Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Harry Potter Parodieën Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2005 6:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

op haar neus??hahah dan is het wel heel erg.ik heb ze hier ook niet gezien maar ik geloof dat dat komt omdat JK ervoor heeft gezorgd dat die boeken alleen in rusland verkocht mogen worden??ikzelf zou z ein ieder geval niet gaan lezen want het is gewoon een slechte kopie van HP.

Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb het nooit gelezen, maar zou het wel een keer willen doen, gewoon voor de lol. Het is natuurlijk vet nageaapt en vind het nogal lullig voor rowling, maar denk niet dat mensen echt grotter ipv potter gaan lezen. de schrijver had het gewoon op internet moeten zetten en niet moeten uitgeven. heb gehoord dat het een soort van parodie op potter is, en ik hou wel van een beetje spot Rolling Eyes Grotter kan nooit potter vervangen, maar zo erg vind ik het nou ook weer niet(Ik hou wel van parodieën, als het dat niet is, maar gewoon echt bedoelt als boek wat prezies op harry potter lijkt om geld te verdienen is het natuurlijk belachelijk.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 23:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zag 'Tanja Grotter en de magische contrabas' onlangs bij mij in de bibliotheek liggen en ik wou het wel eens lezen.
Ik ben begonnen aan hoofdstuk 1 en ben niet eens aan hoofdstuk 2 geraakt, zó saai.
Er was zo een vogel die steeds mensen bespioneerde ( of zoiets, weet het niet zo goed meer ), net als Anderling die de Duffelingen in boek 1 bespioneerd. En de oom van die Tanja heette ook Herman.
Echt zó saai.
Echt géén aanrader.

Frog Choir schreef:

ze mochten tog helemaal nergens meer uitgegeven worde??

Dat dacht ik ook. Nochtans stond hij bij ons in de bib... (?)

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Charity is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi,

Op de eerste pagina stond iemand die zei dat het moeilijk is verhalen te verzinnen zonder iets uit andere boeken, dat je dat gaat meenemen. Nou ik vind dat ook alleen vind ik het wel heel toevallig, Zweinstein, Zwerkbal, Tanja Grotter en natuurlijk dat ze bijna het zelfde is als Harry, dat kun je nooit perongeluk doen toch? Dat zou wel heel erg toevallig zijn.

Volgens mij is Tanja Grotter nu echt verboden en heeft die vrouw die het schreef een boete gekregen, toch vind ik het zielig, gelukkig dat ze er op is gepakt, dit kan niet al zeg ik het zelf.

-XxXxX- Charity

Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 21:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vaag en zielig!! Ik bedoel je laat ook gelijk merken dat je zelf geen fantasie hebt.. en dan ook nog profiteren van Harry Potter.. zielig gewoon.. Ik heb ze nog nooit gelezen en heb er ook geen zin in.. ik heb wel wat beters te doen... Harry Potter lezen Very Happy

I'm with you so far..

xD
Wou[$]eR
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

Wou[$]eR is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 10:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja inderdaad was echt een poging om mee te genieten met het succes van HarryPotter. Ze pakt gewoon de ideeën van JKR af. Maar waar ik ook bij stil sta, ik weet niet of iemand de tv-serie, de hopeloze heks kent. Dat lijkt ook zeer sterk op HarryPotter maar die tv-serie bestond al voor dat HarryPotter er was, het was een engels prog. Ik keek er vroeger altijd na. Maar ik zie daar niemand over klagen. Zelf denk ik dat het best zou kunnen zijn dat JKR doordat prog op een paar ideeën is gekomen.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 10:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wou[$]eR schreef:
Ja inderdaad was echt een poging om mee te genieten met het succes van HarryPotter. Ze pakt gewoon de ideeën van JKR af. Maar waar ik ook bij stil sta, ik weet niet of iemand de tv-serie, de hopeloze heks kent. Dat lijkt ook zeer sterk op HarryPotter maar die tv-serie bestond al voor dat HarryPotter er was, het was een engels prog. Ik keek er vroeger altijd na. Maar ik zie daar niemand over klagen. Zelf denk ik dat het best zou kunnen zijn dat JKR doordat prog op een paar ideeën is gekomen.

Dat was me ook al opgevallen idd. Ik keek het wel maar nu niet meer omdat het nu in het Nederlands is.

Maar wat dacht je van al die fanfic. dat is eigenlijk toch ook het "afjatten" van het verhaal van JKR? of het verhaal van die ongeduldige Dennis maar dat vonden veel mensen helemaal geweldig.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Wizardjuh
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 10:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Wou[$]eR schreef:

Dat was me ook al opgevallen idd. Ik keek het wel maar nu niet meer omdat het nu in het Nederlands is.

Maar wat dacht je van al die fanfic. dat is eigenlijk toch ook het "afjatten" van het verhaal van JKR? of het verhaal van die ongeduldige Dennis maar dat vonden veel mensen helemaal geweldig.

Ja, maar dat verhaal is ook niet in boekvorm gepubliceerd. Het staat wel op internet (ik heb het zelf gelezen, goed verhaal). En op dit forum staan ook veel fanfics van Harry Potter. Dat verhaal van die Dennis is eigenlijk hetzelfde.

En, ja ik ben het ook met HPwurm eens. Tanja Grotter en de magische Contrabas. Nou, dan heb je toch helemaal geen fantasie: De Magische Contrabas en Zweinstein. Ik weet niet wat het is maar die twee dingen lijken mij helemaal niet bij elkaar te passen. Mad

Grtz,
Wizardjuh

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2006 16:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Wou[$]eR schreef:

Maar deze mensen doen dat uit plezier, ze willen hun verhalen niet verkopen. Ze willen er geen winst mee maken.
Ze zouden pas mis zijn als ze het probeerden te verkopen of er zelfs maar geld voor aannamen.

De hopeloze heks ken ik ook, ik keek dat wel eens en ik heb toen ook de link met Harry Potter gelgd even. Maar het is ook gewoon een heksenschool voor de meerrest.

Ravenklauw!
child of the other side
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 1066 Sikkels

child of the other side is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 15:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het echt zwak als je zoiets doet, zelf al heb je geen geld meer of iets dergelijks. Je doet het gewoon niet.

Iemand is zo intensief bezig geweest met het schrijven van weet ik hoeveel pagina's, karakters, spreuken, sporten, enz. En dat ga je het overnemen en publiceren! Ik ga mijn fanfiction toch ook niet uitbrengen, das gewoon profiteren van iemand anders inspanningen....

Verder vind ik dat de Russische uitgevers dit tegen hadden moeten houden, gewoon niet publiceren, maarja daar is het nu al te laat voor.

Maare, wordt die schrijver niet opgepakt want er staat toch copyright op het boek?

someday it will kill you too
Miss Blacks
4e jaars
4e jaars

Miss Blacks is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 20:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het gewoon zielig..How pathetic! Iemand heeft er vet lang over gedaan om spreuken te verzinnen en alles, het hele verhaal, dat jat je dan toch niet zomaar!
De uitgevers hebben het denk ik niet tegengehouden omdat ze mee wilden liften op het succes van HP. Gewoon om het geld lijkt me dan. Misschien wordt die schrijver wel opgepakt (ik hoop het wel!), maar ik weet niet. De naam was anders, maar Zwerkbal zat erin en het is wel duidelijk hetzelfde toch?

Lix
Oude Forumnaam: Mirmana 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Lix is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 16:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hij had dat verhaal best mogen schrijven, maar hij moest eigenlijk met Rowling overleggen voordat hij het verhaal uitbracht. Misschien had hij het aan Rowling kunnen verkopen, zodat zij er wat ideëen uit kon halen.

Now you're not here, my color's gone.
profke_frankie
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

profke_frankie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vond dat sowieso verhaal afpakkerij...ik bedoel je bent een schrijver en dan moet je zelf dingen maar gaan verzinnen en niet een verhala van een ander pakken en dat dan omhutselen maar toch de belangrijkste punten in terug komen dan in het orginele verhaal..ik vindt dat gewoon weg niet kunnen..

2e jaars
2e jaars

Woonplaats: Somewhere in Cyberspace... Watching You... Spying on You

Vivian is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2006 11:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vreselijk.....

Hoe kun je nou als schrijver zoiets doen? Ik bedoel; als ik zoiets zou doen zou ik er niet eens trots op kunnen zijn, laat staan dat ik het verhaal op stuur naar een uitvegerij uhh uitgeverij. Rowling heeft er hopelijk toch wel een rechtzaak tegen aangespannen? Zoiets moet je niet pikken: iemands verhaal jatten, iets aanpassen en daarna uit laten geven.

*Vervloekt Dimitri Jemets tot een Harry Potter boek*

5e jaars
5e jaars

MartenVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2006 12:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

nee..maar wat kan je ertegen doen??
alleen zorgen dat niemand het koopt Razz het is idd gewoon nonsens om zo'n boek te schrijven!!!
het is een belediging naar Rowling toe..maar het lijkt er net niet genoeg op om een rechtszaak ervan te maken Sad

Je bent gewoon nie origineel als je dat doet..wat een zak!

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp