Casey is blijkbaar niet nuchter, want ze wankelt om en klemt zich aan De Onbekende vast. Eenmaal klaar met bijna-omvallen, vraagt ze wat er met hem aan de hand is. Hij kijkt haar aan.
Serieus? Van alle mensen moet Casey toch snappen waarom hij zo reageert. Zij heeft toch precies hetzelfde. En nee, het is niet eerlijk. En nee, het is niet gerechtvaardigd. Het is f*cked up, hoe hij niet tegen de gedachte kan dat Casey verder zal gaan, en hoe hij haar niet met iemand anders wilt zien. Het is gewoon eenmaal zo. Maar voordat hij zijn warrige gedachten kan verwoorden, verschijnt Enora aan zijn zijde, en zij wilt ook graag weten wat er aan de hand is.
Alois vindt het dan ook nodig om zijn gedachten te delen.
"Alois," begint Shawn, een tikkeltje ongeduldig.
"Ik heb je gemist. Ik ben blij dat je terug bent, eerlijk." En hij meent het.
"Maar uh, back off? Het 'hoofdstuk' is wel 'afgesloten', maar zo... zo simpel zit het niet. Niet na alles." Hij weigert Enora of Casey aan te kijken. Hij weet dat hij en Casey soms aanhankelijk en bezittelijk tegenover elkaar kunnen zijn. En
niemand snapt dat. Ze mag wel verder gaan, zoals Alois het zegt, maar dat betekent nog niet dat Shawn dat leuk moet vinden, toch?
"Het is geen jaloezie, of zo," voegt hij er aan toe.
"Het is gewoon..." Gewoon wat? Gewoon dat hij haar niet voor zichzelf wilt, maar ook niet met een ander wilt zien? Gewoon dat ze
gisteren nota bene nog een diep~ gesprek hebben gevoerd waarin Shawn haar vertelde hij bang was dat ze hem niet nodig heeft, waarna ze nu aan Alois' nek gaat hangen?
Hij richt zijn ogen op Casey, en blijft haar aanstaren, want zij moet het begrijpen, toch? Als iemand het begrijpt, dan is het Casey wel. Ergens halverwege dit alles, stormt Matt op een zeer Matt-esque manier naar binnen, maar Shawn kan zijn beste vriend momenteel geen aandacht geven.
"Never mind," bromt hij uiteindelijk.
"Ga maar vooral door met waar jullie mee bezig waren." Hij kijkt Casey nog even aan met een blik die radeloosheid uitstraalt.
"Let niet op mij." Hij zet een klein stapje terug en kijkt naar Enora.
"Laat maar zitten allemaal. Zal ik drankjes gaan halen, of is er nog iets waar je vragen over hebt?" De laatste vraag komt er nogal koel uit, ook al is haar irritatie vanwege zijn acties eigenlijk heel begrijpelijk.