Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dejá vu Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
princess__
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 174 Sikkels

princess__ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 15:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Idd heb ik ook veel Confused

ik was eens samen met mijn ouders op vakantie in oostenrijk

en we kwamen in een dorp waar we nog nooit ware geweest en ik

wist precies hoe alles eruit zag :s

terwijl ik het nooit had gezien

ofwel droom ik dingen di edan laters gebeuren

ik denk eerder dat we in een cyclus leven en gedachten van eerder vast

geprint staan in onze gedachten

Profiel bekijkenStuur privébericht
pino
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

pino is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 02, 2006 23:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat is recranatie?

OT: Een Deja vu heb je meestal in een droom meegemaakt, bijna alles wat je droomt word ergens in je geheugen opgeslagen. Je kan het er zelf niet uit halen. Maar je kan wel het gevoel hebben of je het al hebt meegemaakt.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

pino schreef:
Wat is recranatie?

Je bedoelt waarschijnlijk reïncarnatie. Reïncarnatie is dat als je sterft je dan opnieuw geboren word in een ander lichaam. Dat is iets waar sommige in geloven en anderen dan weer niet.

Ikzelf denk niet dat ik erin geloof. Alhoewel het volgende wel héél toevallig is. De dag dat ik geboren word sterft een oom van mijn moeder en de dag dat mijn broer geboren werd, sterf een andere oom van mijn moeder. Maar ik denk niet dat het met reïncarnatie te maken heeft, want voor zover ik weet hebben ik en die oom niets gemeen. Maar het is toch wel vreemd, hé?

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 11:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
pino schreef:
Wat is recranatie?

Je bedoelt waarschijnlijk reïncarnatie. Reïncarnatie is dat als je sterft je dan opnieuw geboren word in een ander lichaam. Dat is iets waar sommige in geloven en anderen dan weer niet.

Ikzelf denk niet dat ik erin geloof. Alhoewel het volgende wel héél toevallig is. De dag dat ik geboren word sterft een oom van mijn moeder en de dag dat mijn broer geboren werd, sterf een andere oom van mijn moeder. Maar ik denk niet dat het met reïncarnatie te maken heeft, want voor zover ik weet hebben ik en die oom niets gemeen. Maar het is toch wel vreemd, hé?

Maar je hoeft ook niks gemeen te hebben met het persoon ... althans het kan ook zijn dat je je dat niet herinnert ofzo. De meeste weten hun vorige leven niet.
Maar ik dwaal af. Het ging volgens mij over een dejavu

Woei, Gryff van het jaar 2008!
elise
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

elise is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 17:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook ongelooflijk veel déja vu's, soms best eng maar ik heb ook vaak dat mijn voorgevoelens echt gaan kloppen(en dat is ook weird)
zoals mijn B-F die een vriendje had die ik nog nooit had ontmoet maar ik voelde dat ie fout was en het klopte. Hij bedroog haar en sloeg haar soms
het is best wel eng als dat uitkomt

Iron Maiden
Dreuzel
Dreuzel

Iron Maiden is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2006 21:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook wel eens dingen waarvan ik zeker weet dat ze eerder zijn gebeurd...dat is eigenlijk best wel eng. Ik heb ook gehoord dat er mensen zijn die hadden gedroomd van de ramp op 11/9, maar ik weet niet of dat waar is...Ik denk dat Dejá-Vu's ontstaan door iets waarmee we ons onbewust bezig houden..

Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 26, 2006 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigelijk nog nooit een Deja vu gehad met een plek waarvan ik dacht dat ik dat al vaker had gezien, maar wel met een persoon. Ik ben wel eens iemand tegen gekomen waarvan ik dacht dat ik die weleens gezien had, maar ik wist totaal niet waar.

Ook kan ik een soort van gedachten lezen, dat heb ik alleen met een vriendin (Glamorganagirl (Fleur) hier op het forum). Dan praten we bijv. op MSN met elkaar, we hebben het over een onderwerp. En dan begin ik opeens over een ander onderwerp en dan zegt zij op dat zelfde moment ook wat over het onderwerp waar ik net over begon. Dat is wel raar, want we hadden het eerst over iets heel anders. Dat is ook weleens in het echt gebeurd. Dat is grappig, he Lau? Razz

Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 0:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb denk ik maar een keer een déjà vu gehad. Ik was met mijn broer en zus aan het praten aan de tafel en opeens kwam alles mij zo bekend voor. Ik kon zelfs in gedachten woord voor woord voorzeggen wat mijn zus zou gaan zeggen. En wat mijn broer daarop zou gaan antwoorden. En dat mijn moeder op dat moment zou gaan zeggen dat we de tafel moesten klaarzetten. 't was eigenlijk best wel freaky... Ik weet niet meer waar ik het eerder had gezien, maar 't zou wel eens in een droom kunnen geweest zijn.

Dreuzel
Dreuzel

Tash is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 3:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb al vaker een déjà-vu gehad. Telkens als ik er een heb, dan denk ik ook echt: déjà-vu! Soms vaker dan anders. Ik heb meestal periodes waarin ik ze vaker heb dan anders. Het hangt van mijn gedachtengang af.

Ik denk dat dit al is gezegd, maar toch:

"Wat is nu precies een déjà-vu en hoe ontstaat het?"

Het woord stamt uit het frans af. Déjà betekent AL EERDER en vu is GEZIEN. Het betekent dus letterlijk 'al eerder gezien'. Maar eigenlijk vindt een déjà-vu heel anders plaats, want je hebt hetgeen nooit eerder gezien, hoewel je hersenen beweren van wel. Het is zo dat vlak nadat je iets ziet, soms lege delen van je hersenen opgevult moeten worden. Dat wordt dan gedaan met het meest recente beeld. Zo ontstaat er een déjà-vu. Omdat er in je geheugen gaten opgevult worden met de meest recente beelden en je daardoor gaat denken dat je het al eerder hebt gezien.

Voorspellende dromen is weer iets heel anders, dat heeft met intuitie en onbewuste gevoelens te maken. Voorgevoelens hebben daar ook mee te maken.

Mensen mogen gerust vragen aan me stellen voor meer informatie, of als ik moet uitleggen in dit topic wat voorspellende dromen dan weer zijn :].

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2006 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb er bijna dagelijks last van.
tja last kan je het niet noemen,soms kan het ook handig zijn.
deze week nog hadden we toets geschiedenis.
sommige vragen gingen nogal moeilijk.
maar toen gebeurde er iets vreemds mss geen deja vu.
maar het voelde wel zo.
het ging zo :
die toets lag voor mij en ik zat wat te piekeren over een vraag
(dat kent iedereen wel)
maar toen was he tnet alsof we die toets nadien klassikaal verbeterde
dee vraag waar aan ik piekerde werd verbeterd. en die ging zo:
wat is de oorzaak van spartaanse oorlogen?
en juist de twee antwoorden waarmee ik twijfelde
werden besproken
de ene vraag waren de dingen waar sparta niet tegen kon en de andere vraag was het bezit van een kolonie

en het werd zo besproken:
de kolonie was uiteindelijk het juiste antwoord.

ik ontwaakte uit die 'gedachten en omcirkelde dat antwoord.
toen na de toets verbeterde we hem.

en wat ik vertelde gebeurde helemaal opnieuw!
echt heel bizar

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2006 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goh, ik weet nog heel goed...
Het was in het voorjaar geloof ik. Toen we op reis waren ergens in de Ardennen, gingen we een kasteel bezoeken uit de Middeleeuwen. En wij daar naartoe en toen we de parking op reden herkende ik alles. Ik wist precies de hoofdingang zijn, en mijn ouders begrepen er niks van. En het vreemde is dat mijn broer zei dat hij die plek ook herkende. We hadden er allebei blijkbaar al geweest, zonder ouders??? En ik meteen naar de hoogste toren, waarvan ik de route van buiten kende. En ik had nog nooit, maar dan ook nog nooit in die streek geweest. Wij gaan altijd naar de andere kant van de Ardennen. Heel vreemd...

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2006 12:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had het op school laatst. We waren gewoon in de klas en op een gegeven moment zei zo'n klasgenoot dat ze het warm had en ze ging het raam openzetten, en daar had ze zo'n lange stok voor want dat raam zit heel hoog, en toen lukte het niet en liet ze hem vallen en vroeg ze aan mij of ik het niet kon doen. Op zich allemaal niets raars aan. Alleen dat ik bij ieder ding wat ze zei in die 5minuten al precies van te voren wist dat ze dat ging zeggen. Iedere keer had ik zoiets van nu gaat ze dit zeggen, en dan deed ze dat ook. Ik had dat gewoon al een keer meegemaakt, dat was echt heel raar.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
lieske90
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 117 Sikkels

lieske90 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 16:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik heb wel eens te maken gehad met Déjà Vu's; ik weet niet precies wat er toen gebeurde maar het was wel supervaag. Dan zie je iets en dan gaat er (bij mij dan :')) een soort schok door je lichaam heen en besef je dat je dat al eens eerder gezien hebt. Niet in het echt, want dat kan niet, maar gewoon ergens in een droom ofzo.

Ook als ik een proefwerk of SO zit te maken en iets niet weet, zie ik plotseling die bladzijde uit mijn boek voor me en weet ineens het woord weer. Maar dat heb ik niet echt vaak.

Ik vind het wel grappig, maar ik denk er nooit echt bij na. Het is iets wat we misschien nooit kunnen verklaren.

Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 16:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het weleens gehad en dat vooral in dromen kom ik vaak dezelfde dingen tegen die ik die week eerder heb gedroomd echt wierd en raar Razz Confused, maar ja verder heb ik het niet echt gehad ik vond het wel grappig het klinkt erg misterieus Déjà Vu leuk woord in ieder geval enzo.

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel vaker Déja Vu's. Ik betwijfel echter of het zo'n reëcarnatie-eng-spiritueel-blabla-geval is, maar ik denk dat ik gewoon nogal niet erg nadenk.
Ik heb namelijk altijd Déja Vu's in de lessen, en dan bedoel ik niet dat we iets herhalen ofzo. Misschien stond die van Wiskunde dan net in dezelfde houding als in de vorige keer ofzo. Ik heb 'ns één keer gehad dat ik écht een Déja Vu had. Dat heb ik hier al eens gezegd. Denk ik. ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp