Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

muziek: celtic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Luisteren jullie graag naar celtic?

ja, enorm!
44%
 44%  [ 16 ]
ja, soms
25%
 25%  [ 9 ]
nee, mijn genre niet
19%
 19%  [ 7 ]
weet ik niet
11%
 11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 36

Auteur Bericht
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb onlangs een webradio met enkel celtic music gevonden en ik vond dat ik dat maar met jullie moest delen. Wink
Veel luisterplezier!

Celtic Music Radio
Rechts op het scherm bevind zich een link 'listen live'; klik erop om te luisteren

- het Rad des Tijds -
Profiel bekijkenStuur privébericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2007 21:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey de link die doet het niet Sad , hey wat ik me afvroeg is houden jullie ook van doedelzak muziek? Is toch ook een beetje celtic.

En over de wisthles ik had er een in d maar die viel van mijn bureau en ik wil hem zoeken doe een stap en hoor krak, Confused
nu is ie dus doormidden. Ja het was ook geen tin wisthle maar een goed kopere, maar toch ik mis hem wel *snik*

@pottergirl, nice gespeeld zo kan ik echt niet hoor. Maak steeds fouten als ik de vingerzetting lees.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2007 22:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

nirphania schreef:
Hey de link die doet het niet Sad , hey wat ik me afvroeg is houden jullie ook van doedelzak muziek? Is toch ook een beetje celtic.

Yay ik hou absoluut van de doedelzak muziek. Zo erg dat ik zelf van plan ben om het een keer te gaan leren. Ik vind het echt zulke mooie muziek. Sowieso vind ik Schotland en alles wat erbij hoort heel erg mooi, dus ook voornamelijk de doedelzak. Wij hebben thuis een paar cd's met voornamelijk doedelzak erop. Ik luister daar wel eens naar, alleen niet te vaak want mijn kat kan niet tegen het geluid. xD

@huffelpuf_girl bedankt voor de link! Ik zal daar zeker weten een keer naar luisteren ^^

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
nirphania schreef:

Yay ik hou absoluut van de doedelzak muziek. Zo erg dat ik zelf van plan ben om het een keer te gaan leren. Ik vind het echt zulke mooie muziek. Sowieso vind ik Schotland en alles wat erbij hoort heel erg mooi, dus ook voornamelijk de doedelzak. Wij hebben thuis een paar cd's met voornamelijk doedelzak erop. Ik luister daar wel eens naar, alleen niet te vaak want mijn kat kan niet tegen het geluid. xD

@huffelpuf_girl bedankt voor de link! Ik zal daar zeker weten een keer naar luisteren ^^

Ik hou ook van die doedelzakmuziek.^^ Ik ben zelf al een keertje in schotland geweest en ik heb me daar ook een doedelzak gekocht. Maar het is eigelijk een klein exemplaar dat voor kinderen is rond de 10 jaar ofzo. Ik heb ze eens meegenomen naar school voor een spreekbeurd te geven over Schotland, ik probeerde erop te spelen maar ik kon er niet op spelen. Ik kreeg er wel geluid uit, maar ik kon niet op die blokfluit spelen. Dat is wel jammer, maar op een doedelzak spelen lijkt me vreselijk moeilijk. Je moet veel blazen en je kan niet zoveel naar lucht happen. Maar ik denk dat je wel kan spelen als je veel oefend. Ik heb zelf nog doedelzakmuziek hier in Belgie gekocht en ook nog Highlandsmuziek uit Schotland. Ik heb er al lang niet meer naar geluisterd eerlijk gezegt, maar ik ga dat CD'tje binnekort nog eens beluisteren.

@Huffelpuf_girl: De link werkt niet bij mij, als ze wel zou werken zou ik er zeker naar luisteren!

I'll do anything for you.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 22:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Sophie Wow ik ben jaloers.. Ik zou ook wel een doedelzak willen hebben. Ook al is het een klein ding. Het lijkt mij gewoon zo mooi als ik er op zou kunnen spelen. Ook al weet ik dat het inderdaad heel erg moeilijk is. Maar daarom is het juist ook zo knap als iemand het kan.

@Huffelpuf_girl ja inderdaad. Ik heb nu ook op de link geklikt en ik krijg ook niks. Je kan misschien wel googlen naar een radiozender met Celtische muziek. ^^

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2007 11:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeehh, ik hou van doedelzak muziek. Ooit hoop ik in Schotland te kunnen wonen voor een paar jaartjes!
De vriend van mijn zus bespeeld doedelzak. Wel Onwijs gaaf!
Heb er ook ooit op gespeeld!
Er kwam geluid uit alleen ik kwam niet bij de grepen. Daar was ik dus te klein voor! Rolling Eyes Razz
Doedelzak bespelen is best moeilijk. Maar ik hoop als ik klaar ben met mijn fluit een doedelzak te kunnen kopen en mezelf het leren. Ik leer de fluit mezelf ook half aan dusja!
Ik kwam er ook achter dat de grepen van de doedelzak andersom was met mijn fluit!.. (Uhm klopt die zin wel Rolling Eyes )

Laat ik maar eerst goed fluit leren spelen...!

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
Remus
7e jaars
7e jaars

Remus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2007 20:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind keltisch-achtige muziek erg hip (anders zou ik niet hier posten, lijkt me). Ik luister het echter niet superveel, aangezien ik ook niet heel veel er van heb. Misschien dat mensen hier me wat bands aan kunnen raden?
Ikzelf luister bijv. Enya, Nest, Faun, en Omnia. Vooral aan de laatste ben ik heel erg verslaafd (ik ben hun laatste cd, 'Alive!' nu continu aan het draaien =D). Eerst was ik niet zo'n enorme fan van Omnia, maar dat is gisteren helemaal veranderd.
Gisteren ben ik namelijk samen met een paar anderen naar een Omnia-concert geweest! En het was ontiegelijk hip. De muziek was echt heel erg goed (ikzelf persoonlijk vind ze live beter dan op cd, maar op cd zijn ze ook heel erg goed ^^) en je kreeg echt de indruk dat de band het echt leuk vind om muziek te maken enzo. Ze gingen ook voor ieder liedje zo'n praatje houden over het nummer en er werden heel veel grappen e.d. gemaakt. xD Iig kwamen ze erg aardig op me over.
Het was ook wel fijn dat het concert in een theater-achtig iets werd gehouden, dus de sfeer was veel 'persoonlijker' dan het bijvoorbeeld in een concerthal of iets dergelijks zou zijn geweest. ^^
Maar ja, het was dus heel erg hip en ik zou er zeker graag nog een keer heen gaan. We hebben ook nog wat dingen gekocht - ik heb een shirt gekocht (dat ik nu heel toevallig aanheb :')) en mijn zus stickers, de cd die ik dus even heb gejat, en ook een shirt (zij had veel geld bij zich, ik niet ^^").
Btw, als mensen er geinteresseerd in zijn kan ik eventueel wel foto's plaatsen (that is, als de vriendin-van-mijn-zus-die-foto's-gemaakt-heeft ze een beetje snel doorstuurt en ze niet slechte kwaliteit zijn). Die vriendin heeft trouwens ook een filmpje van 'The Raven' (mijn lievelingsnummer, yay! =D) gemaakt plus een gedeelte van het voorpraatje, dacht ik, dus als mensen daar ook geinteresseerd in zouden zijn... hoewel dat natuurlijk ook af zal hangen van de kwaliteit en hoe snel ze het doorstuurt. :/ (en of het uberhaupt gaat lukken met d'r camera, want daar waren blijkbaar problemen mee)

Oh, en doedelzakmuziek is hip! ^^ Ik vind dat altijd wel mooi om te horen, ik vind het ook erg knap als je dat kan spelen (ik zou dat nooit kunnen, aangezien ik helemaal niet zo muzikaal aangelegd ben, helaas xD).

Nevermore
iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 06, 2007 11:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Remus.. YEAAAAH, nog een Omniafan! Very Happy
Wel hip dat je Omnia heb gevonden. Heb je ook meer cds van Omnia?
Zo niet dan vind ik dat je Crone of war ooit moet kopen. Die cd vind ik 1 van de best. (na Alive dan he!)

Ik heb wel wat bandjes/artiesten voor je:
- Loreena McKennitt
- Blackmore's night (Niet geheel keltische muziek maar ze hebben wel hele goede nummers in een middeleeuwse style. Maar sommige nummers zijn echt slecht, bvb: Wish You Were Here, Olde Mill Inn, Just Call My Name enzo. Shadow of the Moon, Faerie Queen en Spirit of the Sea raad ik je aan!)
- Rapalje
- Enter the Haggis. Het is geen puur keltische muziek... Meer Schotse (punk?!!!) ofzo maar ook erg leuk!

Bijna al die bandjes ken je wel vinden op youtube.

Dat was het zo'n beetje. Als ik nog op een paar artiesen/ bandjes komt dan zet ik ze er nog wel bij...

Have fun! Cool

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
Astridvg
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 3 Sikkels

Astridvg is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2007 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

I love keltische muziek. Ik luister het pas sinds 2004 ongeveer maar ik ben er dol op. Very Happy
Omnia, Rapalje, Faun zijn mijn favorieten. Omnia heb ik al eens live gezien, die andere twee niet maar dat komt eind deze maand wel op de "gothic & fantasybeurs" in Rijswijk.
Van Omnia heb ik hier de originele cd van "Life Religion" ook gekocht op die beurs maar dan in 2005.

Mijn vader had ook een keltische kerstcd voor mij gedownload vorig jaar van Celtic Myst. Wink

Remus
7e jaars
7e jaars

Remus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 07, 2007 19:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Iesz: ik heb alleen de cd 'Alive!' in het echt, Pagan Folk en wat andere nummers heb ik op mijn PC staan. ^^ Ik ben echter wel van plan om, als ik daar genoeg geld voor heb, dat wat uit te breiden. Smile

Over de bands/artiesten die je aanraadt...
Loreena McKennitt klinkt wel goed, hoewel ik er nog maar 1 nummer van gehoord heb, dus eigenlijk kan ik nog niet echt oordelen. Ik weet wel dat er muziek van haar op mijn vaders PC staat, dus dat moet ik dan maar eens een keertje echt goed gaan luisteren.
Van Blackmore's Night vond ik Shadow of the Moon maar niks, hoewel ik Spirit of the Sea wel hip vond. Ik zie dus nog wel wat ik daar verder mee ga doen. ^^
Rapalje vond ik niet zo goed, eigenlijk. Ik weet niet waarom, maar om de een of andere reden trekt hun muziek me niet zo.
Enter the Haggis vind ik behoorlijk hip klinken, dus daar zal ik nog wel meer van gaan luisteren.
Dankjewel voor je aanraders. ^^

@Astridvg: Faun! <3

Nevermore
pirateshpfan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

pirateshpfan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 13, 2007 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goh niet gedacht dat hier omnioten zaten Very Happy Ik ben ook omnioot Cool
Ik vind omnia echt geweldig... Maar me moeder geeft harples dus hoor ik wel vaker keltische muziek en me oom heeft een ierse pub in groningen dus ierse/keltische muziek genoeg Smile
OMNIA RULLLESSS sorry moest eruit Very Happy Very Happy Ik ga naar de theatertour op 8 december in Ermelo Very Happy

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2007 0:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

M'n moeder is er gek op en zelf vind ik het ook niet mis. Ik kan me er soms helemaal in laten gaan, dan stel ik me allerlei taferelen voor.

Natuurlijk vind ik ook Enya een supergoede zangeres, de cd 'Day Without Rain' is prachtig.

'Til we meet again, HPF'ers.
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2007 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Whaaaaaaaaaaaa...op dit moment weer helemaal Rapalje fan. Ze traden op bij een bruiloft waar we gingen cateren....OMG het was gewoon geweldig!!!!!! Mijn moeder en ik hebben staan dansen....iers/keltisch XD
En als kado mocht ik 2 CD's van ze uitkiezen....ik was in de zevende hemel!!! Weeeeeeeeee....hehehhe, een klein beetje hyper maar..heb een CD van ze opstaan!!
Anyway...eerst Omnia bij een bruiloft, toen Rapalje...het gaat goed..laat ze maar komen XD

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Dragongirl Leenz
Oude Forumnaam: dragongirl 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 213 Sikkels

Dragongirl Leenz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 14, 2007 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hierboven:: RAPALJE ROCKS MY SOX!!! (Omnia ook trouwens ^^)

En de Mediaeval Baebes. Als ik even behoefte heb aan Celtic of Folk, luister ik dat of Enya, Rapalje, Emilie Autumn, Omnia of Faun. Het is heel rustgevend en leuk, en afwisselend voor een Metalhead ^^"

Just for a minute,
Just for a minute more...

Laatst aangepast door Dragongirl Leenz op Ma Okt 15, 2007 16:20; in totaal 1 keer bewerkt
WannabeSirius
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 33 Sikkels

WannabeSirius is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2007 10:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Omnia, Rapalje, Loreena McKennit, Enya, Clannad(Laatste twee zijn geloof ik zussen van elkaar, lead vocals dan in Clannad's geval Wink)

Wie ik nog niet ben tegengekomen in dit topic is Kate Rusby. Deze Londense dame heeft een prachtige zoete stem, die je doet denken dat ze Iers is en waar ik menig avond op ben weggedroomt.
Zelfs met 24 jaar onder m'n riem heb ik een slaapliedje nodig Razz.

Als je iets overwegends rustigs nodig hebt is zij een prima keus.

Oh en me pa had tijdens Castlefest laatste zomer prachtige opnames gemaakt van Rapalje's optreden. Het was dat ze arm moe werd en wat trilde maar anders lijkt het haast professioneel Very Happy

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp