Auteur |
Bericht |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 16, 2007 19:33 |
 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 15:49 |
 |
Morgenavond komt dus weer deel 2 van LOTR. Op Nederland 3 om half 11. Ik vind het inderdaad niet zo fijn dat ze het zo laat uitzenden. Voornamelijk omdat de LOTR lang duren. Dus je moet inderdaad lang opblijven om hem helemaal af te kijken.
Wees niet bang als je vanavond niet kan kijken. Op woensdag 3 januari dan is Two Towers op de Duitse televisie erop. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 21, 2007 23:04 |
 |
Witch_Eva schreef: | Morgenavond komt dus weer deel 2 van LOTR. Op Nederland 3 om half 11. Ik vind het inderdaad niet zo fijn dat ze het zo laat uitzenden. Voornamelijk omdat de LOTR lang duren. Dus je moet inderdaad lang opblijven om hem helemaal af te kijken.
Wees niet bang als je vanavond niet kan kijken. Op woensdag 3 januari dan is Two Towers op de Duitse televisie erop. xD |
Maar dan in Duitse nasynchronisatie. Ik kan niet zo goed Duits, maar ik heb de dvd's ook zelf. Dus ik kan ze altijd wel kijken. Al is het wel lang geleden dat ik de dvd's heb gezien. Dus morgen ga ik waarschijnlijk toch wel kijken. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 01, 2008 19:07 |
 |
Vanavond word het derde en laatste deel van de Lord of the Rings trilogie: The Return of the King uitgezonden. De film zal net als de voorgaande delen op Nederland 3 te zien zijn en begint om 20.25 uur.
Ik ben wel blij dat ze het laatste deel nu wel zo vroeg uitzenden, aangezien ook dit laatste deel lang duurt. |
 |
Naatjuh1993
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 01, 2008 20:10 |
 |
Ik ga misschien wel kijken. Maar dan naar mijn dvd's. Zonder reclames en veel beter geluid  |
_________________ HPF We will miss you
|
|
  |
 |
Sparkling_Diamond
Dreuzel

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 18:35 |
 |
Eergisteren heb ik deel 3 gezien op tv, waardoor mijn Legolas verslaving weer terugkomt xD. Naja de eerste twee delen moet ik ook weer eens zien, da's al zo lang geleden, laatste keer was 2 jaar geleden in de auto naar Spanje. Ze alledrie toen achter elkaar gekeken xD
Mijn Top 5 favo karakters:
1. Legolas: Ten eerste hij is een elf, ten tweede hij wordt gespeeld door Orlando Bloom en voor de rest is hij zo geweldig, schattig, lief en knap <3... check my icon <3
2. Merry/Pippin: Zo schattig samen en zo dapper voor twee kleine mannetjes^^
3. Sam: Helpt Frodo om de ring te vernietigen en vooral wanneer hij zelf al uitgeput is om Frodo naar boven te tillen op de vulkaan in de derde film op het laatst.
4. Eowyn: Zij is stoer^^, en ik hou van die scene waarin ze die Nazgul (hoe schrijf je dat xD) vermoord.
5. Faramir =P
Nou moet ik alleen nog de boeken gaan lezen, ik heb ze allerdie wel gehad maar moet ze nog steeds gaan lezen >___< |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 28, 2008 18:37 |
 |
*kickt dit topic omhoog*
Yay ik heb dit weekend een LOTR marathon gehouden. Ik heb de afgelopen dagen de 3 films helemaal bekeken. En dit is echt de eerste keer dat ik het verhaal helemaal snap. Komt denk ik omdat ik de boeken nooit heb gelezen. Ik ben er nu wel aan begonnen trouwens. [a] Maar ja ik vind de films dus heel leuk om te kijken. Alleen het voordeel en dus ook het nadeel van LOTR is dat je alle films in een keer moet kijken. Je kan deel 1 niet kijken en dan een paar maand later deel 2 ofzo. Het is het beste als je ze allemaal achter elkaar kijkt. Misschien is dat wel de reden waarom ik hem nu helemaal snap. Er worden ook gewoon soms moeilijke woorden gebruikt. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 29, 2008 16:03 |
 |
Dan moet je de boeken niet gaan lezen want die staan vol met moeilijke woorden. Ik vind dat de films helemaal niet ingewikkeld zijn, maar misschien komt dat omdat ik veel fantasie heb en in Lord of the rings zie ik alles ook gebeuren als ik het boek lees.
Het blijven de beste films ooit gemaakt vind ik, kan er elke keer weer bij wegdromen. Bij het prachtige midde aarde. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 29, 2008 17:01 |
 |
Rogue schreef: | Dan moet je de boeken niet gaan lezen want die staan vol met moeilijke woorden. Ik vind dat de films helemaal niet ingewikkeld zijn, maar misschien komt dat omdat ik veel fantasie heb en in Lord of the rings zie ik alles ook gebeuren als ik het boek lees.
Het blijven de beste films ooit gemaakt vind ik, kan er elke keer weer bij wegdromen. Bij het prachtige midde aarde. |
Met moeilijke woorden bedoel ik niet het woordgebruik. Want dat snap ik makkelijk. Zowel in de films als in de boeken. Ik ben hem nu namelijk aan het lezen en ik snap het volledig. Ik bedoel met moeilijke woorden als in namen van de personen en plaatsen. Die zijn moeilijk om te onthouden. Niet het woordgebruik op zich want daar is niks moeilijks aan. Daarbij vind ik het verhaallijn ook totaal niet moeilijk en heb ik zelf ook wel de fantasie om na te gaan hoe een hobbit/elf etc. eruit zien. Dus daar ligt het dus ook absoluut niet aan. Ik ben juist heel fantasierijk. |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 29, 2008 21:22 |
 |
Nee ok ik dacht al, zo lastig zijn al die woorden toch niet. Mijn moeder heeft daar ook vaak last van dat ze niet meer weet bij welk land Faramir hoort enzo, van wie Eowyn nou een nichtje is en dat soort dingen. Zelf weet ik alle landen, namen enz uit mijn hoofd. Ik weet dat Galadriel de moeder is van Elrond en de oma van Arwen, dat soort verhaallijnen zijn voor mij makkelijk omdat ik de boeken uit mijn hoofd ken. |
Sawyer |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 09, 2008 12:17 |
 |
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb laatst met mijn vriend naar return of the king gekeken en het blijft mijn favo lotr film. Iedere keer als de ruiters van Rohan de berg af stormen bij Minas Tirith krijg ik kippenvel, vooral de schreeuw van Eowyn is super. Sam is briljant aan het einde als hij frodo gaat dragen. Heerlijke film, GAndalf is geweldig en sterk, Faramir heeft me aan het huilen gemaakt met zijn trieste blik, en Denethor wou ik wel zijn hersens in slaan als hij Faramir de grond in trapte. Heb nog nooit zo'n hekel gehad aan een filmpersonage. |
Sawyer |
|
  |
 |
Fandrel
5e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 12, 2008 1:39 |
 |
Witch_Eva schreef: | Rogue schreef: | Dan moet je de boeken niet gaan lezen want die staan vol met moeilijke woorden. Ik vind dat de films helemaal niet ingewikkeld zijn, maar misschien komt dat omdat ik veel fantasie heb en in Lord of the rings zie ik alles ook gebeuren als ik het boek lees.
Met moeilijke woorden bedoel ik niet het woordgebruik. Want dat snap ik makkelijk. Zowel in de films als in de boeken. Ik ben hem nu namelijk aan het lezen en ik snap het volledig. Ik bedoel met moeilijke woorden als in namen van de personen en plaatsen. Die zijn moeilijk om te onthouden. Niet het woordgebruik op zich want daar is niks moeilijks aan. Daarbij vind ik het verhaallijn ook totaal niet moeilijk en heb ik zelf ook wel de fantasie om na te gaan hoe een hobbit/elf etc. eruit zien. Dus daar ligt het dus ook absoluut niet aan. Ik ben juist heel fantasierijk. |
Hihih komt omdat het engelstalig is, en dus engels als basis heeft, hoewel sommige woorden ook op nederlandse manier gesproken kan worden...
Mindon Eldaliéva, gniffel  |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 12, 2008 10:27 |
 |
Fandrel schreef: | Witch_Eva schreef: | Rogue schreef: | Dan moet je de boeken niet gaan lezen want die staan vol met moeilijke woorden. Ik vind dat de films helemaal niet ingewikkeld zijn, maar misschien komt dat omdat ik veel fantasie heb en in Lord of the rings zie ik alles ook gebeuren als ik het boek lees.
Hihih komt omdat het engelstalig is, en dus engels als basis heeft, hoewel sommige woorden ook op nederlandse manier gesproken kan worden...
Mindon Eldaliéva, gniffel  |
Nou ik vind nou niet echt bepaald dat de namen erg op Engels lijken. VOlgens mij kan je als Nederlander/Vlaming eerder die woorden correct uitspreken dan als je Brits o.i.d. bent. Als je bijvoorbeeld alleen het woord Mordor ofzo neemt of Moria dat precies zo wordt uitgesproken hoe je dat ook gewoon op z'n Nederlands moet doen. Daarbij spreek ik zelf goed Engels dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt. [a] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 12, 2008 10:41 |
 |
Ik snap wat je bedoeld, ik heb het ook wel eens (Ik heb een hekel als ik niet 100 % zeker weet wie of wat is iets), vooral bij de bijpersonages. Gelukkig heb ik in mijn boek een register, waar ik terug kan kijken. Daarnaast heb ik het boek al vaker gelezen en heb er nu minder last van. Namen zijn meestal denk ik richting Latijnse uitspraak. Dus het zou wel kunnen kloppen wat je zegt.
Ik denk trouwens dat bij de film minder namen worden gebruikt, maar daarentegen is het lastiger om terug te zoeken. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 14, 2008 9:54 |
 |
Zelf vind ik de elfentaal echt super mooi, het is zo sierlijk en het klinkt prachtig. Ongelooflijk dat Tolkien dat gewoon helemaal zelf verzonnen heeft. Er is een elfentaal woordenboek dat je kan downloaden op internet en dat heb ik 3 jaar geleden ooit eens gedaan, als je ziet hoe goed het uitgewerkt is dan raak je echt onder de indruk. |
Sawyer |
|
  |
 |
|