Auteur |
Bericht |
Manouk
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 21:09 |
 |
Changetje schreef: | Zo zat Leonardo Fibonacci er helemaal niet in =( Ik vind hem een leuk personage.
[..]
Btw - Nicolaas was erg heel erg *kuchgaykuch* [a] ^^
En Dolf was very, very hawt =D
|
Mariecke zit er ook in.. Dat is mijn favoriete personage uit het boek, op Carolus uit het boek na. En als derde komt Leonardo. Nee, Dolf zit niet in de top 3.
Dat van Nicolaas/Robert Timmins vond een vriendin van me ook :') Op de premierefoto's is hij echt wel gaaf.
En Joe Flynn is love. Alleen ben ik zo ongeveer de enige die dat al voor de film überhaupt uitkwam doorhad :') Met Kirsten natuurlijk.
Ik wil hem nog een keer zien! Nu zit ik mezelf te pesten met de clips. Ik kan niet wachten tot de dvd..
Trouwens, de PCgame is gaaf! Die heb ik ook :') Ik moet alleen de cd en dvd nog [A] |
 |
Kirssy
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 21:48 |
 |
Noukju schreef: | Changetje schreef: | Zo zat Leonardo Fibonacci er helemaal niet in =( Ik vind hem een leuk personage.
[..]
Btw - Nicolaas was erg heel erg *kuchgaykuch* [a] ^^
En Dolf was very, very hawt =D
|
Mariecke zit er ook in.. Dat is mijn favoriete personage uit het boek, op Carolus uit het boek na. En als derde komt Leonardo. Nee, Dolf zit niet in de top 3.
Dat van Nicolaas/Robert Timmins vond een vriendin van me ook :') Op de premierefoto's is hij echt wel gaaf.
En Joe Flynn is love. Alleen ben ik zo ongeveer de enige die dat al voor de film überhaupt uitkwam doorhad :') Met Kirsten natuurlijk.
Ik wil hem nog een keer zien! Nu zit ik mezelf te pesten met de clips. Ik kan niet wachten tot de dvd..
Trouwens, de PCgame is gaaf! Die heb ik ook :') Ik moet alleen de cd en dvd nog [A] |
Lalala, je zegt de hele tijd met Kirsten XD Vorige post ook al :'D EN IK HEB HEM NOG NIET GEZIEN! 0o Dat moest er even uit. Stom. Stommer. Überstomst. Ik wil gewoon, maar het gaat elke keer niet door. Hmpf. Maar Joe is very, very hawt indeed =D
En ik ben nu eigenlijk al tegen een deel twee. [Yay, hoezo voorbarig? [a] Deel één nog niet eens gezien *fluit*] Ik vind dat ze zich aan de boeken moeten houden. Met alle verfilmingen. En als er geen tweede boek is, ook geen tweede film dus. Maar aan de andere kant.. Dat betekent natuurlijk nog meer Joe (: |
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 18, 2006 20:03 |
 |
Woohoot!!!! Vanmiddag ben ik dan eindelijk naar de film geweest!!! Samen met mij mams!! Eerst was de zaal helemaal leeg. Dus wij lagen languit over de stoelen heen!! LOL!!! MAar toen kwamen er een stelletje irritante kindertjes erbij. *zucht* Anyway, de film was best wel ok. Jmmergenoeg is er veel verschl met het boek, en inderdaad Nicolaas *kuchgaykuch* En waar bleef Leonardo??? Hem wilde ik wel zien in het verhaal. Maar even: ipv door een jongen "red" een meisje Dolf. Vergelijk dat met LotR: Frodo wordt gered door Arwen ipv Glorfindel. Heel raar, maar de demonen scene was echt mooi gemaakt. |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 21, 2006 1:01 |
 |
Ja ik heb het boek ooit eens half gelezen maar we iets van 10 jaar geleden. Nu ben ik het boek opnieuw gaan lezen. Wat veel verschillen die film klopt zo totaal niet. Hij zakt eht enorm bij mij. Ik vind het echt jammer |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 10, 2007 20:39 |
 |
Heej,
Ik vind het ect een vet coole film! Hij is idd wel best anders dan het boek. Maar ik vind het gewoon een mooie film. Heel mooi en idd, OMG Joe Flynn is HOT HOT HOT!!!
Ik vind het alleen wel jammer dat ze zo op het eind zo inspelen op een vervolg. Heb verder niets tegen een vervolg maar ik vind dat een film ook wel een einde moet hebben. (Denk, doet POTC 2 ook niet! )
xox Josse.
Hey, it's me, your miracle boy! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥
Laatst aangepast door Josse op Do Jan 11, 2007 16:05; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
HP de Breedheid
Dreuzel

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 11, 2007 7:28 |
 |
Ze hebben wel stomme spelletjes van de film zeg!.. Nu lijkt de film me niks meer. Stomme spelletjes, ik kan ze niet eens uitspelen! Er zit gewoon geen einde aan, ik bedoel WIE verzint zoiets
De film heb ik nog niet gezien en ik denk wel dat de film best leuk zal zijn K wil nog wel ff een keer naar de film of gewoon kopen als hij op dvd uitkomt. |
_________________ breed is wat ik nu eenmaal ben |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 11:23 |
 |
Ik wil er nog steeds heen! Misschien ga ik er vandaag wel heen... Het lijkt me zo'n leuke film.
Alelen komt het er nooit van dat ik er ook echt heen ga..
|
|
|
  |
 |
Shellwarrior
2e jaars

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 15, 2007 21:33 |
 |
Oeh, ik ben in de vakantie gegaan met mijn hele gezin.
Gotta love it. Echt, deze film is hawt. Joe Flynn is Hawt. Alleen vind ik het jammer dat (net als bij de HP-films btw) het net is of ze gezegd hebben: "Let's cut the crap and add all!"
En ja, ik ben in een vage bui. Maar KiS is echt een aaaaanrader. <3 |
_________________ This is how we like to do it in the murder scene
Take me shake me I'm a real mess oh yes
If this is what you want, then fire at will |
|
  |
 |
Deatheaterstan
4e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 16, 2007 16:25 |
 |
weten jullie misschien hoe het liedje heet dat Dolf lied horen aan Jenne? hij zei toen van ''Zal ik je een wonder laten horen'' ofzoiets. maar hoe heet dat liedje?
verder vond ik de film echt super tof en ik wil zeker weten de dvd hebben. |
_________________ GA 1 MEI NAAR HET HARRY POTTER KASTEEL IN NEWCASTLE !
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
They're great |
|
  |
 |
Ladies Marmelade
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 12, 2007 14:24 |
 |
Fantastisch leuke lieve mooie en goede film! Ik vind het einde alleen minder, dat ie terug gaat. kuch*vervolg*kuch
Maar verder vind ik het een super goede film.
Jammes dat dat meisje een combinatie is tussen Marieke en Leonardo maar ik snap het wel.
Ik vodn dat met die Ipod cool! A troubadour in a box! (Schrijf je dat zo? ) |
Oh well, |
|
  |
 |
Deatheaterstan
4e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 12, 2007 16:55 |
 |
Ladies Marmelade schreef: | Fantastisch leuke lieve mooie en goede film! Ik vind het einde alleen minder, dat ie terug gaat. kuch*vervolg*kuch
Maar verder vind ik het een super goede film.
Jammes dat dat meisje een combinatie is tussen Marieke en Leonardo maar ik snap het wel.
Ik vodn dat met die Ipod cool! A troubadour in a box! (Schrijf je dat zo? ) |
ja dat was echt cool. maar weet jij hoe dat liedje heet die hij Jenne lied horen? |
_________________ GA 1 MEI NAAR HET HARRY POTTER KASTEEL IN NEWCASTLE !
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
They're great |
|
  |
 |
Tom-20
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In mijn favoriete fauteuil in de Ravenklauw leerlingenkamer
|
Geplaatst:
Zo Feb 25, 2007 11:52 |
 |
Nou, het boek vind ik erg goed,
maar ik hoorde dat de film
anders was en dat Dolf werd
gered door een meisje en dat Leonardo
er niet eens was ofzo....  |
_________________ Ben je nog eerstejaars, zonder afdeling en in het nauw? Kom dan bij Ravenklauw! |
|
  |
 |
*Ree Lupos*
1e jaars

Verdiend:
43 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 31, 2007 19:38 |
 |
De film ben ik gaan kijken, en hij was heel goed. Ik heb daarna pas het boek gelezen, en ik vond het nogal raar dat Leonardo, in het boek zijn beste vriend in de middeleeuwen, inneens vervangen word door een meisje en hij als een bezetene rondloopt door het kamp en iedereen kwaad doen  |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 16:54 |
 |
Ik heb het boek niet gelezen dus die verandering boeit me niet zo.
Ik moest wel even wennen aan het acteerspel. Zo raar. Zo .. ingesproken leek het wel. En het feit dat Engelse mensen bij hoog en bij laag beweren dat ze in Rotterdan wonen en in dat voetbalteam zitten. Even wennen dus maar verder wel een leuk verhaal. Niet helemaal mijn genre maargoed. |
 |
Manouk
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 22:44 |
 |
Verschillen tussen het boek en de film:
- In het boek gaat Dolf naar de Middeleeuwen om een riddergevecht bij te wonen. Hij komt perongeluk terecht bij Spiers. Doordat de kinderkruistocht langskomt kan Dolf niet op tijd terugzijn bij de plek waar hij terug werd geflitst. In de film gaat Dolf terug in de tijd omdat hij zijn voetbalwedstrijd wil herspelen. Hij maakt een fout bij het intypen van de datum (hij heeft haast omdat hij betrapt is) en hij komt perongeluk in 1212 terecht.
- In het boek redt Dolf Leonardo van twee overvallers. Hij heeft een broodmes meegenomen om zich te beschermen en daarmee jaagt hij de overvallers weg. In de film wordt Dolf gered van overvallers door Jenne. Heel anders dus!
- In het boek heb je Dolf's beste vriend Leonardo en de kleine Mariecke, die Dolf beschermt. In de film zijn die vervangen door Jenne. Ze wilden niet teveel personages en Jenne is een mengeling van beiden.
- In de film verdrinkt Carolus bijna, maar Dolf redt hem. In het boek redt hij ook een kind, maar hij is niet de enige en hij krijgt er ook geen aandacht voor.
- In het boek sterft Carolus aan een blindendarmontsteking, in de film blijft hij in leven.
- In het boek heb je vader Anselmus en vader Johannes. Johannes is uiteindelijk degene die Dolf vertelt over het plan, omdat hij spijt krijgt. In de film heb je alleen Anselmus. Dolf wordt ingelicht door Vick, een nieuw personage, en ze moeten hem dwingen.
- In het boek woont Dolf in Amstelveen, in de film in Rotterdam.
- In het boek zie je Dolf's vader even aan het begin en zijn moeder en vader heel even aan het einde. In de film heeft hij geen vader meer en zie je de pogingen van zijn moeder om hem terug te halen. Dit vonden de schrijvers realistischer.
- In de film is de tijdmachine van zijn moeder's laboratorium, in het boek is de tijdmachine (materietransmitter genoemd) van twee professoren, vrienden van zijn vader.
- In de film keert Dolf terug naar het heden, om vervolgens weer terug te gaan om Jenna te halen. In het boek keert hij pas terug als hij in Genua is en hij blijft in het heden.
Ik geloof dat ik wel zo'n beetje de verschillen heb gehad. |
 |
|