Auteur |
Bericht |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 07, 2007 8:43 |
 |
Hallo,
het valt me op dat in de heel de reeks enkel de oma van Marcel voorkomt, zij is dus de enige grootouder. Wat met de ouders van Lily, en die van James? Kon Harry daar niet terecht? Wat vinden jullie ervan dat er zo weinig grootouders zijn? |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 07, 2007 9:27 |
 |
James' ouders die waren al redelijk oud toen James geboren werd. Ze zijn dus al overleden toen James rond de 16 ofzo was. Gewoon dood gegaan aan ouderdom. De ouders van Lily en Petunia zijn overleden in een auto ongeluk. Volgens mij heeft JKR dat een keer verteld. Ze moesten ook gewoon dood gaan, want Harry moest echt een wees zijn die bij zijn oom/tante terecht moest komen.
Daarbij vind ik het niet erg dat er niet vaak grootouders in voor komen. De meeste kent Harry van school en je kent meestal ook niet de grootouders van je klasgenoten. Het is logisch voor mij dat er meer over de naaste familie zoals ouders en broers/zussen gepraat word dan over grootouders. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
PureMagical
Dreuzel

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 19:01 |
 |
Witch_Eva schreef: | James' ouders die waren al redelijk oud toen James geboren werd. Ze zijn dus al overleden toen James rond de 16 ofzo was. Gewoon dood gegaan aan ouderdom. De ouders van Lily en Petunia zijn overleden in een auto ongeluk. Volgens mij heeft JKR dat een keer verteld. Ze moesten ook gewoon dood gaan, want Harry moest echt een wees zijn die bij zijn oom/tante terecht moest komen.
Daarbij vind ik het niet erg dat er niet vaak grootouders in voor komen. De meeste kent Harry van school en je kent meestal ook niet de grootouders van je klasgenoten. Het is logisch voor mij dat er meer over de naaste familie zoals ouders en broers/zussen gepraat word dan over grootouders. |
Ja, inderdaad? Maar zou het toch niet leuk zijn als Harry's grootouders hadden geleefd zonder dat hij het had geweten? En het is sowieso jammer dat er bijna niks over Harry's grootouders is verteld in de boeken. |
_________________ ......? I'm thinking! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 19:13 |
 |
Als Harry's grootouders nog hadden geleefd dan was het hele verhaal anders geweest. Dan was Harry namelijk wel opgevoed door mensen die lief tegen hem waren. Dan was hij misschien wel een verwend jongetje geweest. Als hij bij de ouders van zijn vader opgegroeit zou zijn dan had hij al helemaal geweten dat hij een tovenaar was etc. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 21:08 |
 |
Rowling heeft het idd gewoon zo gewild dat Harry bij de Duffelingen terecht kwam. Dus is het dan ook niet vreemd dat Harry hier niet meer bij terecht kon. Op zich is het wel gek dat Harry zich niet afvraagt waar zijn grootouder zijn. Hij wist dat zijn ouder dood waren, maar vraagt zich niks over zijn opa/oma af. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 21:13 |
 |
Inderdaad A. Perkamentus. Zelf heb ik geen grootouders meer en ik ben echt nieuwsgierig naar hoe ze waren, wat voor mensen ze waren enzo. Harry lijkt zich dat nooit af te vragen, bijna alsof hij niet beseft dat er zoiets is als grootouders. En dat vind ik een beetje vreemd, uit m'n eigen ervaring gezien. |
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 12, 2007 22:35 |
 |
Witch_Eva schreef: | Als Harry's grootouders nog hadden geleefd dan was het hele verhaal anders geweest. Dan was Harry namelijk wel opgevoed door mensen die lief tegen hem waren. Dan was hij misschien wel een verwend jongetje geweest. Als hij bij de ouders van zijn vader opgegroeit zou zijn dan had hij al helemaal geweten dat hij een tovenaar was etc. |
Maar het is wel spijtig dat we bijna tot niets weten over zijn grootouders. We weten niet hoe ze heten, hoe ze zijn als persoon of hun uiterlijk. Het zou leuk geweest zijn moest Harry terug in de tijd gegaan zijn en gezien gehad hebben hoe ze eruit zagen of hoe ze waren.
Harry heeft ze eigenlijk nooit gekend, dus hij denkt niet zoveel aan hun. Het verhaal zou ook totaal anders geweest zijn moesten zijn grootouders nog geleefd hebben. Misschien zouden ze ook worden vermoord door Voldemort ofzo  |
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 13, 2007 9:14 |
 |
Ik heb mijn grootouders ook nooit gekend, en dat maakt me net nog veel nieuwsgieriger. En het kon inderdaad toch heel goed in het verhaal voorkomen, desnoods Hermelien die iets ontdekt in de bibliotheek van Zweinstein over zijn grootouders... |
  |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 13, 2007 12:35 |
 |
Genner schreef: | Ik heb mijn grootouders ook nooit gekend, en dat maakt me net nog veel nieuwsgieriger. En het kon inderdaad toch heel goed in het verhaal voorkomen, desnoods Hermelien die iets ontdekt in de bibliotheek van Zweinstein over zijn grootouders... |
Ja op die manier wel, maar niet op mn manier. Als zijn grootouders nog hadden geleefd, dan zou Harry waarschijnlijk daar gewoond hebben. Maar dat zou het verhaallijn enorm veranderen en ook enorm beïnvloeden.
Daarbij zoals Eva al zei, hij zou waarschijnlijk geen wees geweest zijn en zou denk ik ook een beetje verwend geworden zijn. Ik vind het net leuk dat hij een wees is (Niet dat ik iets tegen Harry heb xD'') Het is gewoon leuk om te zien hoe zijn oom en zijn tante reageerde toen ze hem voor het eerst zagen.
Ik denk dat hij ook sneller volwassen werd, wat naar mn mening toch wel postief is. Hij was naar mn mening toe ook zelfstandig, want zijn oom en tante keken niet om naar hem. Daarbij het is zoals ik al zei enorm spijtig dat Harry niet in de boeken opzoek ging achter hun.
Misschien zouden we hun hobby's of interesse's te weten gekomen zijn. Misschien zou hij hun persoonlijkheid gezien hebben in zichzelf. Wij weten niets over hun, JK weet hoe het allemaal in mekaar zit. |
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 13, 2007 12:40 |
 |
Genner schreef: | Hallo,
het valt me op dat in de heel de reeks enkel de oma van Marcel voorkomt, zij is dus de enige grootouder. Wat met de ouders van Lily, en die van James? Kon Harry daar niet terecht? Wat vinden jullie ervan dat er zo weinig grootouders zijn? |
*heeft niet echt alle posten gelezen*
Harry ziet zijn grootouders meende ik wel heel even toen hij in de spiegel van erised/neregeb keek en hij zag dat hij zijn knobbelknieën van zijn vaders kant had. Verder komen er idd geen grootouders in de boeken voor maar ik mis ze ook niet zo heel erg als ik heel eerlijk ben. |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Dec 13, 2007 14:24 |
 |
Helen schreef: | Genner schreef: | Hallo,
*heeft niet echt alle posten gelezen*
Harry ziet zijn grootouders meende ik wel heel even toen hij in de spiegel van erised/neregeb keek en hij zag dat hij zijn knobbelknieën van zijn vaders kant had. Verder komen er idd geen grootouders in de boeken voor maar ik mis ze ook niet zo heel erg als ik heel eerlijk ben. |
Dat is zo ver ik weet ook als enigste stuk verhaal waar je iets over las over James zijn kant van de familie. En als je het aan mij vraagd, heeft Harry het zoch nooit echt bepaald afgevraagd wat er met de rest van de familie is gebeurd, behalve van zijn ouders zelf. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 16, 2007 11:10 |
 |
Witch_Eva schreef: | James' ouders die waren al redelijk oud toen James geboren werd. Ze zijn dus al overleden toen James rond de 16 ofzo was. Gewoon dood gegaan aan ouderdom. De ouders van Lily en Petunia zijn overleden in een auto ongeluk. Volgens mij heeft JKR dat een keer verteld. Ze moesten ook gewoon dood gaan, want Harry moest echt een wees zijn die bij zijn oom/tante terecht moest komen.
Ik had daar ook al aan zitten denken van ale, hoe kan het nu dat alle grootouders al dood zijn, terwijl Lily en James zelf maar 21 waren. Maar zoals Eva zegt, moesten ze gewoon dood gaan, anders klopt het verhaal gewoon niet.
Ben je wel zeker dat James' ouders op zijn 16e zijn overleden, Eva? Ik dacht dat Sirius op zijn 16e bij de Potters logeerde, dus konden ze onmogelijk dood zijn, toch? |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 16, 2007 13:08 |
 |
Ik zei rond de 16 jaar. Het gebeurde namelijk tussen zijn 16e en zijn 19e jaar. Want 16 was inderdaad de leeftijd dat Sirius bij de Potters kwam, en James was 19 toen hij trouwde met Lily en zijn ouders waren daar niet bij. Beide ouders overigens niet, want anders werd het denk ik wel verteld. En volgens mij heb ik ergens gelezen dat James nog op school zat toen zijn ouders overleed. Ik weet dus niet hoe oud James precies was. |
|
  |
 |
1991Nicole
4e jaars

Verdiend:
140 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 14, 2008 21:37 |
 |
Ik vind het niet zo raar.
De potter waren niemend meer van over toen James met Lily trouwde
was hij eest de enige potter
toen hun 2
Toen Lily James en Harry
en toen Harry weer alleen
ik gok dat Lily ouders ook gwn dood zijn gegaan. |
_________________ Hoi ik ben dol op Lily en James verhalen,
Als iemand een leuke weet verteld me dan waar hij staat  |
|
  |
 |
Whitelighter
6e jaars

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 17, 2008 13:22 |
 |
Ik mis eigenlijk niet echt grootouders.
Moest Harry grootouders hebben, zou het verhaal helemaal anders gelopen zijn.
Waarschijnlijk waren die al een tijdje dood toen James en Lily trouwden.
En andere grootouders, die zouden toch niet zo belangrijk zijn eigenlijk. Alleen die van Marcel.
Edit.
Ik denk dat het gewoon nooit in het hoofd van Harry is gekomen om onderzoek te doen naar zijn grootouders, want die waren toch ook al dood. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
  |
 |
|