Auteur |
Bericht |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 18:01 |
 |
wanneer zijn eigenschappen goed? en wanneer slecht?
iemand anders pesten is slecht, iemand helpen is goed. Maar wanneer is doorzettingsvermogen goed of slecht? Dat ligt eraan hoe je hem gebruikt. Voldemort kent geen liefde. Hij geeft alleen om zichzelf, en heeft doorzettingsvermogen ten koste van iedereen, want daar geeft hij niks om. Dus sinds wanneer is voldemorts doorzettingsvermogen om de grootste heerser aller tijden, en zijn onsterfelijkheid te bereiken, goede eigenschappen????
denk hier even over na. Dit sluit een beetje bij het bericht van missme98 aan. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Bacchus
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 18:04 |
 |
Dennis Krauwel schreef: |
Natuurlijk heeft Voldemort goede eigenschappen. Het is naief om te denken dat er mensen bestaan die geen goede eigenschappen hebben. Sommige eigenschappen van Voldemort hebben een negatieve uitwerking op de meeste mensen. Daarom worden die eigenschappen als slecht gezien. Maar als je die eigenschappen los bekijkt, zonder de gevolgen voor andere mensen te overdenken, heeft ook Voldemort goede eigenschappen. Hij is zeer intelligent, hij heeft een enorm doorzettingsvermogen, hij is charismatisch, hij heeft, hoe cru dan ook, gevoel voor humor, hij heeft snelle reacties, hij staat achter zijn zaak, hij twijfelt niet, hij is ambitieus, hij is een geboren leider, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hetzelfde geldt voor Umbridge. Ook zij heeft goede eigenschappen. Ook zij heeft bijvoorbeeld doorzettingsvermogen en is ambitieus. Nogmaals, je moet niet te snel roepen dat die mensen geen goede eigenschappen hebben. |
Wat jij opnoemt zijn gewoon eigenschappen
het gaat er om op welke manier je die gebruikt en voldemort gebruikt die duidelijk op een slechte manier |
|
|
  |
 |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 20:43 |
 |
Ik denk dat Voldemort zeker over eigenschappen beschikt die goed zouden kunnen zijn. Maar ik denkt dat hij ze gewoon verkeerd gebruikt zeg maar.
Bijvoorbeeld:
Hij kan heel goed delegeren en mensen leiden, maar in zijn geval is dat juist weer een slechte eigenschap.
Ik ben er dus niet over uit of hij echt goede eigenschappen heeft. Hij is denkt ik gewoon door en door slecht. |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 10:27 |
 |
Goed of slecht zijn sowieso vage begrippen. Wanneer is een eigenschap goed en wanneer is die slecht? Volgens een aantal mensen hierboven gaat dat erom op welke manier je die eigenschappen gebruikt. Dat komt dus op hetzelfde neer als wat de gevolgen zijn voor mensen. Jullie zeggen dus eigenlijk: als een eigenschap voor iemand anders negatieve gevolgen heeft, is dat een slechte eigenschap. En vice versa.
Maar dat ligt er toch maar net aan vanuit welk standpunt je bekijkt. Als je de standpunten van bijvooorbeeld Death Eaters en Order-leden vergelijkt, zal je zien dat Order-leden bepaalde eigenschappen van Voldemort slecht vinden, die Death Eaters wel goed vinden. Dat verschil komt omdat er voor Death Eaters positieve gevolgen zitten aan die eigenschappen, en voor Order-leden negatieve gevolgen. Ik vind dus dat je niet zomaar kan zeggen dat een eigenschap goed of slecht is door naar de gevolgen te kijken.
Maar hoe kan je dan wel bepalen of een eigenschap goed of slecht is? Aan de hand van de context kan dat niet, want standpunten verschillen. Dus denk ik dat je die eigenschappen uit hun context moet halen. Je moet eigenlijk een lijstje maken met eigenschappen van Voldemort, en dan heel Voldemort even vergeten. Laten we als voorbeeld weer doorzettingsvermogen nemen. De meeste mensen zullen doorzettingsvermogen op zich als een goede eigenschap zien.
Ik ben het er absoluut mee eens dat Voldemort zijn eigenschappen voor verkeerde doeleinden gebruikt. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat de eigenschap slecht is. Dat ligt er maar net aan vanuit welk standpunt je het bekijkt. |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 10:48 |
 |
Nou ik vind dat hij helemaal geen goede eigenschappen heeft, hij is gewoon puur kwaad. Het enige wat je enigzins een goede eigenschap kunt noemen is dat hij intelligent is maar zoals hij die intellegentie gebruikt is het eigenlijk al meteen weer een slechte. |
|
  |
 |
Grindl
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 10:59 |
 |
Hier heeft iedereen zijn eigen opinie over eh... de ene vind hem super en de andere haat hem dan... |
|
|
  |
 |
hermione1000
1e jaars

Verdiend:
39 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 23, 2007 18:25 |
 |
idd. als je zo al die goede eigenschappen op een rij zet denk ik toch dat hij meer goede als slechte eigenschappen heeft.
maar toch zijn zijn slechte eigenschappen zo sterk dat hij zijn goede eigenschappen ver over treft
want hoe ziek kun je zijn om zo veel mensen te vermoorden.
hij is gewoon evil  |
_________________ *Griffoendor* |
|
  |
 |
shinystephanie
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 28, 2007 16:52 |
 |
hij heeft meer goed dan slechte, omdat de slechte gewoon een paar heeeeeeele grote zijn, zoals mensen te vermoorden zonder na te denken...Carlo Kannewasser En de ouders van Harry... Nee, hij is gewoon door en door slecht Maar wat Umbridge betreft weet ik het niet zo goeed, maar ik weet wel dat ik haar niet kan uitstaan! Bleg!  |
_________________ I miss Sirius black |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 11:37 |
 |
Zijn 'goede' eigenschappen gebruikt hij ook voor het slechte en dus zijn het geen goede eigenschappen meer. Alles wat hij doet is voor zichzelf, het maakt hem niet uit hoeveel slachtoffers hij daarmee maakt, als hij zijn doel(en) maar bereikt. Of hij daarmee nou 'vriend' of vijan schaadt. Dan kan je niet meer spreken van goede eigenschappen, want hij gebruikt ze niet voor het goede. |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 17:35 |
 |
KarinWeasley schreef: | Zijn 'goede' eigenschappen gebruikt hij ook voor het slechte en dus zijn het geen goede eigenschappen meer. Alles wat hij doet is voor zichzelf, het maakt hem niet uit hoeveel slachtoffers hij daarmee maakt, als hij zijn doel(en) maar bereikt. Of hij daarmee nou 'vriend' of vijan schaadt. Dan kan je niet meer spreken van goede eigenschappen, want hij gebruikt ze niet voor het goede. |
De eigenschap zelf is nog altijd goed. Het doel is alleen niet zo goed. Tenminste, vanuit mijn oogpunt. Als je het vanuit Voldemort zelf ziet is het een goed doel.
Ik vind dat de eigenschap niet verandert van goed naar kwaad omdat je doel anders is. |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 30, 2007 19:07 |
 |
Ik vind niet dat je eigenschappen over goed of kwaad kunt verdelen. Eigenschappen zijn abstract, dat kun je niet zwart of wit zien. Iedereen ziet alles anders. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Mrs Riddle
1e jaars

Verdiend:
132 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 19, 2007 0:31 |
 |
Ik wil eerst en vooral zeggen dat ik Omber irritant vind, zelfs als ze kwaad is, lacht ze en dat voorspelt nooit veel goeds!
Van Voldemort vind ik zijn beste eigenschap dat hij charismatisch is! |
_________________ Groetjes, Mrs Riddle |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...
|
Geplaatst:
Ma Nov 19, 2007 11:37 |
 |
Mrs Riddle schreef: | Ik wil eerst en vooral zeggen dat ik Omber irritant vind, zelfs als ze kwaad is, lacht ze en dat voorspelt nooit veel goeds!
Van Voldemort vind ik zijn beste eigenschap dat hij charismatisch is! |
Omber vind ik juist best wel cool, omdat ze als ze eigenlijk 'verslagen' is. Dan lacht ze als nog en trek dan een gemeen lachje op. In het boek had ik ook vaak iets van 'mens als je een van mijn leraren was had ik je allang wat aan gedaan'. Maar nu is het toch wel een beetje veranderd. Ochja wat maak het uit. Voldemort en Omber hebben een ding goed gemeen, ze zetten alle bij even graag door als het nodig is. |
_________________ Het geluk van de vampiers is met ons!!
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
-Ginny
Dreuzel

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 24, 2007 17:09 |
 |
Dennis Krauwel schreef: |
Goed of slecht zijn sowieso vage begrippen. Wanneer is een eigenschap goed en wanneer is die slecht? Volgens een aantal mensen hierboven gaat dat erom op welke manier je die eigenschappen gebruikt. Dat komt dus op hetzelfde neer als wat de gevolgen zijn voor mensen. Jullie zeggen dus eigenlijk: als een eigenschap voor iemand anders negatieve gevolgen heeft, is dat een slechte eigenschap. En vice versa.
Maar dat ligt er toch maar net aan vanuit welk standpunt je bekijkt. Als je de standpunten van bijvooorbeeld Death Eaters en Order-leden vergelijkt, zal je zien dat Order-leden bepaalde eigenschappen van Voldemort slecht vinden, die Death Eaters wel goed vinden. Dat verschil komt omdat er voor Death Eaters positieve gevolgen zitten aan die eigenschappen, en voor Order-leden negatieve gevolgen. Ik vind dus dat je niet zomaar kan zeggen dat een eigenschap goed of slecht is door naar de gevolgen te kijken.
Maar hoe kan je dan wel bepalen of een eigenschap goed of slecht is? Aan de hand van de context kan dat niet, want standpunten verschillen. Dus denk ik dat je die eigenschappen uit hun context moet halen. Je moet eigenlijk een lijstje maken met eigenschappen van Voldemort, en dan heel Voldemort even vergeten. Laten we als voorbeeld weer doorzettingsvermogen nemen. De meeste mensen zullen doorzettingsvermogen op zich als een goede eigenschap zien.
Ik ben het er absoluut mee eens dat Voldemort zijn eigenschappen voor verkeerde doeleinden gebruikt. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat de eigenschap slecht is. Dat ligt er maar net aan vanuit welk standpunt je het bekijkt. |
En toen waren we aanbeland bij de filosofie, wat definieer je als goed, wat als slecht? Een 'goed wezen' zou willen voorkomen dat anderen het slechte overkomen. Daaruit volgt weer dat een 'slecht wezen' wil voorkomen dat anderen het goede overkomt. En Voldemort doet wel goed voor zijn volgers, dus door en door slecht is hij niet.. denk ik  |
_________________ Any other world, any other time |
|
  |
 |
|