Auteur |
Bericht |
Abyssal
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 10:30 |
 |
Het lijkt me fantastisch om naar zweinstein te gaan maar ge bent daar bezig over dat gemeentehuis, we hebben het hier dan iover magie, weet je dan kunnen die met vergeetelheidspreuken toch alles oplossen??? |
_________________ Pro |
|
  |
 |
Strongest Wizard
6e jaars

Verdiend:
15 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 16:52 |
 |
Ja, je merkt dat veel kinderen uit de Harry Potter boeken, dat die vaak een les saai vinden. Ik denk dat als je daar voor het eerst als dreuzel komt, zoals Harry, dat je echt geniet van de lessen. Het zou mij inderdaad wel leuk lijken, om een keer een potje te zwerkballen, ja toch!?
Wie weet, over een tijdje, vliegen we op metalen bezems, en spelen we ook zwerkbal;)
Groetjes. |
_________________ Why so serious son? Comes at me with the knife... WHY SO SERIOUS? Sticks the blade in my mouth... LETS PUT A SMILE ON THAT FACE! |
|
  |
 |
Miss Blacks
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 17:11 |
 |
Daar is denk ik wel een oplossing voor. Harry zei tegen zijn tante toch dat ie op ST. Walpurga zat? En als er toch iemand achter mocht komzen modificeren ze het geheugen denk ik. |
|
|
  |
 |
tom vdb
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Feb 09, 2006 18:21 |
 |
ik dacht ook al zoiets van: hoe kan dat nou, maar de dreuzelpremier weet van de toverwereld en die kan zoiets wel regelen denkik... |
_________________ ey, ben tom vdb en ik heb alle boeken al 6 keer of meer al uitgelezen, myn favoriet is en blyft de orde van de fenix tot het tegendeel bewezen wordt met de 7de boek ntrlyk hé . |
|
  |
 |
simon9520
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In de leerlingenkamer van Griffoendor, dicht bij een doos snoep ;-)
|
Geplaatst:
Zo Feb 12, 2006 16:56 |
 |
Ouders zullen er zeker over roddelen denk ik... Ze zouden het wel gemakkelijk vinden, mss moeten we ze dwingen om te zwijgen!!! |
|
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Zo Feb 12, 2006 18:01 |
 |
Ik vraag mij eigenlijk meer af, van als je naar Zweinstein gaat leer je van alles over toveren enzo maar bijvoorbeeld geen aarderijkskunde ofzo, ze weten dan niet eens hoe die wereld in elkaar zit of hoe het lichaam in elkaar zit (biologie) toch?
En ik vraag mij ook af waarom dreuzelouders als ze tovenaarskinderen hebben hun kinderen sowieso naar zweinstein sturen? Ze weten niet waar het is, wat voor leraren ofzo er zijn of het wel veilig is en geen doorgestoken kaart? Als ik bijvoorbeeld tegen mijn ouders zal zeggen dat ik uitgenodigd ben op een tovenaarsschool en dat ik dan en dan bij een perron moet staan (die ook nog geeneens echt in de dreuzelwereld bestaat) en dat ik dan naar een onbekende bestemming wordt vervoerd...naar een onbekende school... Maar misschien denk ik er wel te veel over door
Om bij het topic te blijven, ik denk dat de ouders gewoon smoesjes bedenken en als je je dreuzelvrienden een jaar niet ziet, vervaagt die vriendschap denk ik wel... |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 29, 2006 18:58 |
 |
teule schreef: | daar heeft het ministerie wel leuke trucjes voor denk ik |
ja dat denk ik ook, het ministerie van toverkunst lost dat wel op...
en nu is bekend dat de premier de minster van toverkunst kent dus, die kan er eventueel ook een stokje voor steken  |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Emma Watson
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 29, 2006 22:30 |
 |
Misschien bestaat er ergens wel een of andere spreuk om die personen uit de boeken en zo te wissen,je weet nooit he  |
|
|
  |
 |
simon9520
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In de leerlingenkamer van Griffoendor, dicht bij een doos snoep ;-)
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 15:28 |
 |
Weet je, misschien zorgt de school er wel voor dat de gemeente er geen probleem van maakt. Ofwel maakt de school een dreuzelachtig formulier waarop staat dat ze ergens anders naar school gaan waardoor ze de ouders niets kunnen maken. |
_________________ Volg Mondiaal Toveronderwijs...
Ga hier een kijkje nemen:
http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7706 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 04, 2006 15:40 |
 |
ach ja alsje toch op een "toverschool" zit dan heb je die vrienden dus dan ga je minder om met je 'dreuzel"vrienden.... Dus je kan ook gewoon zeggen dat je naar een andere school ergens ver weg gaat.... Moet je trouwens aan de gemeente vertellen dan naar welke school je gaat?? Mijn school staat ook niet in mijn gemeente dus in principe is dat niet echt raar....
Ik denk wel dat je dit allemaal goed geheim kunt houden hoor... |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Heksje19
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 08, 2006 13:03 |
 |
Ik vind dit inderdaad een goeije vraag.
Ik denk dat het op een bepaalde magische manier gebeurd anders zou het wel heel verdacht lijken als over al in engeland zo veel kinderen in het buitenland of zo studeren |
|
|
  |
 |
*Elinetje*
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 08, 2006 16:09 |
 |
Ik denk dat als je nog niet wist dat er een toverschool bestond en dat er mensen kunnen toveren, je het weleens kunt zien als een grap. Maar je zult dan vast wel overgehaald worden (Perkie bijvoorbeeld )
Ik denk dat de geheugens van de mensen die er niet achter mogen komen gemodificeerd worden. Dan bedoel ik dus de mensen die het te weten zijn gekomen door de heks/tovenaar of ouders. |
|
|
  |
 |
sfieke
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: *kijkt op de wegwijzer* in zwadderich bij draco malfidus aan het praten:P
|
Geplaatst:
Vr Jul 21, 2006 4:22 |
 |
heyz,
ik zou heel graag naar zweinstein gaan, ik zou dan heel graag in zwadderich zitte!en dan later klassenoudste worden dat zou gewoon super cool zijn!  |
_________________ zwadderich the best!
snape&draco in love?! hmm i think so!
you en me forever in love! |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 21, 2006 5:18 |
 |
@de twee mensen hierboven: Volgens mij hebben jullie je vergist van topic...
Volgens mij heeft Rowling hier niet aan gedacht. Maar qua verhaal, denk ik wel dat Perkamentus dit allemaal ook in de brief zou zetten...
Hoe de (tovenaars) kinderen tegen hun vrienden en ex-medeleerlingen moeten reageren lijkt me niet moeilijk, denk ik. Ik denk gewoon dat ze het zo veel mogelijk proberen te verzwijgen, of anders enkel aan hun beste vriend(in) vertelde wat er allemaal gebeurt op die 'speciale' school...
De omgeving zal natuurlijk onraad ruiken. En als de ouders zeggen dat ze op school zijn naar een ander dorp of stad, dan zullen die mensen waarschijnlijk reageren van dat ze niet begrijpen waarom, en dat er dichtbij toch ook goeie scholen zijn. Dus volgens mij krijgt de omgeving dan een soort bezwering op hen zodat ze niet te veel onraad rijken...
En wat dat gemeentehuis betreft, ik denk dat ook hier een bezwering word uitgesproken over dat boek waarin men geregistreerd staat.
Zo denk ik erover... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
celtic_me
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 12, 2006 12:20 |
 |
ik denk niet dat de gemeente er vragen over zal stellen. Als ze op je oude school gewoon weten dat je daar de lessen niet meer volgt, dan is het in orde... volgens mij dan eh.
Het zou ook kunnen dat ze de naam dan je nieuwe school vragen, maar dan... dan weet ik het ook niet echt. |
_________________ Seasons come and change
the memories remain
tell me why you left me stranded in the rain
04-10 US5 fanmeet in Essen |
|
  |
 |
|