Poll :: Heb jij een iPod? |
Yeps, I have! |
|
37% |
[ 96 ] |
Nopes.. |
|
48% |
[ 122 ] |
Ik zit erover na te denken.. |
|
14% |
[ 36 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 254 |
|
Auteur |
Bericht |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 13:33 |
 |
Een ipod in combinatie met een koptelefoon vind ik ook vrij retro en cool Maar daarom moet je MP3speler niet noodzakelijk een ipod zijn hé...
En euh... ik betaal niet voor Itunes hoor... Tis enkel als je liedjes download via de itunes store, dan moet je wel betalen... |
_________________ "MENEER, Potter!"
"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!" |
|
  |
 |
Molly
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 13:36 |
 |
Heu.. hoe zit dat dan? Want ik heb iTunes weleens bekeken (bij een vriendin) en toen stonden er allemaal prijzen achter de tunes.. |
_________________ Ladies and gentlemen, there's nothing to worry about.. But please keep your heads down..
I'm back! ...I guess. |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 13:41 |
 |
Wel ja, toen zat je in de Itunes store, maar dat is om liedjes te downloaden. Liedjes downloaden kan nog altijd gratis via andere programma's ook al heb je itunes... Maar met je discman neem ik aan dat je veel cd's hebt? Wel die kan je dan via Itunes zeer eenvoudig rippen en in de bibliotheek van itunes bewaren. Het lijkt goed op windows media player maar het is echt gericht op je Ipod. Dus de muziek die in je bib staat kan je zeeer gemakkelijk op je Ipod zetten.
Op deze link kan je Itunes gratis downloaden:
http://www.apple.com/nl/itunes/download/ |
|
  |
 |
Molly
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 13:43 |
 |
Aha. Ik snap het.
Nog een reden om een iPod te kopen neem ik aan.
Mwah. Voor nu blijf ik toch even aan mijn discman vastzitten, maar ela, het is alweer bijna kerstmis! |
_________________ Ladies and gentlemen, there's nothing to worry about.. But please keep your heads down..
I'm back! ...I guess. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 19:55 |
 |
@Henk88: Een regel is per definitie spam (behalve als het echt een vraag is), ze reageren ook alleen maar op elkaar met 1 a twee regels. Daarnaast voegen bijna alle post niets toe, ze geven uitleg ofzo, ze zeggen alleen dat het handig is en niet waarom. Als je dit wilt doen, kun je het via pb doen ofzo.
Maar is Itunes nu echt handig? Mij lijkt het juist lastig, je kunt niet via de gewone windows verkenner bestanden over zetten. Dit kan bijvoorbeeld bij de creative zen en vele andere mp3-spelers wel. Dus eigenlijk beperkt het alleen je vrijheid. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 17, 2007 22:54 |
 |
Goh ja spammen is toch altijd zo'n groot woord vind ik
Maar goed, om op je vraag te antwoorden:
Itunes beperkt me absoluut niet in m'n vrijheid en als het dat al zou doen weegt het absoluut niet op tegen het gemak waarmee het mijn Ipod Up-to-date houdt met de liedjes die in mijn bibliotheek staan. Ik hoef mijn Ipod maar aan te koppelen aan m'n pc en hij start automatisch Itunes op en synchroniseert automatisch de eventueel nieuw bijgevoegde liedjes op mijn Ipod.
Het is natuurlijk altijd zo dat als je vertrouwd bent met één of andere methode en je die niet kunt toepassen in een programma, je dat al vlug een beperking van je vrijheid vindt. Maar geloof me, je hebt er echt veel voordeel bij. En ik kan toch gewoon bestanden toevoegen van gelijk welke map op mijn harde schijf maar als je wilt weten hoe je dat moet dan laat je maar iets weten en dan zend ik je wel een PB'tje... |
|
  |
 |
RemusWeerwolf
3e jaars

Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 11:54 |
 |
Ik heb geen iPod.
Ik heb een Q-Be. Dat is zo'n klein kubusje. Ik ben wel tevreden met dat dingetje. Er kunnen veel liedjes mee en hij heeft een lange standby-tijd. Maar als ik een andere MP3 zou willen, dan zou dat zeker een iPod zijn. |
|
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 16:35 |
 |
@Henk88: Ik bedoelde vooral dat het per se met Itunes moet en je eingenlij geen keuze hebt met om voor een andere methode te kiezen. Bij mijn Zen kan ik in principe met elk programma, of het nu of de windows explorer of het bijgeleverde programmatje is, mijn bestanden overzetten. Synchronisatie vind ik persoonlijk een beetje irritant, al kan het ook komen omdat ik er niet goed in ben. Ik geloof best dat Itunes gemakkelijk is te gebruiken, omdat Apple hier veel waarde aan hecht. Wat ik ook irritant vind aan een ipod is dat je je videos bijna altijd moet converteren.
Ik zie trouwens nu pas dat dit in topic overig/serieus staat. Hoort het niet eigenlijk bij Media/Films/boeken thuis? Omdat het een apperaat is dat media afspeelt. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 17:27 |
 |
Aha dus daarmee dat ik eerst een half uur moest zoeken om het topic terug te vinden... Allesbehalve aangenaam...
@A. Perkamentus: Dat is nou net de Ipod... Als je hem wil dan aanvaard je dat het een product is dat wordt uitgeroepen tot DE MP3-speler en dan neem je er best het programma'tje bij dat ervoor gemaakt is. Maar dat heb je ook bij je Zen. Bij elke MP3-speler is er wel één of ander bijgeleverd programma'tje zoals je zelf zegt. En aangezien dat het ervoor gemaakt is, wordt het geacht ook het handigste en gemakkelijkste te zijn, niet waar??? Maar ik zie echter niet in waarom je verplicht zou zijn het te gebruiken... Moeilijk gaat ook nietwaar?
Wat betreft die synchronisatie, dat is zeer gemakkelijk uit te schakelen als je je instellingen maar wat beheerst... Maar alles heeft zo zijn nadelen en als je spijkers op laag water zoekt, tja dan kun je elk programma wel kelderen... |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 18:11 |
 |
@Henk88: Maar bij de Zen ben je het niet verplicht om te gebruiken, dat programmatje. Ik kan via mijn computer, kan ik precies zien waar mijn bestanden zitten. Ik vind het programmatje dat bij de Zen bijgelevert niet zo handig, maar dat terzijde. Het gaat mij mee om het principe dat je wordt verplicht een programma te gebruiken, ik vind dat niet getuigen van een goede service. Ook al is het een heel goed programma. Want volgens mij kun je niet met de Ipod via een ander programma de bestanden overzetten.
Wat betreft die synchronisatie: ik heb graag controle over wat ik op mijn mp3 zet dus ik gebruik het bijna nooit, omdat ik op andere manieren beter kan zien wat ik nu precies over zet. Zoals ik al zei is dat mijn persoonlijke mening en heeft het niet echt met een programma te maken. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 19:02 |
 |
@Alle mensen hierboven: Inderdaad spam is een heel groot woord, maar het is heel makkelijk te herkennen! Als één van de moderators zegt dat het spam is, dan is het spam. ^^
Anyway, ik was laatst zwaar in paniek over mijn Ipod. Hij deed namelijk helemaal niets meer als ik hem op de computer aansloot. Hij ging dan nog wel opladen, maar iTunes herkende hem niet meer. Ik vond het heel raar en ik heb alle stappen van die hulpsite opgevolgd, en nog deed hij niks. Dan ben ik uiteindelijk terug gegaan naar de winkel, en wat bleek, de kabel was kapot. xO Maarja ik had daar nooit bij stil gestaan, aangezien blijkbaar maar 1 van de draadjes was gebroken, en de kabel nog wel gewoon op ging laden. xD
Ik was erg gelukkig toen het daar aan bleek te liggen, ik ben namelijk erg gehecht aan mijn Ipod, ook al is het een oud ding. Het is een roze mini. Als ie kapot was geweest had ik naar een nano moeten gaan, en die nieuwe zijn er volgens mij niet in roze, dus ik hoop dat deze nog heel lang blijft leven. xD |
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 20:22 |
 |
@A. Perkamentus: Het is eigenlijk grappig hoe iemand zich een vooroordeel kan vormen over een programma dat hij/zij niet kent...
Het is nl te gek voor woorden om in discussie te gaan met iemand die het programma niet kent en er toch bepaalde oordelen over heeft... Dan blijft die discussie nl eindeloos duren. Ik neem aan dat je het programma Itunes nooit echt gebruikt hebt?? Dan kun je dus ook nooit niet weten in welke mate je controle hebt over die synchronisatie. Ik ben nl ook iemand die perfect wilt weten wat ik op mijn Ipod zet, want ook al heb ik 30Gb ter mijn beschikking, het laatste wat ik wil is dat er nutteloos ruimte verloren gaat door iets dat er dubbel opstaat. En ik kan u verzekeren, ik heb het programma en ik heb er controle over...
Zoals ik al zei in mijn vorig bericht, je MOET Itunes niet gebruiken. Ik ken verschillende mensen met een Ipod die het niet gebruiken maar met andere programma's werken. Dus je wordt NIET verplicht.
Maar je moet mij nog eens even het volgende verklaren:
Dus je hebt een Ipod aangeschaft en daarbij krijg je een cdrom om Itunes te installeren. (bij aanschaf van de Nano krijg je die zelfs niet en ben je nog meer vrij om te kiezen welk programma je neemt) Maw bij de meeste ipods wordt dus vanaf aankoop AANBEVOLEN Itunes te gebruiken. Je installeert het (of download et GRATIS) en het blijkt een schitterend programma te zijn dat echt goed is en dat perfect je liedjes op je Ipod zet: Waar is er hier dan ergens GEEN goede service aangeboden??? |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 21:11 |
 |
Ehm, ik heb nooit , ik herhaal nooit, gezegd dat ik het programma slecht vond, alleen dat ik het vreemd vond dat je het programma moest gebruiken, althans dat heb ik dus altijd gedacht (dat had ik ergens gelezen). Ik bedoelde dus met die slechte service dat je geen andere keuze had. Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Want dat is wel wat ik heel vaak heb gelezen (in reviews in reacties van andere mensen). Dus vandaar al mijn reacties. Volgens mij is het ook een vooroordeel dat in het algemeen heerst. Ik snapte daarom ook je vorig bericht niet. Ik heb ook nooit de bedoeling gehad om Itunes af te kraken want ik ken het programma niet.
Dat van die synchronisatie is meer over mijn Zen, waar ik geen controle over heb. Dat zei ik in mijn vorige post ook al. Ik heb sowieso bij synchronisatie het gevoel dat ik niet genoeg keuze heb tijdens synchroniseren van mijn Zen. Maar dat gaat ook niet over de Ipod, want die heb ik niet.
Ik krijg nu wel het idee om Itunes te gebruiken om bestanden op mijn Zen te zetten. Misschien zou dat nog best kunnen. Ga het in ieder geval proberen, misschien is de itunes wel een stuk handiger dan mijn eigen programma van de zen.
Kijk welke mp3-speler je nu je beter vind, Ipod of een andere, ligt denk ik meer aan je persoonlijke smaak/prioriteiten. Kies je voor gebruikersgemak (Apple) of voor betere video/geluids kwaliteit (Zen). Je keuze vooraf is bijna altijd gebaseerd op vooroordelen. Dus vandaar mijn reacties, dus ik hoop dat ik nu duidelijk ben geweest. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Henk88
3e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 21:52 |
 |
Neen, ik weet dat je nooit gezegd hebt dat je het een slecht programma vond. Maar vooroordelen geven over een programma in een discussie over dat programma mag je echt wel niet doen... Je moet het programma ook echt wel eerst gebruiken...
Er zijn ook nog steeds mensen die eerst reviews lezen vooraleer ze iets kopen. Dat is dus geen aankoop gebaseerd op vooroordelen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat niet gedaan heb. Maar ik heb gekozen volgens smaak. Ik ga altijd voor design en dat is geen vooroordeel, dat is mijn mening. Ik kies ook altijd voor een merk met een reputatie en daarmee ook altijd voor kwaliteit. Mijn vriend heeft een Zen gekocht waar 2 jaar later de oortjes van kapot waren en nog een jaar later waren zijn bedieningselementen al aan het haperen. Terzelfdertijd heb ik toen mijn Ipod gekocht, die de MP3-speler van mijn vriend dus al overleefd heeft. Ik heb de mijne nog altijd, hij heeft al een nieuwe moeten kopen. Wat ik hiermee wil zeggen is, een merk bouwt misschien een bepaald imago op maar meestal staat dat dan ook wel voor kwaliteit, want anders is het niet zo bekend.
Vele mensen kopen de Ipod niet omdat ze tegen massa-gedrag zijn. Dat gevoel heb ik ook wat bij jou. Je wilt de Ipod precies niet kopen net omdat iedereen hem koopt en iedereen hem als DE MP3-speler ziet... Of omdat je vindt dat de meesten hem kopen voor het imago dat hij uitstraalt. Maar snap je, dat imago is omdat hij zo goed is en dat is nu net wat ik zoek, kwaliteit... |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 21:59 |
 |
Ik koop de Ipod omdat ik in de meeste reviews gelezen heb dat hij slechter is dan de Zen. Dus niet echt op vooroordelen, geluidskwaliteit en videokwaliteit was beter. Daarnaast heb je meer videoformaten, kun je gewoon Mp3'tjes die je niet eerst hoeft te converteren naar een ander formaat (AAC) op je MP3-speler zetten. Daarnaast is het de Zen en niet de IPod die begonnen is met zulk soort mp3-spelers. De Ipod is vooral bekend geworden door zijn design. Mijn oordeel over Itunes was trouwens ook gebaseerd op die reviews. Volgens mij kun je niet zomaar bestanden overzetten met de Windows Explorer naar de Ipod omdat je de bestanden eerst moet converteren.
Ik ben trouwens niet tegen massa gedrag, maar kijk naar welke prijskwaliteitverhouding ik het beste vind. Als ik 60 euro minder betaal voor in mijn ogen een beter product zal ik eerder dat product kopen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
|
|