Geplaatst: zo mei 15, 2011 21:42

Selene kijkt om als ze Syll hoort kreunen. Hij was eindelijk weer wakker gekomen.
"Syll!" roept ze uit. "Gaat het een beetje? Wat is er nou gebeurd, hoe kwam het? Kijk nou, ik ben er min of meer ongedeerd vanaf gekomen," zegt ze, met de nadruk op min of meer; zo te voelen had ze wel wat blauwe plekken hier en daar, maar dat was dan ook alles, "en jij bent bewusteloos geraakt en je ligt in een plas met bloed! Dat is meer iets voor mij, niet voor jou!"
Ze kijkt nog even naar Donovan als die zijn beredenatie nog even doorzet, waarbij hij verwijst de opmerking van Syll over het platbranden van het huis onderweg. Helena's verhaal negeert ze, ze kan begrijpen dat zij een slecht beeld van hem heeft door vanmiddag, maar ze kent hem verder niet dus kan ze volgens Selene er ook niet over oordelen.
"Ik weet het," zegt ze tegen Donovan. "Maar ik geloof niet dat Syll zo is, kom op, ook jij kent hem toch wel langer dan vandaag. Dorothy is vandaag vermoord Donovan, en niet door Syll. Hij is duidelijk niet de enige die... iets tegen haar heeft," zegt ze, dat laatste in een poging het zo zacht mogelijk uit te drukken. Ze weet gewoon zeker dat hij het niet was, het waren vast die Death Eaters van vanmiddag, dat moest haast wel. Of misschien was het zelfs wel gewoon een ongeluk geweest, mogelijkheden zat.
De groep maakt dan aanstalten om naar huis te gaan en ze vindt dat een goed idee. Hoe eerder er een einde aan deze dag kwam, hoe beter. Liz biedt aan om mee te lopen en Selene haalt haar schouders op.
"Heb je haar hulp nodig, of gaat het zo ook wel denk je?" vraagt ze aan Syll. "Niet dat je anders niet sowieso mee mag hoor, ik kan het me voorstellen als je niet alleen wil zijn dus van mij mag je best mee," voegt ze er dan aan toe tegen Liz. Ralph was nou niet echt altijd een voorstander voor het uitnodigen van "bloedbesmeurden" bij hen thuis, maar dat kan haar vandaag even niet schelen.
|