Auteur |
Bericht |
San Riddle
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 22:44 |
 |
Aangezien Idols al een tijdje bezig is, wou ik een 'Muziekale zoektocht' topic openen. Jullie mogen hem sluiten hoor
Oke, komen ze dan hé...
- Wat vind je van programma's zoals Idols?
- Kijk je nog naar dat soort programma's?
- Wie is je favoriet? Als je naar zo'n programma kijkt natuurlijk
- Denk je dat ze echt een kans hebben op een goede carriére?
- Ik vind Idols wel leuk om te kijken, maar ik vind het nou niet meer origineel. Ze moeten eens wat anders verzinnen. Popstars heb ik nooit gekeken, dat vond ik écht niet leuk.
- Ik kijk soms naar Idols, alleen als er niks anders op tv is.
- Mijn favorieten uit Idols 3 zijn Serge en Floortje. Ze kunnen allebei goed zingen en ze hebben ook een uitstraling.
- Ik denk niet dat ze kans hebben op een goede carriére, want iedereen koopt de single omdat hij/zij Idols heeft gewonnen. Daarna moeten ze binnen 1 a 2 maanden een album maken en dat is dan vaak gewoon vlut.
Wat vinden jullie?
@ Fietje: Zo beter? |
Laatst aangepast door San Riddle op Za Jan 28, 2006 22:55; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 22:48 |
 |
Oke, komen ze dan hé...
- Wat vind je van Idols?
- Kijk je nog naar Idols?
- Wie is je favoriet?
Ik had ook al zo'n topic willen openen, maar over het algemeen. Misschien kan je je eerste bericht [en titel] wat aanpassen, zodat het over het algemeen 'Muzikale Zoektochten' gaat ofzo? Hoeft niet hoor, maar dat leek me beter..
- Het eerste jaar keek ik élke aflevering. Het tweede al iets minder. Als er een derde komt, nóg minder denk ik..
- Nee, in België is dat niet momenteel.
- Kan ik dus niet op antwoorden
- Néé. Echt niet. Ze maken 1, 2, maximum 3 liedjes/hits. En dan zijn ze voorgoed verdwenen uit het wereldje..
EDIT:: Het was niet bazig bedoeld hoor.. Maar ik vind het zo handiger.. |
Laatst aangepast door Sofie op Zo Jan 29, 2006 12:08; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
@f!n@
7e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 23:16 |
 |
Miss Sanniej schreef: | Aangezien Idols al een tijdje bezig is, wou ik een 'Muziekale zoektocht' topic openen. Jullie mogen hem sluiten hoor
Oke, komen ze dan hé...
- Ik vind Idols wel leuk om te kijken, maar ik vind het nou niet meer origineel. Ze moeten eens wat anders verzinnen. Popstars heb ik nooit gekeken, dat vond ik écht niet leuk.
- Ik kijk soms naar Idols, alleen als er niks anders op tv is.
- Mijn favorieten uit Idols 3 zijn Serge en Floortje. Ze kunnen allebei goed zingen en ze hebben ook een uitstraling.
- Ik denk niet dat ze kans hebben op een goede carriére, want iedereen koopt de single omdat hij/zij Idols heeft gewonnen. Daarna moeten ze binnen 1 a 2 maanden een album maken en dat is dan vaak gewoon vlut.
Wat vinden jullie?
@ Fietje: Zo beter? |
Idols is gewoon niks meer aan. 't Begint nu afgezaagd te worden. Ze moeten er gewoon mee kappen.
Ik heb alleen vorige week een stukje van de backstage aflevering gekeken, omdat Simon Webbe op zou treden, maar verder heb ik niet gekeken. Van de vorige twee Idols seizoenen heb ik alleen de live-shows maar gekeken.
Nou ja aangezien ik Idols 3 nog nooit heb gekeken, heb ik daar geen favoriet (op Simon Webbe van vorige week na ). Van Idols 1 was m'n favoriet Hind en Idols 2 Maud.
De Idols sterren scoren hooguit 2 Top 10 liedjes, dan houdt t wel op. Wel snugger van Jamai dat hij de musical-business in is gegaan. Daar houdt hij het veel langer uit dan in de gewone muziekindustrie. Kijk maar naar Boris. Als ze net hebben gewonnen hebben ze 1 nummer 1 hit en daarna hoor je er nauwelijks nog wat van! |
_________________ If real doctors would look like McDreamy, I'd fake an injury |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 11:32 |
 |
Wat vind je van programma's zoals Idols?
Ik kijk enkel naar die dingen als er niets anders op is.
Maar Star academy en x-factor heb ik niet gevolgd omdat ik dat er zwaar over vond.
Kijk je nog naar dat soort programma's?
Het enige wat nu loopt in België is De voorrondes van het eurosong, maar die kan je daar niet echt mee vergelijken denk ik.
Dus nee
Wie is je favoriet? Als je naar zo'n programma kijkt natuurlijk
Alleen bij idool 2003 wou ik dat Natalia won was jammer genoeg niet het geval.
Meestal kies ik er trouwens gewoon de mensen uit die ik het rapst wil zien vertrekken. Een anti-favoriet dus.
Denk je dat ze echt een kans hebben op een goede carriére?
Tuurlijk, kijk maar naar Natalia. En Sandrine is denk ik ook heel goed bezig.
Zolang die mensen echt iets speciaal hebben en het willen blijven doen denk ik dat ze lang aan de top kunnen blijven staan. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 11:47 |
 |
Sommige vind ik leuk, andere dan niet. Idool vond ik op zich wel leuk, omdat daar echt wel talent tussen zat. Bij Star Academy zaten er echt wel slechte in die dan gewoon erin bleven doordat ze populair waren bij jongeren. Soms vind ik het echt zinloos, al was Idool best wel goed.
In het begin keek er naar, nu niet meer. Uit dat soort programma's die al geweest zijn heb ik geleerd dat niet iedereen gelijke kansen kreeg, waardoor het oneerlijk werd en dus niet meer leuk was om te volgen..
Nou. In Idool 2003: Natalia en Brahim. Natalia heeft het heel erg ver geschopt, Brahim minder, maargoed. Als je kijkt wie de winnaar was. In Idool 2004: Laura en Sandrine. Net die twee die volgens mij het meeste carrière zullen maken. Star Academy: Dorothy en Katerine.
Sommige wel. Neem nou; Natalia heeft echt een prachtige carriere. En ook Katerine, Sandrine en Laura lijken me goede kanshebbers om iets op te bouwen. Van de rest weet ik het zo niet, ze kunnen ook niet allemaal goed zijn.. |
  |
 |
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 12:01 |
 |
In het begin met Idols 1 en Star Academy (waar Sita als enige de betere was) was het wel leuk om te kijken. Ik vond het ronduit belachelijk hoe Jim elke keer maar weer gewoon door ging terwijl totaal niet de juiste zangstem heeft. Het concept is goed bedacht maar ik begin het nu wel beu te worden, de melkkoe die Idols nu geworden is. Al met al draait nu al de derde Idols, ik vond Idols 2 een mooie afsluiter. Het concept is nu zo uitgekauwd en saai dat ze er niet mee moeten doorgaan.
Idols 1, ja, Idols 2, eveneens ja, Idols 3, nee. Na Idols 2 was ik er echt op uitgekeken. Op het hele concept van Idols. Ik had er genoeg van om nog eens zo'n serie te volgen. Daarbij komt dat de gene die Idols wint slechts 1 of 2 top tien nummers scoort maar vervolgens met dezelfde rotgang als dat het nummer binnenkwam uit de lijsten verdwijnt.
Mijn zus kijkt er nog wel steeds naar, ik heb 1 liveshow gezien van Idols 3 maar dat is ook alles.
Absoluut Floortje (zo'n ontzettend schattige naam vind ik dat ) Daarnaast Harm, de hippie, althans zo komt hij echt op mij over. Een typ die het heel goed doet in de rock/hardrock/blues nummers maar soul/R & B/pop is niet voor hem weggelegd.
Ohja, zeker wel. Maar het hangt echt af van de persoon zelf. Neem nu bijvoorbeeld Harm. Geen idee of die het uit zal houden tot de finale maar stel van niet, dan zal hij als nog gewoon doorgaan en muziek blijven maken en door Idols heeft hij wel enige bekendheid gekregen. Dat kan hij gebruiken voor zijn eigen band.
Mensen die op hun eigen manier goed kunnen zingen (Harm & Floortje) die gaan toch wel op de een of andere manier er een goede carriere aan overhouden. Of ze nu winnen of niet. Gaan ze er eerder uit dan gaan ze beide door met wat ze zelf willen en op een gegeven moment zegt een platenmaatschappij dat ze voor hun mogen komen werken. Dat is al een stap in de goede richting wat betreft muziek carriere.
Wat dat betreft kan je maar beter als 4de of 3de eindigen bij Idols zoals Hind bij Idols 2. Of die ander uit Idols 2 , hoe heette ze nu toch ook alweer? Droeg zo af en toe dreads in haar haar. Beide haalden ze de finale niet (of deed Hind dat wel en verloor ze van Boris?) maar gingen op een hun eigen manier erin door. |
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Laatst aangepast door Harry, Ron & Hermione op Ma Jan 30, 2006 19:51; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 13:39 |
 |
Ik vind het verschrikkelijk... Ik snap ooit echt niet wat mensen leuk
kunnen vinden aan dat soort programma's. Ok, de voorrondes kunnen
in sommige gevallen best lachwekkend zijn, maar verder is het
gigantische geldklopperij. Nee, niks voor mij, die idiote programma's.
Nee. Dat heb ik nooit gedaan en dat ga ik ook niet doen.
- Wie is je favoriet? Als je naar zo'n programma kijkt natuurlijk.
Nou, niemand dus.
Voor zover ik weet is alleen Kelly Clarkson een blijvertje. Van Jim,
Jamai, Joel en de anderen is geen spoor meer te bekennen. Hm,
in de Top 40 dan.  |
|
|
  |
 |
Designy
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
28 Sikkels
Woonplaats: Konoha Village - I Won't Take My Words Back. That Is My Way Of The Ninja! - Uzumaki Naruto -
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 14:34 |
 |
De eerste 2 waren wel leuk, maar nu vind ik het steeds minder
worden.
Ja, Ik heb toevallig gister Idols gekeken en toen dat was afgelopen
heb ik nog klein stukje van Superster ofzo gekeken, maar dat vond
ik saaier dan Idols.
Met Idols zijn toch wel Serge en Floortje mijn favoriet..nu dan.
Eerst was dat Christon en Floortje, maar aangezien Christon er
uit ligt is het Serge.
Euhm...Ja ik weet niet. Ligt eraan of een platenmaatschappij hun wil
hebben en of ze een goede sterke fanbase hebben.
Met Jim en Jamai is alles goed gekomen. Van Jim hoor je vaak nog wat.
Ik in iedergeval wel aangezien ik ook Jim fan ben...en van Jamai hoor ik
ook nog wel is wat. Van Hind hoor je niet veel op tv, maar zij is ook erg
goed bezig. Ze is geloof ik bezig met een Theatertour.
En Dewi..Ja daar hoor ik weinig van. Ik weet niet hoe het is met haar. |
_________________ Stan ♥
~♥ Hatake Kakashi ^^ |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 21:24 |
 |
Dom. Het zijn allemaal klonen van elkaar.
En ik vind het condept belachelijk. Wij gaan even via sms beslissen over die mensen hun carrière- wat trouwens oplichterij is; dat sms'en.
Ik heb enkel de allereerste Idool gevolgd, en daarna niet meer. En al die andere programma's heb ik nooit gekeken.
Nu, niemand, dus, maar ik herinner me dat ik indertijd heel erg voor Brahim was omdat ik 'em zo sympathiek vond. Dat was nog in de tijd dat ik nog naar pop etc luisterde. ^^
Als je ergens erg goed in bent zul je het altijd wel maken, maar in die Idool-toestanden heeft de helft niks talent maar denken het toch te kunnen maken via zo'n programma's. |
  |
 |
Rubeus
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 0:56 |
 |
Ik kijk niet meer naar Idols. De eerste serie heb ik bijna niks van gemist, maar toen was het allemaal nog nieuw. Tegenwoordig haak ik na de voorrondes (lekker leedvermaak) af en het zal wel wie er daarna wint.
Een favoriet heb ik nooit gehad. Ik vond er nooit echt één iemand uitspringen.
Wat betreft de carriere van ex-Idols weet ik het niet. In het begin ben je ontzettend populair, maar na een tijdje is dat ook wel afgelopen. Ik heb nog niet echt een "blijver" kunnen vinden in het hele Idols assortiment. Ze maken over het algemeen toch muziek die heel even goed scoort, maar daarna echt weer heel snel vergeten wordt. |
_________________ "In Nomine Patris, Et Fili, Et Spiritus Sancti."
Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een bericht. |
|
  |
 |
Rose
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
93 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 8:51 |
 |
Me loves Lijstjes ^^
Ik heb de eerste twee series gezien, maar nu begint het te vervelen. IIk denk dat het goed is dat mensen (kinderen) zien dat je hard moet werken en dat het niet makkelijk is om je dromen waar je maken. Maargoed het is nu een beetje op het punt gekomen dat er overal een talentenjacht voor is, en nu heeft het zijn magie denk ik wel zo'n beetje verloren.
Nee, eigenlijk niet. Er zijn er te veel en ze zijn weinig orgineel.
Ik kijk af en toe met mijn moeder mee, maar ik heb dus een bloedhekel aan Floortje. Ze is mij een beetje te 'sweet'. Ik bedoel lief en schattig is 1 ding, maar barbiepop achtige taverelen is een ander. Mijn favoriet is Raffaela, die vind ik wel grappig. En Harm natuurlijk.
Dat licht aan die persoon zelf. Ik bedoel je moet niet denken dat er al bent, het is echt hard werken. Dag in dag uit. En ik denk dat ze vooral; carriere maken op andere vlakken (soaps, musical) |
_________________ I never pretend to be something I'm not |
|
  |
 |
Lacrimosa
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 19:14 |
 |
Ten tijde van Idool2003, ook alweer drie jaar geleden, toen was het nog leuk en ik volgde ook de voorrondes en de finale (de afleveringen in het theater vond ik niet interessant).
Maar toen kwam Staracademy. En Word-idols. En nog maar weer een Idool2004.
Toen was het eerst zo originele onderwerp helemaal uitgekauwd en hield ik het enkel bij Idool2003.
Persoonlijk ben ik helemaal geen liefhebster van reality-shows. De commerciële zender van België lijkt er niet mee te kunnen ophouden, er was zelfs een reality-programma over een uitvaartcentrum.
Daarbij zou ik liever een echte ervaren jury willen zien die de terechte winnaar uitkiezen, dan die belachelijke, commerciele sms-circus.
Nee, enkel Idool2003 heb ik echt gevolgd. Van 2004 wist ik wel ongeveer de namen van de deelnemers, maar veel kon het me niet deren.
Als ik puur uit de stem mag uitgaan; Natalia. Zij is ook een van de weinige idooldeelnemers die het langer dan één hit heeft volgehouden.
Let wel, ik weet niet of de andere finalisten het in een andere sector qua showbiss het ver hebben geschopt. Zoals Jamai zich in de musicalwereld heeft ontplooit.
- Denk je dat ze echt een kans hebben op een goede carrière?
Natalia en Sandrine lijken me we succesvol worden. Ik heb er niet echt een oog op. |
_________________ Oh the glory when he took our place
But he took my shoulders and he shook my face
And he takes and he takes and he takes |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 19:22 |
 |
Wat vind je van Idols?
Ik vind het nu echt dom worden. Het eerste deel was nog leuk vanwege de nieuwigheid maar bij deel 2 was het al veel minder en daarna ging het alleen maar bergafwaarts..
- Kijk je nog naar Idols?
Nee ik heb dit jaar nog helemaal niet gekeken en ben het ook niet van plan om te doen
- Wie is je favoriet?
kan ik niet zeggen
nee helemaal niet, in ieder geval niet op een beroemde carriere. Een idol heeft misschien 1-2 hitjes en daarna word hij alweer vergeten omdat de next idol eraan komt.
Het was een heel leuk idee maar het is (net zoals big brother) nu uitgemolken en ze kunnen beter met nieuwe ideeen komen. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 19:44 |
 |
Vreselijk! de een is nog erger dan de ander.
Nee dus
Die heb ik dus niet
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat ze een langdurige carriére hebben. Misschien voor een jaar ofzo maar niet veel langer
|
 |
Kippetje
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 31, 2006 22:54 |
 |
ik vind dat er wel een beetje te veel van die programma's zijn, 1 is leuk maar meer niet (1 per jaar dan)
ik vind Idols wel leuk, de rest ga ik egt niet kijke.... dan word het zo te veel. Idols kijk ik ook vooral omdat dat zoon programma is van met heel veel andere mensen kijken, zodat je het samen gezellig maakt (en commentaar kan geven)
Christon (is alleen weg ) en serge
ik denk niet dat ze een kans hebben op een egt goede carriere, wel op een beetje carriere maar na een paar maanden zijn ze die mensen grotendeels toch wel weer vergeten of zijn ze iets anders gaan doen (zoals jamai-->musicals) het is vooral in het begin dat ze even heeel populair zijn. |
 |
|
|