Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Een nieuwe serie na HP Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

Verdiend: 0 Sikkels

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 18:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo allemaal,

Velen van jullie zullen boek 7 van Harry Potter al wel uit hebben (en voor degenen die nog op de NL vertaling wachten....ik ben zo jaloers!), maar nu breekt een tijd aan zonder nieuwe Harry Potter boeken.
Hoe moeten we die tijd doorkomen, wat moeten we nu lezen? DRAMA!
Daarom dit topic. Heb je een boekenserie waarvan je denkt 'dat past echt bij de Harry Potter fans', post het dan hier (let op GEEN wikipedia gekopieer of iets in die trant!).
De series moeten een link hebben met Harry Potter, (dus geen boeken a la 'De Vliegeraar', maar boeken zoals Artemis Fowl Wink..)

Ik ben heel erg benieuwd Very Happy

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 21:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees (=zoek naar deel 5) nu de serie 'Artemis Fowl'.
Dat gaat over een jong crimineel genie/meesterbrein dat het bestaan van elfen ontdekt. Als hij er achter komt dat elfen veel goud bezitten, kidnapt hij er een en vraagt om losgeld. Jammer genoeg zijn de elfen wezentjes waarvan de technologie jaren vooruitloopt op die van ons, en Artemis krijgt dan ook de hele elfBI (FBI van de elfen) op z'n dak die hun gekidnapte kapitein terug proberen te krijgen met de nieuwste wapens en uitrustingen.

Het is een serie met veel humor, geschreven door Eoin Colfer.

Verder ben ik nog van plan De Hobbit en In de Ban van de Ring in het Engells te gaan lezen.

EDIT: Zie nu pas dat Artemis ook in de eerste post genoemd wordt.

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 22:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Wardstone Chronicles van Joseph Delaney

Deze serie zal uiteindelijk bestaan uit 6 boeken. Er zijn nu al vier delen uit, genaamd:

The Spook's Apprentice (2004)
The Spook's Curse (2005)
The Spook's Secret (2006)
The Spook's Battle (2007)

Tot nu toe is elk vervolg-deel in Juni of Juli van dat jaar uitgekomen, dus we kunnen deel 5 wel verwachten volgend jaar zomer.

Ik ben nu aan het lezen in The Spook's Apprentice, en ondanks dat het duidelijk een kinderboek is qua taal, is het wel erg spannend. Ik ben nu halverwege, en er is nog geen saai moment in voorgekomen.

Het eerste deel gaat over een dertienjarige jongen, Tom, die de zevende zoon van de zevende zoon is. Daarom komt hij in aanmerking om de leerling van de Spook te worden. Een Spook is een persoon die de wereld van slechte geesten/spoken bevrijdt (exorcist). De Spook en Tom reizen heel wat af, en ondertussen hebben ze veel avonturen. Tom, die nog moet leren hoe een goede Spook te zijn, komt soms in moeilijkheden doordat hij zijn angsten voor The Dark niet kan bedwingen. Langzaam leert hij hoe hij Spook wordt, zodat hij zijn Master kan vervangen als hij er niet meer is....

Dit is de voorkant van het The Spook's Apprentice.

Image

De boeken zijn naar mijn weten nog niet in het Nederlands vertaald, maar het boek is voor kinderen geschreven, dus het is vrij makkelijk te begrijpen, zelfs voor mensen die nog niet zo vlot zijn met Engels.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 02, 2007 23:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er zijn zowiezo zoveel fantasy-series die ergens wel lijken op Harry Potter die ik allemaal nog wil lezen. Maar aan sommige ben ik al begonnen, terwijl het van andere nog een tijdje zal duren voor ik ze eindelijk zal kunnen lezen.

Als goede opvolger voor de Harry Potter boeken raad The New York Times de boeken aan van de Ierse auteur Darren Shan. Ik moest vandaag ongeloofelijk hard lachen toen de auteur vandaag z'n website net geupdate had en het nogal grof vond dat ze zijn naam noemde, bij gebrek aan iets beters. Of daar kwam het toch op neer.
Nochtans is Darren Shan - na J. Rowling - mijn favoriete auteur. Omdat hij de grens van fantasy en realiteit zo dicht bij elkaar licht dat je haast zou geloven dat er een vampier onder je bed ligt. Ondertussen heeft de auteur zijn eerste reeks over vampiers beĂŻndigd en is hij nu bezig met een reeks over demonen, die ik persoonlijk veel beter vind dat de eerste. In dat geval ben ik een uitzondering. Ik raad je toch aan om de beide reeksen zeker eens te lezen. Want ik heb ze allemaal gekocht. En ik koop niet zo gauw boeken. De Demonata-reeks zal wel nog zo'n vijftal jaren duren, dus dat is toch nog wel eventjes.

Verder raad de ontdekker van het Harry Potter fenomeen, die uitgeverij Bloomsburry heeft kunnen overtuigen HP uit te geven, het boek Tunnels aan. Een boek dat voorlopig enkel in het Engels beschikbaar is en geschreven is door Roderick Gordon en Brian Williams. Ik heb het nog niet gelezen.

Verder ben ik ook helemaal gek van de boeken van Tolkien. Die samen met Darren Shan op nr. 2 staat van beste auteur. Sommigen kennen de Hobbit en In de ban van de Ring wel. Maar als je ontdekt welke ongeloofelijk goede boeken die auteur nog allemaal geschreven heeft, ben je wel voor een tijdje zoet.

Het Gouden Compas, de Spiderwick Kronieken, Rad des Tijds, Narnia en Eragon zijn nog enkele voorbeelden van boeken die ergens wel iets met het Harry Potter genre te doen hebben en die ook nog op mijn te lezen-lijstje staan.

En dit is nog niet de helf van mijn lijstje. Ik ben bovendien ook nog helemaal gek van detectives. Ik moet nog zoveel lezen. Ik vraag me af of ik lang genoeg zal leven om dat allemaal te lezen... Pfff...

Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heeft iemand de boeken van het Gouden Kompas al gelezen? Ik lees er heel veel over en ze lijken me erg leuk, maar ik ben nog niet zeker of ik ze wil kopen. Ik zou eerst wel eens de mening willen horen van een HP fan....Razz

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 13:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ga nu opnieuw de boeken van de zeven wateren trilogie lezen. Geschreven door Juliet marillier, zijn 3 hele mooie boeken, waarvan het eerste gebaseerd is op het sprookje van Andersen : de wilde zwanen. Al merk je niet meteen dat het een sprookje is, het is zo mooi geschreven.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Nymphy
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Nymphy is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 20:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu het Cirque du Freak van Darren Shan in het Engels aan het lezen...Het gaat over vampiers.
(Ik neem aan dat het ook wel een link met Hp heeft als er op het boek staat dat Jk Rowling zegt dat het een goed boek is Razz )
Daarna wil ik graag deel 2 van Artemis Fowl lezen.

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:
Heeft iemand de boeken van het Gouden Kompas al gelezen? Ik lees er heel veel over en ze lijken me erg leuk, maar ik ben nog niet zeker of ik ze wil kopen. Ik zou eerst wel eens de mening willen horen van een HP fan....Razz

Die heb ik een hele tijd geleden al een keer gelezen. Ik vind het eigenlijk totaal niet bij Harry Potter passen en je kunt ze er ook niet echt mee vergelijken. Het gaat niet over tovenaars en naar mijn idee is het veel meer een kinderboek (ook al staan ze bij mij in de bibliotheek bij de volwassen boeken). De boeken spelen wel in een fantasiewereld, maar toen ik de boeken las (ik was toen denk ik ongeveer 12), vond ik ze vooral erg gruwelijk. Er komen details in voor, die ik toen in ieder geval niet wilde lezen, terwijl ik de rest van het verhaal nogal kinderlijk vond. Ik vond ze eerlijk gezegd nogal tegenvallen, ook doordat ik de humor (bijvoorbeeld in Harry Potter) miste. Ik heb de boeken in Nederlandse vertaling gelezen en daar vond ik de schrijfstijl niet echt fijn lezen, maar ik kan niet beoordelen of dat in het Engels ook zo is. Ik weet niet of mijn oordeel representatief is, want ik was toen misschien wel te jong om de boeken te lezen. Voor meer details zou je het aan iemand anders moeten vragen, want ik heb het boek inmiddels al meer dan 5 jaar geleden gelezen.

P.S. Mijn favoriete fantasyboeken zijn: Artemis Fowl en Stravaganza (zie hieronder), maar dat zijn beiden echte kinderboeken, dus die hebben niet echt het niveau van Harry Potter.

Laatst aangepast door Carla op Za Aug 04, 2007 19:05; in totaal 1 keer bewerkt
The Kilik Girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2007 21:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Darren Shan is inderdaad heel leuk. Alleen het einde vind ik niet echt leuk. Ik vind vooral de eerste 3 delen leuk. En dan heb je natuurlijk nog Artemis Fowl, Stravaganza en Eragon. Eragon vind ik echt superleuk. Er komt een draak en voor en die vind ik superschattig Razz Alleen de film valt wat tegen.
Stravaganza speel zich in 2 tijden en 2 plaatsen. De plaats is oud Italie. Ik vind dat dat het boek leuker maakt. Het eerste deel heet stad van maskers. Dit gaat over een jongen met een tumor. Plotseling belandt hij in Talia en daar heeft hij helemaal geen last van zijn ernstige ziekte. Daar beleeft hij allemaal dingen en in zijn eigen wereld wordt hij als maar zieker. (superkort samengevat)

me when I'm not there?
~Mika~
HP-Addict
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

HP-Addict is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2007 10:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Niets is te vergelijken met Hp.. Confused Narnia vindt ik trouwens wel leuk.. maar het is niet het zelfde. Jk Rowling is wel bezig met nieuwe boeken. Totaal anders maar haar schrijfstijl is echt super dus..

fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2007 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het met HP addict eens dat de vele andere fantasy series niet te vergelijken zijn met de Harry Potter boeken. Darren Shan en Artemis Fowl en zo heb ik wel gelezen maar ik vind er niet veel aan. Het zal wel een tijdje duren voor er (jeugd)boeken komen die ik net zo leuk vind als de HPboeken, voorlopig lees ik weer even 'gewone' boeken, geen fantasy.

Dreuzel
Dreuzel

dark acolyte is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2007 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:

geweldige serie Very Happy ik kan niet wachten totdat de film uit is *springt op zijn stoel op en neer*

voor vele fantasy boeken wil ik verwijzen naar het fantasy boeken topic

de boeken van Raymond E. feist vind ik geweldig (zijn 23 boeken in het totaal dus veel leesplezier), ook de boeken van terry goodkind zijn geweldig Smile de wetten van de magie, is een zo geweldige serie, helaas komt van deze serie ook binnekort het laaste boek uit, en dan is het over Sad ook meester magier is een geweldige serie.

en zo kan ik wel een hele rits geven van geweldige series, met een korte samenvatting van die boeken , maar die staan ook in het fantasy topic.

-de wetten van de magie-
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 09, 2007 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook hevig op zoek gegaan naar nieuwe boeken om te lezen. Ik heb de LOTR triologie hier in de kast liggen en ik ben begonnen in het eerste boek. Daarnaast heb ik ook nog Eragon liggen, wat ik ook nog uit wil lezen. Maar ik heb m'n ogen laten vallen op 'Het Gouden Kompas'. Ik heb even de site van de bib gecheckt en het eerste deel is nog niet uitgeleend en dat ga ik per morgen meteen even halen. Hopelijk komen de andere twee delen ook snel binnen.

Ik ben er ook vast van overtuigd dat er heel wat goede boeken bestaan om Harry te vervangen. Natuurlijk zal Harry steeds herhaalt en vergeleken worden (wat natuurlijk jammer is voor andere schrijvers. Het lijkt me namelijk niet leuk om vergeleken te worden met de populairste boekenreeks van de Eeuw), maar ik ben er zeker van dat er nog goede reeksen bestaan die minstens aan Philosopher's Stone kunnen tippen Angel.

Dus, te lezen lijstje:

• Gouden Kompas, deel 1
  • Gouden Kompas, deel 2
  • Gouden Kompas, deel 3
  • LoTR, deel 1
  • LoTR, deel 2
  • LoTR, deel 3
  • Eragon
  • Narnia
  • (The Spook's Apprentice)

Als het goed gaat, begin ik morgen met het Gouden Kompas en dan zal ik wel even een reviewtje geven. Ik heb trouwens ook gezocht naar 'The Spook's Apprentice', aangezien het me ook best aanspreekt. Alleen heb ik via de site niets gevonden. Misschien dat het er wel is (betwijfel ik wel, maargoed). Ik kijk morgen wel even.

Stephanie_
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 99 Sikkels

Stephanie_ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2007 8:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:

Ik heb de trailer gezien toen ik Harry Potter and the Order of the Phoenix ging kijken.. Ik vind het een beetje nageaapt van Narnia en Harry Potter, veel wezens lijken hierop.
Volgens mij hebben ze gewoon wat goede acteurs gevraagd en dat ze dan denken dat het een kaskraker wordt.. Daniel Craig, Nicole Kidman.
Kijk nadat Harry Potter verfilmd werd en het een succes werd, is er opeens heel veel fantasy in de bioscopen en als boek te lezen.
Beetje toevallig toch?
Ik wacht denkik gewoon wat Rowling ons te bieden heeft, ik lees vanalles wel wat er in de bieb te krijgen is..

Don't disapparate, Harry Potter, out of my mind..
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2007 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:

Philip Pullman - His Dark Materials (The Golden Compass)
Dat is de naam van deze trilogie die ik zo'n 7 jaar geleden heb gelezen? The Nordern Light is de eerste van deze trilogie, uitgekomen in 1996. Zelf vond ik dit destijds een geweldig boek, ik kwam twee weken geleden ofzo erachter dat de trailer die nu te zien is van deze serie is afgeleid.

Deels 2 heet The Subtle Knife en deel 3 heet The Amber Spyglass. Ik ben altijd een groot fan van deze serie geweest, totdat mijn geheugen slecht werd :') In ieder geval weet ik nog dat ik deze serie helemaal geweldig vond, heel boeiend geschreven en helemaal in mijn genre. Het was geloof ik echt een van de allereerste Sciencefiction/Fantasy trilogie's die ik heb gelezen ^^ Zelf ben ik van plan om de boeken te gaan herlezen door ze eerst even in de bieb te gaan lenen om mijn geheugen op te frissen.

Als ik jou was BeeGee zou ik kijken of ze ergens vallen te lenen of gewoon kopen, ik vond de serie geweldig en heel erg leuk.

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp