Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

HP: jongen/meisje? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Jongen/meisje?

Jongen
77%
 77%  [ 129 ]
Meisje
22%
 22%  [ 38 ]
Totaal aantal stemmen : 167

Auteur Bericht
Auror89
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Auror89 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 17:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet echt een voorkeur, een meisje als hoofdpersoon had ik niet erg gevonden, want de bijpersonen zijn mijn favoriete personages Cool
Het zou wel heel interessant zijn om later nog eens het Harry Potter-verhaal door het oogpunt van Hermione of een ander vrouwelijk personage te lezen.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

Nienn is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2007 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk inderdaad dat het beter is dat het een hoofdpersoon als jongen is, jongens zijn vaak wat impulsiever, eerlijker en durver (in het algemeen) meer dan meisjes. En het is inderdaad dat waarschijnlijk nu meer jongens het lezen Wink

Profiel bekijkenStuur privébericht
Imagination
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Imagination is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel goed zo dat de hoofdpersoon een jongen was, want als het een meisje was geweest kwamen er van die meidenproblemen invoor en dat was het meteen zo'n zwijmel, meiden boek. En die heb je er al genoeg Razz.

Maja natuurlijk zijn niet alle meisjes van de zwijmel, maar ik vind het wel goed zo met Harry Smile

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 14:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach het maakt mij niet zo heel veel uit, al had ik het ook wel leuk gevonden als een meisje de held van het verhaal zou zijn. Maar vanuit een jongensblik is het ook leuk omdat meiden van veel meer dingen een probleem maken, maar het zou misschien het boek nog interessanter maken. Of juist niet. Ik weet het niet ik ben er tevreden mee dat Harry de hoofdpersoon is, maar als Hermione het geweest zou zijn dan zou ik het ook leuk vinden. Ik hou me dus een beetje neutraal.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2007 15:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het leuker dat het een jongen is. Anders kreeg je denk ik echt zo een gir-power boek en daar hou ik niet van. Ik denk dat het dan overdrevener was, en niet zo een succes.

Mijn mega spoiler fanfic!
LadyBird
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 4 Sikkels

LadyBird is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 14:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je *beledigt nu ook zichzelf*, meisjes zijn zo ingewikkeld!
*verbergt zich voor alle dingen die naar haar gegooit gaan worden*
Ik vind dat jongens over veel dingen een stuk minder moeilijk doen!
Daarom denk ik dat de hoofdpersoon een jongen moest zijn. Ik vraag me wel vaak af hoe het verhaal was gelopen als het een meisje zou zijn geweest, maarja... *komt voorzichtig te voorschijn en rent weg*

Where Ever The Wind Blows...
kirrsten
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 76 Sikkels

kirrsten is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wemelin schreef:
Voor hetzelfde geld was de hoofdpersoon van HP een meisje geweest. Wat vinden jullie hiervan? Hadden jullie liever een meisje gehad dan een jongen of andersom, of maakt het geslacht jullie niks uit?

Mij lijkt HP leuker met een jongen. Jongens kijken heel anders tegen dingen/het leven aan dan meisjes, ze denken en voelen dingen anders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dat de kijk op dingen etc. van een jongen leuker is bij het verhaal. Sowieso moet je erg moedig zijn en veel kracht hebben om de hoofdpersoon te willen zijn in dit verhaal en ik denk dat jongens dat net iets meer hebben dan meisjes (ik ben een meisje en ik heb totaal geen moed. Ik merk ook dat jongens vaker gevaarlijke dingen uithalen dan meisjes, daarom denk ik dit). Wat denken jullie hiervan?

Heb ik het verkeerd begrepen (als dat zo is: sorry) of zeg je nou dat meisjes niet moedig en krachtig kunnen zijn?
Ik denk dat er best wel een moedig meisje kan zijn hoor.
Het is heus niet zo dat ik liever een meisje als hoofd persoon heb hoor. Maar ik zou het ook niet leuk vinden als het harry, ron en pietje('k moest snel even een naam verzinnen) zou zijn. er moet wel een meisje zijn in de 3 belangrijkste personen. Anders zou het gewoon niet compleet zijn.

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 17:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

LadyBird schreef:
Weet je *beledigt nu ook zichzelf*, meisjes zijn zo ingewikkeld!
*verbergt zich voor alle dingen die naar haar gegooit gaan worden*
Ik vind dat jongens over veel dingen een stuk minder moeilijk doen!
Daarom denk ik dat de hoofdpersoon een jongen moest zijn. Ik vraag me wel vaak af hoe het verhaal was gelopen als het een meisje zou zijn geweest, maarja... *komt voorzichtig te voorschijn en rent weg*

Whahaha, meisjes zijn ingewikkeld? En jongens niet wil je zeggen. xO Ik zeg niet dat één van de twee ingewikkelder of minder ingewikkeld is, maar jongens en meisjes hebben allebei hun rare dingen. xD Dus dat vind ik niet echt een reden dat het geen meisje moet zijn.
Bovendien zit je als je dat boek leest in het hoofd van de hoofdpersoon, je begrijpt deze dus toch wel, hoe deze denkt, hoe ingewikkeld dat ook is. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is dat ik het verhaal nu alleen ken met een jongen als hoofdpersoon, maar ik ben best nieuwsgierig naar hoe het zou zijn geweest als een meisje de hoofdpersoon zou zijn geweest. Uiteindelijk denk ik toch dat ik het liever heb zoals het nu is, een jongen als hoofdpersoon dus.

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 19:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het er gewoon aan ligt wat je gewend bent.
Als je de hoofdpersoon vanaf het begin af aan al een meisje was geweest, dan zou het verhaal daar denk ik ook wel op aangepast zijn.
Mij maakt het in ieder geval niet heel veel uit. Maar omdat ik nu Harry gewend ben, is Harry toch leuker.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

shinystephanie is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 18:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik vind het goed zoals het nu is, waarschijnlijk was het boek dan heel anders geworden, maar aangezien het niet eerlijk is om dat te zeggen, omdat we het boek nu zo kennen, ben ik er blij mee. Ik zie een meisje het ook nog niet zo snel tegen jeweetwel opnemen, jullie wel?

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waarom dan weer Herriette Potter, doe dan Hèléne Potter Razz

Het had voor mij niet uitgemaakt hoe de hoofdpersonage had geheten. Of het nu een jongen of meisje is, als het boek als een trein leest (wat het geval is bij HP) maakt het me niets uit wie de hoofdpersonage is.

Ik vind de verhalen waarin vrouwen de hoofdrol opnemen en de positie vervullen waarin ze de slechte kant moeten verslaan juist leuker. Jeanne d'Arc, de legende. Lara Croft in Tomb Raider, De Amazones vroeger tijdens de Romeinen. Allemaal voorbeelden waarbij meiden ook hun mannetje kunnen staan en dat ook gewoon doen.

Het hangt er dus maar net van af hoe Rowling Herriette Potter in gedachten had. Als een meisje-meisje, was dat het geval dan zou de boekenreeks ook anders ingericht zijn als wanneer het meer een type jongens-meisje was. Staat of valt dus gewoon met het karakter als de hoofdpersonage een meid was.

Want je hebt ook talloze meiden a la Ginny maar ook talloze meiden a la Hermelien. En ook allerlei meiden zoals Luna en ga zo maar door. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Dat het dus gewoon afhangt van iemands karakter.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
muisS
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 175 Sikkels

muisS is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 6:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet het niet...
Ik vind het aan de ene kant niets uitmaken maar aan de andere kant...
Iets om bij na te denken xD.
Harry is gewoon Harry.. Ik denk als het een meisje was geweest het een héél ander verhaal was geworden.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 63 Sikkels

Viilea is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 13:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben helemaal gewend aan de jongen Harry Potter en ik zou het niet leuk vinden als de hoofdpersoon een meisje zou zijn. Dan zou het inderdaad meer zo'n meidenboek lijken en zou iedereen van te voren een zoetsappig verhaaltje verwachten waardoor de boeken lang niet zo succesvol zouden zijn.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 14:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er zal ook wel een reden voor zijn waarom het een jongen is. JK zal er wel over nagedacht hebben. Een held vind ik gewoon leuker dan een heldin. Ik zou het ook wel interresant hebben gevonden om het verhaal vanuit Hermeliens oogpunt gelezen te hebben, maar dan was het heel anders.

Mijn mega spoiler fanfic!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp