Auteur |
Bericht |
LeafyBlade
1e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 10:06 |
 |
Ik weet bijna wel zeker dat ze een verval datum hebben. Alleen zijn sommige mss. met een spreuk beschermt. |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 17:59 |
 |
LeafyBlade schreef: | Ik weet bijna wel zeker dat ze een verval datum hebben. Alleen zijn sommige mss. met een spreuk beschermt. |
Hey ja daar is wat ik nog niet zo aan heb zitten denken. Misschien dat toverdranken door een spreuk worden beschermd om zo langer houdbaar te zijn. Leuk idee, maar ik weet niet als dat bestaat. Geen idee, maar vind het gewoon grappig omdat iemand daar op kwam
A.Perkamentus schreef: | Een liefdesdrank wordt inderdaad sterker naarmate je hem langer bewaart. Hij wordt dan ook onvoorspelbaarder, lijkt mij. Op een gegeven moment is de persoon overleden en dan werkt de drank denk ik niet meer. Ik denk ook niet dat een toverdrank eeuwig houdbaar is. |
Volgens mij werkte de drank toch tot een bepaald leeftijd? Ik dacht zelf eerst dat, dat de persoon tot zijn 18 jaar beinvloed kon worden. Maar daar heb ik me twijfels aan, omdat Mergel de dreuzel Tom Riddle onder invloed kon houden, ook al was hij ouder dan 18 jaar. Bah ik heb even echt geen idee  |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 18:05 |
 |
Citaat: | Volgens mij werkte de drank toch tot een bepaald leeftijd? Ik dacht zelf eerst dat, dat de persoon tot zijn 18 jaar beinvloed kon worden. Maar daar heb ik me twijfels aan, omdat Mergel de dreuzel Tom Riddle onder invloed kon houden, ook al was hij ouder dan 18 jaar. Bah ik heb even echt geen idee |
Nee dat was in de winkel van Fred en George, die verkochten het alleen aan meerderjarige heksen en tovenaars. En teon gingen ze ginny pesten met het feit dat ze veel vriendjes had. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 18:11 |
 |
missme98 schreef: | Citaat: | Volgens mij werkte de drank toch tot een bepaald leeftijd? Ik dacht zelf eerst dat, dat de persoon tot zijn 18 jaar beinvloed kon worden. Maar daar heb ik me twijfels aan, omdat Mergel de dreuzel Tom Riddle onder invloed kon houden, ook al was hij ouder dan 18 jaar. Bah ik heb even echt geen idee |
Nee dat was in de winkel van Fred en George, die verkochten het alleen aan meerderjarige heksen en tovenaars. En teon gingen ze ginny pesten met het feit dat ze veel vriendjes had. |
Dan vind ik het wel raar dat de minderjarige tovenaars het wel in handen kunnen krijgen. Hoe willen ze dan liefdedrankjes in producten kunnen verwerken, zoals wat Ragina Veldstra heeft gedaan. Waarschijnlijk zeiden ze dat alleen tegen Ginny, dat ze haar geen toverdrankjes wilde verkopen. Maar dan doen ze wel Of ze maken twee verschillende drankjes. Een voor minderjarige en een voor de meerderjarige. Ik weet het niet, ik dacht dat ik het ook ergens anders gelezen  |
|
  |
 |
magical
6e jaars

Verdiend:
293 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 21:08 |
 |
Volgens mij hebben bepaalde dranken zoals middeltjes tegen bev: epidemies: zoals verkoudheden een erg lange houdbaarheidsdatum zoals bij ons ook is. Maar met zwaardere dingen zoals bw Liefdesdranken en dergelijke is deze minder lang. |
_________________ ♥ Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before ♥
|
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 0:04 |
 |
alles heeft een houdbaarheid? waarom magie niet?? lijkt mij hoor.. water dat verdampt uit een fles bijv.... |
_________________ 12 |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 11:29 |
 |
Musashi schreef: | alles heeft een houdbaarheid? waarom magie niet?? lijkt mij hoor.. water dat verdampt uit een fles bijv.... |
Ik denk niet dat een toverdrankje veel water bevat. Meer vocht van bepaalde bladeren of anderen producten die ze dan gebruiken. Maar zelf denk ik als er water bij zit. Dat het zo erg met de andere ingrediënten is verbonden dat het niet kan verdampen. Ik weet het niet, maar het kan natuurlijk wel  |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 12:12 |
 |
Narcissa schreef: | Musashi schreef: | alles heeft een houdbaarheid? waarom magie niet?? lijkt mij hoor.. water dat verdampt uit een fles bijv.... |
Ik denk niet dat een toverdrankje veel water bevat. Meer vocht van bepaalde bladeren of anderen producten die ze dan gebruiken. Maar zelf denk ik als er water bij zit. Dat het zo erg met de andere ingrediënten is verbonden dat het niet kan verdampen. Ik weet het niet, maar het kan natuurlijk wel  |
misschien ja.. maar onthou dat vocht uit bladeren water is met troep in het water he  |
_________________ 12 |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 13:44 |
 |
Musashi schreef: | Narcissa schreef: | Musashi schreef: | alles heeft een houdbaarheid? waarom magie niet?? lijkt mij hoor.. water dat verdampt uit een fles bijv.... |
misschien ja.. maar onthou dat vocht uit bladeren water is met troep in het water he  |
Ja oké maar het vocht van bladeren is wel iets anders dan gewoon water van uit de kraan ofzo. Maargoed ik weet ook niet hoe het precies allemaal zit. Jammer genoeg lezen we weinig over de houdbaarheids datum van verschillende toverdrankjes.
( We moeten professor Snape maar eens om raad vragen..) |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 18:18 |
 |
Op zich is het wel interesant dat het zo besproken wordt. ik heb er namelijk nooit echt bij stil gestaan (ik leer biologie/scheikunde/natuurkunde dus ik vind dat wel heel interesant).
Maar ik denk dat er wel een houdbaarheids datum op zit.. het voelt gewoon logischer aan. |
_________________ 12 |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 16:27 |
 |
Ik neem aan dat er een uiterste houdbaarheidsdatum opzit. Die liefdesdrank was toch ook al over datum?
Ok, de uitwerking zal bij elke drank wel anders zijn als het verrot maar dan nog zit er een houdbaarheidsdatum op. |
 |
Ronnetje
1e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 24, 2007 15:12 |
 |
Ja, ik denk van wel. Het is toch net zoiets als eten eigenlijk? Alleen is het soms niet te eten... |
_________________ I'm Ronnetje, savvy?
--A girl with a boy's name-- |
|
  |
 |
Viilea
1e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 25, 2007 13:38 |
 |
Ik denk wel dat toverdranken kunnen bederven, waardoor de werking minder of anders wordt. Een bedorven liefdesdrank zorgt dan waarschijnlijk niet dat de ander verliefd wordt, maar dat hij juist een hekel krijgt aan de persoon die de toverdrank heeft toegediend. |
_________________ Clearly it's full of DARK magic |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 25, 2007 13:45 |
 |
Ronnetje schreef: | Ja, ik denk van wel. Het is toch net zoiets als eten eigenlijk? Alleen is het soms niet te eten... |
Jemig nee, ik kan me dat niet met gewoon eten vergelijken. Ik kan me dat meer met hoestdrankjes ect, mee gaan vergelijken. Maar niet met eten, eten bederf veel en veel te vlug voor een toverdrank..Al misschien als je diepvries producten of blik producten gaat vergelijken..maargoed.
Volgens mij merken ze wel aan de geur of kleur dat de toverdrankjes niet meer goed zijn. |
|
  |
 |
Viilea
1e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 25, 2007 14:19 |
 |
Narcissa schreef: |
Jemig nee, ik kan me dat niet met gewoon eten vergelijken. Ik kan me dat meer met hoestdrankjes ect, mee gaan vergelijken. |
Nee ik kan dat ook niet met eten vergelijken, inderdaad meer met medicijnen ofzo. Ik denk dat bedorven toverdranken gaan borrelen en rare kleuren krijgen en dat als je ze openmaakt de zwarte damp eraf slaat |
_________________ Clearly it's full of DARK magic |
|
  |
 |
|