Auteur |
Bericht |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 25, 2005 15:12 |
 |
@Kim: Het temmen van de Feeks, met o.a. Hans Kesting door de toneelgroep Amsterdam? Daar ben ik heen geweest een paar maanden geleden. Het is een erg moderne versie van het stuk, maar wel goed! Veel humor en ook veel expliciete sex. Dat wel. Niet voor jonge bezoekers dus.
De afgelopen maanden ben ik naar meerdere toneelvoorstellingen geweest.
In November ben ik in Newcastle naar A Midsummer Night's Dream geweest. Het stuk werd opgevoerd door The Royal Shakespeare Company. Het was een erg goed stuk, al had ik vrij slechte plaatsen.
Twee weken geleden was ik naar Otherwise Engaged, met o.a. Richard E Grant. Deze show speelt nu op Piccadilly Circus [London]. We konden eersterangs plaatsen krijgen dus we hadden een perfect uitzicht. Het stuk was erg humoristisch en de acteurs waren erg goed. For some reason had ik het theater wel wat groter verwacht, en de acteurs nog nét ietsje beter. Maar over het algemeen was het dus erg goed. Beter dan veel Nederlandse troep *kuch*.
Een paar dagen geleden ben ik naar "Het naakte bestaan" door Hans Dorrestijn en Martin van Dijk geweest. Ik moet zeggen... het is niet echt mijn smaak. De grapjes en liedjes waren wat simpel en het zenuwachtige gedoe [het speelt zich af in een gekkenhuis] leek amateurwerk. Ik had me wat meer voorgesteld bij zo'n grote naam.
Verder ben ik afgelopen maanden nog naar meerdere toneelvoorstellingen geweest van de theater vereniging waar ik nu bij zit, o.a. Bully Woo en Seb Lime. Verder heb ik het toneelstuk Feathers in the Wind gezien, wat nogal logisch is, want ik was daar shadow director en 'promter' (gelukkig hadden ze me daar voor niet nodig). Ook heb ik Metro gezien, een voorstelling met meerdere monologen, waarvan ik er twee heb geregisseerd [Food for Thought en Urban Void]. Komend semester ga ik nog een toneelstuk co-regisseren en een musical regisseren. Dus de komende tijd ben ik nog wel even erg druk met theater.
@Kim: verplicht naar theater voor je opleiding? Tof! |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Freya
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 14:36 |
 |
Heyhey! Leuk topic...
Ikzelf zit op een toneelvereniging: AJTS(Amsterdamse JeugdTejater school, en ik heb geen typfout gemaakt!) Ik ben gek op toneel spelen, een echt podiumbeest. Als we (afscheid)musical hebben(ik zit in groep 8 ), ga ik proberen de hoofdrol te krijgen
En sinds mijn 9de nemen mijn ouders mij en m'n zusje tijdens kerst mee naar het concertgebouw, dansvoorstellingen. Ik weet niet of dat onder toneel hoort, maar ik heb al notenkraker, zwanenmeer en nog anderen waarvan ik de naam vergeten ben gezien. |
_________________ ~*´¨¯¨`*·~ J U S T B E L I E V E I N Y O U R S E L F ~*´¨¯¨`*·~
~~ ~~
LEB DIE SEKUNDE  |
|
  |
 |
christine_daae
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 18:37 |
 |
bij mij zijn er geen toneelverenigingen ofzo dat ik weet
ik zou mij wel doodgraag willen aansluiten bij een toneel vereniging, als iemand iets weet, zeg dan maar (stuur een pb ofzo). ik ben op zoek naar een vereniging in de buurt van antwerpen.
vroeger ging ik soms wel met school naar een toneel, maar dat is nu niet meer zo jammer |
_________________ let's rewrite an ending that fits in stead of a hollywood horror |
|
  |
 |
Inluezna
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 18:47 |
 |
Bij zijn er ook geen toneelverenegingen id buurt..
Alleen bij ons op school hebben we wel toneel/dramalessen, je kunt daar lessen van volgen als je kunstklas doet, wat ik dus doe
Het is heel leuk en leerzaam en we geven zelf voorstellingen
Ik vind het geweldig om toneel te spelen, het is heel iets anders dat acteren in een film, maar het is gewelidig, op het podium voel ik me helemaal thuis!
Zelf gaa ik ook graag naar andere voorstellingen, het is heel leuk! |
|
|
  |
 |
lalaa_hp
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 19:39 |
 |
Ik ga waarschijnlijk mij volgend jaar aanmelden bij een toneelvereniging. Ik wil er al best lang op, maar is er nog niet van gekomen, dus hopen dat ik het ooit nog eens ga doen, want het lijkt me wel ontzettend leuk. |
_________________ ga maar eens kijken bij mijn creas.. !  |
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 19:54 |
 |
SeverusSnape schreef: | @Kim: Het temmen van de Feeks, met o.a. Hans Kesting door de toneelgroep Amsterdam? Daar ben ik heen geweest een paar maanden geleden. Het is een erg moderne versie van het stuk, maar wel goed! Veel humor en ook veel expliciete sex. Dat wel. Niet voor jonge bezoekers dus.
|
Jah, die dus..
Wilde er echt heel graag heen, maar jah, uitverkocht is uitverkocht helaas..
En idd, toneel verplicht voor school is heel vervelend keuzevak hehe
Leuk dat iedereen zo bezig is met Toneel.
Ik ga in Januari naar de uitvoering van een Almeerse amateurgroep waar een vriendin van me een van de hoofdrollen in speelt. "Inclusief ontbijt" heet het stuk en naar wat ik heb gezien van het script enzo lijkt het me ook een erg leuk stuk! |
 |
melissje
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 14:27 |
 |
ja eigelijk wel eens ik zit zelf op het traais theater en als er een voorsteling is mogen wij er meestal grates heen of met korting maar ik ga ook gewoon in breda kijken maar ik moet zelf ook eens uitvoeringenb doen |
|
|
  |
 |
Kippetje
5e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 14:39 |
 |
ik ga best vaak naar toneel....vaak van die blijspellen waar alles fout in gaat (zoals tante van charlie en een rits te ver)
op school hebben wij ook 2 keer per jaar een toneelvoorstelling van leerlingen en leraren (mag je zelf weten of je daaraan mee wil doen) mijn zusje heeft dat het 1e stuk meegedaan en die vond dat egt super leuk dus nou doe ik ook mee (mijn zusje ook weer) en nog een nichje heb ik over kunnen halen.
we gaan nouw romeo en julia doen, alleen dan in een minder serieuze versie (dus niet van die hele moeilijke taal)
ik vind het egt super leuk om te doen en het is ook altijd super gezellig. |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 15:48 |
 |
Ik zit dus nu voor het 6e jaar op toneel...
Maar wil nu op een andere vereniging, en ik ga naar zo'n spoort school toe voor amateur acteurs... Ik wil proberen om meerdere toneelstukken uit te kunnen voeren..  |
|
|
  |
 |
elienemien
4e jaars

Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 18:11 |
 |
wij (superjasmien en ik en heel het derde jaar) zijn onlangs naar een toneelstuk geweest. erm het noemde spelregels en was gebaseerd op een of ander boek. het speelde zich af in de middeleeuwen. 2 tieners die moesten trouwen en de pest was in het land.
wa echt een heel goed stuk. ze hadden geen decor of niets. alleen wat muziek en zichzelf. twas echt heel mooi.
kweet niet of iemand die kent maar het kwam van een groep fabuleus heet. |
_________________ you think you're loving but you don't love me |
|
  |
 |
Frog Choir
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 06, 2006 14:28 |
 |
kga weinig naar toneel en musicals et cetera..
7 jaar gelee in Londen West-End Theater naar Beauty and the Beast geweest.. (vonk doodeng,, kwa stoen 7 of twas 9 jaar ggelee toen wask 5 fzo..)
en 32 jaar gelee naar sneeuwwitje geweest in rttrrdam..
en in groep 8, 3 jaar gelee.. schoolmusical.. hak de grootste rol
kep welis getwijfeld ofk op toneelspelen ging ofnie.. hebk nu voorlopig geen tijd voor.. eerst school afmake en me stem trainen voro Idols volgende x |
_________________ In love with the Deathly Hallows.. |
|
  |
 |
acersate
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 08, 2006 8:02 |
 |
hey,
ikzelf zit ook op een toneelvereniging en laats hebben wij nog Oliver opgevoerd met behulp van twee werknemers van joop v/d ende. de ene verzorgde de dans en de andere het decor. en het was een groot succes: 4 zalen compleet uitverkocht.
Ik vind het ook leuk om naar musicals te gaan. ik ben al naar Elizabeth, Titanic, Sound of Music, Aïda, Drie musketiers, Mamma Mia en de Lion King geweest.
Ook ga ik vaak naar verschillende toneelverenigingen kijken. |
|
|
  |
 |
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 17, 2006 9:18 |
 |
Ik ben vorige week naar 'Suver Nuver' geweest in Frascati Amsterdam.
Suver Nuver is een mime groep (nee niet de sesamstraat phantomime ) uit Friesland en bij deze voorstelling hadden ze drie allochtone medespelers. Het stuk ging over de verschillen in de westerse en de moslim cultuur zoals deze door beide groepen wordt beleefd.
Ik vond de voorstelling ergens tussen goed-gaat wel zitten, maar ik heb me wel vermaakt. Er zat humor in, duidelijk herkenbare vooroordelen maar ook goede contrasten.
De groep allochtonen had van buiten heel duidelijk stereotype, de Nederlanders heel duidelijk in hun denken.
Het decor vond ik wel erg goed. Hoewel het in het begin misschiensimpel oogt, er is heel goed over nagedacht. De achterwand ziet er uit als een soort groot kamerscherm. Zo'n scherm die je in een harem verwacht, je kan zien wat erachter is, maar vaag en het voelt alsof je stiekem mee kijkt naar iets wat je eigenlijk niet mag zien.
Deze voorstelling is in de reeks van SuverNuver minder 'mime' dan voorheen, maar ze zijn duidelijk wel van die 'traditie'. |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 17, 2006 12:09 |
 |
Owh, toneel I love that!
Ik houd echt super van toneelspelen maar ook toneelkijken! Ik ga wel eens met mn ouders naar een toneelvoorstelling, en de sfeer die daar dan hangt!! Geweldig, dan heb je echt zin om naar voren te lopen, op het podium te springen en mee te doen Ik denk dat ik ooit nog wel eens op toneelles ga! Mijn emoties zijn af en toe zo goed van mn gezicht af te lezen (ik spreek dus de hele dag openboekdelen) dat toneelspelen vast wel moet lukken.
|
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 01, 2006 11:02 |
 |
Deze zaterdag was ik naar: Two Thousand Years, een toneelstuk van Mike Leigh. Het toneelstuk gaat over drie generaties Joden, waarvan de eerste en tweede generatie niet meer practicerend Jood zijn. Hun (klein)zoon (de derde generatie dus), wordt echter wel een practicerend Jood en gaat dus ook de geschriften in het Hebrew lezen. Ook gaat hij een keppeltje dragen. Zijn familie, ook al zijn ze Joods, vindt het maar niks dat hij zo gelovig wordt. Zij zijn zelf namelijk ongelovig geworden door alle narigheid in de wereld, en dan vooral door de machtstrijd in het Midden Oosten. Het stuk behandeld veel politieke vraagstukken. Het was een erg goed stuk, soms grappig en vaak grof (veel verbale ruzies tussen de familieleden, typisch iets voor Leigh). Het eind vond ik een beetje tegenvallen, aangezien er blijkbaar geen oplossing wordt gevonden tussen de familieleden die elkaar niet begrijpen. Gewoon accepteren, dat lijkt de boodschap te zijn.
Verder had ik dit weekend twee fulltime dagen met reptetities voor een toneelstuk dat ik co-regisseer. De voorstelling wordt volgende week opgevoerd: 8-9-10-11 Maart. Nog een paar dagen... spannend!  |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
|