Auteur |
Bericht |
Shibuto
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 23, 2005 12:19 |
 |
Ik denk dat het verschil is dat in de Toverwereld iedereen een ''wapen'' (staf) heeft. In de Dreuzelwereld heeft niemand altijd een wapen bij de hand.
Zou wel geinig zijn, dat wij een zwaard zouden krijgen als we naar de middelbare gingen!!  |
|
|
  |
 |
Wingardium Leviosa
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 28, 2005 21:12 |
 |
dreuzels lijken wat moderner, maar ook een beetje, nouja, truttiger.... (srry!!!)
en inderdaad er zijn veel oude tovenaars, en veel oude tovenaars hebben ook een baard (de mannelijke dan)
is dat mode???
xx Wingardium Leviosa |
_________________ I'd rather be hated for who I am, Then loved for who I am not. - Kurt Cobain
"Are you calling me mental?!"
"Yeah, maybe I am!" |
|
  |
 |
Rookie
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 15:03 |
 |
Jim schreef: | Als je in de film kijkt naar de heksen en tovenaars in de Wegisweg en Zweinsveld, is het eerste wat je opvalt dat het sfeertje daar heel anders is dan op deze wereld. Maar wat zijn nou de belangrijkste verschillen tussen deze twee volken die de sfeer zo verschillend maakt?
Een verschil weet ik al, al is die niet zo bijzonder:
De mensen in toverland ( ) lijken ouder dan in onze wereld. |
hmmm...
Ik denk dat alles kleiner, knusser en ouder en dus ook gezelliger is.
Het lijktt mij dat de wereld van de tovenaars leuker is dan onzer.
Nouja.. gezelliger dan.
Greetz Rookie |
_________________ 'Weasley was born in a bin
He always lets the Quaffle in
Weasley will make sure we win
Weasley is our King |
|
  |
 |
SinFan
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 28, 2005 21:59 |
 |
Het is me opgevallen dat in de film de Toverwereld zeg maar veel gezelliger en drukker is. Men is veel meer openlijker en aardiger terwijl de Dreuzelwereld heel saai is en mensen gehaast zijn. Het lijkt ook alsof de tovernaars en heksen ouder worden xD dats ook wel leuk ^^ (nou ja...) |
_________________ "behind my smile
i always cry" |
|
  |
 |
edminus
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: ergens in zweinstein, met een zakje ketelkoeken aan men zeide :p
|
Geplaatst:
Di Nov 29, 2005 20:42 |
 |
nuja de mensen leven veel relaxter in de tovenaarswereld
ik bedoel ze moeten veel minder doen, want de meeste vermoeiende dingen worden via toverkunst gebeurt.
xxxses edje |
|
|
  |
 |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 22:17 |
 |
De kleren is ook een groot verschil. Dreuzels lopen netjes in spijkerbroek, t-shirt en dat soort dingen, tovenaars en heksen lopen in lange mantels en gewaden, soms grote puntmutsen op hun hoofd, zijn apart gekleurd enzo. dat is misschien nog wel het grootste verschil... |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
  |
 |
Strongest Wizard
6e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 11:10 |
 |
Het is inderdaad wel raar, dat iedereen in de toverwereld een wapen heeft.
Nergens doen ze er moeilijk over, alleen dat je hem op het ministerie moet inleveren tijdens je bezoek.
Misschien heeft JK het wel bewust gedaan, met Amerika in haar achterhoofd, waar iedereen ook een wapen heeft
Groet. |
_________________ Why so serious son? Comes at me with the knife... WHY SO SERIOUS? Sticks the blade in my mouth... LETS PUT A SMILE ON THAT FACE! |
|
  |
 |
Elvard
2e jaars

Verdiend:
25 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 23, 2006 17:47 |
 |
Hmmm...Het is me wel opgevallen,maari k let er niet op eigenlijk.Misschien is het daar wel een leukere,rustigere sfeer (zoals ik in deze wereld ook wel zou wille nhebben hoor!) maar ik geniet toch van de film hoor.
Elvard, |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 23, 2006 17:49 |
 |
misschien is er een andere sfeer omdat de mensen andere kleding aan hebben... en omdat er andere winkels zijn enzo...Ik bedoel de "toverwereld" is natuurlijk magisch dus je ziet ook dingen die je niet ziet in de "dreuzelwereld"....daardoor kan de sfeer anders zijn.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Nina
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 23, 2006 18:08 |
 |
er is geen stress
..
Dat is het toch gewoon?
Hier is het altijd snelsnel, er kan geen babbel af , laat staan een glimlach!.
Overlaatst fietste ik met mijn vriendin door 't stad en ik glimlachte naar een of andere man , die antwoorde met spontaan ' hey ' te roepen.
We schrokken enorm: ' wauuuw een vriendelijke meneer! '
't is echt waar, in zweinsveld / wegisweg kent iedereen mekaar is er totaal geen haast, alles op't gemak! |
_________________ Kuuuus, Nina x
<3Griffoendor!
( Voorspellend Rekenen, Waarzeggerij, Sisselspraak, Magische Musica ! x ) |
|
  |
 |
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 11:53 |
 |
Laten we dit topic maar weer is een beetje naar voren halen
De Tovenaarswereld is een stuk knusser, iedereen kent iedereen, althans, de mensen kennen elkaar beter dan wij, Muggles. Misschien komt het daardoor, anders zou het nog kunnen komen doordat ze allemaal een groot geheim delen, het geheim van hun wereld, de Tovenaarswereld. Mijn ervaring is dat een groep mensen die samen in iets betrokken zijn of een geheim moeten delen dichter naar elkaar toe groeien. |
_________________ ~ the End of the Beginning |
|
  |
 |
hp_eliza_ kameleon
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 02, 2006 18:56 |
 |
ik merkte wel dat die sfeer er was ik kon alleen niet bedenken hoe dat kan. Ja de dreuzels kunnen niet toveren maar dat is het vast niet |
_________________ als de aarde een appel was, was de school een rotte plek |
|
  |
 |
***nijn***
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 13, 2006 14:33 |
 |
Het was me wel opgevallen dat in de tovenaarswereld het veel gezelliger eruitziet!
dat komt denk door:
- dat veel mensen elkaar kennen
- dat ze samen een groot geheim hebben
- dat ze niet zo moeilijk doen als dreuzels.. (bijv niet: we moeten opschieten want we moeten op tijd thuis zijn, want tovernaars reizen per haard)
misschien komt het ook wel gewoon doordat in de film de straat niet zo breed is en daarom ziet het er gezellig-druk uit, en in de film spelen ze natuurlijk ook muziek! |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 20, 2006 21:37 |
 |
Ik ben het er niet helemaal mee eens: alles lijkt namelijk wel heel gezellig en gemoedelijk en natuurlijk is het zo dat tovenaars veel intelligenter zijn dan dreuzels en ouder worden, maar ook zij kennen oorlogen en hele slechte mensen en ook in de toverwereld zijn vooroordelen en discriminatie, dus dat loopt best parallel aan de dreuzel wereld. Het gaat allemaal alleen op een andere manier; er zijn geen wapens maar Zwarte Kunsten,komt dus op hetzelfde neer,je kunt er mensen mee vermoorden. |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 21, 2006 9:35 |
 |
in zweinsveld komen alleen maar tovenaars. In de wegisweg komen ook dreuzels die met hun kinderen schoolspullen gaan kopen. Ik denk dat het in aanraking komen met dreuzels het verschil maakt. |
|
|
  |
 |
|