Auteur |
Bericht |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 15:44 |
 |
Het ging meer om de post van een vorige blz.
missme98 schreef: | Maar die goede eigenschappen zijn niet goed meer als je ze voor een verkeerd doel gebruikt. Hij houdt dingen nit geheim van zijn dooddoeners uit respect, maar als middel om af te dwingen. Hij heeft gewoon geen goede eigenschappen, bij hem zijn ze niet goed. |
Daar doelde ik op. Niet dat het 3 personen zijn. Dat stond volgens mij een bericht onder dat bericht ... ergens. Het gaat niet precies over 3 bepaalde mensen maar ik noemde gewoon een aantal.
Misschien dat hij respect voor Snape heeft. Ik weet het niet. |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 18:20 |
 |
Citaat: | Maar over welke 3 mensen hebben we het hier eigenlijk, want zover ik weet heeft hij voor niemand respect. |
Volgens mij heb ik gewoon ergens 3 gezegd en is daar die 3 uit voortgekomen.
@Helen, volgens mij heeft hij niet echt respect voor zijn dooddoeners. Het zijn voor Voldemort denk ik eerder marionetten dan iets anders.
Ik dacht meer aan Dumbledore, dat hij voor hem respect had. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 18:35 |
 |
Bee schreef: | Citaat: | Maar over welke 3 mensen hebben we het hier eigenlijk, want zover ik weet heeft hij voor niemand respect. |
Volgens mij heb ik gewoon ergens 3 gezegd en is daar die 3 uit voortgekomen.
@Helen, volgens mij heeft hij niet echt respect voor zijn dooddoeners. Het zijn voor Voldemort denk ik eerder marionetten dan iets anders.
Ik dacht meer aan Dumbledore, dat hij voor hem respect had. |
Dan heeft hij dus wel respect en respect is een goede eigenschap.
Ik heb ook niet gezegt (volgens mij) dat hij respect had voor dooddoeners.
En idd die 3 was niet als in het aantal personen bedoelt. |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 19:50 |
 |
Zover als ik weet heeft hij ook geen respect voor dumbledore. Hij is gewoon bang voor hem. Iedereen die in zijn weg staat of die hem boos maakt vermoord hij gewoon, dus ik denk niet dat we respect als een eigenschap van hem kunnen noemen. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 21:48 |
 |
missme98 schreef: | Zover als ik weet heeft hij ook geen respect voor dumbledore. Hij is gewoon bang voor hem. Iedereen die in zijn weg staat of die hem boos maakt vermoord hij gewoon, dus ik denk niet dat we respect als een eigenschap van hem kunnen noemen. |
voldemort heeft alleen respect voor zichzelf. Voor perkamentus was hij bang. Bang omdat perkamentus hem gezien had toen hij wat jonger was, en het idee had teveel van zichzelf weg te geven. Perkamentus was de enige die hem kon tegenhouden, want de andere leraren waren vol lof over hem, en zagen hem als de perfecte student. Alleen perkamentus wist wie hij werkelijk was, en had ook nog eens behoorlijk wat macht. Oh en hij haatte perkamentus voor het feit dat deze niet bang was voor hem. Perkamentus is de enige die hem nog steeds tom Riddle noemt. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Furp
2e jaars

Verdiend:
71 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 23:16 |
 |
Voldemort is verschrikkelijk charismatisch en briljant in denken en doen. En heeft grootse daden verricht in de toverwereld weliswaar verschrikkelijke daden maar wel groots. |
_________________ "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!" |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 23:46 |
 |
Rhona schreef: | missme98 schreef: | Zover als ik weet heeft hij ook geen respect voor dumbledore. Hij is gewoon bang voor hem. Iedereen die in zijn weg staat of die hem boos maakt vermoord hij gewoon, dus ik denk niet dat we respect als een eigenschap van hem kunnen noemen. |
voldemort heeft alleen respect voor zichzelf. Voor perkamentus was hij bang. Bang omdat perkamentus hem gezien had toen hij wat jonger was, en het idee had teveel van zichzelf weg te geven. Perkamentus was de enige die hem kon tegenhouden, want de andere leraren waren vol lof over hem, en zagen hem als de perfecte student. Alleen perkamentus wist wie hij werkelijk was, en had ook nog eens behoorlijk wat macht. Oh en hij haatte perkamentus voor het feit dat deze niet bang was voor hem. Perkamentus is de enige die hem nog steeds tom Riddle noemt. |
Hier ben ik wel mee eens. Voldemort kon het zo al niet hebben dat perkamentus hem gewoon Tom Riddle blijft noemen. Hij zal volgens mij ook niet echt een respect voor Perkentus hebben. Maar misschien had hij vroeger wel respect voor hem, omdat Perkentus hem naar de tovenaars wereld gaf, Om een plek te geven aan Zweinsveld.
@ Furp : ja dat zijn leuke en goede eigenschappen van Voldemort^^ |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Schouwer
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 10:59 |
 |
Euh, ik wil niet stom doen, maar Voldemort en goede eigenschappen klinkt wat vreemd xD
Datzelfde geld voor Omber. |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 11:03 |
 |
Schouwer schreef: | Euh, ik wil niet stom doen, maar Voldemort en goede eigenschappen klinkt wat vreemd xD
Datzelfde geld voor Omber. |
Het klinkt misschien vreemd maar ze hebben ze wel. Lees het topic maar eens door dat zal je zien dat er genoeg zijn.
Hij heeft echt wel goede eigenschappen maar hij gebruikt ze voor de meeste mensen gewoon voor de verkeerde dingen maar daarom zijn de eigenschappen nog wel goed.
- Doorzettingsvermogen
- Charisma/charmant
- twijfelt niet
- gaat voor wat hij wil |
 |
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 11:05 |
 |
Ik denk dat iedereen wel goeie eigenschappen heeft, maar Tom Riddle heeft denk ik meer eigenschappen die hij gebruikt voor persoonlijk plezier. Hij is naar mijn mening niet dom, wel zielig, maar hij is niet dom. Hij kan ook zijn mannetje staan tegenover Dumbledore of een andere great Wizard/Witch en hij heeft ook de neiging om niet zo snel mensen te vertrouwen, dat vind ik dan naar mijn persoonlijke mening toe. Maar zoals mensen al zeiden dat Dumbledore hem constant Tom Riddle noemde, daar kon hij niet zo goed tegen en over dat respect, dat had hij maar dat is nu totaal verdwenen. It's lost in thin air ^^ |
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 12:52 |
 |
Wicked Sprout schreef: | Ik denk dat iedereen wel goeie eigenschappen heeft, maar Tom Riddle heeft denk ik meer eigenschappen die hij gebruikt voor persoonlijk plezier. Hij is naar mijn mening niet dom, wel zielig, maar hij is niet dom. Hij kan ook zijn mannetje staan tegenover Dumbledore of een andere great Wizard/Witch en hij heeft ook de neiging om niet zo snel mensen te vertrouwen, dat vind ik dan naar mijn persoonlijke mening toe. Maar zoals mensen al zeiden dat Dumbledore hem constant Tom Riddle noemde, daar kon hij niet zo goed tegen en over dat respect, dat had hij maar dat is nu totaal verdwenen. It's lost in thin air ^^ |
Dat hij zijn goede eigenschappen alleen zoor zich zelf gebruikt, dat is duidelijk. Maar ik vind hem niet zielig en Tom Riddle/Voldemort vind zich zelf ook niet zielig. Onder mijn ogen doet hij zich ook niet zielig voor. En inderdaad hij kon het niet verdragen dat Perkamentus bij zijn naam bleef noemen. En als hij dan voor hem respect zal hebben gehad. Dan kan het heel goed zijn dat, dat is verdewenen. Daar ben ik wel met je eens.
@Schouwer , zoals helen al zei, ieder mens/wezen heeft goede eigenschappen. Alleen sommige mensen/wezens willen het op een verkeerde manier gebruiken, en daar is Voldemort er helaas één van. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Bacchus
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 12:16 |
 |
hij heeft geen goede eigenschappen  |
|
|
  |
 |
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 12:26 |
 |
Natuurlijk heeft Voldemort goede eigenschappen. Het is naief om te denken dat er mensen bestaan die geen goede eigenschappen hebben. Sommige eigenschappen van Voldemort hebben een negatieve uitwerking op de meeste mensen. Daarom worden die eigenschappen als slecht gezien. Maar als je die eigenschappen los bekijkt, zonder de gevolgen voor andere mensen te overdenken, heeft ook Voldemort goede eigenschappen. Hij is zeer intelligent, hij heeft een enorm doorzettingsvermogen, hij is charismatisch, hij heeft, hoe cru dan ook, gevoel voor humor, hij heeft snelle reacties, hij staat achter zijn zaak, hij twijfelt niet, hij is ambitieus, hij is een geboren leider, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hetzelfde geldt voor Umbridge. Ook zij heeft goede eigenschappen. Ook zij heeft bijvoorbeeld doorzettingsvermogen en is ambitieus. Nogmaals, je moet niet te snel roepen dat die mensen geen goede eigenschappen hebben. |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 12:29 |
 |
Ik vind het juist naief om te denken dat ze wel goede eigenschappen hebben. Voldemort is liefdeloos, alle eigenschappen vloeien voort uit haat. Hoe kun je dat dan goede eigenschappen noemen? Ach, het is ook iets wat ik laatst bij filosofie aan het bespreken was, toen was niemand het ook met em eens. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 12:45 |
 |
missme98 schreef: | Ik vind het juist naief om te denken dat ze wel goede eigenschappen hebben. Voldemort is liefdeloos, alle eigenschappen vloeien voort uit haat. Hoe kun je dat dan goede eigenschappen noemen? Ach, het is ook iets wat ik laatst bij filosofie aan het bespreken was, toen was niemand het ook met em eens. |
Nou ze kunnen zowieso wel goede eigenschappen hebben hoor. Een eigenschap is gewoon iets dat je hebt. Dat is er gewoon. Ik ben het ook helemaal met je eens dat Voldemort die goede eigenschappen helemaal verkeerd gebruikt. (Al vind hij zelf van niet. xD) Maar dan nog zijn het goede eigenschappen.
Als hij ze namelijk op de goede manier had gebruikt, dan had hij het ook op een positieve manier heel ver kunnen schoppen. |
  |
 |
|