Auteur |
Bericht |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 30, 2008 14:56 |
 |
Ik denk niet dat magie in de vorm van Harry Potter bestaat, maar dat er zeer zeker wel magie bestaat. Natuurlijke magie lijkt me het meest logische, wat de stammen in Australië, Nieuw-Zeeland en Afrika gebruiken. Ook lijkt me dat er wel een aantal dingen bestaan, zoals hypnose/gedachten lezen en ook wel misschien van de toekomst voorspellen, maar ik denk niet dat we ooit zover zullen komen dat er een speciale tovernaarsschool komt. Mocht het zo zijn in latere jaren, zal ik het iig geweldig vinden! |
|
  |
 |
+Karin__Sirius+
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 02, 2008 18:13 |
 |
Ik denk niet dat er echt zoiets is als toveren met een toverstokje enzo, maar wel dat er dingen zijn die onverklaarbaar zijn en dus een beetje magie's. Het is meer dat mensen het heel graag willen omdat ze het vet stoer vinden om te kunnen vliegen of onzichtbaar te zijn, mijzelf lijkt het ook leuk, alleen als ik realistich ben weet ik dat eht nooit gaat gebeuren. Toch blijf ikzelf het ook stoer vinden als het wel kon. |
_________________ Sirius you're my hero.
I love you <3 |
|
  |
 |
TopazLover <3
Writer of Dreams

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 02, 2008 19:17 |
 |
Ik heb ooit iets meegemaakt dat ik als magie beschouw. Ik geloof dat er wel iets is, maar gezwaai met toverstokjes en zo, nee.
Ik denk meer aan 'toevallige' dingen, of doden. Mijn hond - waarvan ik heel veel hield - was doodgegaan en ik was kapot. En toen ik echt aan het janken was met de nieuwe hond op schoot voor de spiegel om elf uur 's avonds werd ik opeens rustig. Ik voelde dat er iets was. Het voelde alsof die hond er was.
Die hond had een knuffeltje, dat ik zelf voor haar gemaakt had toen ik 7 jaar was. Dat knuffeltje lag na haar dood op mijn kamer. Maar na die avond was het opeens weg en ik heb het nooit meer gevonden.
Ik geloof dus dat er zo'n soort magie is. |
_________________ Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.
HPF, always in my heart. |
|
  |
 |
Oswinta
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 24, 2008 13:29 |
 |
Ik geloof ook zeker in magie.. maar niet alles van Harry Potter helaas, al lijken me sommige dingen wel erg gaaf!! (vliegen met je bezem bijv.)
Ik hoop idd. dat er ooit nog een school komt voor magie.. Ik weet wel dat er een school is voor kruiden om daar speciale dingen mee te maken enz. maar het is particulier en dus erg duur. Het zit in Geldrop (bij Eindhoven).
Maar die school kwam nog het meeste bij magie uit van wat ik had gevonden.
Ik geloof wel in geesten en toekomst voorspellen en genezen. Maar toverspreuken.. denk het wel, maar dat moet ik eerst zien! |
|
|
  |
 |
Suzzannaa
2e jaars

Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 26, 2008 13:42 |
 |
Je hebt ook het flesje draaien, ik heb het nooit geloofd, maar je hoort verhalen waar je echt kippenvel van krijgt! Ik denk dat ik zou willen dat toverkunst zou bestaan, en dan voorral onder dde catogorie; Harry Potter Maar zo iets kan niet bestaan, JK Rowling heeft het namenlijk bedacht, jammer  |
_________________ 'Hij beschuldigde me ervan dat ik "de trouwe volgeling van Perkametus" was.'
'Wat onbeleefd van hem.'
'Ik vertelde hem dat ik dat ook was'
..
'Ik ben diep geroerd Harry.' |
|
  |
 |
Sabrč
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
819 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 26, 2008 17:12 |
 |
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik geloof wel dat er dingen zijn die wij niet kunnen zien en begrijpen, maar zoals de magie in bijvoorbeeld Harry Potter en Charmed, dat bestaat absoluut niet.
Ik heb ooit al eens zo'n spelletje gedaan, glaasje draaien heet dat geloof ik, maar dat was meer om gein te trappen. Al heb ik verhalen gehoord van mensen die dat deden en dat er echt dingen zijn gebeurd die absoluut niet te verklaren waren. Dus ik denk ook wel dat er iets is, zoals bijvoorbeeld geesten etc.
Eigenlijk bezorgt het me gewoon allemaal de kriebels xD |
  |
 |
Fiore
1e jaars

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 27, 2008 17:22 |
 |
Ik denk niet dat er magie bestaat zoals in Harry Potter beschreven wordt. Er is niet stiekem nóg een wereld waarin magische mensen wonen en een wereld met mensen zonder magische krachten. Het idee spreekt me aan, maar daar geloof ik niet in.
Verder heb ik zo mijn vraagtekens over dit onderwerp. Soms gebeuren er van die onverklaarbare dingen en dan is het makkelijk om dat af te schuiven op tovenarij of geesten, of iets in die zin. Ik weet niet goed wat ik moet geloven op dat gebied. |
|
|
  |
 |
Stik-de-moord
1e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 08, 2008 11:14 |
 |
Volgens mij is magie een verzamelnaam voor onverklaarbare dingen die wij niet snappen. Maar aangezien alles een verklaring heeft, maar wij die verklaring nog niet weten zou er wel zoiets KUNNEN bestaan. Alles wat we moeten doen ik wachten op antwoorden.
Dat was diep. |
_________________ Netheid is voor de dommen,
een genie beheerst de chaos |
|
  |
 |
silvermoon
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 14, 2008 16:03 |
 |
denk dat er wel magie bestaat zoals hekserij en wicca maar of ik het onder toveren v ersta nee ,..te zweverig maar dat is mijn viezie er op
maar ik weet dat er meer dingen tussen hemel en aarde is
je kan door middel door rune stenen en tarot meer dingen te weten komen endat is voor mij ook een soorrt van toveren en spells natuurlijk
silvermoon |
_________________ MOGE VELE VERHALEN VAN MIJN PEN KOMEN |
|
  |
 |
Mary Potter
Dreuzel

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 20:45 |
 |
Naturlijk kan toveren echt. Ik ben zelf een heks maar een zoals jullie denken. Een zoals harry potter en de rest.
Smalofski: Dit is eigenlijk een beetje te kort, en dus spam. Graag wat langer in het vervolg. |
|
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 23, 2008 8:23 |
 |
Toveren. tja wat zie je onder toveren? Met je stafje zwaaien en iemand in een pad veranderen? Ik zou het liever Magie noemen. Of ik daar in geloof dat weet ik niet. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, dat er mensen zijn die aura's zien ( mijn vriend ), dat mensen anderen met hun handen kunnen genezen ( ik zelf ) en dat sommige mensen dingen met hun geest kunnen laten bewegen ( een vriendin van mij ). Dus als je dat magie noemt dan bestaat dat idd echt.
Magie is voor mij net zo goed het gevoel dat er een geest bij je in de buurt is. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
angeldust
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 30, 2008 20:58 |
 |
Ik weet bijna wel voor 100% zeker dat het bestaat maar nooit zo als in de films van harry potter helaas.
Maar er zijn ook genoeg heksen scholen hier in Nederland. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 30, 2008 21:02 |
 |
angeldust schreef: | Ik weet bijna wel voor 100% zeker dat het bestaat maar nooit zo als in de films van harry potter helaas.
Wat bedoel je met dat laatste? Heksenscholen? Je bedoelt dat mensen opgeleid worden om wicca te worden? En bezig te zijn met wicca? Want ik kan me niet voorstellen dat er hier een paar Hogwarts in Nederland zijn. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 18:47 |
 |
Witch_Eva schreef: | angeldust schreef: | Ik weet bijna wel voor 100% zeker dat het bestaat maar nooit zo als in de films van harry potter helaas.
Wat bedoel je met dat laatste? Heksenscholen? Je bedoelt dat mensen opgeleid worden om wicca te worden? En bezig te zijn met wicca? Want ik kan me niet voorstellen dat er hier een paar Hogwarts in Nederland zijn. xD |
Ik ben het eens met jou, Eva. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er wel een paar heksenscholen zijn in Nederland. Ik heb ze nog nooit gezien (ja, zien is geloven ). Ik ben misschien te nuchter, maar ik geloof NIET in hekserij of toverkunst. Er zijn wel dingen die vroeger misschien als hekserij zouden zijn benoemd, maar die we nu kunnen verklaren. Die vallen dan onder de noemer wetenschap. Andere dingen zijn gewoon goochelkunstjes (Hans Klok tovert niet, hij zorgt er gewoon voor dat je niet ziet hoe hij het doet). Verder zijn er ook zogenoemde paranormale gebeurtenissen. Ik geloof wel dat die er zijn, maar er zijn ook heel erg veel mensen die gewoon doen alsof omdat ze daar nu goed geld mee kunnen verdienen. In astrologie geloof ik totaal niet, al die horoscopen kloppen nooit of ze geven zulke algemene beweringen dat die voor iedereen wel kloppen (van die dingen als of je hebt geen geld meer of je ontmoet een nieuwe vriendin). |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
  |
 |
angeldust
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 03, 2008 23:58 |
 |
er zijn heksen scholen in nederland en inderdaad kun je er ook wicca leren. maar ook sjamanisme enz.
maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de harry potterfilms zie je onder andere koffie dik lezen, geesten zien (dit leer je niet dit kun je of niet), glazenbol kijken, drankjes brouwen en dingen over geneeskrachtige kruiden.
in de films zit meer dan je zo in een oog opslag ziet inprinciepe en hier zijn inderdaad scholen voor maar dit is iets wat je echt heel goed moet zoeken.
dan nog zijn deze scholen particulier en sommige dingen zijn alleen in cursussen te leren.
en zelf denk ik ook dat het best veel met geloof te maken heeft. |
|
|
  |
 |
|