Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Stripboeken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat is jou favoriete serie?

Suske en Wiske
30%
 30%  [ 33 ]
Kuifje
2%
 2%  [ 3 ]
Asterix
10%
 10%  [ 11 ]
Lucky Luke
0%
 0%  [ 1 ]
Anders, namelijk...
55%
 55%  [ 59 ]
Totaal aantal stemmen : 107

Auteur Bericht
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 21, 2006 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik lees graag agent 212, Jommeke en Yoko Tsuno.

Met agent 212 ben ik begonnen, doordat mijn pa dat graag leest en het is een erg grappige reeks over een agent die met veel grappige en belachelijke problemen en ongelukjes te maken heeft.

Jommeke zat iedereen wel kennen, of toch iedereen in België.
Jommeke is leuk om te lezen, want je kunt soms lachen en soms is het wel een beetje spannend.

En Yoko Tsuno vind ik leuk omdat er veel actie, avontuur en mysteries in verwerkt zijn. De avonturen spelen zich zowel op aarde als in de ruimte of op andere planeten af. Dat vind ik er juist leuk aan, dat het zich ook afspeeld in de ruimte.

- het Rad des Tijds -
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rose
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 93 Sikkels

Rose is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 16:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik haat Jalf =.=

Nee, hoor, ik haat het alleen dat ze mij heeft opgezadeld met een hele dure en verslavende stripboekserie: Lanfeus van Troy. Helemaal geweldige serie, al heb ik nog lang niet alle boeken, aangezien er in Amersfoort geen normale stripboekenwinkel te vinden is.....dus moet ik in elke stad op zoek naar die krengen.

Maargoed, de serie is erg goed, verslavend, en er zit veel humor in. En oh ja, als je ooit op een meet bent en je wil Jalf eindeloos horen praten: begin hier eens over Razz

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

frifri is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik lees heel graag

kiekeboe
fc de kampioenen
jommeke
urbanus

de meeste strips lees ik van kiekeboe omdat ik die zeer mooi getekent vind, sommige strips zijn echt afschuwelijk zoals de rode ridder om nu maar iets te noemen.

en bij strips moet je ook niet nadenken, het is echt ontspanning.

harry potter is the best!!!!!!!
Leetah
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Leetah is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Anders, namelijk: Elfquest Rolling Eyes Zie nickname, zou ik zeggen Wink
Erg mooie serie, hoewel het na deel 40 (ofzo) minder wordt.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Ajox-HPF is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 10:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las vroeger altijd Suske en Wiske, heb ook een stuk of 100. Maar ik vind het nu niet zo heel leuk meer, nu vind ik verhalen van de Ducks het leukst (Donald Duck, Dagobert, Kwik Kwek en Kwak, Katrien etc.), en Dirkjan. Ik weet niet of iemand het kent, maar er zijn al 12 albums van en het is zóóóóó grappig Very Happy

Princess_Morgan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Princess_Morgan is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

iklas vroeger de strip suske en wiske en donald duck.
maar nu vind ik er niks meer aan want stipboeken interesren mij niet als ik een strip lee lees ik alleen maar 1 bladzijde en stop ik ermee zo saai vind ik strips

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 215 Sikkels

*_eOwyn_* is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb heel veel sukses en wiskes
maar ik lees ze niet
ze zijn van mijn vader
en ik vind er niets aan
donald duck vind ik wel leuk
daar heb ik ook een abo op
het weekbald dan

But we lost again
The dream of you and me and all we could be
Zwammi
Dreuzel
Dreuzel

Zwammi is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 21:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nero en FC de kampioenen zijn mijn toppers!
Van nero heb ik ze allemaal en er komen geen nieuwe meer van uit. Dus een mooie collectie denk ik. Wink
Van FC de Kampioenen heb ik ze tot nu toe ook nog allemaal... maar dat zijn er nog niet heel erg veel... Smile

Ryelle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Ryelle is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 22:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yoko Tsuno, de cactus club (lachen), vrouwen in't wit, Thorgal, Garfield

en ik weet niet of jullie dit als strip beschouwen, maar goed:
bunny suicides en return of the bunny suidiced. Eens je over de schok heen bent, ist echt lachen Very Happy

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Master of Magic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 22:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger las ik heel erg vaak stripboeken. Garfield, Donald Duck (Disney), Jan, Jans en de kinderen, etc. Ook wel eens stripboeken van film, zoals Pocahontas.
Nu lees ik ze eigenlijk bijna nooit meer. Hoewel ik de meesten wel erg leuk vind. Laughing Mijn favorieten zijn Garfield en Donald Duck...

Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 10:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yes, Yes, Yes!!! Ik kwam gisteren bij de Piet Snot in Utrecht om te vragen hoe het zat met nieuwe uitgaven van Lanfeust van de Sterren. Nou blijkt de uitgever heel moeilijk te doen maar is er van dezelfde schrijver (Arleston) een nieuwe serie die minstens net zo leuk is als Lanfeust en ook een beetje lijkt op Lanfeust van Troy.

De serie heet YthaQ en er zijn tot nu toe twee delen uit die ik gisteren aan een stuk door heb uitgelezen Wink

Image

Image
    Het begint allemaal met de crash van een peperduur luxueus ruimtejacht op de planeet YTHAQ, een wereld waarover weinig of niets bekend is. Onder de overlevenden zijn Graniet Welgoat, een jeugdige en impulsieve astronavigator-in-opleiding, de elektrotechnicus Narvarth Bodissey, en een beeldschone passagier.

Algauw rijst de vraag of de crash wel toevallig was, of er geen opzet in het spel is. Het is niet de enige vraag die van levensbelang is. om er nog maar een te noemen: welk verschrikkelijk geheim gaat er schuil achter de overdadige pracht van kasteel ythaq?

Cristophe Arleston is al jaren onbetwist een van de beste en succesvolste scenaristen in Frankrijk. Hij is vooral bekend als bedenker van hoogst oorspronkelijke fantasy-werelden, onder meer de wereld van 'Lanfeust' en 'Trollen van Troy'.

Hermione_Granger<3
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn voorkeur gaat uit naar Jommeke en Kiekeboe! Ik heb van allebei de reeksen ALLE boeken (weet niet precies hoeveel het er zijn: denk van Jommeke 238 en van Kiekebeoe 110 ofzo Razz ) Dit zijn echt toppers wat mij betreft!

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 443 Sikkels

Faunaat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Urgh, wij komen thuis om in de stripboeken. Mijn vader is een stripverzamelaar en heeft dus heel de zolder vol staan met strips.
We hebben zelfs eens een keer toen we moesten verhuizen een huis moeten afwijzen omdat de zolder te klein was.
Ook hangt heel het huis vol met strippagina's en stuff. En hij schrijft mee aan een stripblad.

Pas geleden zijn ik en mijn vader nog naar Antwerpen geweest of Marc Verhaegen te interviewen. (Hij heeft Suske en Wiske getekend en nu oa Senne en Sanne) Was wel erg leuk.

Meestal ga ik met mijn vader ook mee naar stripbeurzen enz. Zelf lees ik graag Kleine Robbe, Jojo, Cedric en Asterix.

- Gregory House
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las vroeger altijd Jommeke, dat was mijn favoriete stripheld. Al die verhalen vond ik altijd zo geweldig leuk en grappig en vooral Flip, de papegaai was stoer ^^" Ik wilde er ook zo een, maar dat mocht natuurlijk niet xD In Nederland kennen ze Jommeke niet, of niemand die ik ken kent Jommeke, en das wel spijtig. Maar als ik bij mn vader ben dan wil ik nog wel eens een hele stapel Jommeke stripboeken pakken en die uitlezen ^^" Ook al weet ik bij de meeste nog precies wat er gebeurde.
Ook Kiekeboe las ik altijd heel graag. Die verhalen waren altijd toch iets meer de realistischere kant op, maar de humor in die verhalen was altijd wel grappig xD
Suske en Wiske vond ik altijd iets minder dat Jommeke/Kiekeboe, maar van tijd tot tijd wil ik die ook nog wel eens gaan lezen. Die kennen ze overigens wel in Nederland, maar of dat nu komt door de strips of de films die er nu gemaakt zijn, ik weet het niet ^^ Doesn't matter, really, maar kvind het wel spijtig dat ze hier dus geen Jommeke hebben.

The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nope ik lees nu eigenlijk nooit stripboeken meer. Alleen de Donald Duck wel eens, omdat die in de leesmap zit. xD Maar echt stripalbums lees ik sowieso nooit meer.

Vroeger trouwens wel, ik heb een tijd gehad dat ik helemaal verslaafd was aan Suske en Wiske boeken. En toevallig hadden we buren die ze verzamelde, en ze dus allemaal hadden. xD Dus die heb ik toen heel veel gelezen. :') Maar verder ben ik nooit echt een stripboekenfan geweest.

Het stripje van Jan, Jans en de kinderen in de Libelle vond ik trouwens ook altijd heel leuk. Die rode kat is zooo hip. Cool

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp