Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Dan Brown Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jana
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Jana is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2005 11:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit topic gaat over Dan Brown en zijn boeken, waarvan ik de drie bekendste gelezen heb. Ik zou graag jullie mening weten hierover! De boeken hebben nl. de hele wereld opgeschrikt en ik heb soms ook eens moeten slikken, na alles over Illuminatie, de Heilige Graal, De Priorij, CERN en vooral de kerk te hebben gelezen. Maar er zouden ook enkel grote historische fouten in staan, en er is zoveel publiciteit rond.
Ikzelf vond de verhalen heel leuk om te lezen, en alle bijkomende informatie vond ik heelheel boeiend en verrijkend.
Wat vinden jullie over het geloof, persoonlijk? Vinden jullie de boeken té choquerend, moeten ze de winkels uit? Wat moeten we geloven over wat over de Kerk vertelt worden?
Ik probeer terughoudend te zijn, omdat het eigenlijk een behoorlijk subjectief boek is. Daarom wil ik ook jullie meningen en reacties horen...

Profiel bekijkenStuur privébericht
Malou
Oude Forumnaam: Mrs Malou Riddle Unspeakable
Unspeakable

Verdiend: 0 Sikkels

Malou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2005 12:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb The Da Vinci Code en Angels & Demons (de engelse titel van Het Bernini Mysterie) gelezen, en ik vind het echt supergoede boeken.
Ik vind het goed dat Dan Brown zulke feiten in de boeken verwerkt, want op die manier leer je veel, en is het ook leuk om te lezen.
Dingen over godsdiensten vind ik heel erg interessant, ookal geloof ik zelf niet.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik Angels & Demons leuker vond dan The Da Vinci Code. Niet qua informatie, maar qua verhaal. Angels & Demons is spannender en heeft meer humor. ^^
En ik vind de meeste personages uit deze 2 boeken ook erg leuk. *aait Silas*
Ik heb nu Deception Point en Digital Fortress geleend van Luna Lovegood, en die ga ik binnekort dus ook lezen... (nog voor HBP, hoop ik Very Happy)

Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2005 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb tot nu toe alleen De Da Vinci Code in het Nederlands gelezen en ik vond het een erg mooi boek. De personages worden erg gedetalieerd beschreven, maar dan gelukkig niet zo dat je bij elk nieuw persoange eerst z'n hele familiegeschiedenis moet lezen zoals bijvoorbeeld in LotR. Ik vond het erg intressant om meer te weten te komen over m'n eigen geloof, er waren namelijk nog veel dingen die ik nog niet wist. Ook zijn informatie over bepaalde symbolen vondi k erg intressant zoals bijvoorbeeld de betekenis van twee vingers achter iemands hoofd opsteken.
Veel van de personages vind ik hip. (O.a. Silas en Sophie). Ook vind ik het heel knap dat Dan Brown de dood van een personage (Ik noem geen namen voor de mensen die niet gespoiled willen worden) zo mooi kans beschrijven en me daarmee aan het huilen heeft gebracht.

Ik ga nog wel meer boeken van hem lezen, maar dan moet ik even tijd maken Razz

...I'll miss ya...
SilverUnicorn
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 229 Sikkels

SilverUnicorn is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2005 15:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja DaVinci code! ^_^ Nu één van mijn favoriete boeken Smile. 'K heb 'm een paar weken geleden gelezen, tijdens de lange autoritten... Zoals hierboven al wordt vermeld: De personages worden echt heel goed beschreven, je krijgt echt een goed beeld van hoe ze eruitzien. En Brown weet het verhaal spannend te houden tot aan het einde, wat trouwens echt verassend is Smile.

En natuurlijk die dingen over het geloof, op zo'n manier had ik er nog nooit tegenaan gekeken. Niet dat ik het echt allemaal geloof, maar het geeft je toch een bredere vizie en zet je aan het denken.

'K had in het begin wel een beetje moeite met zijn 'Engels'. Hij gebruikt soms woorden die geeneens in het woordenboek staan. Maar meestal kun je wel over die woorden heenlezen en het grote geheel snapte ik wel Smile.

'K wil binnenkort ook andere boeken van hem gaan lezen, want ik ben helemaal verkocht Very Happy

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Dreaming Angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2005 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op het moment ben ik bezig met Het Bernini Mysterie, en ik vind het tot nu toe echt geweldig om te lezen.. Als sinds ik bewust kon nadenken ben ik heel erg geinteresseerd in geschiedenis &kunst uit de geschiedenis. Dit vind je allemaal terug in Het Bernini Mysterie, echt heerlijk! Daarnaast vind ik het heel apart geschreven, want ik ben nu op de helft van het boek &er zijn maar 6 uren verstreken.. Heel apart.
Daarnaast schrijft Dan Brown ook heel gedetailleerd maar totaal niet saai.. De personages kun je inderdaad heel goed voor ogen halen, &het is allemaal niet te cliché geschreven.. Ook ik ben fan van deze schrijver! (:

Dreuzel
Dreuzel

Â¥LauraÂ¥ is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2005 9:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze afgelopen week allemaal gelezen. Ik vind geschiedenis erg interessant en zeker als het met 'magie' te maken heeft. Godsdienst vind ik meestal niet zo interessant maar zijn inzichten op het geloof vond ik wel heel mooi. Ik ga ze niet meteen geloven, maar er zit vast een kern van waarheid in. Het mooiste boek van de drie vond ik het juvenalis dillemma, ik hou ervan als ik de oplossing eerder weet dan de hoofdpersonen in het boek Wink. Ik zou zo cryptologe willen worden, maar mijn wiskunde is daar bij lange na niet goed genoeg voor.

Ik wil de boeken over de boeken nog lezen, maar ze zijn telkens uitgeleend.

kydnav
1e jaars
1e jaars

kydnav is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 02, 2005 14:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de da vinci code gelezen en het juvenalis dilemma. Het berninni mysterie moet nog even wachten maar ik heb hem ook al klaar liggen. Ik vind het juvenalis dilemma de beste, dus mijn mening wijkt nogal af van andere mensen. Maar de da vinci code hield mijn aandacht wel vast maar was eigenlijk te voorspelbaar...

Citaat:
Ikzelf vond de verhalen heel leuk om te lezen, en alle bijkomende informatie vond ik heelheel boeiend en verrijkend.

Jammer genoeg moet je bijna geen van de gegeven informatie in het bernini mysterie en de davinci code geloven... Het is allemaal verzonnen en dus is het eigenlijk helemaal geen informatie! Maar goed, dat vind ik dan weer een minpuntje...

Citaat:
Wat vinden jullie over het geloof, persoonlijk? Vinden jullie de boeken té choquerend, moeten ze de winkels uit? Wat moeten we geloven over wat over de Kerk vertelt worden?
Ik probeer terughoudend te zijn, omdat het eigenlijk een behoorlijk subjectief boek is. Daarom wil ik ook jullie meningen en reacties horen...

De boeken zijn niet choquerend omdat de informatie grotendeels is verzonnen. Ik vind niet dat je het boek uit de schappen moet halen maar het zou er wel duidelijker in mogen staan dat hij gewoon verzonnen is. Bijna alles over de priorij is verzonnen. Wat er werkelijk is kan je nalezen in een andere boek - de da vinci code ontrafeld ofzo. Moet ik ook nog lezen maar ik zal daarna wel even nog een keer posten...

Ms Granger
Dreuzel
Dreuzel

Ms Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2005 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb De Da Vinci Code in het nederlands gelezen, en Angels and Demons en Digital Fortress in het Engels. Ik vind Dan Brown echt een geweldige schrijver! Zoals hierboven al vermeld is, vind ik ook dat hij de personages heel gedetailleerd beschrijft maar dan op zo'n manier dat het interessant blijft.
Hij heeft ook duidelijk heel wat research gedaan, waardoor zijn boeken heel geloofwaardig overkomen.

Robin Potter
4e jaars
4e jaars

Robin Potter is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 8:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

IK heb De DaVici Code gelezen en Het Bernini Mysterie, en ben nu benig in het Juvenlis Dilemma, het zijn alledrie echt supergoede boeken, echt vet goed, doordat hij er veel feiten instopt leer je er echt veel van, en dat maakt het eigenlijk ook wel weer een stuk leuker.

Maar tot nu toe vind ik het Bernini Mysterie wel het allerleukste van de drie, gezien de gebeurtenissen, die spreken me in dat boek tog het meeste aan.

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 9:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Na deze berichten gelezen te hebben werd ik nieuwsgierig naar de boeken, dus ik ging zoeken op de Zwolse bibliotheeksite.... En dan zijn ze uitgeleend.... leuk is dat. Maar de beschrijvingen van de 3 boeken zijn enorm spannend naar mijn inziens en ik wil ze dan ook zeker een keer lezen. Alleen jammer dat ze alledrie zijn uitgeleend in alle Zwolse bibliotheken Sad Hopen dat ik ze nog voor 12 augustus geleend kan hebben plus uitgelezen, want dan ga ik namelijk op vakantie....

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Angel Naamloos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Angel Naamloos is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 10:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoor een hele hoop goede dingen over de Da Vincie Code..
*rent naar de bieb*
mijn oom heeft hem gekocht en die is nu steeds bezig met lezen..
Als hij het boek uit heeft mag ik hem lenen om te lezen..

Angels Current Status:
I APOLLIGIZE!
Jana
4e jaars
4e jaars

Jana is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 12:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

kydnav schreef:
Ik heb de da vinci code gelezen en het juvenalis dilemma. Het berninni mysterie moet nog even wachten maar ik heb hem ook al klaar liggen. Ik vind het juvenalis dilemma de beste, dus mijn mening wijkt nogal af van andere mensen. Maar de da vinci code hield mijn aandacht wel vast maar was eigenlijk te voorspelbaar...

Citaat:

Jammer genoeg moet je bijna geen van de gegeven informatie in het bernini mysterie en de davinci code geloven... Het is allemaal verzonnen en dus is het eigenlijk helemaal geen informatie! Maar goed, dat vind ik dan weer een minpuntje...

Citaat:

De boeken zijn niet choquerend omdat de informatie grotendeels is verzonnen. Ik vind niet dat je het boek uit de schappen moet halen maar het zou er wel duidelijker in mogen staan dat hij gewoon verzonnen is. Bijna alles over de priorij is verzonnen. Wat er werkelijk is kan je nalezen in een andere boek - de da vinci code ontrafeld ofzo. Moet ik ook nog lezen maar ik zal daarna wel even nog een keer posten...

ik heb een deel van de verklarende boeken gelezen; lang niet alles is verzonnen, zeker over de piorij.

Changetje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Changetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 12:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijken de boeken ook wel leuk en spannend. We hebben het boek zelfs in de kast staan. Ik heb al eens geprobeerd erin te beginnen, maar ik had geen zin ^^'' Ik denk dat ik hem meeneem op vakantie ^^

Wisten jullie dat er ook een film over komt? http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/

Ziet er wel intressant en spannend uit.

EDIT: Ik heb hem in de vakantie gelezen en ik vind hem echt geweldig ^^ Sophie en Silas zijn mn favo personages. Ik vind het heel mooi hoe je van die flashbacks krijgt en elke keer wat meer informatie krijgt (in Sophies geval). Het einde is echt onverwaht. Ik had eigenlijk iemand anders verdacht.
Over dat verzonnen gedeelte. Ik denk dat van de Priorij wel echt waar, maar van Maria Magdelena is wel erg vergezocht, vind ik zelf. Het boek is op theoriën gebaseerd volgens mij. en dat met die disneygedoe is eiegnlijk nog verder gezocht....

Dreuzel
Dreuzel

micky_moony is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2005 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook alledrie de boeken gelezen en vond ze erg spannend! Vooral het Bernini-mysterie, ik ben dol op Rome en ken de meeste kunstwerken uit het boek. Dat maakte het extra leuk om te lezen.
Dat de boeken verboden moeten worden, vind ik echt grote onzin. Ten eerste omdat dat pure censuur zou zijn, ten tweede omdat er bovendien nergens beweerd wordt dat het allemaal waar is. Het zijn romans, fictie dus.

Reflex
Oude Forumnaam: reflex Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Reflex is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2005 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nu alleen De Da Vinci Code gelezen en ik vond het een heel erg goed boek. Ik vond Silas eigelijk een heel erg boeiend personage! Hij had gewoon wat over zich.

Ik vond het geen super moeilijk boek, na wat ik gehoord had, had ik het moeilijker geschat, maar het viel gelukkig reuze mee! Ik ga binnekort ook zeker de andere boeken lezen!

"Destiny is a fickle bitch"

"Que sera, sera."
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp