Auteur |
Bericht |
San Riddle
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 01, 2007 23:42 |
 |
Titel: Tirza
Auteur: Arnon Grunberg
Plot: De vrijheid mag lonken, maar liefst niet de hele dag; wanneer de vrijheid uitsluitend tijdens de zomervakantie lonkt, is het leven al zwaar genoeg. Jörgen Hofmeester is vader van twee dochters en werkzaam voor een gerenommeerd bedrijf. Dankzij een uitgekiend financieel beleid woont hij op stand: bandeloosheid leidt tot rampen. Stilstand is voor Hofmeester de voorwaarde voor liefde en geluk. Loom houdt hij van zijn dochters. Dat zijn echtgenote hem ingeruild heeft voor een jeugdliefde op een woonboot en dat een gedeelte van zijn vermogen is verdwenen door malversaties van merkwaardige groepering die de wereldeconomie beheersen, het deert hem niet. Zolang hij maar van zijn kinderen mag houden. Maar op een avond staat zijn echtgenote weer voor de deur. En dan doet een man zijn intrede in het leven van Jörgen Hofmeester, een man die als twee druppels water Mohammed Atta* lijkt. [/achterflap]
Gelezen omdat: ik nog een boek zocht voor mijn Nederlandse boekenlijst en deze 3 punten ervoor opleverde *grin*
Mening: Eerst moet je weten dat het boek is gesplitst in 3 delen. Deel 1 vond ik cool; er werd in beschreven wie de personages waren, wat hun geschiedenis samen was enzovoort. Deel 2 werd een beetje saai; er werd nogal diep ingegaan op de huwelijksproblemen van het stel en daar had ik helemaal geen zin in :') Deel 3 vond ik gaaf. Tot het laatste hoofdstuk, want vanaf daar snap ik er echt niks meer van. Dus. Ik heb een boek van 427 pagina's voor niks gelezen. Geweldig :')
Cijfer: 7.0, want desondanks is het toch best goed geschreven [a]
* Mohammed Atta was een van de terroristen van 9/11. Even voor degenen die het niet meer weten (; Ik wist het zelf ook niet namelijk xD |
 |
maalLi
Dreuzel

Verdiend:
113 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 07, 2007 16:44 |
 |
Laatst gelezen boek: Shopaholic&Baby van Sophie Kinsella
Waar gaat het over:
Rebecca is nog maar pas een jaar met Luke getrouwd en is in verwachting van een "wittebroods"-baby'tje. Dat is ook de reden waarom ze willen verhuizen. Dit is ook de reden waarom ze op zoek gaan naar een geschikt huis en allerlei baby-accesoires, maar dat gaat niet zonder problemen!
Wat vond je d'rvan: Een leuk boek, leest ook lekker door!
Waarom heb je het gelezen: Geen bepaalde reden..
Cijfer: 7,6 |
|
|
  |
 |
12cho21
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 08, 2007 19:51 |
 |
Kheb een ander voorkant :S
Titel: Loservirus
Auteur: Bobje Goudsmit
Florian wás een populaire jongen. Todat er iets met zijn vader gebeurde en hij moest vehuizenn naar een andere wijk. Nu ziet niemand hem nog staan. Dan komt er een nieuw meisje op school;Margje. Iedereen is verbaast al Margje toenadering zoekt tot Florian. Florian valt als een blok voor haar, maar weet zich geen raad met zijn gevoelens. Moet hij straks vertellen wat zijn vader overkomen is?
Mening: Ik vond het niet echt zo'n geweldig boek. Het verhaal was wel goed bedacht maar het was niet helemaal duidelijk. Hoe kwam het precies dat zn vader omkwam? Ja door onderkoeltheid, maar waarom lag hij daar? Ook word er niet goed aangegeven wanneer het nou de POV van Roderick is of van Florian. en het lijkt wel alsof het boek niet echt goed eindigd, er zit geen echte einde aan ookal komt er geen 2e boek.
Gelezen omdat: Ik moest kiezen uit 17, rennen voor je leven, sprong in het leegte en loservirus, om 2 te gaan lezen en er dit jaar een boekverslag van maken.
Cijfer: 6, meer vond ik het niet echt waard.
|
_________________ If You Love Someone, Set Them Free...
If They Come Back, They're Yours...
But If They Don't, It Was Never Meant To Be... |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 19, 2007 15:28 |
 |
Laatst gelezen boek: Loverboy
Waar gaat het over: In een doorsnee toeristenhotel wordt in een bad het naakte lijk ontdekt van een meisje. In eerste instantie lijkt het op zelfmoord, maar de rechercheurs Mart Frederiks en Tom Speelman twijfelen en stellen een onderzoek in. Bij de school van Joke, Meryem en anderen stopt op een dag een glimmende sportauto. Een van de jongens uit de auto weet Marlène over te halen tot het maken van een ritje. De volgende dag haalt hij haar weer op. Valt Marlène voor deze snelle jongen? Bestaat er misschien een verband tussen hem en het dode meisje in het hotel?
Wat vond je ervan: Leuk! Het is heel gemakkelijk te lezen. Ik heb het boek in zo'n 2 dagen uitgelezen. Het taalgebruik is zeer makkelijk, geen moeilijke zinnen, geen omslachtig gedoe - zeer eenvoudig. Het verhaal is leuk en je leeft je in in de personages. Het einde echter, vond ik niet heel sterk. Ik had meer van het einde verwacht, wat voor mij vrij zwak en gemakkelijk was. Jammer, want de rest van het boek vond ik erg leuk. Al met al vond ik het een erg leuk boek om te lezen.
Waarom heb je het gelezen: Ik had er ooit iets over gelezen op school, toen zag ik een paar weken geleden dit boek te koop staan op school en heb ik het gekocht. Vandaar dat ik het ben gaan lezen.
Cijfer: Hmm, vanwege het iets zwakkere einde een 7,5 - de rest van het boek was wel heel erg leuk.
&
Laatst gelezen boek: The curious incident of the dog in the night-time.
Waar gaat het over? Het boek gaat over Christopher, hij is 15 jaar en hij heeft het Syndroom van Asperger, een vorm autisme. Zo heeft hij een hekel aan de kleuren bruin en geel, maar houdt hij juist erg van de kleur rood. Ook houdt hij van honden omdat honden maar 4 soorten emoties kennen. Hij vindt emoties lastig en snapt veel dingen niet omdat hij ze letterlijk neemt. Hij wil niet dat je hem aanraakt, want dan begint hij te gillen en wordt hij bang. Hij woont in het rustige Engelse plaatsje Swindon waar hij nog nooit buiten zijn eigen straat is geweest en zit in het speciaal onderwijs. Op een dag vindt in de tuin van de buurvrouw, Mrs Shears, een met een vork vermoorde hond, Wellington. De hond betekende veel voor hem en hij besluit om dit mysterie op te lossen, terwijl hij er tegelijkertijd een boek over schrijft. Met Sherlock Holmes als zijn grote voorbeeld begint hij een groot onderzoek. Echter, zijn vader wil niet dat hij het mysterie op gaat lossen omdat hij zijn neus niet in andermans zaken mag steken.
Christopher's moeder is overleden aan een hartaanval, zo heeft zijn vader hem verteld. Maar wanneer zijn vader zijn boek afpakt na een nieuwe speurtocht en Christopher op zoek gaat naar zijn boek, vindt hij brieven van zijn moeder. Leeft zijn moeder nog en heeft zijn vader gelogen? En wie heeft Wellington de hond vermoord?
Wat vond je ervan? Een leuk boek! Het is natuurlijk een engels boek, maar het boek leest heel gemakkelijk. Je leest het redelijk snel uit en er zit een leuk verhaal in. Ook kun je je heel gemakkelijk inleven in het personage omdat hij alles heel duidelijk omschrijft en zijn gevoelens goed weergeeft (ondanks dat hij daar problemen mee heeft). Je leert het personage snel kennen en je weet snel veel van het personage af en je kunt hem goed inschatten en dat maakt het leuk. Af en toe vond ik het boek een klein beetje voorspelbaar, maar er waren ook hele leuke momenten met dingen die je absoluut niet verwacht had.
Waarom heb je het gelezen? Ik moest het voor school lezen - Engels ofcourse xD en we krijgen er een toets over.
Cijfer: Ik geef het boek tussen de 7 en de 8. |
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 28, 2007 19:07 |
 |
Laatst gelezen boek: Buiten Zinnen
Waar gaat het over: Karlijn zit in de eindexamenklas en is erg populair bij haar klasgenoten. Op een nacht heeft ze een angstaanjagend realistische droom over een man die in haar kamer is en haar aanraakt. Maar als ze wakker wordt, is ze alleen. Vanaf dat moment verandert haar leven totaal. Elke nacht komt de nachtmerrie enger en dreigender terug. Karlijn weet niet meer wat echt gebeurt en wat fantasie is. De nachten zijn een kwelling en ze is bang, moe en wanhopig. Karlijns wanhoop zorgt voor conflicten met haar vrienden. Is ze gek aan het worden, of is er iets anders aan de hand? Buiten zinnen is een verhaal over vriendschap en verlies, obsessie en wanhoop, onverwerkt verdriet en de kracht om er bovenop te komen.
Wat vond je d'rvan: Ik vond het het een erg leuk boek. Ik kon niet stoppen met lezen en het is erg spannend ook. Alleen jammer dat ik al zo snel door had wie de dader was. Maar alsnog was het leuk om door te lezen en de ontrafeling te lezen.
Waarom heb je het gelezen: Ik werd aangeraden een ander boek van Mel Wallis de Vries te lezen en sinds dien heb ik nu 3 boeken van haar. Dit boek kreeg ik voor Kerstmis.
Cijfer: 8,5.
 |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
nautic
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 16, 2008 15:49 |
 |
Laatst gelezen boek: de vliegeraar (vertaald uit het engels)
Waar gaat het over: dit staat op de achterkant: amir en hassan zij gevoed door dezelfde min en groeide samen op in Kabul. op een dag komt er op wrede wijze een einde aand hun bijzondere vriendschap. amir en zijn vader vluchten naar de VS waar ze een nieuw besaan opbouwen, maar amir slaagt er niet in om hassan de vergeten de ontdekking van een schokkend familiegeheim voert hem terug naar afghanistan, waar amir wordt geconfronteerd met spoken uit zijn verleden. zijn voornemen om de oude schuld jegend hassan in te lossen sleept hem mee in een huiveringwekkend avontuur
schrijver: Khaled Hosseini
Wat vond je d'rvan: een mooi realistisch boek. ik wou het eert niet lezen maar oen heeft me moeder het globaal vertelt. en toen bedacht ik dat ik het misschien toch wel eens kon gaan lezen, en toen was het een heel mooi boek heb ik wel vaker
Waarom heb je het gelezen: me moeder zij dat het een mooi boek was.
Cijfer: 8.5
echt een aanrader. t staat geloof ik ook hoog genoteerd. gewoon een keer doen heel zielig maar mooi boek |
_________________ HPF bedankt voor de leuke tijd. |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 16, 2008 16:54 |
 |
Laatst gelezen boek:
Virginia Andrews - M'n lieve Audrina.
Waar gaat het over:
Dit is het enige boek van Virginia Andrews die niet in een serie voorkomt.
De achterkant van het boek:
Audrina Adare is mooi, verstandig en erg verliefd op Arden, een jongen die volgens haar vader Damian beneden haar stand is.
Ook na haar huwelijk met Arden, blijft Damian zijn dochter Audrina tegenwerken en probeert hij haar in zijn macht te houden. Want negen jaar voor Audrina´s geboorte was er een andere Audrina, met helderziende gaven, die als kind overleed. Damian is er zeker van dat zijn tweede Audrina over dezelfde krachten beschikt en dat ze hem zal helpen om het verloren gegane familiefortuin terug te winnen...
Extra:
Audrina Adare wou net zo goed zijn als haar zuster. Ze wist dat haar vader nooit zo van haar zou houden als haar zuster. Haar zuster was zo speciaal, zo perfect... - en dood.
Boven in haar zuster's oude kamer liggen haar kleren en poppen, haar knuffels en spelletjes- en haar schommelstoel, de sleutel naar het geheim van haar zusters gaven. Nu moet Audrina schommelen en schommelen en die speciale gaven ontvangen.
Nou zal ze oog in oog komen te staan met het gevaarlijke en afschuwelijke geheim dat iedereen kent.
Iedereen accepteerde dat...
Wat vond je d'rvan:
Ik kan er heel veel over schrijven. Ik kan haar blijven prijzen, maar met één woord doe je het al af: Prachtig. Virginia Andrews op haar best!
Het einde is opzich open, maar dat stoort hier absoluut niet. Normaal houd ik er niet van, maar hier geeft het juist meer kracht aan het verhaal. De verhaallijn is geniaal en het duurt heel lang voor je erachter komt wát er nu eigenlijk aan de hand is. De ontknoping is.. schokkend en waanzinnig mooi.
Waarom heb je het gelezen:
Omdat ik een grote fan van Virginia Andrews ben. Ik heb bíjna al haar boeken, moet geloof ik nog 2/3 series hebben, dus deze moest niet in mijn collectie ontbreken. Een juweeltje.
Cijfer:
Een 8.5 of een 9. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
|
|