een breakdown te hebben - al helemaal wanneer Lea plotseling ziet dat Naomi blijkbaar toch ook naar het feest is gekomen - dus ze begint, Casey nog steeds vasthoudend, naar de deur te lopen. Het is een beetje lastig voor Lea om haar evenwicht te bewaren, want afgezien van haar belemmerende hakken begint de alcohol nu ook op haar in te werken, maar het lukt haar en even later staan ze in een leeg lokaal, waar Lea Casey voorzichtig loslaat.

were mine.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 20:37 

Afbeelding

De twee armen om haar middel kalmeren haar helemaal niet. Sterker nog; ze begint nog hysterischer om zich heen te slaan. Lea's stem herkent ze vaagjes, maar de woorden zijn fout.

"Laat me los!'' commandeert ze. Het is niet dat Casey vergeten is dat Lea één van haar beste vrienden is. Het was meer dat ze het idee had dat niemand haar begreep en die gedachte plus het hele Shawn drama escaleerde zich in Iedereen is tegen me. Laat me gewoon met rust. Ik wil weg. - en dus doet ze haar uiterste best om Lea een klap te verkopen. Dat het niet wilt lukken, frustreert haar en dat Lea haar alleen maar wilt helpen, dat ziet ze niet. Iedereen was een vijand. Behalve alcohol, drugs en muziek en vreemdelingen die om niets vroegen en alleen maar een omhelzing wilden delen.

Eenmaal weg uit het lokaal, en de muziek vervagend tot een achtergrond deuntje, stopt Casey eindelijk met tegenstribbelen. Ze huilt zachtjes in Lea's armen en zegt niets tot ze losgelaten wordt. Case trilt en staart naar haar voeten, durft haar vriendinnetje niet aan te kijken. Langzaam ademt ze in, en nog eens - en nog een keer. Adem halen wordt steeds moeilijker. Haar hoofd is licht.

"Ik ben moe..'' zegt ze dan maar. Waarom waren ze hier eigenlijk? Het feestje was veel leuker. Daar was muziek, daar waren mensen.

"Waarom zijn we hier? Ik wil terug.''

Casey doet aanstalten om terug te lopen maar valt dronken op de grond. Ze kreunt zachtjes en trekt haar benen omhoog tot haar borst. "Help me terug te komen.'' Ze wilde het niet over Shawn hebben en als iemand ook maar iets verkeerds zou zeggen, dan zou ze diegene echt wat aandoen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 20:56 

Afbeelding

Alois is het er niet mee eens, wanneer hij opzij geduwd wordt door Casey. Zeg, wat was er aan de hand met iedereen vandaag? Is hij het dramagehalte op Beauxbatons nu al ontwent? Blijkbaar is Casey al aan het self-medicate'n met alcohol en dan begint ze te gillen dat ze niet meer interessant is omdat ze al met Shawn naar bed is geweest (iets wat hij niet hoeft te horen, maar, hey, het is geen verrassing, omdat ze blijkbaar ook zwanger is geworden), maar dan gooit ze de fles op de vloer, waardoor er drank en glas in het rond vliegt.

Instinctief, duikt Alois ineen en kijkt hulpeloos toe hoe Casey op de dranktafel af stormt - waarschijnlijk om met nog meer flessen te gaan gooien. Het kan hem weinig schelen hoeveel drank er verloren gaat, maar Casey is gewoon eng nu. Gelukkig komt dan Lea in actie. Ze grijpt Casey beet om haar middel en sleept haar het lokaal uit, terwijl Casey probeert om Lea aan te vallen. Alois bijt op zijn lip en besluit Lea te assisteren. Hé, hij wil niets missen. Zeker niet omdat hij de oorzaak zo'n beetje lijkt te zijn.

Wanneer hij het lokaal heeft gevonden, schuifelt hij stilletjes naar binnen, voor zover zijn zware laarzen het toelaten. Casey is inmiddels op de grond gevallen, lijkt het. Ze heeft haar benen opgetrokken, waardoor hij een redelijk goed beeld van onder haar jurk krijgt, maar hij probeert zijn hormonen maar even te negeren. Na een korte blik op de twee, krijgt hij een idee. "Lea, ik ga wat water voor haar halen." Hij snelt het lokaal uit, schiet weer naar binnen bij het feest en pakt maar een stapel bekers, die hij meeneemt naar Casey en Lea. Hij haalt zijn wand tevoorschijn. "Aguamenti." Een beker vult zich met water. Voorzichtig reikt hij het bekertje richting Casey, terwijl hij naast haar neer knielt.

"Hey, gorgeous. Ik heb wat te drinken voor je." Hij vergeet maar casually te noemen dat het water is. Waarschijnlijk is Casey toch al zo ver heen dat ze het verschil niet merkt.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 21:57 

Afbeelding

Shawn is blij als Enora hem gewoon aankijkt en hij is er half van overtuigd dat ze zal zeggen "okay well! Laten we teruggaan naar het feestje, niets aan de hand!" Maar dit is de echte wereld, niet de wereld die Shawn graag zou willen dat het was. En Enora begint hem te vertellen dat ze vindt dat hij niet zo had moeten reageren toen hij Casey zag zoenen met Alois. Dat het geen gepaste reactie was. Dat zo'n reactie alleen okay is als je gevoelens voor iemand hebt. Enora's verhaal komt er min of meer op neer dat ze jaloers is op Casey. Dat ze zich onbelangrijk voelt in vergelijking met Casey.

Oh.

Hij sluit zijn ogen en zucht even diep. Een ongemakkelijk gevoel bekruipt hem, en hij weet niet of het een schuldgevoel is of niet. In ieder geval, er klinken luide geluiden vanuit het lokaal, en glas schijnt te breken, en Enora stapt van hem vandaan en verklaart dat Casey hem nodig heeft. Okay - helemaal eerlijk? Een deel van hem wilt het lokaal binnenstappen om te zien wat er gebeurt, want hij weet best dat Case niet blij is, en hij wilt haar helpen omdat hij haar altijd wilt helpen. Maar dat kan hij niet maken. Niet tegenover zichzelf, niet tegenover Enora, en hell, gezien de situatie, niet eens tegenover Casey. Hij ziet allerlei dingen in Enora breken, en hij vindt dat zo rot, en hij wilt het beter maken, maar... In hoeverre is dit zijn schuld?

"Ik ga nergens heen," zegt hij uiteindelijk, in een serieuze stem. "Maar we moeten hier wel... uitkomen." En als dat niet lukt... Hij kijkt naar zijn schoenen en dan weer terug naar Enora. "Case en ik zijn over. We zijn allang al over. Ik haalde haar en Alois uit elkaar, omdat... omdat het altijd moeilijk zal blijven. Dat heeft niets te maken met jou of met ons, en het heeft ZEKER niets te maken met of ik wel of geen gevoelens voor haar heb. Ik weet dat het een slechte verklaring is, maar meer kan ik je niet geven. Neem van mij aan dat ik geen romantische gevoelens voor haar heb."

Stilte.

"Ik snap dan alleen niet waarom je zo gevoelig reageert. Waarom je me niet gelooft als ik zeg dat er niets tussen haar en mij speelt. Dit is tweerichtingsverkeer, you know..." Hij is zich acuut bewust van de afstand tussen hen, maar hij blijft staan waar hij staat. Hij heeft niets verkeerd gedaan, behalve impulsief reageren op het Alois/Casey geflikflooi. En Enora kan zich daar best k*t over voelen, maar dan kan ze ook bij zichzelf nagaan wat er aan de hand is. "Snap je wat ik bedoel?"

Profiel  

Hotemetoot

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 22:34 

Afbeelding
    Enora Laurent

Enora kijkt op wanneer ze Shawn hoort zeggen dat hij nergens heen gaat. Een enorm gevoel van opluchting gaat door haar heen en ze probeert dan ook zo begripvol mogelijk naar hem te luisteren, maar kan het toch niet laten om zich er alsnog rot over te voelen. Ze knikt lichtjes wanneer hij zegt dat hij geen romantische gevoelens voor Casey meer heeft.

"Waarom?" herhaalt ze zijn vraag. Ze zet weer een stap dichter naar hem toe. "Ten eerste, omdat ik een vrouw ben. Wij reageren hier nu eenmaal gevoelig op." legt ze hem uit. "Ten tweede.. omdat zij er blijkbaar nog niet overheen is en ten derde.. omdat ik je vriendin ben, Shawn." vervolgt ze alweer iets serieuzer. "Ik vertrouw je met heel m'n hart en ik wil je ook zo graag geloven - ik geloof je ook -, maar.. ik ben en blijf je vriendin. En dan kan inderdaad ik wel eens gevoelig of jaloers reageren."

Ze is even stil terwijl ze even terug denkt aan het tafereel van net. "Jij deed misschien niks, maar zij zoende je, Shawn.. Hoe kan ik daar nou niet gevoelig op reageren?" Voorzichtig pakt ze vervolgens zijn hand vast. "Ik denk dat je juist zorgen moeten gaan maken wanneer ik hier niet gevoelig op zou reageren."

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 23:23 

Afbeelding
Lea Bennett

Lea voelt haar hart breken bij de aanblik van Casey. Ze wacht behoedzaam af wat Casey zal doen, haast alsof het andere meisje een wild dier is. Hoewel Lea Casey losgelaten heeft, staan ze nog dicht bij elkaar, en Lea kan alle conflicterende emoties die over Casey's gezicht flitsen in detail zien. Haar wimpers zijn nat, denkt Lea stom, realiseert zich dan dat ze aan het staren is en kijkt, net als Casey, naar de grond.

En dan wil Casey weer teruggaan naar het feest, wat absoluut geen goed idee is. "Casey-" begint Lea, maar Case begint al met lopen - en valt meteen op de grond, waar ze zich opkrult. Lea knielt bij haar neer en haalt teder een hand door Casey's haren. "Case, ik denk dat het beter is als we even rustig hier blijven zodat je bij kan komen, oké?" Lea zorgt er expres voor dat het niet klinkt als een bevel en dat ze niets zegt over Casey's alcoholmisbruik - ze weet dat dat precies de manier is om Casey pissig te krijgen.

Lea blijft met haar hand door Casey's haar heen gaan, terwijl ze hoopt dat Casey straks gekalmeerd genoeg is om te praten. Lea heeft er helemaal geen zin in om in detail over Casey's gevoelens voor Shawn te horen, maar afgaande op Casey's reactie van net is het wel nodig om erover te praten. Ik vermoed dat dat haar wel zou helpen, denkt Lea. Lea kent Casey's ouders niet heel goed, maar weet wel dat zij niet het type zijn die Casey aangemoedigd zullen hebben om uitgebreid over haar gevoelens over Shawn en de baby te praten.

Ze schrikt op uit haar gedachten wanneer Alois het lokaal binnen komt. What the hell- en dan is Alois al weg, om water te halen. Dat is misschien wel een goed idee. Misschien wordt Case daar weer wat nuchterder van. Al is Lea helemaal niet blij dat Alois zomaar binnen komt vallen; dit is zijn zaak niet. Een half uur geleden wist hij niet eens dat Casey zwanger geweest was, for f*ck's sake.

Maar water is wel handig. Lea drukt een snelle kus op Casey's slaap terwijl ze op Alois wachten; hij komt al snel weer terug en tovert wat water in een bekertje, waarna hij ook naast Casey gaat zitten. "Dankje," zegt Lea op een afstandelijke toon, terwijl ze de beker van hem overneemt. Ja, ze weet dat Alois het zelf aan Casey wilde geven, maar so what?

"Denk je dat je overeind kan zitten?" vraagt Lea bezorgd aan Casey, want liggend gaat het natuurlijk lastig worden. Ondertussen kijkt ze naar Alois. "Alois, dankje voor de water, maar misschien is het tijd om te gaan. Je bent hier pas een half uur," de dus je hebt hier niks mee te maken en donder op is duidelijk geïmpliceerd, "waarom geniet je niet van de rest van het feest?"

were mine.

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 0:20 

Afbeelding

Enora is degene die uiteindelijk de afstand tussen hen overbrugt. Ze zegt dat haar reactie komt doordat ze een vrouw is (is dat niet seksistisch? Hij is pretty sure het seksistisch is. Maar oké, daar gaat het hier nu niet om), en doordat ze zijn vriendin is en er eigenlijk iets mis zou zijn als ze niet zo reageerde. Hij weet niet in hoeverre dit sterke argumenten zijn, maar hij vindt dat ze vooruitgang hebben geboekt. Of zo. Deze hele dag zit hem niet lekker. Eerst verloren en dan twee spelers die de grond in crashten, en dan Casey die haar gezonde verstand even verloor, en dan een ruzie met Enora. Shawn vraagt zich eigenlijk ook wel af waarom Casey hem eigenlijk gezoend heeft. Hij zit nu wel zo resoluut te verklaren dat hij geen romantische gevoelens meer voor haar heeft, maar is dat andersom ook zo? De gedachte dat Casey misschien nog verliefd op hem is, zorgt voor een gemixt gevoel. Aan de ene kant voelt het bitter, want nu ineens wel? Nu het te laat is?, en aan de andere kant wekt het ook een haast... zelfvoldaan gevoel op (waar hij niet trots op is, mind you).

Shawn wijst Enora echter niet op de notie dat Casey wellicht nog gevoelens voor hem heeft. Want Casey is geen fijne concurrent om te hebben (voor zover er concurrentie is). Hij wijst haar er ook niet op dat hij jaloezie geen aantrekkelijke eigenschap vindt in mensen*, en dat hij eigenlijk weinig zin heeft in een serie toekomstige gezeur over andere meisjes etc. In plaats van het uitspreken van deze zorgen, zegt hij: "Hmm, dan vertel ik je maar niets over de zoensessies tussen mij en Matt." Hij weet een speels lachje op zijn gezicht te toveren.

"Zijn we weer vriendjes?"

OOC:
* wat grappig is, want hij is zelf heel jaloers =']

Profiel  

Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 0:41 

Afbeelding
    Eric Leroy

Eric let niet echt op de Casey/Alois/Enora/Shawn-situatie, want dat interesseert hem niet zoveel. Ze zullen vast even ruziën met z'n allen en dan besluiten hoe fantastisch ze elkaar vinden, en dan weer vriendjes zijn. Niet belangrijk. Wat echter wel van levensbelang is, is het uitzoeken van een adequaat drankje zodat hij de moed kan verzamelen om Lea de dansvloer op te vragen. Eric houdt een shotje voor zijn neus en tuurt naar de inhoud - hoe sterk is dit spul precies? En dan hoort hij een bekende stem. Hoopvol kijkt hij om. Zijn gezicht licht op als hij Lea ziet en hoort wat ze zegt. "Dankje, dankje," zegt hij met een semi-blasé schouderophaal. "Jouw beater-werk was net zo goed."

Vervolgens begint ze te vragen of hij en Cam- Hij en Cam wat? Ze maakt haar zin niet af, omdat ze afgeleid is door iets. Eric volgt haar blik, en ziet Shawn en Casey zoenen. Lea's reactie is vrij direct en ook heel duidelijk. Ze giet vodka in haar mond, smijt de fles met een bang! weer op de tafel, en loopt dan gehaast op het Drama Clubje af.

De eerdere enthousiaste uitdrukking op Eric's gezicht verdwijnt als sneeuw voor de zon. Oh. Yeah. Natuurlijk. Hij ziet hoe Enora er vandoor gaat, en dan volgt Shawn haar, waarna Lea Casey meesleept omdat Casey min of meer impliceert dat Shawn haar alleen gebruikte voor de seks. En dan volgt Alois ook. Het is ineens erg rustig.

Eric wilt best in beweging komen, of met Cam dansen, of wat dan ook, maar hij krijgt geen beweging in zijn ledematen. Hij laat zijn hoofd een beetje hangen. Ze keek niet eens om; ze verdween gewoon, just like that. Haar blik toen ze Shawn zag met Casey... Dat zegt genoeg. Teleurgesteld draait Eric zich om, zodat hij weer naar de dranktafel kijkt. Zonder nadenken gooit hij het shotje achterover. Kom op, je kunt toch niet serieus verrast zijn dat iemand zoals Lea zou gaan voor iemand zoals Shawn? Nee - hij is niet eens echt verrast. Het is eerder pijnlijk dan verrassend.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 9:24 

Afbeelding

Alois staart naar Lea, als ze het water van hem overneemt en hem nogal overduidelijk weg wil hebben. "Jesus, Lea. What the f*ck? Ik dacht dat we mates waren? Sorry dat ik geschorst ben om een f*cking schooluniform, zodat ik niets heb meegekregen van jullie drama's. Kun je echt geen beter argument verzinnen? Het is niet alsof ik het leuk vond om weg te zijn." Hij staat op, zijn kaken zijn op elkaar geklemd met woede. "Fine, ik ga al. Sorry dat ik probeer te helpen, ondanks dat ik geen idee heb in wat voor f*ckzooi Case zich heeft gewerkt terwijl ik weg was."

Hij stampt het lokaal uit. Ha. Bedankt voor het water. Sure. Sinds wanneer was Lea zo'n bitch geworden? Gefrustreerd laat hij zijn vuist tegen de muur aan komen. Goddamn people with their goddamn drama. Hij wil gewoon mensen om zich heen en niet dat zijn vrienden hem wegjagen.

Hij keert maar terug naar het feestlokaal, hoewel er nog weinig feest aan is. Hij voegt zich bij Eric aan de dranktafel, grijpt een fles en begint te drinken. Dit is niet goed voor zijn humeur. Hij is pissed op Lea, omdat hij zich afgewezen voelt. Pissed op Casey, omdat ze zo nodig weer drama moet veroorzaken. Pissed op de hele school, omdat hij geen idee heeft wat hij moet doen. Misschien kon hij aan een inhaalsessie van zijn huiswerk beginnen, maar daar staat zijn hoofd niet naar.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 605 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 41  Volgende

Keer terug naar RPG Archief
Ga naar: