Charlie schreef:
Bijna eens. Ik vond 'm ruk in het boek, ik vond 'm vreeeemd in de film. Voornamelijk om de reden die Pottergirl aangeeft. Je wéét dat ze niet zo oud zijn, maar dat ze oud gemaakt zijn. Dat is op een bepaalde manier een beetje vreemd. Het was eerder lachwekkend die Epiloog dan 'mooi dramatisch'. Maar lachwekkend terwijl het niet lachwekkend moet zijn, natuurlijk. Waardoor ik het dus 'vreemd' vond.
Wat ik wél mooi en touching vond, was het korte gesprekje tussen Harry en Albus Severus. Volgens mij komt dat letterlijk uit het boek (which is a good thing), maar ik vond het heel passend. Kort, mooi en ietwat aangrijpend. Op zich vond ik het dus wel fijn om te zien dat stukje. En het hielp ook wel dat ze de track van Hogwarts Leaving hebben gebruikt - want dat vind ik zo'n lekker emotioneel nummertje en dat werkte wel en paste mooi.
Hier ben ik het zó mee eens. De Epiloog was eerder lachwekkend inderdaad. Aardig veel mensen zaten zelfs te lachen in de zaal daardoor terwijl ik echt zo zat van

HALLO DIT IS HET EINDE IK KAN NIET LACHEN HOOR. Dus dat was inderdaad vreemd.
En het gesprekje tussen Harry en Albus Severus was inderdaad echt mooi en lief.
Verder had ik natuurlijk liever geen epiloog gehad en JKR die dan gewoon weer een nieuw boek schrijft maar goed :')