|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 11:13
Open sollicitatie voor apotheker/begrafenisondernemer in Sado RPG-Paspoort: Die ben ik verloren. Moet ik nu een nieuwe aanvragen? Ik wil meedoen aan Sado omdat: ik daartoe vriendelijk verzocht werd [/waarvoor dank! :')] Maar namate ik verder kwam in Sado maakte een zekere enthousiasme zich meester. Dus naast dat ik mij vereerd voel dat ik gevraagd ben, wil ik nu graag meedoen aan Sado. Simpelweg omdat er geen andere RPG te vinden valt die zo eigenzinnig is als Sado. PUNT.UIT. 
Naam Personage: Callen MacDuff
Geboortedatum: 7 april 1977 | 21 jaar
Bloedsoort: Halfbloed
Uiterlijk: Callen is een vrolijk ogende jongen, zo rond de 1.80m lang. Hij heeft donkerblond haar en is een ware krullenbol. Qua uiterlijk kun je moeilijk er aan voorbij dat Callen er wat studentikoos uitziet. Niet zo vreemd ook, want Callen heeft pas recentelijk zijn studie aan de wilgen gehangen om een eigen onderneming op poten te te zetten. Hij gaat vaak gekleed in enigzins verzorgde kledij. Dat wil zeggen: een eenvoudige pullover met daaronder een overhemd. Spijkerbroek en nette schoenen. Dat is toch wel Callen zijn dagelijkse kloffie. Maar omdat hij van plan is een apotheek te gaan runnen en uitvaarten te begeleiden zul je hem in de winkel vaak aantreffen met een witte jas aan. Dus dit bedekt vaak zijn dagelijkse kloffie. En als hij een uitvaart begeleidt dan zul je hem aantreffen in een sober driedelig pak, met lichtgrijze tint. Hoge hoed en wandelstok incluis.
Karakter: Callen is een positief ingesteld mens. Zijn motto? Pluk de dag! Een toevallige voorbijganger zal hij vriendelijk begroeten. Callen heeft ook zo zijn eigen ambities, om zelf ondernemer te zijn. Dus hij is nooit beroerd om zijn handen uit de mouwen te steken. Mocht de keuze zich voordoen daarentegen, ja, dan is Callen liever lui dan moe . In de tijd dat hij medicijnen studeerde heeft Callen een zekere kennis verworven over kruiden en hun werking. Daarnaast is hij fervent toverdrankenbrouwer. Zijn favoriete vakken waren dan ook niet voor niets: kruidenkunde en toverdranken. Callen heeft wat je noemt van zijn hobby zijn werk gemaakt. Hij is door zijn leergierigheid en nieuwsgierigheid dus ver gekomen. Maar wispelturig als Callen ook is, het kan soms leiden tot de ene dag zegt hij zus en de andere dag zegt hij zo. Vastberadenheid is hem dus enigzins vreemd, tenzij zijn enthousiasme de overhand krijgt.
Familie en vrienden (eventueel): De familie MacDuff is woonachtig in Callender, nabij het Queen Elizabeth Forest Park in Schotland. Vrienden van Callen zijn nog woonachtig rondom London, daar waar hij studeerde.
Geschiedenis: Callen begon zijn avontuur binnen de muren van Hogwarts nadat hij door de Sorting hat in Ravenclaw was geplaatst. Al vrij spoedig werd hij door menig andere niet Ravenclaw tot buitenbeentje gebombardeerd (denk Luna). Niet zo zeer omdat zijn gedrag erg afweek. Maar meer omdat hij nerdy over kwam. Gezien de aansluiting met anderen niet echt wilde vlotten hierdoor zocht Callen zijn heil in de boeken. In de bibliotheek was hij tenminste te midden van menig lotgenoot en kon hij ongestoord zijn vrije tijd doorbrengen.
Dit had helaas ook een onbedoeld bij-effect. In de klassen namelijk zorgde Callen er telkens male voor dat hij goed voorbereid was. Naast nerdy en buitenbeentje werd hij naderhand ook voor betweter uitgemaakt. Dit kon wat Callen betreft zo niet langer doorgaan. Er moest iets gebeuren, er moest iets veranderen. Zo blind als ie was zag ie wel de splinter in andermans ogen maar niet de balk in zijn ogen. Enfin, zo gezegd, zo gedaan. Callen gaf zich op voor het Quidditch-team van Ravenclaw. Lange tijd zat hij in het reserveteam, maar ondertussen ging hij verwoed bezig met trainen. In zijn 4e jaar was het moment dan eindelijk daar. Callen mocht aantreden in het Quidditch-team en meedraaien op de positie van beater. Want zo was Callen zijn redenering: daar word je hard van. (menig bludger knalde namelijk zijn kant uit door beaters van de tegenstanders)
Zijn fifteen seconds of fame waren eindelijk daar in de wedstrijd van Ravenclaw vs Slytherin. Beide beaters (waaronder Amy) van Slytherin katapulteren de bludgers richting Callen. Toen hij dat in de gaten kreeg stoof Callen af op zijn mede-beater. Gewapend met twee knuppels weerde hij deze aanval af. Niet alleen dat, hij dirigeerde de bludgers meteen door naar de seeker van Slytherin die op het punt stond de snitch te pakken. Toen die hun doel troffen schoot Callen er als een speer van door. Maar helaas voor hem.. you can run fly but you cannot hide en aldus geschiedde. De beaters (Amy voorop!) van Slytherin werden zo woest nadat zij zagen hoe Callen hun seeker onderuit schoffelde, dat hij opnieuw de bludgers achter zich aan kreeg. Maar dit keer waren ze behekst (Amy was hier het brein achter), dus waren het net warmgeleide raketten. Met meerdere botbreuken en zijn ribben gekneusd werd hij afgevoerd naar Ms. Pomfrey. (mede mogelijk gemaakt door Amy) In de tussentijd echter wist de seeker van Ravenclaw wel de snitch te bemachtigen. Dit ten koste en dankzij Callen.
Sindsdien hadden de Slytherins een nog grotere hekel aan Callen gekregen. Tegelijkertijd echter werd hij op armen gedragen door Gryffindor en Hufflepuff. Sinds dat voorval echter besloot Callen tactvol zijn Quidditch-carrière niet te vervolgen dat jaar. Met O.W.L.s voor Charms (EE), Transfiguration (A), Potions (O), Herbology (O), DADA (A), Care for Magical creatures (EE) en History of Magic (O) ging Callen door voor N.E.W.T.s in Charms, Potions, Herbology, Care for Magical Creatures en History of Magic. Zoals gezegd, naast in de boeken te duiken kon Callen moeilijk zijn vindingrijkheid onderdrukken. Nadat hij in de boeken had gezeten zocht hij meteen zijn ketel op om allerlei drankjes te brouwen en zalfjes te creëren. Het praktische deel is wat hem er toe aanzette om telkens maar weer de theorie erbij te pakken.
Eenmaal van Hogwarts vertrokken te zijn met een diploma besloot Callen van zijn hobby zijn werk te maken. In London schreef hij zich in voor de studie medicijnen. De studie zelf ging Callen zonder al te veel problemen prima af. Hij besloot echter niet op te gaan voor heler en deed dus geen eindexamen. Callen had immers zo zijn voorliefde voor het brouwen van potions en maken van zalfjes. Daarmee wilde hij de mensheid dienen en niet door andere als heler te moeten oplappen. Als het namelijk op operaties aan kwam is hij een held op sokken. Nee, dan veilig in je lab bezig aan het ontwikkelen van antidotes en potions. Dat is het betere werk.
Dit denk ik met mijn rol te kunnen toevoegen aan de RPG: Een middenstander in Sado. Naast Polly en haar pub als ook het stadhuis gerund door Donovan en Helena zijn er maar bar weinig voorzieningen in Sado. En met de afgelopen gebeurtenissen kan Sado wel een apotheker en begrafenisondernemer in een gebruiken dacht ik zo :')
Overig: Er gebeuren vreemde dingen in Sado. Tot zover was Callen er wel van op de hoogte. Zeker nadat hij te horen had gekregen wat er zich zoal op de bruiloft van Syll en Dorothy had afgespeeld. Iets in hem zegt Callen dat het niet pluis is in Sado. Nu hij van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt begint Callen aan een nieuwe hobby. Eentje waarbij zijn nieuwsgierige aagje de overhand heeft. In zijn vrije tijd is Callen van plan tot op de bodem uit te zoeken wie de veroorzakers zijn van de brand in wijlen Dorothy haar huis. Wat hij daarentegen nog niet wist is dat hij in deze hobby als privé-detective nog weleens meegezogen kan worden. En dat ie zodoende zijn neus in zaken steekt waar hij achteraf bezien het beter had gelaten...