Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Een leven als geest... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Zou jij een geest willen zijn?

Ja, zonder twijfel
15%
 15%  [ 11 ]
Nee, echt niet
48%
 48%  [ 34 ]
Daar moet ik eens over nadenken...
35%
 35%  [ 25 ]
Totaal aantal stemmen : 70

Auteur Bericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 12:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

fawkes_the_phoenix schreef:
Geesten bestaan denk ik voor eeuwig, dat hangt niet af van het bestaan van hun huis zoals Zweinstein denk ik. Geesten zijn wel verbonden met een bepaalde plek maar ze kunnen ook weg daar van, bijv Jammerende Jenny kan naar het meer gaan etc.

Geesten zijn volgens mij niet verbonden aan een plek.
Jammerende Jenny die wou bij dat ene meisje gaan spoken voor wat ze haar had aangedaan, maar kreeg al snel een contactverbod en moest wel naar Zweinstein gaan.

Zelf zou ik nooit kiezen voor het geest zijn.
Je bent nog wel op aarde maar kan van nog zo weinig dingen maar genieten.
Je bent dan slechts een schim van jezelf.
Nee dan liever echt dood.

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Dragongirl Leenz
Oude Forumnaam: dragongirl 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 213 Sikkels

Dragongirl Leenz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Hoe lang blijft zo'n geest rondwaren? Tot het einde van de wereld? Of blijft hij ook nog daarna? Of is hij verbonden aan Zweinstein en gaat hij pas weg als Zweinstein ten onder gaat???
Ik denk dat ze voor altijd rond blijven zweven... Tot het einde van de wereld? Nee, ze zijn dood, dus met het einde van de wereld, blijven ze gewoon door leven- Of dood zijn eigenlijk. Voor eeuwig gewoon, de hele tijd, en maar niet doodgaan, kunnen ze ook niet, maar ze verdwijnen ook niet ofzo... Ze zitten dus niet aan een plaats vast denk ik.

2. Zou jij een geest willen zijn? Zou jij liever de hele tijd rondwaren en zweven om te zien hoe leuk de anderen het hebben, terwijl jij alleen maar kan zweven? Of zou je liever meteen sterven, en rusten, ipv van je druk te maken om het geestesbestaan???
Ik zou zonder twijfel gewoon dood willen zijn! Het lijkt me vrij saai als je de hele tijd door zou blijven doorzweven......

xHeleen

Just for a minute,
Just for a minute more...
chocokikkertje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

chocokikkertje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 19:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laat mij maar lekker spoken... of geesten Very Happy
Nooit meer iets hoeven doen... kijken hoe anderen zich drukmaken over het "nu" ik denk niet dat ik me snel zal vervelen... helemaal niet als je overal naar toe zou kunnen... gwoon is overal heel rustig op je gemak kunnen kijken, niet aan hoeven te denken dat je een deur moet openen maar rustig door de muur heengaan enzo...
Mij lijkt het best fijn Razz
Aan de andere kant ben ik ook wel weer nieuwsgierig naar het hiernamaals hoor Very Happy

Greetz Very Happy

Fiasco
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Fiasco is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 02, 2007 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou dus nooit(!) een geest willen zijn als dat betekende dat ik nooit meer verder zou kunnen gaan... Rondzweven tussen de levenden... een ergere straf is er denk ik niet...

Earanë Ar-Feiniel
Dreuzel
Dreuzel

Earanë Ar-Feiniel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 13:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Blijven gessten eeuwig bestaan? Goh, ik denk het wel want ze zijn al dood en ze kunnen eigenlijk aan niks meer sterven of verdwijnen. Maar het lijkt me raar dat iemand eeuwig blijft bestaan. De gedachte alleen al dat jij er nog wle bent terwijl al de rest al vergaan is of zo, lijkt me ook niet logisch. Misschien dat geesten verdwijnen als ze de dood uiteindelijk toch aanvaarden, of gewoon verdwijnen als de plek waar ze leven of aan gebonden zijn ook verdwijnt. Ik zou alleszinds geen geest willen zijn. Het lijkt me een saai en eentonig leven. Misschien is het in het begin wel fijn omdat het iets nieuws is enzo om door muren te kunnen zweven, maar ik denk dat je uiteindelijk toch wel liever echt dood bent, want uiteindelijk gaat het nieuwe er ook weer af en dan is het een heel eentonig leven denk ik. Zelfs door muren kunnen zweven gaat uiteindelijk vervelen.
Nee, een geest zijn, zou niks voor mij zijn.

D@@n
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

D@@n is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou ook nooit een geest willen zijn, als je doodgaat op een mooie oude leeftijd. Dan heb je het leven wel gezien en kun je niks meer van je leven maken.

Als je een geest bent, wat kan je dan doen, alleen rondzweven, dat is ook geen leuk leventje.

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2007 21:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Hoe lang blijft zo'n geest rondwaren? Tot het einde van de wereld? Of blijft hij ook nog daarna? Of is hij verbonden aan Zweinstein en gaat hij pas weg als Zweinstein ten onder gaat???

Nee ik denk het niet dat een geest verbonden is aan Zweinstein. 'Henk' zal toch niet onthoofd zijn op Zweinstein en Jenny heeft zelfs nog ergens anders gewoond.

Ze blijven denk ik gewoon voor altijd ronddwalen denk ik, tot de wereld ten ondergaat.

2. Zou jij een geest willen zijn? Zou jij liever de hele tijd rondwaren en zweven om te zien hoe leuk de anderen het hebben, terwijl jij alleen maar kan zweven? Of zou je liever meteen sterven, en rusten, ipv van je druk te maken om het geestesbestaan???

Ja weetje het is leuk om nu als sterveling te denken; voor altijd leven, maar je kan niet meer 'echt' leven. Nee ik denk dat ik liever met mijn 'geest' naar een andere plaats zou gaan dan voor eeuwig op de aarde te zijn, dan voel je jezelf echt nutteloos en zie je al je dierbare sterven.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^

Kat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2007 14:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een geest blijft, denk ik, totdat de reden waarom hij moet blijven is opgelost. Mensen die hun geliefde/kind/vriend etc. niet kunnen loslaten, Een onafgemaakte zaak hebben, gebonden zijn aan een bepaalde plek, en in het uiterste geval: Als hij/zij door een stelletje gekken opgeroepen wordt.

Zelf zou ik geen geest willen zijn. En dan? Je ziet je famillie, vrienden, kinderen, achterkleinkinderen allemaal sterven en misschien verkeerde keuzes maken. Je zal er maar voor kiezen, om dan lijdzaam te moeten toekijken.
Klinkt misschien hoogdravend, maar ik geloof in de theorie dan een mens na zijn dood een bepaalde manier van rust moet vinden.

Nee, geen geest zijn voor mij, of het moet op Zweinstein zijn, natuurlijk Wink

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 10:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

als geest 'leven' is misschien maar voor een tijdje leuk, want na enige tijd wordt het saai en je hebt geen nut meer voor anderen... je hebt geen doel meer. het is logisch dat je je dan gaat afvragen of je niet beter was 'heengegaan'.
ik zou niet als geest willen voortbestaan, ik ben ook helemaal niet bang voor de dood.
maar ik kan wel begrijpen... als je sterft als moeder van jonge kinderen dat je als geest blijft leven zodat je er toch nog een beetje kan zijn voor hen.

Squeaking Dobby
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 14:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als geest kun je niet eens iets vasthouden!!! Nee doe mij maar niet.
Als je, vanuit HP standpunt gezien, zou moeten kiezen voor of nog een leven waarin je niet eens klarinet kunt spelen Razz voor minstens heel wat eeuwen, of dat ik naar iets onbekends moest? Doe mij maar het laatste.
Gelukkig hoef je in het echt geen keuze te maken Wink wat een onderwerp...

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
tovergirl
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

tovergirl is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 10:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een geest blijft zeker heel lang rondzweven, dat weet ik wel. Moeilijke dingen vraag jij je af zeg... Een geest verdwijnt niet aan het einde van de wereld. Zelfs dan blijft hij denk ik... Dan word het een wereld van geesten. Want de mensen zijn om de een of andere redengestorven, maar geesten kunnen niet meer sterven...

Nee, dan zou ik veel liever sterven eigenlijk. Het lijkt nu idd. geweldig, eeuwig leven! Maar je leeft niet meer, en je kunt nog maar van weinig dingen genieten. Het enige wat je eiggenlijk kan doen is gewoon ondzweven en kletsen...

Jarno
1e jaars
1e jaars

Jarno is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

1 Wel in het boek wordt ons gezegd dat enkel mensen die hun dood niet kunnen aanvaarden, die niet willen overgaan naar de andere kant een geest worden. Dus ik denk dat ze een geest blijven tot ze hun dood kunnen aanvaarden.

2Nee, absoluut niet. Je ziet alles maar je kunt er niets aan doen eigenlijk. Wat ons brengt tot mijn grootste angst.

Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op vraag één weet ik het antwoord niet echt, dus ga ik maar mee met de rest. Waarschijnlijk blijft zo'n geest dan voor altijd ronddwalen.

Op de tweede vraag zou ik het antwoord 'Nee' geven omdat ik (a) niet bang ben voor de dood en je vind in de dood rust en (b) ik geloof in Leven na de dood en (c) het lijkt me vrij saai ^__^

I'm with you so far..

xD
krisie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

krisie is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 18:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op vraag 1 weet ik het antwoord helemaal niet.
Ik vind het wel raar dat er buiten Zweinstein geen spoken ronddwalen(of er word geen aandacht aan besteed in de boeken, of ik heb er overheen gelezen Razz ).
Maar ik denk toch dat spoken 'vrij' zijn, ik kan het me niet voorstellen dat ze echt gebonden zijn aan een plaats.

Op vraag 2 heb ik nee gestemd.
Dood=dood, einde.(Of eventueel een leven na de dood). Ik zou ook niet zomaar nutteloos willen rondzweven, en het lijkt me ook ontzettend vervelen. Allewel Foppe zich duidelijk niet verveeld Razz

Hgriffel
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Hgriffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2007 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

1 ste vraag: ik denk dat de geesten blijven zolang er iemand of iets is waaraan zij gebonden zijn. als dat er niet meer is... dan verdwijnen zij ook!

2 de vraagik zou niet graag een gest zijn...
maar als je echt bang bent voor de dood... dan is dat misschien nuttig Rolling Eyes

xxx

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp