Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Eén vraag aan Rowling Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 7:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht niet dat hier al een topic over was. Ik heb nog even het Algemeen board doorlopen en de zoekfunctie gebruikt, maar geen van de twee gaf iets in deze aard. Als er dan toch iemand dit topic vind, dan sluit ik het wel weer.

Mijn vraag is dus heel simpel: Als jullie de kans kregen om één vraag te stellen aan Rowling, wat zou die vraag zijn? Ik wil niet alleen de vraag horen, maar natuurlijk ook waarom je dit zou vragen en misschien wel wat je graag zou horen als antwoord.

Om dan zelf even wat te zeggen. Als ik de kans zou krijgen iets te vragen, zou ik niet meteen iets vragen dat iets over het plot inhoud. Eerder iets gemengd met haar privéleven, of zo'n Jouw Favoriete... vraag. Ik zou het alleen nogal moeilijk vinden om een juiste vraag te stellen. Daarom laat ik jullie eerst even en reageer ik later Angel

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
(.·»Esmee«·.)
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

(.·»Esmee«·.) is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 8:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een vraag die mij al die hele tijd bijblijft, hoe komen Lily en James bijelkaar! Ik ga dit vragen omdat ze in boek vijf ruzie hebben, maar dan krijgen ze toch verkering! Ik wil weten waarom en hoe het komt!

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 9:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ja James verandert in jaar 6/7 en word wat minder irritant dus Lily word verliefd op James en James was natuurlijk al verliefd op Lily.. Razz

Rayna zegt: Het is de bedoeling dat je zélf een vraag + antwoord verzint en niet de vraag van iemand anders gaat beantwoorden. Anders wordt het topic te onoverzichtelijk.

edit: Ok is goed... Ik wist namelijk zelf geen vraag dus toen heb ik het antwoord maar gegeven... Sorry Embarassed

Laatst aangepast door Witch_Eva op Za Aug 12, 2006 11:13; in totaal 1 keer bewerkt
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 10:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou ook niet meteen iets vragen dat betrekking heeft met het plot, omdat ze dat hoogstwaarschijnlijk toch niet zal willen beantwoorden. En dan is er al een deel van het boek verklapt natuurlijk en hou ik het liever nog wat geheim voor mezelf.

Wat ik haar zou vragen is hoe haar kinderen omgaan met haar succes. Heeft uw succes invloed op uw kinderen of zoiets zou ik haar vragen. Veel bekende pronken met hun kinderen en veel kinderen krijgen daar dan ook negatieve reacties op in school ofzo. Maar bij Rowling is het niet zo, zij houd haar kinderen wat achter haar voor het publiek en de media, zodat ze er geen problemen mee krijgen. Maar hoe ervaren zij dan het hele gebeuren???

4e jaars
4e jaars

Toverstokje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat ik geen vraag zou stellen die iets te maken heeft met boek 7. JK beantwoord ze toch niet, en als we een of twee jaartjes wachten weten we het allemaal vanzelf. Zonde van een goede vraag, denk ik dan. Razz
Ik zou leuke achtergrond informatie vragen: wat was het lievelingsvak van James, welke hobby's had Lilly in haar vrije tijd, bestaat er nog een grote vervolgopleidingen-magie school, wat kan je daar leren en waar staat die school dan?
Iets anders waar ik ook wel erg nieuwsgierig naar zou zijn: hoe weet je welke dreuzelouders je kan vertrouwen met informatie over de magische wereld? Ik ken genoeg mensen die zulke informatie nooit van hun leven voor zich zouden kunnen houden. Hoe kan het dat alle dreuzelouders van hogwarts-studenten dit niet onmiddelijk aan de buren, krant, etcetera vertellen? Of komen ze dan in een gesticht terecht? Dat zou best erg zijn, eigenlijk....
ik denk dat dat mijn vraag zou zijn.

Confused emoticon

dotsie
Dreuzel
Dreuzel

dotsie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik weet ook wel dat ze geen vragen wil beantwoorden ivm het plot, maar ik kan het niet laten!

" Gaat Harry dood aan het einde van boek 7? "
dat zou mijn vraag zijn.
het houdt mij bezig en hoe iedereen ook zegt dat hij zal sterven, ik wil het niet geloven.
gelukkig is er niemand die het weet behalve JK, dus ik heb nog hoop dat hij blijft leven! Smile

LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 398 Sikkels

LavenderBrown is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 12, 2006 14:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou vragen of J.R.R. Tolkien toevallig gereïncarneerd is en zijn geest in haar lichaam heeft gestopt en als dat niet zo is, waar haalt ze dan het geniale idee vandaan om zoiets als Harry Potter te bedenken?

kill you.

Laatst aangepast door LavenderBrown op Zo Aug 13, 2006 12:26; in totaal 1 keer bewerkt
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 12:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik een vraag zou moeten stellen dan zou het ook niet over boek 7 gaan omdat ze dan toch niet antwoord dus dan is de vraag ook niet nuttig vind ik... En omdat ik eerlijk gezegt ook niet veel dingen wil weten over boek 7... Dan is het allemaal zo definitief dat het "laatste boek" is...

Ik zou dus meer willen weten over de achtergronden van de personages... En dan voornamelijk over Luna love ... Welke vraag geen flauw idee maar ik denk dat het iets te maken zal hebben met Luna.. Razz

Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 23 Sikkels

DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht eerst ook iets te vragen over Luna, maar ik heb mij bedacht!
Ik zou niet een vraag over HP stellen, want ik heb geduld en ik kan wachten op de boek.

Mijn vraag... Is het leuk om beroemd te zijn of is het vermoeiend?

Het is dan wel een rare vraag, maar ik zou willen weten van haar zelf of het leuk is of niet.

Moest ik nog een vraag stellen en moest ik niet beschaamd zijn zou het wel: "Heb je veel geld verdient met het schrijven?
Is dat leuk?" zijn.

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 22:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

leuk topic!!
Ik zou heel veel willen weten, maar ik zou graag willen weten hoe ze begint met schrijven aan een nieuw boek (HP); waar haalt ze haar achtergrond info vandaan, bedenkt ze dat eerst en heeft ze de andere boeken erbij, bedenkt ze de titel als laatst of als eerst, wat haalt ze haar inspiratie vandaan(voor alle karakters) Wanneer besluit ze hoe de afloop is. dat soort dingen hoop ik dan dat ze zal vertellen, lijkt me gewoon heel boeiend om te horen van zo'n geniale schrijfster.

Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 7:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou denk ik vragen: Ga je na Harru Potter ook nog een boek schrijven over Lily en James?
Want zoiets zou mij echt super leuk lijken!

20/07/06 - 01/01/09
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 9:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk zou ik het liefst iets willen vragen over het volgende boek (iets als: hoe zit het nu echt met Snape, gaat Harry dood of Voldemort..), maar aangezien je dat al te weten komt heb je er over een jaar al niks meer aan. Dus een andere vraag...
Hoe ze in godsnaam aan al die fantastische ideen komt over Harry Potter, hoe kan een mens dat nou bedenken! Neutral

Choco xx

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zelf zal aan haar vragen, wat ze zelf van de Harry Potter films vind. Vind ze het goed na gemaakt uit de boeken. Ik zal het dan in die zin gaan vast stellen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou haar vragen
Als de tijd terug gedraait werd zou je dan opnieuw aan de Harry Potter serie beginnen of niet?? en waarom natuurlijk Smile

milkakoetje
3e jaars
3e jaars

milkakoetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

HeaY,, Smile

Leuk onderwerp! Very Happy

1 vraag aan Rowling..?! Oh horror...
Ik vind de vraag van Narcissa wel erg goed: "Wat vind u zelf van de Harry Potter films?"

Maar om toch een beetje origineel te zijn... [a]

Of ze het niet heel erg vreemd vind om door de Harry Potter van bijstandsmoeder tot rijkste vrouw van Engeland te worden... Of wat haar kinderen ervan vinden... En of er écht niet meer HP-delen komen na deel 7. Smile

Nouja... als ik haar ooit te spreken kom, zal ik het in ieder geval niet bij 1 vraag houden... Wink

x Milka ;

And I read about the afterlife
But I never really lived ..
†

FallOutBoy <3
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp