Ik vond de film unieker dan de andere films die zijn geweest, op deel 5 na want daar begon je het al te merken. Het was heel anders het ging ook nogal snel door naar andere stukken, maar wel minder dan in 5 t was beter te volgen.
Ik heb het met het boek vergeleken maar ook gewoon gekeken, er zijn dingen toegevoegd en weggelaten.

>:(
Wat het Nest betreft vond het een erg mooi gedaan en heel anders! kan me niet herinneren het Nest in de films te zien of wel maar anders zo als in deze film. Heel uniek en erg leuk maar de omgeving is nogal anders dan ik me voorgesteld had van het boek.
Ik vond het de film zeker wat beter dan het boek, de emotie kwam meer naar voren maar voor de humor ook, stukjes met luna/slakhoorn/hermelien waren super.

Dat gedoe met het liefdesdrank was grappig en erg leuk gedaan.
Alle stukjes met luna erin waren hilarisch veel beter dan anders (niettemin de rest ook), ze is nu zeker een van me favo personages.
Wat beter te merken is de ron en hermelien situatie, het is beter te zien en meer emotie dan in het boek. Iedereen is stukken beter echt gegroeid meer emotie en dat maakt de film beter.

Ik vond het heel leuk om zwerkbal weer eens te zien, het was kort maar krachtig en dan ron's zoen super!. ;D
De overgang was goed gedaan van komisch naar spanning, maar het was wel luchtig. Iedereen is enorm gegroeid waardoor de film meer tot z'n recht komt.
Ik hoop dat sommige dingen in de volgende film dan wel aan bod komen, anders is het zonde.

De film was wat beter dan het boek, deel 5 vind ik toch nog de beste. Maar dit deel had een ander niveau waardoor het na deel 5 een totaal andere harry potter film is. (zoals ik boven al aangeef). Dus eigenlijk moeilijk te zeggen welke beter is.
Toen de film afgelopen was kreeg het een staande ovatie, iedereen klapte. :o
Ik ga er zeker nog een keer naar toe.

Heel verhaal en ben vast nog wat vergeten.

De dingen die misten waren ook veel, kun je in een ander topic zien.