Geplaatst: vr apr 01, 2011 14:16

Nathan leunt wat nonchalant met zijn kont tegen één van de keukenkastjes, terwijl hij nog wat vuil vantussen zijn nagels probeert te pulken. Wanneer Helena haar mond weer opentrekt en Donovan haar van de nodige antwoorden voorziet, kijkt Nathan op. Hij wil het niet laten merken, maar hij volgt het gesprek~ als ware het een tennismatch. Met een gebogen hoofd blijft hij leunend staan, terwijl zijn ogen van links naar rechts schieten, respectievelijk Helena en Donovan. Die twee..
Uiteindelijk besluit Donovan ook Helena's laatste vraag niet onbeantwoord te laten. Net op dat moment besluit Nathan het vuil tussen zijn nagels te laten voor wat het is (daar hij het grootste puin nu wel had losgekregen) en zich weer tot de levenden op Aarde te voegen door zijn hoofd op te heffen en weer op ooghoogte met de rest te komen. Nét op dat moment kiest Donovan voor de theatrale hairflip. Wow. Heel even kijkt Nathan nogal awkwardly in de richting van Donovan, maar herstelt zich dan nogal snel wanneer die plots een vraag richting hem uit.
"Ik uhm...-," begint hij nogal stamelend, niet wetend wat meteen te antwoorden op de plotse vraag. "Ik heb haar de weg geleid. En...," gaat hij dan verder, een beetje gepikeert over de vraag die nogal aanvallend overkwam. "Ik ben hier omdat de situatie van vandaag me ook niet koud laat natuurlijk en ik wil graag een handje helpen." Hij kijkt Donovan niet in de ogen en schuifelt een beetje ongemakkelijk met zijn kont tegen het kastje. Tegelijkertijd zei hij dat laatste nogal fierce, op zo'n toon alsof hij elk woord meende. Words don't match the attitude, dat was wel vaker.
"JA! JA," roept hij (letterlijk) wanneer Donovan 'm een wat toegankelijkere vraag stelt over de Hogwartstheaterclub. Dat 'ja ja' komt er heel erg snel en enthousiast uit. Té enthousiast. "Ja," zegt hij dan voor een derde keer, dit keer wat stiller. "Dat was ik, ja, die... ene jongen" pas na een vierde 'ja' gaan de kronkels van Nathan aan het werk. Hoezo wist hij dat ik dat was? Hij had al gehoord dat Helena Donovan kende als Ravenclawer, maar beiden waren een jaar ouder dan hem en Nathan mocht het dan wel goed doen als voorzitter binnen zijn jaar, met ouderen spreken was een grens die hij niet over had gedurft. Ten gevolge daarvan kon hij hen allebei niet plaatsen. Of toch niet onmiddelijk.
"Hoezo? Heb ik een fan?" voegt hij er dan aan toe - dit keer Donovan wél aankijkend in de ogen -, voor Nathan het zelf goed en wel beseft, heeft ie plots zelf een soort van smirk-lachje op zijn gezicht. Tja, als je over zijn theaterclub begint, dan heb je 'n stap gezet natuurlijk. Tot Nathan natuurlijk zelf die link maakt en de smirk-lach dan maar laat vallen en verder gaat met awkwardly lachen een lichte blos.