Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV/Film: Vlaamse TV- en filmproducties Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2007 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
@Lupos-freak: Wij Nederlanders moeten ook betalen om de afleveringen op de website van RTL4 terug te kijken. Ik heb net even gekeken en ik kreeg ook een bericht dat ik moest bellen naar een nummer waar je vervolgens 1,3 euro voor moet betalen. Dus het niet zo oneerlijk als je denkt.

Oh. Da's vreemd, maar wel heel wat eerlijkerder^^
Omdat er onlangs iemand uit Nederland tegen me zei dat zij gratis de afleveringen kon bekijken. Maar misschien is het wel afhankelijk van de streek/provincie in Nederland waar je woont.

Ik heb onlangs naar de kortfilm: De Gek op de Heuvel gekeken. Hij was vorige week zondag op tv, ik had hem opgenomen en ik heb woensdag ernaar gekeken. En ik vond hem zo ongeloofelijk goed.

Citaat:
De gek op de heuvel

Sofie heeft samen met haar tienjarige autistische zoon Thomas haar echtgenoot verlaten. Erik, die al een tijdje haar minnaar is, komt bij haar inwonen. Maar alles verloopt minder vlot en idyllisch dan verwacht. De echtscheiding van Sofie ontaardt in een ware veldslag, met het hoederecht over Thomas als inzet. Erik staat voor een dilemma: enerzijds houdt hij van Sofie en wil hij bij haar blijven, aan de andere kant heeft hij erg veel last van het gedrag van zijn stiefzoon Thomas. Het verhaal volgt de moeizame ontwikkeling van de autistische jongen over een periode van ongeveer één jaar. Erik wordt daarin niet alleen geconfronteerd met Thomas, maar ook met zichzelf. In het geheim hoopt hij wel eens dat de jongen aan zijn vader zal worden toegewezen, zodat hij eindelijk een normaal leven met Sofie kan leiden. Tegelijkertijd beseft hij dat Sofie zonder haar zoon wellicht nooit echt gelukkig zal zijn. Langzaam maar zeker wordt haar strijd ook die van hem en groeit er een broze verstandhouding tussen Erik en Thomas. En Thomas? Die blijft altijd en overal zichzelf ...

Image

Het feit dat mijn favoriete acteur, Lucas van den Eynden [inspecteur Versavel in Aspe, Bucky Laplasse uit Het Eiland] er een hoofdrol in speelde maakte de film nog beter. Hij was soms wel een beetje langdradig, maar dat was ook nodig om de psychologie erachter te kunnen snappen. Als hij op dvd verschijnt, denk ik wel dat ik hem zou kopen.

Over authisme gesproken... maandag 08/10 ga ik met de klas naar de film BenX kijken. Een andere Vlaamse film over authisme, die in Amerika ongeloofelijk in de prijzen gevallen is.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Lupos-Freak: Inderdaad, BenX moet wel een heel goede film zijn als iedereen zo entousiast is over het verhaal. Ik verschoot er wel van dat het in Amerika zo in de prijzen viel op het filmfestival. Ik ga ze binnekort met een vriendin bekijken, maar ik ben er al zeker van dat het een supergoede en ontroerende film is.

Ik kijk zelf veel naar Belgische programma's. Alleen is het geloofwaardigheid soms ver te zoeken. In 'Thuis' loopt er een dubbelganger van een bepaalt personage rond die dat personage dan ontvoerd en dan een overval pleegt of in 'Familie' word een persoon in de WC opgesloten terwijl hij naar zijn eigen bruiloft moet gaan ofzoiets... Ok, zulke dingen kunnen wel gebeuren, maar de kans is zeer klein dat zoiets gebeurd. Vroeger keek ik graag naar Thuis, maar dat programma is al weggevallen. Het is te ongeloofwaardig geworden en de situaties die zich daar afspelen zijn niet eens de moeite meer om te volgen...

Gelukkig zijn er nog wel programma's waarbij het geloofwaardig is. Vooral komische series zijn heel leuk om te volgen.
Zoals FC De Kampioenen, ze zijn nu zeker al voor de 30ste keer de herhalingen aan het uitzenden, maar je word die serie niet beu. Elke keer lig ik weer plat van het lachen.^^
De Kotmadam vind ik ook heel leuk. Vroeger leek het me maar een stomme serie, maar mijn broer heeft me overtuigt om het even te zien en sindsdien kijk ik er soms eens naar. Het is best een leuke serie.
Soms kijk ik ook mee naar 'Sterren op het Ijs', ik vind het knap dat die mensen in een week tijd al zo gevorderd zijn in het schaatsen. Als ik BV zou zijn, zou ik zeker aan zo'n programma willen meedoen.
Ik kijk ook naar Man Bijt Hond, sommige reportages zijn wel leuk en ik vind het best een origineel programma. Naar reportageprogramma's zoals Koppen of Telefacts kijk ik ook, maar meestal naar Koppen. Sommige dingen zijn wel interessant om naar te kijken en als je meer informatie over een bepaalt onderwerp wilt, dan moet je naar die programma's kijken.
De Block vind ik ook een tof programma.
Verder komt er nog niet direct een typisch Vlaams programma is maar naar deze dingen kijk ik toch het meest.

I'll do anything for you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 14:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Over authisme gesproken... maandag 08/10 ga ik met de klas naar de film BenX kijken. Een andere Vlaamse film over authisme, die in Amerika ongeloofelijk in de prijzen gevallen is.

Vorige week ergens heb ik BenX gezien.
Ik vond hem heel erg goed, maar had er vooraf heel veel slechte recensies van gelezen; wat ik al raar vond.
maar de film is dus erg goed, en een einde wat ik niet verwachte. Maar dat is misschien omdat ik de dag voordat ik hem ging kijken een artikel in de krant had gelezen over de familie van een autist. En op deze jongen zou het verhaal van Benx gebaseerd zijn.
Wat vond jij van de film?

En volgende week komt vermist uit. Die ga ik echt kijken. Maar of ik hem in de cinema ga kijken weet ik nog niet.

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp