Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Volbloeden kunnen niet bestaan? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Enselaar
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Enselaar is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zat laatst te denken... Eigenlijk kunnen er geen Volbloeden bestaan!

Alles moet toch namelijk begonnen zijn met één mens. Eén iemand moet een tovenaar zijn geweest in het begin. Dus die éne tovenaar of heks moest dus wel kinderen krijgen met een Dreuzel. Die had dan waarschijnlijk ook magische krachten, en dus ging dat zo verder. Magische krachten werden zo door gegeven.
Maar dat betekend dus dat er geen echte volbloeden kunnen bestaan, omdat iedereen dan afstamt van dat eerste koppel. Van een Tovenaar en een Dreuzel!

Ik vroeg me af... wat vinden jullie hier van?

D@@n
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

D@@n is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is wel zo, maar volgens mij is het in de toverwereld zo. Als een tovernaar met een heks trouwt zijn ze volbloeden. Als een tovernaar met een dreuzel, of een heks met een dreuzel trouwt zijn het halfbloeden.
Volgens mij is het zo, maar ik weet het niet zeker.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Enselaar
Dreuzel
Dreuzel

Enselaar is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad. Maar het gaat er dus om dat er niemand een puurbloed kan zijn, dus eigenlijk kan Zwadderich dan bijvoorbeeld ook niet bestaan, want die nemen alleen maar de mensen die 'puur van bloed zijn', hoewel er uitzonderingen zijn, natuurlijk...

DumbledoreIsNotDead
3e jaars
3e jaars

DumbledoreIsNotDead is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2006 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yeah right, en hoe kan het dan dat er verschillende rassen zijn op verschillende werelddelen terwijl in de tijd van het ontstaan van mensen nog niet naar die werelddelen gevaren kon worden? Er hoeven dus niet 1 of 2 mensen aan het begin. En zoiezo word er natuurlijk wel eens gerotzooid met een dreuzel in die families. Alleen wordt dat schijn gehouden.

wizard "I will have only truly left Hogwarts when none here are loyal to me!" wizard

Griffoendor!
magiciansergio
Dreuzel
Dreuzel

magiciansergio is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 16:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

miss begon het wel met een tovenaar en een heks, en in de loop van tijd zijn er snullen geboren. daaruit zijn de dreuzels dan ontstaan Razz

Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 16:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

magiciansergio schreef:
miss begon het wel met een tovenaar en een heks, en in de loop van tijd zijn er snullen geboren. daaruit zijn de dreuzels dan ontstaan Razz

Wou ik ook net voorstellen:P
Of misschien waren er al magische eencellige wezentjes en zijn daaruit magische meercellige wezens uit voort gekomen. Maar natuurlijk is er geen een bloedlijn waar geen een dreuzel in verwikkeld zit. Maar denk wel dat sommige families minder dreuzelbloed hebben dan andere en dat je het dan gewoon kan afronden.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 192 Sikkels

Sirius_Black is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien moeten we stoppen met miljoenen jaren terug te gaan om te gaan denken over het ontstaan van een eigenschap die niet bestaat Wink Trouwens, Harry wordt ook meermalen een halfbloed genoemd, terwijl hij toch echt 2 tovenaars als ouders had. Maar blijkbaar houden de dooddoeners (en andere pure-blood lovers) er andere gedachtes op na.

Citaat:
Therefore Harry would be considered only 'half' wizard, because of his mother's grandparents.
If you think this is far-fetched, look at some of the real charts the Nazis used to show what constituted 'Aryan' or 'Jewish' blood. I saw one in the Holocaust Museum in Washington when I had already devised the 'pure-blood', 'half-blood' and 'Muggle-born' definitions, and was chilled to see that the Nazis used precisely the same warped logic as the Death Eaters. A single Jewish grandparent 'polluted' the blood, according to their propaganda.

Oftewel, "hoewel het misschien vergezocht lijkt dat Harry een Halfbloed is vanwege zijn grootouders van zijn moeders kant. De Nazi's hielden er eenzelfde doorgedraaide logica op na. Waarbij een joodse grootouder het bloed al vervuilde."

Ik denk trouwens dat DumbledoreIsNotDead een hele verstandige opmerking maakt door te zeggen dat de schijn wordt gehouden. Het hele pure-blood gedoe is een en al schijnheiligheid.

..it just might work
hoornstaart-lover
Dreuzel
Dreuzel

hoornstaart-lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is allemaal begonnen met een paar bacteriën 3.8 miljard jaar geleden

Ja dat klopt wel, je zou echt duizenden jaren terug moeten gaan. Tovenaars hebben immers een veel langere geschiedenis dan dreuzels.

Idea Misschien waren figuren zoals de Griekse goden wel eigenlijk tovenaars, reken maar na: een menselijke figuur die bovennatuurlijke dingen doet. Dat moet voor de dreuzels van die tijd erg indrukwekkend zijn geweest en daarom vereerden ze ze zo.
Idea

Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: in Tover-Tweelings Top-Fop Shop ! kom bij ons langs :D

fred_en_george is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 8:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

daar heb je gelijk in eigenlijk Wink

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 9:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja inderdaad... Niemand weet echt wat er duizenden jaren geleden gebeurt is op het gebied van tovenaars...tuurlijk alles is begonnen met 1 persoon..Maar ja dan was dat dus een tovenaar die trouwde met een dreuzel die kreeg een kind dat een tovenaar/heks was...Misschien was er wel heel veel incest...

Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: In de leerlingenkamer van Griffoendor, dicht bij een doos snoep ;-)

simon9520 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 10:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Echte volbloeden bestaan denk ik niet... Zo had ik er nog niet over nagedacht!!! Eigenlijk is elke tovenaar dus een halfbloed... Misschien is er pas na de eerste mensen een tovenaar op de wereld gekomen die dan kinderen kreeg met een andere tovenaar!!!

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 12:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik den dat de opvatting meer is, iemand is volbleod als deze uit een familie afstamd waar geen dreuzels in voor komen.

in het begin zal dit vast geklopt hebben. Nu zijn er in elke familie wel een dreuzel te vinden. Al worden die takken van de familie dan afgestoten.
Je bent nu dus nog van zuiver bloed als je uit een familie lijn komt, zonder dreuzels ertussen.

Kinderen van ouders waarvan er 1 volbloed is, en de andere niet, zijn niet volbloed. Alleen als beide ouders volbloed zijn. Harry is dus geen volbloed. Maar half, omdat zijn opa en oma dreuzels waren

Heksje19
1e jaars
1e jaars

Heksje19 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik hou het bij mijn theorie over adam en eva.

Ik denk dat het ook zo in de toverwerld zal zijn gegaan.

magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

D@@n schreef:
Dat is wel zo, maar volgens mij is het in de toverwereld zo. Als een tovernaar met een heks trouwt zijn ze volbloeden. Als een tovernaar met een dreuzel, of een heks met een dreuzel trouwt zijn het halfbloeden.

hier ben ik het wel mee eens maar ik heb toch mijn twijfels allen kan ik ze niet uitleggen( ik weet niet hoe)

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

magic@home schreef:
D@@n schreef:

hier ben ik het wel mee eens maar ik heb toch mijn twijfels allen kan ik ze niet uitleggen( ik weet niet hoe)

maar als een heks van dreuzelouders afkomstig is en trouwt met een volbloed tovenaar, zijn de kinderen halfbloed. Vanwege het feit dat hun opa en oma dreuzels zijn.

als een halfbloed met een volbloed trouwt zijn hun kinderen ook halfbloed, omdat een opa of oma dreuzel is.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp