Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Zwadderich meer een vriendenkring? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Ravengirl
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

Ravengirl is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2008 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Telkens, eigelijk sinds kort, beschauw ik Zwadderich meer als een vriendenkring dan de andere. (Nou, eigelijk als Griffoendor, de andere zijn nogal onbekend.)
Ze maken bijvoorbeeld het Griffoendor Is Bagger liedje, en Wemel Is Our King, en dat wekt bij mij nogal een soort band.
Ook zie ik dat Draco altijd grapjes maakt en dat doe ik in mijn vriendenkring ook altijd, zo vind ik het voelen als een vriendenkring.
Griffoendor heb ik meer afstandelijk gezien. Meer als groepjes, Zwadderich ook best wel maar toch...
Wat vinden jullie hier van?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 6:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat zwadderich een grotere vriendenkring als Griffoendor heeft. Dat zou je niet echt van de Zwads verwachten.
Inderdaad zoals je al zei, Grif hebben meer kleine groepjes. Maar van Ravenklauw en Huffelpuf weten we het zo niet... Misschien hebben die ook een grotere groep...
Het hangt er gewoon vanaf in wat voor groep ze je gooien. En volgens mij is die vriendenkring alleen van Draco's jaar en hebben de andere jaren 'Wemel is onze vriend' overgenomen. (Toen was Draco's jaar dus het vijfde) En al wie erbuiten valt (Andere jaren) zal een andere groep vormen met hun klasgenootjes.
Volgens mij betekend dit dat zelfs Zwadjes vienden kunnen hebben hoe arrogant ze ook zijn. Allez, zolang die vriendjes ook maar in Zwad zitten. ^^

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 9:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind niet zozeer dat je op die dingen kunt baseren dat Slyth een grote vriendenkring heeft. Sowieso heb je mensen nodig als een Slyth. Ze zijn namelijk ambitieus en kunnen niet alleen naar de top. Daar heb je ook andere mensen voor nodig. Kijk bijvoorbeeld naar Voldemort die wel altijd mensen om zich heen had maar geen vrienden. Je moet maar net kijken of die vriendschap allemaal wel zo echt is. En dan heb ik het ook voornamelijk over iedereen die zich "vriend van Draco" noemt. Slyths kunnen denk ik wel hele goede vrienden zijn. Persoonlijk vind ik namelijk Slyths aardig, en dat zowel in de boeken als in het echt, maar ik wil nou ook weer niet zeggen dat zij de grootste vriendenclub hebben.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Leuk een topic over Zwadderich erbij. Ik zal eigenlijk niet kunnen zeggen dat Zwadderich en grotere vriendschap heeft dan tegen over de andere afdelingen. Ik denk dat het ongeveer bij iedere afdeling gelijk is. Iedereen heeft elkaar wel eens nodig in een afdeling. Het klinkt misschien omdat jullie het voorbeeld gaan nemen van "Wemel is onze vriend" Het komt dan misschien van Draco's vrienden club maar ik denk dat iedere zwadderaar het gewoon leuk vond om een andere afdeling ( Vooral Griffoendor ) zo op die manier klein te maken om zelf te 'kunnen' winnen.
Het heeft dan op dat punt helemaal niks te maken wie het heeft verzonnen. Ik ben er tenminste niet mee eens XD.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 10:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of het wel een vriendengroep is. Het is in een grote groep natuurlijk makkelijker om iemand te kleineren dan met een groepje van 4 en volgens mij staat Slytherin bekent als sluw ed dus met meer mensen, meer macht maar dat wil niet zeggen dat je allemaal vrienden van elkaar bent.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 11:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Precies, en dat lezen wij goed in de boeken, Zwadderich kleinerde ook Harry Potter in boek 4, en dat was niet een klein groepje, Het was toen zo erg dat Zwadderich het zelfs door gaf aan Ravenklauw en Huffelpuf. Het begon waarschijnlijk met een klein groepje, maar omdat natuurlijk zo 'leuk' was deed iedereen mee. Je kan het ook op het werk en school vergelijken. Als de een iemand pakt, wat andere mensen leuk vind, gaan hun het ook doen. Het steek iedereen aan.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 19, 2008 12:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Und@ztood schreef:
Ik vind dat zwadderich een grotere vriendenkring als Griffoendor heeft. Dat zou je niet echt van de Zwads verwachten.

Daar wil ik eigenlijk wel eventjes tegenin gaan xD Het is zo dat Slytherin bekend staat om z'n sluwheid en z'n eigenbelang, maar dat betekent niet dat Slytherins geen vriendengroepen kunnen hebben. We mogen dan misschien wat meer op onszelf gericht zijn, maar kijk maar naar Draco - vooral de scènes die in de Hogwarts Express spelen zie je dat Slytherins onderling elkaar goed kennen (goedschiks of kwaadschiks) en dat dat inderdaad misschien zelfs sterker in Slytherin speelt dan in Gryffindor.

Ik weet niet of Gryffindor meer verdeeld is over groepjes, maar ik denk dat we dat beeld meer krijgen omdat de boeken meer over Gryffindor gaan. De hoofdpersonen zitten in Gryffindor dus je leert heel veel over de onderlinge banden en relaties binnen Gryffindor. Over Slytherins hoor je wat dat betreft niet veel meer dan over Ravenclaw of Hufflepuff. En dat is niet raar, want geen van de echte hoofdpersonen (m.u.v. Draco, maar die ervaar ik eigenlijk ook niet echt als een hoofdpersoon) zitten in Slytherin.
Waarschijnlijk is het in alle Houses wel ongeveer gelijk verdeeld wat groepjesvorming en vrienden betreft. Tenminste, het lijkt me raar dat het in één afdeling heel sterk is en in een andere afdeling niet. Maar omdat in de boeken de nadruk op Gryffindor ligt, weet je daar gewoon meer van.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 179 Sikkels

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 17:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien is het niet zozeer een vriendengroep, maar meer gewoon een groep samenspanners.

Het is ook zo dat in Slytherin iedereen bijvoorbeeld dezelfde mening heeft over de Duistere Kant. In de andere afdelingen zijn de meningen verdeeld over voor welke zijde ze per definitie moeten opkomen, en in Slyth ben je een buitenbeentje als je niet pro-Vollebol bent.

Ik ben het er dus niet geheel mee eens dat Slytherin 'één grote vriendengroep' is. Zoals Cissy al zei, het is natuurlijk ook zo dat het met een grote groep makkelijker is om andere afdelingen en diens leerlingen in de grond te boren -- daaruit zal best een bepaald saamhorigheidsgevoel ontstaan. Maar Slytherin; so happy together? Nah...

"Ik krijg hier spontaan hoofdpijn van."
    "Dat is je brein die zijn eigen achterlijkheid probeert te bevatten," snauwde Draco.

-
    Five Minutes to Midnight
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 20:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat was mij nog niet opgevallen. Om eerlijk te zijn vind ik andere afdelingen net zo goed een groepsgevoel hebben. Bij Gryff spannen ze toch ook vaak samen. Maar misschien voel de zwads zich een beetje bedreigd door de andere afdelingen die vooral aan de Gryff-zijde staan en spannen ze daarom meer samen.

BellatrixvanDetta
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

BellatrixvanDetta is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, ik merk ook meer dat Zwadderich meer een vriendenkring is. Maar dat komt omdat de meeste Zwads dezelfde opvattingen hebben, over bloed bijv. En zo gaan ze een groep vormen tegen Griffoendor. In griffoendor heb je meer soorten verschillende mensen zitten.

Matth Black
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Matth Black is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de Slytherins meer samenspannen omdat de andere afdelingen ze verstoten. Ze zijn een beetje uitgesloten omdat veel van hun ouders Dooddoeners zijn en ze (meestal) tegen "modderbloedjes", en de andere afdelingen kan het de meeste mensen niet schelen of je ouders dreuzels of tovenaars zijn. Dus door in een grote groep te lopen beschermen ze zich tegen mensen die anders denken dan zijzelf.

Ook komt er nog bij dat ze als "bloodpurists" van jongs af aan door hun ouders geleerd worden om met de juiste soort mensen om te gaan en elkaar waarschijnlijk al van voor Hogwarts kennen.

Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 02, 2008 18:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aya schreef:

Het is ook zo dat in Slytherin iedereen bijvoorbeeld dezelfde mening heeft over de Duistere Kant. In de andere afdelingen zijn de meningen verdeeld over voor welke zijde ze per definitie moeten opkomen, en in Slyth ben je een buitenbeentje als je niet pro-Vollebol bent.

Ik denk dat pro-Vollebol ook wel meevalt. Als ik in Slyth zou zitten, zou ik ook niet pro-Vollebol zijn. Ik denk dat het ook wel terugloopt naarmate de jaren vorderen (zie boek 6 +7, de angst van Draco en Narcissa).

Maar ik denk dat het ook wel meevalt met saamhorigheid bij de Slyth's. Ik denk eerder dat ze allemaal achter Draco staan, die een soort van "leider" is.

Maar de Gryff's zie je gewoon verdeeld in groepjes, omdat de boeken veel meer in gaan op Gryff dan op Slyth.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Maschine
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Maschine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 20:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nooit zo over nagedacht en nooit echt op gelet. Maar nu je het zegt: Ja. Ze doen meer dingen met een grote groep, terwijl je in elk geval bij Griff meer kleinere groepjes ziet. Op zich lijkt dat me erg gezellig, zo'n vriendenkring. Van Raaf en Huffel merk je weinig, maar te merken aan bijvorobeeld als Harry Cho ziet, heeft ze ook hordes vriendinnen om zich heen. Niet eenn echte vriendenkring dus. Ja, ik denk toch wel dat Zwadderich de meest hechte afdeling is. Misschien ook omdat zij een wat aparte afdeling zijn. De meesten hebben elkaar dus al het ware gevonden omdat ze vaak elkaars mening over the Dark Side delen.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maschine schreef:
Op zich lijkt dat me erg gezellig, zo'n vriendenkring. Van Raaf en Huffel merk je weinig, maar te merken aan bijvorobeeld als Harry Cho ziet, heeft ze ook hordes vriendinnen om zich heen. Niet eenn echte vriendenkring dus.

Ik snap dus echt niet wat je hier mee bedoelt. Het feit dat Cho met haar vriendinnen rondloopt zegt toch ook dat het een vriendenkring is? Je geeft zelf aan dat ze hordes vriendinnen om haar heen heeft lopen. Waarom zou dat dan niet echt een vriendenkring zijn dan?

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Maschine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 04, 2008 20:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik bedoelde te zeggen dat Zwadderich meer doet met de gehele afdeling. Cho heeft wel een vrij grote groep om zich heen, maar dat zal lijkt mij niet zo veel zijn als bij Zwadderich. Nouja het kan wel, maar bij Zwad merk je meer dat ze bijv. het spotkoor organiseerden. Cho heb ik nog nooit iets zien organiseren (of 1 van haar vriendinnen)

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp