Geplaatst: do apr 07, 2011 16:53

De beer was dus geweest van Dorothy toen ze klein was. Oooh, dan verklaart veel, Selene dacht dat ze die pas recentelijk had gekocht. Liz gaat dan schoenendozen halen (heeft Dorothy geen gewone grote (wooh alliteratie!) dozen?) en Selene stopt de beer en het fotolijstje in één van de dozen. Ze hoort ondertussen dat er nog wat mensen naar de zolder zijn, maar aangezien ze Liz niet heeft horen schelden zal het Syll wel niet geweest zijn.
Ze kijkt verder rond in de kast, maar veel bijzonders ligt er niet. Wat oude tijdschriften, wat boeken, niets heel speciaals. Er is echter één boek bij dat er nogal versleten uit ziet, alsof het heel erg veel gelezen was. Ze haalt haar schouders op en gooit het voor de zekerheid ook maar in een doos. Ze merkt op dat het inmiddels al aardig laat is geworden (blijkbaar) en kijkt Liz aan.
"Zeg, zullen we straks in Polly's café eten? Ze heeft vast heel veel over en ik heb weinig zin om thuis te eten eigenlijk," stelt ze voor. Niet dat ze nou zoveel honger heeft, maar eten is goed voor je en voor Liz ook. "Wie waren dat trouwens die naar zolder gingen?" vraagt ze dan ook. Dan hoort ze dat er nog iemand naar boven komt en niet veel later staat er een jongen die ze nog niet kent, behalve van gezicht, in de kamer.
"Oh, hoi," zegt ze vriendelijk. Hij staat er een beetje ongemakkelijk bij. "Ben jij ook nieuw in Sado? Ik zie vandaag ineens zoveel mensen die ik nog nooit eerder heb gezien, terwijl ik dacht dat ik iedereen toch wel zo'n beetje kende. Achja, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch. Hoewel, vreugd misschien ook weer niet echt vandaag... zegt ze terwijl ze een beetje bedroefd kijkt bij die laatste opmerking. Ze zet haar gezicht echter snel weer op normaal – ze wil geen vreemdelingen lastig vallen met haar niet-al-te-beste humeur. "Je hebt zeker vast niet zo'n goed beeld van Sado nu hmm? Het gaat niet altijd zo hoor, en niet iedereen is altijd zo... stom," praat ze door. Met dat laatste bedoelt ze natuurlijk niet iedereen maar vooral Syll, maar ach.
"Hoe heet je eigenlijk, of had je dat al gezegd? Nee toch? Zowel, dan heb ik het even gemist denk ik, er gebeurt ook zoveel vandaag. Ik weet niet of je hulp hier echt nodig is, volgens mij ligt hier niet zoveel bijzonders. We moeten hierna nog even Dorothy's slaapkamer doen," zegt ze en ze slikt even. Ze had helemaal niet zoveel zin om daar te komen, ze was er ook bewust niet gelijk heen gegaan. "Maar ik kan me zo voorstellen dat je daar geen behoefte aan hebt," gaat ze door met een zwak grijnsje. "Maar volgens mij zijn er op zolder nog wat mensen bezig, misschien dat je daar ook even kan kijken of er interessante spullen liggen voor Syll er komt?" met een niet zo vriendelijke nadruk op Syll's naam natuurlijk. Dan beseft ze zich dat ze wel heel veel heeft gepraat – ja, heel soms heeft Selene zeldzame momenten van zelfkennis – en zwijgt ze even. "Sorry, ik praat wel veel hí¨," zegt ze dan nog en ze richt zich weer op de kast.
"Volgens mij zit er niet veel meer in deze kast, wat boeken en tijdschriften enzo nog, niet heel veel bijzonders. Ik weet niet of jij nog wil kijken of er nog bijzondere dingen in liggen, anders begin ik wel vast aan Dorothy's kamer," zegt ze tegen Liz. Ze staat op en draait zich om, maar glijdt daarbij uit over een tijdschrift dat uit de kast was gevallen. Ze valt tegen de kast aan, maar gelukkig slaagt ze er net op tijd in om haar evenwicht te bewaren en blijft nog wel overeind staan.
"Pfoe, dat was op het nipper-" begint ze te zeggen, maar dan ziet ze de kast gevaarlijk wankelen. Het was sowieso al niet zo'n stevig uitziende kast en al duidelijk oud. Daarbij lag hij ook nog vol met boeken, niet echt bevorderend voor de stabiliteit.
OH SHI- gaat het in haar hoofd, maar nog voor ze í¼berhaupt haar gedachtes ook maar kan afmaken gebeurt het toch. De kast stort als een kaartenhuis in elkaar. Of nouja, een kaartenhuis zakt toch netjes recht ineen hí¨? Deze kast deed dat niet echt. Met een enorme knal en overal rondvliegend hout en boeken valt hij op de grond. Hoewel ze net nog zo blij was dat ze haar evenwicht had weten te bewaren, was haar evenwicht hier natuurlijk niet tegen bestand, dus slechts enkele seconden later ligt ze op de grond onder het hout en boeken. Alsof dat nog niet erg genoeg was vliegt er nu natuurlijk ook overal stof in het rond.
Luid hoestend door al het stof – ademen was een slecht plan nu – haalt ze het meeste hout van haar af. Ze wappert met haar handen voor haar gezicht om het stof weg te waaien, maar het heeft weinig zin.
"Goh... Dorothy was wel duidelijk toe aan een nieuw huis met nieuwe meubels ja," zegt ze tegen Liz. Nog altijd luid hoestend gooit ze nog meer hout en boeken van zich af, maar dan ineens valt haar oog op een spin. Oh nee, niet ook dat nog! Echter, het blijft niet bij één spin, ineens lopen ze overal, hun woonplaats was duidelijk verstoord geraakt.
"AAAH!" gilt ze. "HAAL ZE VAN ME AF HAAL ZE VAN ME AF!" Als ze ergens bang voor was, dan was het wel voor spinnen.
"F*CK SH*T KIJK NOU HOE GROOOOOOOT," jammert ze terwijl ze kijkt naar een spin van een centimeter of... 1. "MINSTENS 10 CENTIMETER!" gaat ze panisch door. "Nee niet naar me toe komen, blijf maar daa"”AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!"
"HEEEEELP, HAAL HEM VAN ME AAAAAAAHAAAAAAAAF," gilt ze dramatisch door. Waarschijnlijk hadden ze haar inmiddels zelfs drie straten verderop wel gehoord, maar at kan haar niet schelen. Die ellendige beesten moeten. Gewoon. Weg. NU! Het plan om op te staan en weg te lopen komt natuurlijk niet in haar op, daar is ze veel te veel voor in paniek.
Lange nutteloze post is lang en nutteloos.
|