Auteur |
Bericht |
amazingmoi
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 12, 2005 23:24 |
 |
hey,wat ik me nu al afvraag vanaf het moment dat ik ben begingen lezen in de hp-boeken,is volgende vraag.
je weet dat er in zweinstein vaak dreuzelkinderen worden aangenomen,die worden gecontacteerd via een brief.nu mogen dreuzels niet weten dat er toverscholen bestaan dus waarschijnlijk zal er in die brief aan de ouders van het kind gevraagd worden tegen niemand iets te vertellen over de school en over toverkunsten en zij zullen dat waarschijnlijk ook wel niet doen;maar hoe gaat hun omgeving hier op reageren?vrienden van die kinderen zullen zich toch afvragen waar hun vriend/vriendin is?en dan heb je nog een ander probleem;als kind sta je geregistreert in het gemeentehuis,hoe reageert de gemeente er op wanneer ze te horen krijgen dat een bepaald kind(dat zen lagere school heeft afgewerkt) niet ingeschreven staat in een middelbare school terwijl dat zen ouders toch nog steeds in hun gemeente wonen?zij gaan die ouders contacteren en vragen stellen ,en wat moeten die dan antwoorden? |
|
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 13, 2005 8:18 |
 |
Om het verborgen te houden dat je kind een tovenaar/heks is, is niet zo moeilijk, want heel wat ouders vinden het ook niet altijd een pleziertje en zullen er dan ook niet gaan mee opscheppen. Men kan ook zeggen dat het kind bv. van Waregem naar Kortrijk op school is gegaan en dus niet meer verder doet in Waregem. (Voorbeeldje hé ^^) En die vrienden/vriendinnen zullen het dan ook wel geloven als hij van school veranderd is...
Maar dat van die gemeente, ja, dat is me ook nog niet echt duidelijk.
Goed topic
Greetz Charlie |
  |
 |
Martijn Griffel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 14, 2005 7:46 |
 |
De ouders zouden kunnen zeggen dat het kind op een kostschool zit in het buitenland, ofzo... dat zu toch wel kunnen.... En misschien vinden mensen in hun omngeving het helemaal niet zo raar en gaan niet nachecken of het kind idd op een kostschool in het buitenland is ofzo... voorbeeldje;)
Maar het zal inderdaad wel alstig zijn voor het kind zelf. Als hun vrienden vragen wat ze heeft geleerd ofzo... en dan weet hij.zij niet veel, behalve wat hem/haar daar is geleerd. Het kan een probleem worden! maar Perkamentus heeft daar vast wel oplossingen voor
Martijn |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 14, 2005 10:59 |
 |
Dat van die gemeente lijkt me wat overdreven. Moet er bij staan in welke school je zit?
Zolang je maar in een school zit dacht ik. En dat moet de gemeente toch niet weten.
De vrienden van die kinderen, het gebeurt zo vaak dat na de lagere school je uiteen groeit je maakt hopen nieuwe vrienden en die van de lagere school daar ga je steeds minder mee om. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Andrew
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 14, 2005 11:12 |
 |
Goed punt. Dit heb ik me ook al vaker afgevraagd... want hoe zal (om in HP stijl te blijven) Dirk reageren als zn vrienden vragen waar Harry is gebleven..?
en in Engeland is het makkelijker geheim te houden, want daar zijn kostscholen normaal.. hier in Nederland is dat denk ik veel moeilijker...  |
_________________ feed my bleeding mind... |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 14, 2005 12:01 |
 |
Andrew schreef: | Goed punt. Dit heb ik me ook al vaker afgevraagd... want hoe zal (om in HP stijl te blijven) Dirk reageren als zn vrienden vragen waar Harry is gebleven..?
|
Harry zit toch voor de Duffelingen op dat verbeteringsinstituut voor criminele jongeren zonder toekomst.
(Ik weet het niet meer helemaal maar daar komt het op neer)
Dus Dirk zal dat ook wel tegen iedereen zeggen. En ik denk niet dat de vrienden van Dirk zich zorgen maken over Harry. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Andrew
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 14, 2005 14:10 |
 |
nee, okay. fout voorbeeld dan
ik probeer het nog eens:
Als ik naar een 'toverschool' zou gaan en ik zou het aan niemand mogen vertellen, moet ik dus liegen tegen mn vrienden. okay. dat kan. MAAR... Als iemand dat vraagt of ik bijv. Geschiedenis dit jaar ook zo moeilijk vind... wat moet ik dan zeggen?? ik heb dat vak immers niet! of als een familie lid vraagt naar mn rapport... of erger, als een vriend/vriendin vraagt naar mn rapport...?? (om te vergelijken ofzo)
zo bedoelde ik het meer. |
_________________ feed my bleeding mind... |
|
  |
 |
emmalover
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 14, 2005 19:07 |
 |
Daar zullen de ouders wel smoezen voor moeten vinden denk ik en het natuurlijk geheim houden.
Dat van de gemeente je kan natuurlijk ze laten geloven dat je een heel schooljaar op het internaat zit ofzo.
Van dat voorbeeld : liegen is soms wel een zegen  |
|
|
  |
 |
daniel-lover
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 15, 2005 12:01 |
 |
amazingmoi schreef: | hey,wat ik me nu al afvraag vanaf het moment dat ik ben begingen lezen in de hp-boeken,is volgende vraag.
je weet dat er in zweinstein vaak dreuzelkinderen worden aangenomen,die worden gecontacteerd via een brief.nu mogen dreuzels niet weten dat er toverscholen bestaan dus waarschijnlijk zal er in die brief aan de ouders van het kind gevraagd worden tegen niemand iets te vertellen over de school en over toverkunsten en zij zullen dat waarschijnlijk ook wel niet doen |
Als de tovenaar/heks een kind is van dreuzels, moet er toch ERGENS
tovenaarsbloed vandaan komen he? Oma of zo... Weet ik veel.
Kunnen ze dan niet om raad vragen bij diegene? Want die zal
ook met die problemen te kampen hebben gehad. |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 15, 2005 12:10 |
 |
daniel-lover schreef: | Als de tovenaar/heks een kind is van dreuzels, moet er toch ERGENS
Dat is niet waar. Dat kan ontstaan uit een lange reeks van Dreuzels. Misschien is het wel 4 generaties geleden of zo mar die mensen leven gewoonlijk niet meer.
Andrew schreef: | Als ik naar een 'toverschool' zou gaan en ik zou het aan niemand mogen vertellen, moet ik dus liegen tegen mn vrienden. okay. dat kan. MAAR... Als iemand dat vraagt of ik bijv. Geschiedenis dit jaar ook zo moeilijk vind... wat moet ik dan zeggen?? ik heb dat vak immers niet! of als een familie lid vraagt naar mn rapport... of erger, als een vriend/vriendin vraagt naar mn rapport...?? (om te vergelijken ofzo) |
Nja zoveel contact ga je niet meer hebben met je vrienden. En ga je in de vakantie echt praten over school?
Bekijk het hoe het nu is met vrienden van andere scholen is. Je praat toch over heel andere dingen dan school (bij mij toch ik weet natuurlijk niet hoe het precies bij jou zit).
EN je zegt gewoon dat het moeilijk was.
Mensen gaan toch ook niet zomaar naar je punten van vakken vragen. Als je zegt dat het goed was (of slecht) dan is het meestal al genoeg. |
Paul Claudel
 |
Scheurbekje
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 15, 2005 13:54 |
 |
Best een lastige vraag
Maar als je ziet hoe goed zweinstein beschermt is denk ik niet dat ze zoiets over het hoofd gaan zijn .
J.K. Rowling zal er wel aan gedacht hebben en we komen het misschien te weten in de volgende boeken . |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Jul 17, 2005 0:08 |
 |
daniel-lover schreef: | amazingmoi schreef: | hey,wat ik me nu al afvraag vanaf het moment dat ik ben begingen lezen in de hp-boeken,is volgende vraag.
je weet dat er in zweinstein vaak dreuzelkinderen worden aangenomen,die worden gecontacteerd via een brief.nu mogen dreuzels niet weten dat er toverscholen bestaan dus waarschijnlijk zal er in die brief aan de ouders van het kind gevraagd worden tegen niemand iets te vertellen over de school en over toverkunsten en zij zullen dat waarschijnlijk ook wel niet doen |
Als de tovenaar/heks een kind is van dreuzels, moet er toch ERGENS
Nee hoor dat hoef niet.
Hermlein heeft toetaal geen familie waar ergens tovenaarsbloed in zit.
Dus daar ben ik het niet mee eens |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
hamsterke
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 17, 2005 2:42 |
 |
Ouders zouden bv. kunnen zeggen dat hun kind(eren) op een internaat zitten.
Waarschijnlijk zal de 'Toverwereld' ook wel een manier hebben om dreuzels niet nieuwsgierig of acherdochtig te maken.
Vb.1: Als Dreuzels op het terrein van Zweinstein komen dan staat er een bord met 'gevaarlijk, niet betreden' of zoiets.
Vb.2: Met het WKZ zorgden spreuken ervoor dat Dreuzels die te dicht kwamen ineens bedachten dat ze nog iets moesten doen.
En misschien zijn de ouders zelf ook wel betovert zodat ze hun mond niet voorbij praten. |
_________________ 'Ooh, Ron! Wat geweldig! Nu zijn al mijn kinderen dat geweest.'
- 'Wat zijn Fred en ik dan, de buren?'
HP OvdF |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Jul 18, 2005 18:32 |
 |
Ik denk niet dat ze gevloekt zijn ofzo..Om hun mond dicht te houden.
mar dat ze het gewoon uit Hun zelf doen..
Maar ik kan het me ehct niet voorstelen dat werkelijk niemand ooit
Iets gezegd hebben..Als het nauw ouders zijn of leerlingen van Zweinstein zelf.
Ze mss idd bij erge gevalen geheugen modificeren ofzo..
Ik vind dit nog altijd een raadsel,...  |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Kyron
3e jaars

Verdiend:
101 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 01, 2005 13:38 |
 |
Maar het kan ook zijn dat ze dan gewoon Rondvertellen dat die persoon op een Internaat naar een school in een Anderland is op van vlaanderen Hasselt naar Brugge ofzo En dan schrijven ze die misschien gewoon opeen Zelfverzonnenschool in |
_________________ Obeys only one man.. |
|
  |
 |
|