Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 18:55 

Charlie schreef:
Catie schreef:
Charlie schreef:
Verder: ging Lavender Brown dood in het boek? Want dat herinner ik me niet en ik heb geen zin om het op te zoeken. Want nu zag je dat Fenrir haar gebeten had enzo. Op zich vond ik dat wel cool. En ik had stiekem graag nog Colin Creevey dood zien liggen ofzo. Naar het schijnt zie je wel Nigel die dood voorbij wordt gedragen - maar dat heb ik (ook de tweede keer) gemist.

Ik heb het opgezocht. Lavender wordt wel aangevallen door Fenrir en ze wordt gered door Hermione (en eigenlijk ook Trelawney, die gooide daarna een glazen bol op zijn hoofd) Maar het is niet bekend of ze het ook overleefd...

Och, echt? Dát is wel hip dan! Ja, het valt op dat ik het boek maar één keer heb gelezen uit principe enzo. Dan vind ik het dus wel goed/leuk dat ze dat erin hebben gedaan. Haha, het had wel helemaaaaal af geweest als Trelawney met haar bollen aan het smijten was - dat herinner ik me dan wel weer nog (wist alleen niet dat het in dat stukje was).

Ja ik vond het ook wel hip dat dat gebeurde, want ik herinnerde me zoiets vaags uit het boek. Kijk het is niet accurate met wat er in 't boek gebeurd, want ze valt van een balkon met iemand anders, maar het feit dat het uberhaupt in de film is gestopt vind ik erg gaaf.
En ja, die bollen heb ik wel gemist. Net zoals alle huiselven eigenlijk. Maar ik denk dat het ook wel héél hectisch was geworden als die er ook nog in hadden gezeten o.o

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:05 

Afgeleide hiervan, maar niet gerelateerd aan het topic. Ik vond het trouwens erg leuk dat allemaal grote acteurs terug zijn gekomen voor deze film, puur voor 1 of 2 zinnetjes, of alleen maar voor een cameo optreden. Horace Slughorn, professor Trelawney, Percy zijn maar een paar die voor een paar seconden op zijn komen draven. *hearts*

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:07 

De glazen bollen en de huiselven is wat ik ook wel een beetje miste. Ik kan me voorstellen dat ze de huiselven er niet in gedaan hebben, maar aangezien Trelawney er wel in zat had ik het toch leuk gevonden als je haar had zien 'vechten' met haar bollen. :')

In de Room of Requirement zagen we Draco, Goyle en een donkere jongen. Maar was Crabbe er in het boek niet bij? Volgens mij hebben we Crabbe überhaupt in de film niet gezien, maar ik kan hem gemist hebben natuurlijk. Want in het boek probeert Crabbe Harry te vermoorden en in de film was het Goyle. Het maakt niet zo heel veel uit, maar het viel me toch op.

Wat me ook opviel is dat aan het einde Lupin tegen Harry zegt dat iemand zijn zoon wel zal vertellen waarom Lupin en Tops gestorven zijn. Maar in de film is volgens mij niet eerder verteld dat ze een kind gekregen hebben en als je het boek niet gelezen hebt dan lijkt me dat een vreemde opmerking te zijn geweest :') .

Overigens vond ik Neville en Luna helemaal niet erg, aangezien ik het jammer vond dat zij uiteindelijk niet een relatie kregen in het boek.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:10 

Volgens mij is Jaime Waylett (Vincent Crabbe) destijds ontslagen omdat hij met cannabis betrapt was ofzo. Hij is destijds iig in het nieuws geweest omdat hij met de politie in aanraking was gekomen. Hij is al enige films niet meer te zien als Crabbe.

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:12 

Ja, ik las net dat hij voor het laatst in de 6e film te zien geweest is. Maar dat verklaart het wel ja. Opzich is het nog wel goed opgelost zo en echt heel belangrijk is het ook weer niet.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 19:12 

Reflex schreef:
Wat me ook opviel is dat aan het einde Lupin tegen Harry zegt dat iemand zijn zoon wel zal vertellen waarom Lupin en Tops gestorven zijn. Maar in de film is volgens mij niet eerder verteld dat ze een kind gekregen hebben en als je het boek niet gelezen hebt dan lijkt me dat een vreemde opmerking te zijn geweest :') .

Ik vind het ook raar dat ze daar, behalve die ene opmerking, verder niet op in zijn gegaan, maar toen bedacht ik me dit: in Part 1, als een gedeelte van de Order Harry van het huis van de Dursleys op komt halen, zegt Tonks dat zij en haar husband iets leuks te vertellen hebben, maar dan onderbreekt Mad-Eye haar met de mededeling dat ze later wel bij kunnen praten en dat ze nu eerst weg moeten. Ik denk dat ze daar de zwangerschap bedoelde, maar dat is verder niet meer aangehaald.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 20:13 

Pottergirl schreef:
Reflex schreef:

Ik vind het ook raar dat ze daar, behalve die ene opmerking, verder niet op in zijn gegaan, maar toen bedacht ik me dit: in Part 1, als een gedeelte van de Order Harry van het huis van de Dursleys op komt halen, zegt Tonks dat zij en haar husband iets leuks te vertellen hebben, maar dan onderbreekt Mad-Eye haar met de mededeling dat ze later wel bij kunnen praten en dat ze nu eerst weg moeten. Ik denk dat ze daar de zwangerschap bedoelde, maar dat is verder niet meer aangehaald.

Ja maar ik dacht dat dan over hun trouw zo geweest zijn , of was dat al eerder vermeld ? Verder vind ik het dan op Lupin/Tonks vlak jammer dat ze Lupin niet in de Shell hebben laten komen met baby foto's, want ik had die eigenlijk heel graag gezien.

Bij het gevecht miste ik de glazen bollen ook, dat zou ik echt de max gevonden hebben als dat erin zat. En verder kwam Groemp ook niet vechten wat ik eigenlijk best jammer vind. Ze hebben er toch reuzen/trollen ingestoken dus konden ze toch even goed Groemp ook erin steken ?

De Neville /luna ship vind ik eigenlijk niet erg, alleen schattig xD.

En verder vond ik dat het Molly/bellatrix gevecht nog heftiger had gemogen, met een echt dood lijk. Jammer ook dat Voldemort niet eerst ook aan het duelleren was met Slughorn, Anderling (en nog iemand wiens naam ik ben vergeten).

"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 22:04 

Als Ravenclaw vond ik het erg jammer dat we de Ravenclaw leerlingenkamer niet te zien kregen. Maar het was op zich wel logisch, het had verder niet heel veel bijgedragen aan de film. Gelukkig hebben ze het stuk met Helena in ieder geval wel terug laten komen.

Over de Luna/Marcel ship; het klopt niet, maar op deze manier vond ik het niet heel storend. Ik bedoel, ze zijn 17, ze kunnen best een crush op elkaar hebben, het is niet alsof ze persé dan ook voor de rest van hun leven bij elkaar blijven ofzo. xD Als ze Marcel en Luna samen hadden laten zien in de epiloog als gelukkig getrouwd stel, dan had ik dat zeer storend gevonden, maar op deze manier... nee, op zich niet echt.

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  

Professor

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 22:26 

Ik schrok ook even van Neville/Luna, maar het maakt mij niet veel uit. Ik weet dat Rowling duidelijk is geweest erover en dat is voor mij genoeg. Maar zei Neville nou ''tell her I like her'' of ''tell her I love her''? Ik kon het niet goed verstaan.

Ik vond dat ze van te voren duidelijk hadden moeten aangeven dat Tonks zwanger was. Ze maakte inderdaad een suggestie aan het begin van de eerste film, maar ik denk dat vele kijkers dat vergeten.

Wat mij verder stoorde, was dat Snape ''teveel'' praatte toen hij doodging. Dat klinkt echt onwijs oneerbiedig en ik begrijp volledig dat het nodig was omdat het allemaal wel heel ingewikkeld word als je alleen de films ziet, maar... ik vond het juist zo mooi dat hij maar twee zinnen kon uitbrengen in het boek. Ik heb trouwens wel gejankt als een klein kind bij The Prince's Tale... jeminee, Alan is echt een held.

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 0:17 

Pottergirl schreef:
Reflex schreef:

Oh gelukkig ben ik niet de enige. Ik dacht dat ik echt iets groots over het hoofd had gezien in film 6 en 7p1. Vond het echt heel erg out-of-the-blue eigenlijk. Misschien hadden ze dat beter gewoon helemaal weg kunnen laten, aangezien Remus en Tonks' verhaallijn van de laatste twee boeken weinig tot geen aandacht heeft gehad in de laatste drie films.

Profiel  

7e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 10:30 

Reflex schreef:
DIT. Ik zat me ook echt af te vragen van hebben ze dat eerder in de film gezegd en heb ik het gewoon gemist?, maar het zat er echt niet in, dus het was wel een lame stukje inderdaad. Ook al werd het in Part1 dan wel een beetje aangehaald, het was toch denk ik wel een WTF-stukje voor de mensen die het boek niet hadden gelezen.
Dat Teddy dan ook niet in de '19 years later' zat (tenminste, ik heb zijn blauwe haar niet gezien) vond ik wel jammer.

En natuurlijk miste ik het emotionele stukje dat Percy terug komt bij zijn familie! Ik moet zeggen dat ik wel ONTZETTEND opgetogen was dat hij wel in de film zat, maar ik miste gewoon die awkward eerste woorden tegen Molly en dan dat emotionele gedoe van 'omfgpercyjebentterug'. Maargoed, je kunt niet alles hebben natuurlijk.

En het eindgevecht vond ik ook wel een beetje makkelijk. Ik miste er zoveel in. Inderdaad die groep mensen om Voldemort en Harry heen, Harry die zegt dat hij het alleen moet doen, etc. En ging Voldemort in het boek nou ook in as op? Want toen lag hij toch gewoon dood in de hoek? Of ben ik nou dom? Ik ben te lui om het boek er weer bij te pakken, dus ik heb het ook niet opgezocht. xD

De Neville/Luna ship vond ik niet storend. Ik vond het juist wel cute.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 10:33 

Er zijn een paar dingen waar ik echt wel aan geirriteerd heb.

1) GEEN RAVENCLAW TOWER/COMMON ROOM!!! Ik heb vooraf gezegd dat ik iemand van WB ga vermoorden als Helena en de common room er niet in zou zitten. Uiteindelijk zit de common room er niet in. Dat vind ik zo jammer. Ik wou dat echt wel zien. Sowieso ben ik benieuwd naar het schilderij van Rowena. Sowieso was er daarom minder Luna in de film. Ik vind dat echt jammer.
2) Luna/Neville? Like WTF. Ik ben echt zo blij dat ze dit niet uber uitgewerkt hebben in de film, want ik was anders best chagerijnig geweest als ze bijvoorbeeld in het epiloog zouden zitten. Ik ben hier echt zo zwaar tegen dat ze dus nu net naar voren hebben gebracht dat het een koppeltje is. Of dat ze een crush op elkaar hebben.
3) Teddy Lupin. Ik vind dat ze hem erin hadden moeten doen of helemaal niet. Nu zit hij half/half in de film. Dat Harry wel even zegt tegen Remus bij The Forrest Again scene dat het zielig is voor zijn zoon terwijl niet eens geintroduceerd is dat ze een zoon hebben. Dat vond ik ook weird.
4) Ik vond het ergens ook wel storend dat de Harry/Voldemort confrontatie niet gewoon in de Grote Zaal was met iedereen erbij. Dat maakte het einde wel raar.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 22:02 

Ja ben het idd eens met vele.

Nou ja hier zijn me goeie dingen en slechte.

Goeie dingen sommige dingen staan elders al:
-Hoewel scene met de Grijze dame iets anders was vond ik het een erg sterke scene, het gaf een indrukkwekkend gevoel. Het zag er zo goed uit en mooi gemaakt en passend.
De Geest/Spook mensen kwamen al niet erg veel voor in de film dat is best jammer.
-Marcel zat er wat meer in dan ik verwachten, z'n scenes waren sterk en vet gedaan echt heldhaftig en grappig. 8)
-Hoewel het voelen van de gruzelementen niet aanwezig zou moeten zijn (was in deel 6 of part 1 ook niet), had het wel een soort effect en maakt de sfeer er wat beter op. :-\ :P
-De kus-scenes hoewel anders zagen er zo lief en zo goed uit, echt hele mooie momenten. :D
-Hoewel de vuurzee met het diadeem scene wat anders was, toch niet erg aan gestoord. Het zag er subliem en geweldig uit.
-Ron die eens te meer weer zo goed is in zijn dingen. In de ruimte van nood bijv met het zinnetje: "Not my girlfriend you @#$%!!" waarop ie achter Malfoy & co aangaat.
-Marcel en Luna op zich onverwachts maar wel leuk gedaan.

Wat fout en weggelaten werd:
Meeste was gedaan of verteld door de film heen, waardoor je op de momenten dat ze nodig waren juist het spannende of scenes afzwakte. En er zaten grote jammerlijk momenten in:

-Goudgrijp was anders gedaan en ook dingen weggelaten. (staat al elders)
-Ze hebben gewoon het hele stuk wanneer harry op zweinsveld komt veranderd of weggelaten?? net als de Kragges moment ging veel te snel. Dat was een belangrijk en leuk stuk van het boek.
-Het moment dat iedereen weet dat Harry er is, en iemand zegt 'daar is ie pak m'' moet iedereen opeens naar de kerkers dat vind ik ook overdreven?
-Sneep z'n dood en herinneringen zijn nogal veranderd. (staat al elders)
-Blegh die Dementoren waren echt niks, zover maar in 1 film waren ze echt schrikwekkend en zagen ze er goed uit!
-Percy z'n stuk zit er helemaal niet in dat is echt stom. xP
-Het moment voor Marcel en de slang, ik had echt zoiets van geef marcel dat nou, wat een zooi zeg! :S Hoewel een redelijk goeie speech en uiteindelijk toch nog z'n moment.   :cowboy: :D
-Over de doden werd weinig gerept en wel heel onwaardig gedaan, Fred z'n dood was net zo koel en nutteloos als Tonks en Lupos! Niet eens dat men bij elkaar was met percy en de grote knal, en dat Fred nog zo'n lach op z'n mond heeft als ie er lig.
-Teddy het kind, en het stuk na Dobby's begrafenis ontbrak. Jammer van de foto's die had ik willen zien, en je had echt een Huh! moment.
Verder hieronder staat ook al elders, maar moet t gewoon plaatsen. @@
-Het eind gevecht wat je las waar alleen nog Bellatrix en Voldemort vochten, en de rest tegen de muur stond en gepraat en de onknoping was heel spannend.
Hadden ze Ver&*@#$ niet gedaan en zo erg veranderd! :evil: :evil: :cry:
Het stukje Bellatrix en Molly zat er wel in, hoewel toch beetje anders toch verrassend was. :-| :P
-De epiloog..... wat kan ik daar over zeggen het zuigt zo ontzettend nog erger dan het boek, echt nauwelijks toevoeging. Niks geen oude vrienden zien, geen harry en Draco woordje, zelfs geen enkele naam van kids behalve die van harry. :?: xP

Laatst bijgewerkt door 2daemon op vr jul 15, 2011 9:11, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 1:13 

Ik vond Neville/Luna heul erg random. xD
Ik vond het lichtelijk storend, maar zoals anderen al hebben gezegd is het niet erg uitgewerkt, dus het was ook weer niet zó vervelend. Maar toen hij zo de trappen op rende omdat hij haar iets moest vertellen, dacht ik wel even van 'wat is dít nou weer?'

Ik vond het van de Ravenclaw common room ook wel zonde dat we die niet gezien hebben. En de scene tussen Helena en Harry kwam me helemaal niet bekend voor, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij? xD moet boek herlezen!

En ja, een beetje falend dat ze dingen hebben weggelaten die nu wel belangrijk zijn. Ik denk dat het beter was geweest als ze Teddy niet hadden gementioned, ik hoorde mensen achter me letterlijk 'huh?' zeggen. xD

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 9:01 

Ik dacht eerst dat Remus dat zei omdat Teddy natuurlijk in de epiloog zit en dat verklaart dat moment beter, dan is het in de epiloog minder out of the blue. Maar toen zat Teddy niet in de epiloog. Like what? Toen snapte ik er niks meer van :') Misschien is het een echte fout? Of ze hadden er een scene in waarin wordt verteld over de baby en die is geknipt of ze hadden Teddy in de epiloog en dat is geknipt en ze zijn dit stukje vergeten? Ik weet niet hoor.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Keer terug naar Films
Ga naar: