Auteur |
Bericht |
Unbreakable_Vow
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 18:47 |
 |
Ik zat eens een tijdje te denken, en eigenlijk gebruikt Rowling voor bijna alle zijdes dezelfde indeling, bij allen is het namelijk als volgt ingedeeld:
Bij de orde van de Feniks was Perkamentus de ''leidinggevende,'' en Minerva McGonnagal was heel erg trouw aan Perkamentus.
Wikipedia: (http://nl.wikipedia.org/wiki/Minerva_Anderling)
Citaat: | Anderling staat ook bekend als één van de trouwste aanhangers van Albus Perkamentus, en één van de felste tegenstanders van Heer Voldemort. |
Bij de ''slechterikken'' is Voldemort de baas en is Bellatrix erg trouw aan Voldemort. Ik weet niet of ik dat nog moet citeren, maar goed:
Wikipedia:(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bellatrix_van_Detta)
Citaat: | Tijdens haar proces in de rechtbank liet ze weten er trots op te zijn Voldemort gediend te hebben en was ze ervan overtuigd dat haar trouw aan de Heer van het Duister beloond zou worden. |
&
Citaat: | Bellatrix van Detta is een Dooddoener in hart en nieren. Ze doet alles voor Voldemort en was zelfs bereid Azkaban te trotseren uit trouw aan hem. Bellatrix is waarschijnlijk een van de weinige Dooddoeners die Voldemort echt vertrouwt, aangezien hij haar als enige van een tiental Dooddoeners gered heeft uit de klauwen van de Orde van de Feniks, tijdens het gevecht op het Ministerie.
|
En dan heb je nog voor het einde van boek vijf het ministerie, waarvan Droebel de minister was, en Omber hem als een soort ''god'' vereerd, (wordt er in ieder geval gezegd in de film)
Zo zat ik dus even te denken, en nou vroeg ik me af of Rowling dit expres had gedaan, er zijn namelijk nog wel meer voorbeelden te vinden, zoals Malfidus, Sneep en Romeo. Allen hadden iets dubbelspionachtigs. Hierdoor kwamen de eerste twee in de problemen, maar in ieder geval, wat vinden jullie van de theorie? |
_________________ who gaurds the gaurdians? |
|
  |
 |
Geertjuhh
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 18:53 |
 |
Dus met deze theorie wil je zeggen dat Anderling iets dubbelsachtigs had en Bellatix van detta? Dat begrijp ik dus niet echt, alleen Sneep was dubbelspion. Romeo was spion voor Perkamentus, voor wat zich afspeelt op het ministerie.. Maar Romeo was geen dubbelspion, omdat hij niets van Perkamentus los liet.
Maar bij Anderling, Van detta.
Alleen Sneep was dubbelspion, hij vertelde Voldermort en Perkamentus allebei informatie.
ik begrijp je theorie niet helemaal.. |
_________________ 'Bill eeft verteld dat Fred en George heel amusant zijn,' zei Fleur met een serene glimlach.
'Nou Ik kom niet meer bij!' snauwde Hermelien |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 19:19 |
 |
Ik snap je theorie ook niet helemaal. Wat hebben Anderling en Bellatrix nou met elkaar gemeen? En wat wil je nou eigenlijk zeggen met deze theorie? Ik heb hem nu al een paar keer doorgelezen en ik snap het echt niet. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Unbreakable_Vow
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 19:26 |
 |
Ik probeer te zeggen dat alle zijdes op dezelfde manier zijn ingedeeld, niet dat ik Anderling nu gelijk stel met Bellatrix hoor
Ik bedoel alleen dat Rowling in haar boeken telkens onder een mannelijk leiderspersoon een vrouwelijk persoon plaatst die heel erg trouw aan hem is, en ik vraag me af of Rowling dat telkens expres doet... |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 19:55 |
 |
Mmm... dat denk ik niet. Ik denk niet dat ze dat opzettelijk doet. Het is nu eenmaal zo gelopen. En Harry, de Wemels en Lupos en nog wel veel meer staan ook onder Perkamentus. En dat zijn mannen. Dus dat man/vrouw heeft er niks mee te maken, dnek ik. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 21:51 |
 |
Ik denk niet dat ze dat expres heeft gedaan.
Harry is ook trouw aan Perkamentus, en Malfoy aan Voldemort.
Je hebt genoeg mensen die trouw zijn aan 1 persoon, dus ja, ik denk dat het gewoon is hoe je het bekijkt. |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 22:02 |
 |
Volgens mij moet hier geen apart topic voor open, maar kan je dat ook in het Harry Potter vragentopic zetten
Trouwens ik snap eigenlijk niet echt wat je wil zeggen. Ok, mss lijken de indelingen een beetje op elkaar, maar wat dan nog? Maakt dat iets uit?
En Zoals DoubleD al zei, Perkamentus had meer mensen dan alleen Anderling die trouw aan hem waren. Ik zou zelfs willen geloven dat Harry nog trouwer was. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Unbreakable_Vow
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 22:33 |
 |
Maar het was eigenlijk na aanleiding van een topic over Rowling de de rode draad van het verhaal al bepaald had met dat schaakspel in boek één, en ik wil er maar niet te veel op terug komen, maar Harry was geloof ik de loper, Hermelien de toren en Harry het paard. Volgens die theorie was Voldemort dan de witte koning en Bellatrix de witte koningin die het zwarte stuk dat Sirius voor moet stellen slaat enz. enz.
Nou ja, ik vond de theorie erg logisch klinken, maar dan vroeg ik me dus af wie de zwarte koningin voor moest stellen. Daarom zat ik wat te denken... |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 22:35 |
 |
Ik weet ook niet echt wat je met je theorie wil bereiken. Natuurlijk was Anderling trouw aan Perkamentus en Bellatrix aan Voldemort. Maar ook Harry, Lupos, Tonks, Romeo en alle andere Orde leden waren trouw aan Perkamentus en naast Bella waren alle andere Doodsdoeners trouw aan Voldemort. Ik denk niet dat Rowling express de indelingen op elkaar heeft laten lijken en als dat zo zou zijn, wat zou dat uit maken? Het verhaal blijft er hetzelfde door ^^ |
 |
Rita_Skeeter
1e jaars

Verdiend:
71 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 22:35 |
 |
Maar het betekent wel dat Rowling steeds een man de hoogste positie laat bekleden en dan een vrouw de op één na hoogste positie. Ik weet niet wat ik daarbij moet denken...
Ik denk overigens ook niet dat ze het expres heeft gedaan...
Misschien wou ze gewoon wat afwisseling?  |
_________________ *There's just to much that time cannot erase |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 29, 2007 22:38 |
 |
Ok Bellatrix was wel echt een trouwe volgeling van Voldemort. Maar ik kreeg nou niet echt het idee dat van alle mensen van de Orde dat Anderling het meest trouw was aan Perkamentus. Dus ik snap je theorie ook niet echt, en ik weet dus ook niet wat je hier mee wilt bereiken. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Winkey
2e jaars

Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 30, 2007 11:32 |
 |
Ik denk niet dat het expres is gebeurd, maar als dat wel het geval is, dan waren personages als Umbridge en Bellatrix wel makkelijker te voorspellen... |
_________________ another day passes by... |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 17:21 |
 |
Ik snap het punt niet zo goed? |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Olivander©
Dreuzel

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 22, 2008 8:34 |
 |
Het punt is dat goed en kwaad haast recht tegen over elkaar staan net als met schaak. harry & Malfidus
Albus & Minerva
Vldemort& van detta
zo bedoelen ze |
_________________ Tegenwoordig niet alleen toverstokken maar ook
een nieuw bezemmerk:
0livander© Racebezem's |
|
  |
 |
Severus Sneep
1e jaars

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 22, 2008 18:49 |
 |
De enige dubbelspion die er voorkomt is S. Sneep. De rest zijn gewoon trouwe volgelingen en hebben niets te maken met spionage-achtige verschijnselen. |
|
|
  |
 |
|