Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV: De Jeugd van Tegenwoordig Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2007 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Die Jan die er na de eerste aflevering al uitlag (haha) zit naar het schijnt vanaf vandaag op mijn school.

Ik keek het vorig jaar, vond het leuk om te kijken, en dit jaar weer.
't Is wel overacted, van die leerkrachten en die directeur. Maar dat lijken me zo mensen die in het echte leven niks anders te doen hebben dan
af te geven op de jeugd, en niks liever doen dan een beetje kunnen tirranneren in zo'n programma.

Valt me wel op dat er dit jaar dubbel zoveel mensen naar huis gaan

she loves breakcore but she has no legs

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 0:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet toegeven dat het wat mij betrefd het op één (= Aspe) na beste tv-programma ever is. Iedereen op school (zowel leerlingen en leerkrachten) zijn er helemaal gek van. Ook iedereen van de familie is er gek van. En ik ben er geobsedeerd door.

Maar er was onlangs even ophef over het programma, en ik denk dat dit artikel de bron kan zijn voor wat discussie-materiaal. Al weet ik wel niet wat ik er zelf van moet denken.

Citaat:
Er was de afgelopen dagen ophef over bepaalde scènes uit het VT4-programma, dat wekelijks zo'n 330.000 kijkers heeft.

In de aflevering van 1 november werden er door de minderjarigen kippen geslacht. Volgens de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid waren de jongeren niet voorbereid op dit gebeuren en gebeurde de slachting niet vlot. Daardoor was er extra leed voor de dieren.

De inspectie begint een onderzoek om na te gaan bij wie de verantwoordelijkheid lag.

Beelden van een varkenscastratie zonder verdoving zullen in de volgende afleveringen niet uitgezonden worden.

Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 0:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Ik moet toegeven dat het wat mij betrefd het op één (= Aspe) na beste tv-programma ever is. Iedereen op school (zowel leerlingen en leerkrachten) zijn er helemaal gek van. Ook iedereen van de familie is er gek van. En ik ben er geobsedeerd door.

Maar er was onlangs even ophef over het programma, en ik denk dat dit artikel de bron kan zijn voor wat discussie-materiaal. Al weet ik wel niet wat ik er zelf van moet denken.

Citaat:
Er was de afgelopen dagen ophef over bepaalde scènes uit het VT4-programma, dat wekelijks zo'n 330.000 kijkers heeft.

In de aflevering van 1 november werden er door de minderjarigen kippen geslacht. Volgens de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid waren de jongeren niet voorbereid op dit gebeuren en gebeurde de slachting niet vlot. Daardoor was er extra leed voor de dieren.

De inspectie begint een onderzoek om na te gaan bij wie de verantwoordelijkheid lag.

Beelden van een varkenscastratie zonder verdoving zullen in de volgende afleveringen niet uitgezonden worden.

Had ik ook beetje moeite mee, als niet-vlees-etende. Mijn maag keerde even om bij die kippenorganen.
Maareuhm, "vleeseters" die hier moeilek om doen moeten wel beseffen dat slachting van de dieren die ze op hun bord krijgen ook niet bepaald "zachtjes" verloopt.

Maarja, tis sensatie natuurlijk. Ik zou het iig niet gedaan hebben.

she loves breakcore but she has no legs

Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

Verdiend: 596 Sikkels

Vuurbeker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 10:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Even een antwoord daarop. Persoonlijk vind ik dat BELACHELIJK! Hoe denken de mensen hoe het er echt aantoe ging en soms nog gaat! Dit is de realiteit mensen, dieren worden nu eenmaal zo geslacht. Denken jullie dat dat ze allemaal doodgaan vanzelf ofzo.

Ik heb idd hetzelfde ontvangen etc, dat dergelijke beelden worden geknipt. Ik kreeg daar de inpressie van tijdens de vorige aflevering, en ook bij de reclame voor de volgende. Ik vind dit persoonlijk erg jammer, omdat, that's the way it goes. Mensen die nu eenmaal te blind zijn om dat te zien worden nu eenmaal nogmaals ermee geconfronteerd. Overigs vind ik het ook spijtig dat die reacties komen van dierenrechtenorganisaties, terwijl die zelf ook best weten dat het in de werkelijkheid ook zo is..

I LOVE HPF

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vuurbeker schreef:
Even een antwoord daarop. Persoonlijk vind ik dat BELACHELIJK! Hoe denken de mensen hoe het er echt aantoe ging en soms nog gaat! Dit is de realiteit mensen, dieren worden nu eenmaal zo geslacht. Denken jullie dat dat ze allemaal doodgaan vanzelf ofzo.

Ik heb idd hetzelfde ontvangen etc, dat dergelijke beelden worden geknipt. Ik kreeg daar de inpressie van tijdens de vorige aflevering, en ook bij de reclame voor de volgende. Ik vind dit persoonlijk erg jammer, omdat, that's the way it goes. Mensen die nu eenmaal te blind zijn om dat te zien worden nu eenmaal nogmaals ermee geconfronteerd. Overigs vind ik het ook spijtig dat die reacties komen van dierenrechtenorganisaties, terwijl die zelf ook best weten dat het in de werkelijkheid ook zo is..

Dan nog, ik vind dat je dit niet doet. Laat de mensen die hun kost er van verdienen het dan doen maar toch niet zelf! Ik heb weggeken en de geluiden alleen al waren vreselijk! Op een gegeven moment dacht ik dat ik de nek hoorde krakken. Dit is de realiteit, so what? Dit doe je niet! Ik zou gewoon weigeren hoor, ik zou nooit een dier de nek af... Je weet wel. Al stond die mens voor me te brullen en te tieren. Dit zou ik nooit doen!! En het dan nog op tv uitzenden is gewoonweg vreselijk!

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 14:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Und@ztood schreef:
Vuurbeker schreef:

Dan nog, ik vind dat je dit niet doet. Laat de mensen die hun kost er van verdienen het dan doen maar toch niet zelf! Ik heb weggeken en de geluiden alleen al waren vreselijk! Op een gegeven moment dacht ik dat ik de nek hoorde krakken. Dit is de realiteit, so what? Dit doe je niet! Ik zou gewoon weigeren hoor, ik zou nooit een dier de nek af... Je weet wel. Al stond die mens voor me te brullen en te tieren. Dit zou ik nooit doen!! En het dan nog op tv uitzenden is gewoonweg vreselijk!

En denk je echt dat iedereen daar ook even enthousiast was bij het 'slachten' van de kippen? We hebben daar ook niet om gevraagd, maar gedaan moest het zijn.

En, nu zeg jij tegen mij: Dit doe je niet! Hoe denk je dan dat je kip op je bord terecht komt. Heus niet door een prikje hoor ofzo. Ik vind het eigenlijk nogal dwaas dat je hier zo op reageert, want dat is de realiteit ontwijken.

OK, je hebt GELIJK als je zegt dat dit erover is dat het op tv wordt uitgezonden, want denk eens goed, denkje dat wij dat wilden, dieren slachten? Nee. Maar, het is nu zo, en zovel reactie hoeft daar gewoonweg niet op gegeven worden..

I LOVE HPF

elienemien
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

elienemien is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2007 22:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

we gaan toch niet beginnen zagen over het slachten van kippen e? serieus zeg. ze kunnen zij daar ook niet aan doen dat de makers van vt4 dat daarin zetten? nja
wat ik dus wou zeggen is ^^
Dario!! je was veeels te schattig toen je met margue ( en die andere gast) naar die 2 andere liep ^^. tihihi

mijn mama is al bezig dak daar dees jaar ook naartoe moet gaan...zucht Razz

Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vuurbeker schreef:
Miss Und@ztood schreef:
Vuurbeker schreef:

En denk je echt dat iedereen daar ook even enthousiast was bij het 'slachten' van de kippen? We hebben daar ook niet om gevraagd, maar gedaan moest het zijn.

En, nu zeg jij tegen mij: Dit doe je niet! Hoe denk je dan dat je kip op je bord terecht komt. Heus niet door een prikje hoor ofzo. Ik vind het eigenlijk nogal dwaas dat je hier zo op reageert, want dat is de realiteit ontwijken.

OK, je hebt GELIJK als je zegt dat dit erover is dat het op tv wordt uitgezonden, want denk eens goed, denkje dat wij dat wilden, dieren slachten? Nee. Maar, het is nu zo, en zovel reactie hoeft daar gewoonweg niet op gegeven worden..

Ik ben het wel met Dario eens. Ik heb wél gekeken en je had die gezichten moeten zien van die meisjes die die kippen moesten slachten. Die keken echt niet blij ofzo, ze vroegen er niet om. Maar het is de werkelijkheid. In een slachterij gaat het er echt niet vriendelijker aan toe hoor. Die kip die je in de supermarkt koopt wordt ook gewoon geslacht en krijgt inderdaad geen prikje of iets dergelijks. Ik vind het juist goed dat ze het hebben uitgezonden - dan zien de mensen ook eens hoe het er aan toe gaat en misschien denken ze er de volgende keer aan als ze kip willen kopen en lopen dan ipv naar de kip eens naar het vegetarische eten [a].

Ik vond het echt dapper van die meisjes dat ze die kippen geslacht hebben. Ik vind het echt knap van ze - ik denk niet dat ik het had kunnen doen en ik heb er wel respect voor.

En Dario, je accent is zo ontzettend schattig :') Ik word echt blij als ik je zie xD

17.04.05 ~ 31.12.08
Krisje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 54 Sikkels

Krisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 15:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

elienemien schreef:
we gaan toch niet beginnen zagen over het slachten van kippen e? serieus zeg. ze kunnen zij daar ook niet aan doen dat de makers van vt4 dat daarin zetten? nja
Dario!! je was veeels te schattig toen je met margue ( en die andere gast) naar die 2 andere liep ^^. tihihi

Ik ben die andere gast Very Happy

Enja, de biggencastratiescene gaan ze dus ook niet uitzenden, omdat ze dus niet mogen ofzo... Jammer, ik moest dat doen =(

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vuurbeker schreef:

Natuurlijk is dit de realiteit. Maar met 'Dit doe je niet' bedoel ik dat je het niet door tieners laten doen die er niet op voorbereid waren en de techniek niet in hun 'handen' hebben zitten.
En wat bedoel je met 'Het moest gedaan zijn'? Je kon ze evengoed al een dode kip geven, dan hebben ze ook nog voedsel. *Rilt*
Ik vind niet dat je het voor tv uitzend aan duizende mensen.
Maar goed, we gaan toch geen pagina's vol posten over kippen hé? XD

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.

Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Wo Nov 14, 2007 14:40; in totaal 1 keer bewerkt
elienemien
4e jaars
4e jaars

elienemien is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2007 21:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Krisje schreef:
elienemien schreef:

Ik ben die andere gast Very Happy

Enja, de biggencastratiescene gaan ze dus ook niet uitzenden, omdat ze dus niet mogen ofzo... Jammer, ik moest dat doen =(

neeeuuuuu Very Happy zo de max ^^ ge zijt gij een knap gastjen. kzal kik et u es zeggen sie Smile is u haar al een beetje teruggegroeid?

die aflevering van het kippenslachten heb ik niet kunnen zien. tis misschien maar goed ook...brrr

ieuw...moesten jullie die schattige biggetjes castreren?! ocharm

The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

http://nieuwsblad.typepad.com/deblogvantegenwoordig/dario/

Dario: Pintjes

I LOVE HPF

miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 0 Sikkels

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 22:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hihi ^^ ik vond het echt een geweldige actie en ik ben nu al benieuwd naar die opstand. Die leraren gaan nogal wat meemaken, seg! Maarja, ze verdienen niet beter, puh.

En da's allemaal niet zo braaf hé, Dario! Stiekem eten opslaan en 'opstand organiseren'nietdatjedathelemaalinjeeentjegedaanzalhebbenmaartoch ^^'

Oh btw Kristof, wat kan je mooi tekenen angel

In ieder geval, leuk programma =D volgens mij studeert die directeur elke avond zijn zinnetjes. Want omg zijn zinsconstructies en woorden xD
    "Wat ben ik een varken,
    Wat ben ik een zwijn,
    Wat is het toch heerlijk om bij de directeur te zijn."
    :')
en dit is nog niet eens het ergste ^^

will hold
elienemien
4e jaars
4e jaars

elienemien is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 12:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

miss_sweet schreef:
Hihi ^^ ik vond het echt een geweldige actie en ik ben nu al benieuwd naar die opstand. Die leraren gaan nogal wat meemaken, seg! Maarja, ze verdienen niet beter, puh.

En da's allemaal niet zo braaf hé, Dario! Stiekem eten opslaan en 'opstand organiseren'nietdatjedathelemaalinjeeentjegedaanzalhebbenmaartoch ^^'

Oh btw Kristof, wat kan je mooi tekenen angel

In ieder geval, leuk programma =D volgens mij studeert die directeur elke avond zijn zinnetjes. Want omg zijn zinsconstructies en woorden xD
    "Wat ben ik een varken,
    Wat ben ik een zwijn,
    Wat is het toch heerlijk om bij de directeur te zijn."
    :')
en dit is nog niet eens het ergste ^^

ja kristof. je zag de gelijkenis Razz

idd die directeur kan goed rijmen xD ik werd er gewoon bang van.

maar over die opstand. das dus echt elk jaar e Razz in die engelse versie is dat ook al meermaals gebeurt. maar dat maakt het niet minder leuk ^^

Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 0 Sikkels

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 17:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
maar over die opstand. das dus echt elk jaar e Razz in die engelse versie is dat ook al meermaals gebeurt. maar dat maakt het niet minder leuk ^^

Dus dat gebeurt elk jaar, dat wist ik niet. Het maakt het niet minder leuk, maar doet toch ergens een afbreuk. Het is dus niet echt meer een 'spontane' actie, maar meer opgelegd. Het blijft nog steeds leuk om naar te zien, maar het wordt meer acteerwerk dan realiteit. Maar inderdaad (bijna) alle reality shows zijn zo, dusja..

will hold
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp