Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 10:31 

Ik heb dit nog niet gezien?

Wie is je minste favo personage en waarom? Dit geld voor boek en film.


Deze vind ik de minste:
-Omber is toch me minst favo hoor ik hoef er eigenlijk niet eens uitleg te geven.
In het het boek krijg ik een hekel aan haar, door wat ze doet en zegt. In de film als ze in de school is op het moment van dat irritante lachje van haar en daarna wat ze doet. Heb ik zeker een terecht een hekel aan haar, nu haat ik haar echt, wat een mens. Ben het zeer oneens hoe ze alles doet, en dan haar gedrag.
Vind het heel leuk en ze heeft het verdiend wat er met haar gebeurt op het einde van deel 5 en elders. vind het nog leuker wat de wemels doen met dat vuurwerk en wat haar in het bos overkomt.
Ze is op zich brilljant dat niettemin hoe ze het personage zo kan zetten, en zodra je haar ziet of leest al boos wordt.

-Smalhart: Gewoon een irritante gast die vals speelt.
-Sneep ik heb t niet zo op hem, hoe hij zich zonodig moet gedragen (wel brilljant acteur)
-Malfidus en z'n gevolg moet ik niet, die 2 kunnen niks en dom zeg, en malfdidus is gewoon een watje.
-Dirk Duffeling: Kan niks anders dan klagen/zeuren/pesten en dik zijn.

(voldemort).

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 17:01 

Ik heb een paar personages die ik minder vind. Geen 1 die ik echt NIET leuk vind, maar gewoon minder.

Ik vond trouwens Cho eerst niet zo leuk, omdat ze veel huilt. Maar eigenlijk vind ik dat nu alleen maar logisch. Ze verliest haar vriendje op vreselijke wijze. En dan komt er een nieuwe jongen tevoorschijn en alles en dan is de hele wereld ook nog eens in rep en roer. Ik zou niet anders zijn dan Cho denk ik.

Maar ik heb niets met Grawp. Hij is echt mijn minst favoriete personage van de hele serie. Ik vind hem stom, saai, niet grappig en... gewoon irritant en het haalt de spanning en tempo weg. Maar dat is mijn persoonlijke mening xD

Sowieso ben ik geen groot Hagrid-fan. Hij hoort er gewoon bij en ik ben heeeel blij dat hij uiteindelijk niet doodging, want anders had ik echt heel hard gehuild. Maar zijn taalgebruik irriteert me en die stomme beesten waar die altijd mee bezig is vind ik ook een beetje vervelend worden na een paar boeken. Maar ik vind Hagrid wel erg sympathiek en hij is echt heel lief, maar ja, sommige eigenschappen vind ik gewoon heel ergerlijk.

En ik ben ook niet gek op Fudge, omdat het gewoon een stomme nietsnut is en een lafaard. Maar aan de andere kant is dat juist weer vet grappig xD

@2daemon: Ik kan er totaal NIET inkomen waarom jij Snape en Voldemort zegt, want zij zijn bij mij juist de meest awesome personages ever! =D

En Lockhart en Umbridge zijn zooo heerlijk xD Natuurlijk halen ze het bloed onder je nagels vandaan, vooral Umbridge maar daarom vind ik hun personages zo leuk. Lockhart maakt me altijd aan het lachen <3

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 17:50 

Jessica schreef:
@2daemon: Ik kan er totaal NIET inkomen waarom jij Snape en Voldemort zegt, want zij zijn bij mij juist de meest awesome personages ever! =D

En Lockhart en Umbridge zijn zooo heerlijk xD Natuurlijk halen ze het bloed onder je nagels vandaan, vooral Umbridge maar daarom vind ik hun personages zo leuk. Lockhart maakt me altijd aan het lachen <3

Nou ja met voldemort is het natuurlijk meer hoe die tegen de wereld is, en wat ie doet om zijn doel te bereiken. Begrijp me niet verkeerd vijanden zijn meestal idd ook hele goeie personages. Alleen met Voldie ben ik wat tweestrijdig kan m niet helemaal plaatsen daarom ook () deze tekens erbij.
Sneep en Omber betreft zijn idd geniaal, maar ook niet te begrijpen in het doen en laten? kan ze niet uitstaan en maken gevoelens los.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 22, 2011 17:56 

Er zijn genoeg personages waar ik wat minder mee heb dan met de rest, maar er zijn weinig personages die ik echt verschrikkelijk vind. De stukken in de boeken met Hagrid zijn vaak enorm saai, daarom vind ik hem minder leuk, maar om nu te zeggen dat ik het personage niet kan uitstaan… Nee, niet echt. xD En personages zoals Omber zijn juist zo goed omdat je ze echt gaat haten, etc. Ook al zijn ze uberevil in de boeken, dat maakt ze meestal juist zo briljant.

Het enige personage dat ik serieus niet kan uitstaan is Ginny. xD Gewoon omdat het een Mary Sue is, en ze de diepgang van een zak aardappelen heeft. Ze is irritant, en ik heb gewoon echt niets met haar. Ik vind het ook echt jammer dat juist zij uiteindelijk iets met Harry krijgt, aangezien ze zo’n enorm leeg personage is. =\ Dit is wat mij betreft het enige personage waarmee Rowling de plank volledig misslaat. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 2:06 

Ik vind dat Rowling met Groemp totaal de plank heeft mis geslagen. Ik begrijp dat ze Hagrid graag wat nieuws om handen wilde geven, maar Groemp was voor mij niet interessant. Sowieso heb ik het idee dat ze af en toe maar een beetje aanmodderde met Hagrid. Hij heeft nooit een duidelijke verhaallijn gehad en in elk boek had hij weer een nieuw (in mijn ogen relatief klein) dingetje wat moest worden opgelost. Ik vind Hagrid als leraar opzich een goede keuze, omdat hij op een leuke wijze je laat kennis maken met allerlei monsters, maar... alsnog. Het boeit mij niet genoeg. Ik ben bang dat hij mij niet genoeg boeit. Ik vind zijn karakter mooi, want hij is liefdevol, gevoelig, loyaal en dapper, maar ik weet niet waarom Rowling hem er zo graag in wilde. Misschien om ervoor te zorgen dat het trio wat leerde over verantwoordelijkheid en onzelfzuchtigheid. En om ons lezers iets te leren over vooroordelen en stigma, waarschijnlijk. *zucht*

Ook met Ginny had Rowling iets beters kunnen doen. Ik vind het een beetje griezelig dat ze (in mijn ogen) zoveel op Lily lijkt - in uiterlijk en innerlijk. Ik weet dat iedereen beweert dat ze Sue is en dat is ook zo, maar ik zal haar altijd blijven zien als een jongedame met een hele nare kant. Hoe ze in boek 6 met Ron omging zal ik nooit vergeten. Ik weet dat Ron vervelend was, maar ik vond niet dat er een excuses was voor haar bijna sadistische opmerkingen.


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 7:33 

@Sweet Hermione: So true, wat je zegt over Groemp! Dat hoofdstuk waar Hagrid uitleg geeft over die reuzen vind ik dus het saaiste stuk van alle boeken. Vooral bij het herlezen van de boeken, sloeg ik dat stuk gewoon standaard over. xD En dat heb ik toch niet snel met een boek, dat ik een stuk doelbewust telkens maar weer oversla. En eerlijk gezegd kwam ik er zelfs de eerste keer erg moeilijk doorheen, wat ik verder eigenlijk nergens heb met de HP boeken. Dus dat is ook echt wel een misser. xD

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 23, 2011 14:52 

Dit is een random volgorde. xD

Hermione Granger - Ik vind haar gigantisch irritant. Haar betweterige gedrag is irritant. Ik kan haar gewoon heel vaak niet uitstaan in de boeken, maar dat komt omdat ik haar heel vaak niet begrijp ofzo. Ik snap bijvoorbeeld nooit waarom ze nooit bij haar ouders is die ze weinig ziet, maar altijd bij Ron en de Weasleys is. Ik vond dit voornamelijk irritant in boek 5 toen Harry van niks wist en zij wel bij de Order betrokken was. Van Ron snap ik het omdat zijn familieleden er bij betrokken zijn en in Grimauld Place verbleven, maar waarom moest zij er dan weer bij zijn? Daarbij weet ze zogenaamd alles, maar vergeet ze wel steeds om dingen te vertellen. Zo weet ze bijvoorbeeld in boek 4 opeens wel wat de Dark Mark is en Death Eaters zijn, maar ze heeft het nog nooit eerder aan Harry verteld. Terwijl dat toch wel belangrijke informatie is. Sowieso vind ik haar iets te Sue. Zij weet iets te veel en is toch overal net iets te goed in. Daarom ben ik ergens wel blij dat ze dus slecht is in Devination. Anders was ze voor mij echt te Sue geweest.

Ginny Weasley - Zoals meerdere al aangeven vind ik haar ook te Sue. Ik vind het ook eng hoeveel zij wel niet op Lily lijkt. Daarom vind ik het zo'n freaky idee dat ze uiteindelijk nog met Harry eindigt ook nog. Sowieso was ze al irritant in de eerdere boeken aangezien toen Harry's stalker was en dat nogal creepy was. En later als ze dan wat ouder is dan is ze gewoon zo Sue opeens dat dat ook irritant gaat worden.

Hagrid - Ik vind hem ook gigantisch irritant. Ik vind geen een verhaallijn met/over hem interessant. Ik vind dat hij zwaar voorgetrokken word wat nergens op slaat. Ik snap dat Dumbledore hem een kans wil geven, maar hij is zwaar incompetent als leraar. Het feit dat hij van monsters houd en er steeds mee bezig is vind ik ook niet interessant. En het feit dat iedereen hem ZOMGAWESOME vind vind ik ook lame. Sowieso de manier hoe hij praat vind ik irritant.

Albus Dumbledore - Ik moet zeggen dat ik hem wel leuker vind dan eerst. Dat komt omdat wij nu natuurlijk meer over hem weten door Deathly Hallows. Daarbij ben ik ook zo oppervlakkig door te zeggen dat ik hem leuker vind sinds we weten dat hij homo is. xD Ik vind dat dat hem wel iets extra's geeft. Al heb ik hem wel jarenlang echt heel irritant gevonden. Voornamelijk in OotP. Dat hij jaren weet wat er aan de hand is en Harry nooit wat verteld. Dat dan opeens het hele verhaal komt en in HBP opeens ook nog heel wat informatie geeft. Ik vond het ergerlijk dat hij daar altijd zo lang mee gewacht heeft. Daarbij vind ik hem (net zoals Hagrid) overrated. Al vind ik Albus wel minder irritant dan de drie personages die hierboven staan.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 11:13 

Ik snap de kritiek op Hagrid en Groemp niet zo. Beidden zijn niet saai. Hagrid is onhandig en komt vaak in de problemen maar is hondstrouw. Vergeet niet dat hij een reus is die er woest uit zien maar die wel loopt te huilen over een draak, een megaspin, zijn nog grotere broertje. Dat is toch humor :roll:

En Groemp hoort meer bij Hagrid. Ik vind het grappig dat Hagrid een reus mee smokkelt naar de bewoonde wereld en hem manieren probeert bij te brengen. Dat is toch typisch Hagrid? De stukken waarin Groemp voorkomt vind ik altijd leuk en grappig om te lezen.

Zelf heb ik een hekel aan Kasper Krauwel. Ik houd er niet van als iemand zich zo slaafs opstelt ten opzichte van zijn idool. Peeves vond ik ook altijd irritant en best onbeschoft. Ik houd niet van zijn humor. Maar in het laatste deel maakt Peeves toch echt wel veel goed met zijn liedje over Voldemort:

We did it, we bashed them, wee Potter’s the one,
And Voldy’s gone moldy, so now let’s have fun!

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2011 13:02 

Roonil Wazlib schreef:
Ik snap de kritiek op Hagrid en Groemp niet zo. Beidden zijn niet saai. Hagrid is onhandig en komt vaak in de problemen maar is hondstrouw. Vergeet niet dat hij een reus is die er woest uit zien maar die wel loopt te huilen over een draak, een megaspin, zijn nog grotere broertje. Dat is toch humor :roll:

En Groemp hoort meer bij Hagrid. Ik vind het grappig dat Hagrid een reus mee smokkelt naar de bewoonde wereld en hem manieren probeert bij te brengen. Dat is toch typisch Hagrid? De stukken waarin Groemp voorkomt vind ik altijd leuk en grappig om te lezen.


Ooh, maar ik zeg ook niet dat ik vind dat Hagrid als persoon geen goede eigenschappen heeft. Met zijn karakter is niets mis, hij is inderdaad loyaal, vriendelijk en heeft een hart van goud... Maar ik vind hem als personage gewoon totaal niet interessant, dat is wat anders. xD
En over dat dat humor is, tja dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Om veel dingen in de Potterboeken en films heb ik echt kunnen lachen, maar voor mij persoonlijk deed het hele Hagrid/Groemp gebeuren echt niet zoveel. Maar zoals ik al zei, dat is natuurlijk een mening, en heeft vooral te maken met wat je soort humor is.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 21:38 

Hmm. Ik heb niet zoveel met Ginny. Ik vind haar heel bland... niet echt iets toe te voegen en weinig inhoud. Tja kan er gewoon niet zoveel mee...

Omber vind ik ook niks, maar ik denk dat dat de bedoeling is. :P Ik hou gewoon nooit zo van de bad guys-rollen. Behalve die van Voldemort natuurlijk.

Hmja en Cho en Fudge heb ik ook niks mee for some reason.

En over de kritiek op Hagrid en Groemp... Groemp vond ik ook niet zo wauw maar Hagrid is een van mijn favoriete personages. Maargoed, iedereen zo zijn favoriete en minder favoriete karakters toch? Betekent niet dat ze saai zijn ofzo maar iedereen ervaart dat anders denk ik.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: wo jul 27, 2011 21:17 

Ik sluit me volledig aan bij Sweet Hermione wat Groemp betreft. Zowel in het boek als in de film kan dat deel van het verhaal me helemaal niet boeien. Hagrid daarentegen vind ik fantastisch, hij hoort gewoon echt bij het verhaal.
Voor de rest is er niemand die ik niet goed vind voor het verhaal (al had Ginny voor mij iets anders mogen zijn), maar ik heb wel een bloedhekel aan Omber. Vooral omdat zij denkt dat zij het juist heeft en er zo van overtuigd is dat wat zij doet het juiste is en dat de rest fout is, en ook andere probeert te overtuigen. En ik vind het ziekelijk hoe zij Harry behandelt. Ze is een rotmens, maar Rowling heeft haar wel perfect neergezet.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 19:47 

Mijn minst favo karakters zijn:

_ levenius Lorrebos : Hij jat allemaal dingen die voor Sirius later voor haar zijn. Slaat nergens op.

- Hermione: irriteer ik me gewoon aan , alleen in 3 is ze wel cool

Verder hbe ik niet echt een karakter waar ik me aan stoor of waar ik een hekel aan heb..


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 20:39 

Ik vind Rita Skeeter helemaal niets, op sommige punten kan ze leuk gebruikt worden, maar ik vind dat dat soort irritante personages niet erg leuk voor het verhaal.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 22:20 

Dolores Umbridge
Rita Skeeter
Groemp

Zo ziet mijn top drie eruit wat betreft minst favoriete personages. Dolores Umbridge met stip op 1. Haar persoonlijkheid en karakter is voor mij de reden geweest waarom ik boek vijf gewoon met tegenzin las. (naast Harry zijn uitbarstingen tegenover Ron & Hermione) Elke keer weer als zij er in naar voren kwam haalde zij bij mij mijn bloed onder mijn nagels vandaan. Dan kun je zeggen: chapeau voor Rowling dat zij zo overtuigend een karakter kan omschrijven. Akkoord, dat is 1 manier waarop je het kunt bekijken. De andere manier is zoals ik het bekijk en dat is dat hoewel het verdraaid goed is omschreven, juist die omschrijving bij mij het plezier van het lezen heeft weggehaald in boek vijf. En dat lijkt mij toch echt niet de bedoeling als auteur.

Op flinke afstand daar achter komt dan Rita Skeeter. Daar ergerde ik mij slechts zo nu en dan aan. Ik heb het namelijk niet op roddel en achterklap en tja Rita maakte daar natuurlijk haar werk van. Maar ze was naar mijn mening lang niet zo uitstaanbaar met haar gedrag als Umbridge. En ten slotte Groemp. Want ik ben het in deze eens met Sweet Hermione. Dat Hagrid er als personage in zit snap ik volkomen. En ik vind zijn personage van welkome aard tussen alle andere personages. Hoewel ik goed kan begrijpen dat bijv. Jessica en Shirley die stukken in het boek saai vinden met Hagrid. Want laten we wel wezen. Vaak zijn die Hagrid fragmenten langdradig. Toch vind ik het wel leuk dat elke keer weer Hagrid met iets anders komt op zetten.

Dus in die zin is Groemp een logisch vervolg op een drakenei/Norbert, Hagrid en zijn Aragog, vuurstaartkreeften, wandeling door het verboden bos met Harry/Draco en de eenhoorn en wat dies niet meer zij. Desondanks vond ik alle dingen die ik in de vorige zin opsomde leuker om van te horen dan dat Hagrid plots met een mede soortgenoot komt aanzetten. En Groemp zijn 15 secs of fame zijn in boek 7 op het einde. Welnu.. die hadden voor mij er ook uit gelaten mogen worden. Want echt veel voegt Groemp niet toe i.t.t. Hagrid zelf. Juist omdat naar mijn gevoel Groemp niet meer dan een lege huls is in het boek, komt het op mij als vervuiling over van het plot. Geef hem echt wat te doen aka doe het goed of doe het niet is mijn gedachte dan meer. En zoals Rowling het heeft aangepakt met Groemp ben ik sterk geneigd te denken: had het niet gedaan.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 16:28 

Ik heb gewoon altijd al een vreselijke hekel gehad aan Smalhart.
Ik kan er niets aan doen, maar hij is gewoon irritant. Een zaag is hij. Misschien daarom ook dat CoS mijn minst favoriete boek en film is.

En Groemp is ook zo vreselijk. Die is gewoon zo, zo ja, irritant ook.
Ik weet niet wat ik er precies irritant aan vind, maar hij is het gewoon.

Aan Krinkel heb ik ook een absolute hekel, met zijn gestotter enzo. En die tulband. Hij is gewoonweg helemaal niet leuk.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Boeken
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme