Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

muziek: celtic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Luisteren jullie graag naar celtic?

ja, enorm!
44%
 44%  [ 16 ]
ja, soms
25%
 25%  [ 9 ]
nee, mijn genre niet
19%
 19%  [ 7 ]
weet ik niet
11%
 11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 36

Auteur Bericht
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 48 Sikkels

Hermione Granger is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

iesz schreef:
B_hp_F schreef:
Mijn vorige bericht was effe vaag dus ik verander hem effe Razz

Ik was in de war met Celtic en Keltish,
of is dat nu hetzelfde?
Ik denk van niet, Keltish is meer Iers, maar ik heb zelf nietzoveel verstand van Celtic of Keltish Razz

Gr.B
Hp rules Wink

Uhm ik dacht altijd dat Keltisch en Celtic het zelfde is.
Keltisch is Nederlands en Celtic Engels.
Toch...?
Of heb ik het nou fout.
Celtic stamt officieel af van Ierland volgens mij.
Maar volgens mij is Keltisch en Celtic het zelfde. Wink

Het is (in mijn ogen) in principe hetzelfde. Alleen zijn is Celtic ook weer onder verdeeld in allerlei verschillende soorten.

Zelf vind ik Enya erg fijne muziek, vooral als je ervoor in de stemming bent.

Muziek in de categorie Howard Shore kan ik ook goed waarderen.

through the f**king sky
Profiel bekijkenStuur privébericht
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

YES!!!! Ik heb de nieuwe CD van Moira Brennan!!! Mijn moeder heeft hem gekocht. Sommige nummers die erop staan heeft ze ook gezongen tijdens haar concert in de Doelen. Ik hoop echt dat zij en haar familie toch nog een keer naar Nederland komen. Ik zal als eerste een kaartje halen!! Tot dan doe ik het maar met de CD's.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
MINmeisje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

MINmeisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 22:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als Enya bij die muzieksoort hoort luister ik het ook ik ben echt helemaal verslaafd aan haar download echt alles wat k nieuw vind en als 'k iets tegenkom wat 'k nog niet op de pc heb staan meteen downloaden.
Heb ongeveer 330 liedjes van haar op de pc staan en ik luister dr echt heel veel word dr niet snel zat van.
Dr nieuwe CD Amarantine is ook heel erg mooi, Long long journey someone said goodbye, amarantine, Its in the rain..
En I want Tomorrow is ook heel mooi, dr texten zijn ook geniaal.. en zo kan ik nog wel uren door blijven praten over alleen maar Enya (L)

Ik wens iedereen een gezonder en gelukkiger jaar dan 2006 =)
iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 19:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gooit topic naar boven....
Wow ik ben helemaal blij!!!!
Ik heb vandaag een Tin Whistle (Ierse fluit) gekocht, en ik kreeg ook gelijk les van een vriendin van me!
Ik zat ook zo moeilijk te doen... Met blokfluit spelen enzo maar toch ben ik gelijk met een Tin Whistle begonnen!
Bevalt mij heel goed...!

Ook heb ik al twee dvds van Riverdance (volgens mij) binnen.. Ben ik ook blij mee!
Lekker vaak kijken en leren natuurlijk!... Ja ik ga het mezelf leren denk ik! Very Happy Confused
Zijn hier ook mensen die Iers kunnen dansen..? Very Happy

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

iesz schreef:
Ik heb vandaag een Tin Whistle (Ierse fluit) gekocht, en ik kreeg ook gelijk les van een vriendin van me!
Ik zat ook zo moeilijk te doen... Met blokfluit spelen enzo maar toch ben ik gelijk met een Tin Whistle begonnen!
Bevalt mij heel goed...!

Ook heb ik al twee dvds van Riverdance (volgens mij) binnen.. Ben ik ook blij mee!
Lekker vaak kijken en leren natuurlijk!... Ja ik ga het mezelf leren denk ik! Very Happy Confused

Wauw, ik zou ook zo'n Tin Whistle willen hebben. Ik heb zelf een doedelzak maar je kan er niet zo goed op spelen en het is erg moeilijk (het is een doedelzak voor de kinderen van 8 tot 10 jaar maar die grote waren erg duur, dus heb ik die kleinste maar gekocht in Edinburgh) Maar doedelzak spelen is erg moeilijk. En je moet er veel voor oefenen om het te kunnen. Hetzelfde geld waarschijnlijk ook voor die Ierse fluit, maar ik zou ze ook willen hebben, je kan er mooie muziek mee maken. Razz

Die DVD van Riverdance wil ik ook hebben. Ik wist niet dat je ze kon kopen, maar ik ben er nu zojuist achtergekomen dat dat wel mogelijk is. Heb je ze al bekeken? Ik denk dat dat heel mooi is, ik heb er een documentaire over gezien en ik wil dat ook leren.^^

I'll do anything for you.
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 20:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Zijn hier ook mensen die Iers kunnen dansen..?

OOOOOO, dat is zo mooi en leuk!!! Maar moeilijk!!! Ik ben zelf net begonnen met Iers-achtige dansen om er in te komen, heel leuk, vooral omdat de muziek vaak versnelt. Maar je springt heel vaak terwijl je je been moet haken, als je evenwicht niet goed is val je dus plat op de grond. (kan hard aankomen Embarassed) Maar binnenkort krijg ik 'professioneel' dansles, dus we zullen zien.

Tin whistles zijn echt supermooi!!! Ik hoop dat het gaat lukken.

*Serenity
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

*Serenity is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 21:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow cool Celtic Very Happy Ik wist niet dat het zo bekend was bij zoveel mensen Wink Ik ben 1 keer vorig jaar ofzo of 2 jaar terug met me tante naar Micheal Flatley geweest Mr. Green was wel tof

Als ik die muziek hoor wordt ik zo rustig van binnen heel raar

iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 17:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
iesz schreef:
Bevalt mij heel goed...!

Wauw, ik zou ook zo'n Tin Whistle willen hebben. Ik heb zelf een doedelzak maar je kan er niet zo goed op spelen en het is erg moeilijk (het is een doedelzak voor de kinderen van 8 tot 10 jaar maar die grote waren erg duur, dus heb ik die kleinste maar gekocht in Edinburgh) Maar doedelzak spelen is erg moeilijk. En je moet er veel voor oefenen om het te kunnen. Hetzelfde geld waarschijnlijk ook voor die Ierse fluit, maar ik zou ze ook willen hebben, je kan er mooie muziek mee maken. Razz

Die DVD van Riverdance wil ik ook hebben. Ik wist niet dat je ze kon kopen, maar ik ben er nu zojuist achtergekomen dat dat wel mogelijk is. Heb je ze al bekeken? Ik denk dat dat heel mooi is, ik heb er een documentaire over gezien en ik wil dat ook leren.^^

Aaah gaaf..! Ik zou ook zo graag doedelzak willen spelen, alleen is het denk niet zo handig als je klein bent en astma heb om doedelzak te gaan spelen... Mijn ''zwager'' gaat het wel spelen. Maar hij is groot. Razz
Nouja zo duur was mijn Tin Whistle niet (12,50). Ik ben met de beginner fluit begonnen, die zijn niet zo duur maar er komt wil minder mooier geluid uit. Later koop ik nog wel een andere, mijn fluit is nu al verrot. toxic

Ik heb die dvds al bekeken en ik kwam erachter dat het niet van Riverdance is maar Lord of the Dance... Embarassed Very Happy
Maar ééntje vind ik niet zo leuk. (Celtic tiger)... Maar altijd wel leuk om te hebben!

Yeaahh, en ik kan al 2 nummers van Omnia (een gedeelte) spelen! Very Happy...

Skay ik ben jaloers op je!
Fluit spelen lukt al aardig hoor... Wink

Hail goddes of spring

Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 16:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

heheheh, ligt een beetje stil...
Maar ja, ik ben laatst naar een festival in Spijkenisse geweest en daar was dus een optreden van....Omnia! Met hun nieuwe CD. Natuurlijk meteen gekocht. En hun nummer The Raven vind ik echt fantastisch!!

Anyway, Eerst stonden er allemaal jongeren omheen maar zodra de harp tevoorschijn kwam gingen die snel weg...kwamen ineens de oudjes allemaal tevoorschijn...en voorin natuurlijk alle fans.

Maar voor de rest was het echt super, stonden in de tent en we hebben niet eens gemerkt dat het geregend had, hahahahaha Very Happy

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zie nu pas dat het hier ook over tin whistles gaat, ik wist dat er ergens een topic was waar iemand het over tin whistles had gehad maar ik kon het niet weer vinden :')

Anyway, ik heb een tijdje terug ook een tin whistle gekocht, de C (rood mondstuk). Omdat ik al een aantal jaren verschillende fluiten bespeel (met name sopraan- en altfluit) en ik alle Ierse/Schotse muziek echt super vind leek het me leuk om ook tin whistle te leren : )
Ik heb mezelf al (zonder noten te lezen) wat liedjes aangeleerd, wat melodietjes uit The Lord of the Rings en ook wat uit de Full Metal Alchemist (anime) soundtrack en de Naruto (anime) soundtrack, hoewel het daarin volgens mij op panfluit word gespeeld. Maakt niet uit, het klinkt beide mooi : )
Ik heb mezelf ook opgenomen, al een aantal keren, en als je mijn versie van 'Bratja' (een nummer uit Full Metal Alchemist) wil horen (en een deel van mijn stapel DVD's + een woordeboek wil zien) moet je eventjes hier klikken. Ik post binnenkort de 'echte' YouTube link wel even, maar dat kan nu even niet :')

Anyway, ik wil binnenkort een lesboek kopen via bol.com zodat ik mezelf echt de techniek enzo kan aanleren, en ook wat meer melodietjes op papier heb. Verder zit ik eraan te denken nog meer tin whistles te kopen - ik bedoel, die dingen kosten echt niks (6 euro ofzo) en omdat ze in verschillende toonsoorten zijn is het ook leuk om bijvoorbeeld één in een hogere en één in een lagere toonsoort te hebben : ) Met als uiteindelijk doel natuurlijk alle toonsoorten in bezit te hebben xD

EDIT:
Mijn filmpjes :')
'Concerning Hobbits'
'Bratja'
Klein stukje van 'Donnybrook Fair'

: D

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2007 15:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Skay: The Raven is zo ontzettend mooi!
Ik ben laast naar omnia concert geweest in Maarssen. Heel anders om Omnia te zien in een theater met lichten enzo. Heel veel mooier geluid dan op festival!

Pottergirl wat gaaf dat je ook tin whistle bespeeld!..
Ik heb mijn lesboekje gewoon in de muziekwinkel gekocht dus misschien is er wel een muziekwinkel vlak bij jouw in de buurt die het ook verkoopt?!
Ik heb laast op Castlefest een D whistle gekocht. Na mij idee speel ik veel liever op mijn D fluit.
Nice filmpje btw!.. Hoelang bespeel je al tin whistle?
Klinkt echt onwijs goed!

Hail goddes of spring

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2007 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aaah iesz dankjewel voor je reactie en gaaf dat je m'n filmpje hebt bekeken : D

En eens even denken... Ik speel nog helemaal niet lang tin whistle, ik denk nu zo rond de 2 maand ofzo. Maar ik heb al een flink aantal jaren ervaring met fluiten dus ik heb een voorsprong :')

En ik denk dat ik binnenkort maar eens naar de muziekwinkel ga waar ik m'n tin whistle heb gekocht om te kijken of ze ook lesboeken hebben... En als ik geen tijd heb bestel ik er gewoon één via bol.com :') En ik zat er inderdaad ook over te denken een D whistle te kopen, maar goed ik moet nog even kijken. Ik wil ook erg graag en hogere tin whistle omdat je soms van die liedjes hoort met een fluitje dat een beetje als een piccolo klinkt en dat vind ik zo lief :') Al moest ik na al die jaren altfluit (grotere versie van een 'gewone' blokfluit) al heel erg wennen aan die kleine C whistle xD

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 12:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Pottergirl: Eentje in D gestemd is wel fijn om erbij te hebben want sommige nummers klinken (vind ik) helemaal niet mooi in een C gestemd.
Aaah jaa vandaar dat het goed klinkt.(dat je al ander fluit evaringen heb)
Ik zelf bespeelde voor mijn tin whistle helemaal geen muziekinstrument.
Hahah ja dat zal zeker wennen als je opeens een klein hoog fluitje in je hand heb terwijl je een grote gewend ben!Razz

Wat ik voor mijn verjaardag wil vragen is een Whistle fluit in low D. Alleen ik zou niet weten waar ik hem moet kopen. Behalve celticshop maar dat ik nogal een eindje rijden vanaf mij plaats waar ik woon.
Iemand een idee?

Hail goddes of spring

Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2007 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wauw, een Celtic Musictopic! Ik ben helemaal fan van Celtic music, sinds ik het een paar jaar geleden tijdens een optreden dat soor muziek hoorde. Ik heb nu 3 hele CD's vol Celtische muziek en kijk vaak op youtube om nieuwe mp3'tjes te maken.

Groetjes,

meligmijsje

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die
Hermione_love
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 110 Sikkels

Hermione_love is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 18:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn moeder had ooit een cd met Celtische muziek gekocht en die heeft ze helemaal grijs gedraait. Daarom vind ik het nu ook mooi Razz
Het heeft heel vaak iets dramatisch, die muziek Razz vind ik tenminste Wink

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp