Andreya schreef:
Ik denk als eerste the Prisoner of Azkaban, want daar kom je toch wel meer te weten over Harry's ouders en Sirius en Remus enzo. Ook vind ik het wel een goede verfilming en vindt ik de muziek de beste van alle films. Persoon lijk vind ik het ook jammer dat John Wiliams ook niet voor de rest van de films de muziek heeft gedaan.
Dit vind ik zo gek :'). Niks persoonlijk, maar ik ken echt redelijk wat mensen (ook IRL dan) die zeggen dat PoA hun favoriete film is. En daar kan ik echt niet aan uit. Ik snap het niet, want ik vind de film echt verschrikkelijk eigenlijk. Ik kan ook niet goed zeggen wat het is eigenlijk, maar sowieso al het feit dat iedereen plots voor het grootste deel van de film 'normale' kledij droeg en geen kostuumpjes en cloaks meer. Vond ik al vreemd en dat trekt de hele HP-sfeer al gelijk naar beneden (bij de volgende films had ik er minder last van - maar dat terzijde).
Ik denk dat dat het grootste punt is bij moi. De sfeer. Het klopt niet helemaal, vind ik persoonlijk. En vooral: het tempo. Ik vind de film echt heeeeel traag. Dat merkte ik onlangs opnieuw op toen ik 'm weer keek tijdens een rewatch. Deze film gaat echt heel traag. Sowieso heeft het te maken dat er heel veel 'fade to blacks' inzitten. Dat werkt (bij mij) altijd wel vertragend. Dat in combinatie met het feit dat ik dus de sfeer niet ditdat vond (+ het feit dat ik dit ook de slechtste acteerprestaties van Daniel vind).
Enfin. Ik vind het dus echt vreemd als mensen dit hun favoriet noemen. En het is niet dat je alleen bent, want op IMDB heeft de film evenveel als DH (part 1) bijv. (of toch de laatste keer dat ik het checkte). Dusja. Misschien ligt het aan mij (en een beetje aan het feit dat ik het verhaal over de Marauders ook niet het meest hipste vind (doch heel cool gedaan, daar niet van)). Ahja. Dit dus.