Auteur |
Bericht |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 22, 2006 18:22 |
 |
Als het volgende schooljaar begint, ga ik Dictie gaan volgen. Acteren interesseert me en ik zou me graag in een toneelgezelschap toevoegen. Op school gaan we soms eens naar een toneel kijken en dan is dat altijd in hetzelfde toneelgezelschap. Ik vind het boeiend en ik zou zelf graag op het podium staan! |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 22, 2007 18:59 |
 |
En toen kwam Charlie z'n nieuwe rank even verduidelijken.
Ik volg nu m'n vierde jaar Toneelschool (na vier jaar Dictie te hebben gevolgd). Naja, 't is te zeggen. Tweede jaar toneel, daarvoor was het twee jaar drama en ondertussen al vierde jaar voordracht. Daarbovenop vanaf dit jaar ook een verplicht vak erbij - Repertoirestudie - eerder theoretisch.
Maargoed. Ik hou heel erg van toneel, zowel kijken als zelf spelen. Ik heb een abonnement waarbij 4 voorstelling inclusief zijn (abonnement = korting) en dit jaar komt er nog een vijfde voorstelling bovenop. Vorig jaar had ik ook reeds een abonnement, maar wegens omstandigheden ben ik toen slechts twee keer wezen kijken.
Daarbovenop zijn er hier natuurlijk ook amateurgezelschappen, waar ik toch ook eventjes langs ga... is altijd mindere kwaliteit, maar de humor is soms wel tig keer groter.
En of ik toneelstukken lees? Niet bepaald, tenminste, niet buiten de lessen om. In de les lezen we natuurlijk toneelstukken, maar daar buitenom niet meteen. Dit jaar willen we ook voor het eerst aan één stuk werken. Vorige jaren bestonden examens uit een samenhang van verschillende stukken, maar dit jaar gaat het om één toneelstuk, lijkt me een erg leuke uitdaging en ik ben benieuwd wat het wordt...
Het eerst volgende toneelstuk is dat van een amateuergezelschap en meteen daarna nog eentje. Pas op 23 november eentje uit het abonnement... Prookjes, van HetPaleis met o.a. Sien Eggers. 'k Zag vorig jaar ook een toneelstuk van HetPaleis, met o.a. Frank Focketyn. Was een eerder dramatisch, doch heel mooi toneelstuk.
'k Laat vast wel iets horen hoe het was  |
  |
 |
no.23
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 20, 2007 12:48 |
 |
Ik ben pas met een bende van mijn klas naar de voorstelling 'Hamlet' gegaan, door Het Paleis.
Ik vond het echt een geweldige voorstelling. het was de eerste keer dat ik naar een echt toneel ging, en ook niet de laatste.
Hamlet was totaal humoristisch, redelijk seksistisch, maar dat is vergeven door de spetterende humor.
Dit toneel was ook 16+, maar als je het einde ziet, en de opmerkingen hoort, dan snap je waarom dat zo is. |
_________________ Always & Forever
♥ I won't talk
I won't breathe
I won't move
Until you finally see...
That you belong with me ♥ |
|
  |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 24, 2007 18:27 |
 |
een vriendin van me heeft sinds kort een toneelclubje gestart, ze vroeg me om mee te doen en ik kon natuurlijk geen nee zeggen,
ik vind het wel mooi dat ze alles zo zelf regelt, muziekcontract, zaal, costuums atributen, maar ben bang dat ze nogal hard van stapel loopt.
zelf houd ik erg van toneelspelen, ik ben tamelijk verlegen maar op toneel bloei ik open, als ik een goeie rol heb natuurlijk  |
_________________ Never forget, never forgive..
sweeney todd XD |
|
  |
 |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 30, 2007 20:22 |
 |
Ik zit bij een toneelvereniging. Vind het erg leuk om toneel te spelen en geweldig om me in te leven in iemand anders. Normaal ben ik niet iemand die vanalles zegt en heel zelfverzekerd is, maar op toneel is dat anders. Je kruipt in de huid van een andere persoon en opeens kan je alles zeggen en doen wat je normaal niet durft! Vind het erg leuk om te doen. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 30, 2007 22:02 |
 |
Ik heb zelf ook ooit eens op een toneelschool gezeten, maar dat was echt een een-keer-nooit-meer-ervaring. Niet dat ik acteren niet leuk vind, ik vind het namelijk helemaal geweldig. Maar pfoe, wat een mensen liepen daar rond zeg! Als er één keer iets fouts gedaan werd, kreeg je geen enkele medelevende blik, maar gelijk dat iedereen je uit ging lachen. Wordt je zelfvertrouwen ook hoog van! (Niet dat het bij mij gebeurde, maar vooral bij andere mensen. Ik snapte mijn lieve groepsgenoten dan ook echt niet.)
De opdrachten waren dus op zich wel leuk, maar de gezelligheid was echter ver te zoeken. |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 27, 2007 18:39 |
 |
Ik heb onlangs Prookjes gezien, de nieuwste voorstelling van HETPALEIS.
Ik moet zeggen, ik vond het werkelijk geweldig. Hoewel de voorstelling eigenlijk voor kinderen vanaf zes jaar bedoelt is, kan je er als puber ook naar gaan kijken, zelfs als volwassene is het een goed gevuld uurtje vol plezier en de nodige tikkeltjes drama.
Prookjes gaat over een gezinnetje; moeder en zoon. Ze zijn arm, maar in feite heel rijk in hun hoofd. Hun fantasie is onmetelijk waardoor ze heel erg gelukkig zijn. Prookjes wordt gespeeld door Benny Claesens [Benny uit het Geslacht de Pauw], Sien Eggers [Lydia uit Het Eiland] en Inge Paulussen [uit Witse]. Drie heel erg goede acteurs, die er samen een prachtige voorstelling van gemaakt hebben.
Er wordt ook gezongen, vals, maar dat is net het leuke. De liedjes zijn eigenlijk heel erg leuk en halen op een bepaald moment een bepaalde sfeer terug naar boven, die heel aanstekelijk werkt.
Ook het decor, de kostuums en de 'special effects' zijn echt fantastisch. Boom, vijver en de nodige wind. De kledij is echt heel erg leuk gekozen, past perfect bij de personages; zo heb je het fantasievriendje(/vriendinnetje) met bijna fluoriserende kledij. Het decor is leuk en de zogenaamde special effects hebben een leuke uitwerking. Zo komen er herfstbladeren naar beneden dwarrelen, zeepbellen en komt er plots ook een hevige wind opzetten.
Kortom; Ik vond dit een erg geslaagde voorstelling die ik heel erg graag nog eens terug zou willen zien. Het is in feite voor alle leeftijden, hoewel je verhaal een stuk anders aanvaardt, denk ik, als je ouder/jonger bent. De acteerprestaties waren erg hoog en het geheel is gewoon... af.
Hier is overigens ook een reportage te zien, afkomstig uit de Rode Loper, waarop leuke beelden te zien zijn. |
  |
 |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 29, 2007 22:42 |
 |
Blijerd schreef: | Ik heb zelf ook ooit eens op een toneelschool gezeten, maar dat was echt een een-keer-nooit-meer-ervaring. Niet dat ik acteren niet leuk vind, ik vind het namelijk helemaal geweldig. Maar pfoe, wat een mensen liepen daar rond zeg! Als er één keer iets fouts gedaan werd, kreeg je geen enkele medelevende blik, maar gelijk dat iedereen je uit ging lachen. Wordt je zelfvertrouwen ook hoog van! (Niet dat het bij mij gebeurde, maar vooral bij andere mensen. Ik snapte mijn lieve groepsgenoten dan ook echt niet.)
De opdrachten waren dus op zich wel leuk, maar de gezelligheid was echter ver te zoeken. |
Dat is wel heel erg zeg! Lijkt me niet motiverend als je om ieder ding wat je verkeerd doet wordt uitgelachen. Bij toneel kun je dingen meestal toch niet meteen de eerste keer goed doen. Als ik naar mezelf kijk heb ik vaak dat er dingen nog anders moeten of iets helemaal niet lukt zoals de regisseur het wil!
En elkaar uitlachen, daar heb ik altijd zon hekel aan! Je kunt juist van elkaar en van feedback leren. Jammer dat deze ervaring het voor je heeft verpest. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
|
|